Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Inetjööri ja mööbliajalugu (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

AJASTU
ISTMED
VOODI
KAPP
KIRST
LAUD
Vana- Egiptus
Kasut. Taburette ja järisid,millest vanimad olid kerged,papüürusest kokku punutud ,pehme konstrukts. Jalad imiteerivad härja v lõvikäppa,mis olid väljapoole kaardu. Tooli põhi on nõgus, tooli jalgu oli 3-4. toolid olid väga madalad.
Valmist. Puutüvedest ,tekkis parvetaoline lamatis .voodite käpad olid samuti härja v lõvikäpa kujulised .voodiraam oli üle tõmmatud kanga või nahaga.voodil võis olla ka peatis ja jalutis. Patja ei kasutatud,selle asemel on peatugi.
Jalgadele tõstetud kast, kaas oli poolümar,viilkatuse sarnane v lame. Vaarao kirst oli rikkalikult maalitud fassaadidega, kirstu kasut. Kapi asendajana.
Tavaliselt väike, plaat oli ka punutud, puust, metallist v kivist. Jalgu võis olla üks, kuida oli kaa 3-4 jalaga laudu. Vormilt sarnased tooli ja voodijalgadega
Vana-Kreeka
Järi.4 väljaspoole kaarduvat jalga.Klismos-väljas poole kõvertatud sirbi v kaarja mõõga kuj. Jalgadega , seljatoe kumer plaat oli ülgade kõrgusel
Koosnes raamis ja 4-nurgsetest postjalgadest, mida kaunistasid maalingud. Voodi ühe otsa jalad olid kõrgemad,ulatudes üle voodiraami,võimaldades kõrget peatset. Voodijalad olid kõrged, aheneva väljanägemisega ja loomakäpakujulised Voodi ees oli jalapink.
Kappi Kreeka majapidamises ei tuntud, kasutati küll aga poodides . Riided riputati, kas seinte, nagi v naelte otsa
Kirstu kaas oli lame, kumer või viilkatuse sarnane.
3-4 saledal jalal,sageli trapetikujuline puu v kivijalgadega.analoogilisi laudu kasut. Ka töölaudadena,mis olid massiivsemad jalad olid kas allapoole aheneva samba kujuga, painutatud v loomakäpakujulised.
Rooma Impeerium
Kasutati trummeltooli, mis oli ümmargune pronksist v puust kirst,mille ümmargusele trumlile oli paigaldatud tugitoli moodi iste,millel oli kaarekuj.väljapoole kaldu seljatugi. Trooni laadsetel toolidel ees madal pingike. Materj. Võis olla raud ja puu
Kõre kušett, palju kaunistusi.elevandipea, luige peatsed.Kasut. raamkonstruktsioone, raami sees polüester madrats. Kaarduvad ja nikerdatud voodijalad, madal jalapink
Kirst seisis aatriumis.Demonstreeris pere staatust,selles hoiti hinnalist perevara,ka rõivaid.Kaunistatud rikkaliku sepitsetud dekooriga.
Laud oli väike, ümar, looma jala kuj tugedel seisvad.neid tehti pronksist, marmorist,sidrunipuust ja ka hõbedast,jalapartii oli dekoorirohke. Lõvi ja pantripea ja jala kujutised, kui ka grifoonid, luiged ja koerad
Romaani stiil
Järid, pingid , kastid. Käetugedega leentool oli algselt vaid kuninga ja aadliku eesõigus. Puu kõrval kasut. Materjalina kaa pronksi ja kivi. Järidest populaarsemad X-jalgadega kui ka 4- jalgsed järid.
Voodi oli kõige enam kaunistatud, voodeid oli kahte tüüpi::plankudest ja tapitud. Ja raamkonstruktsioon. Laiad küljeplangud ja peatsi ja jalutsilaud. Voodi kohale olid kinnitatud kardinad . Esines ka ratastega voodeid.
Kapp meenutas venitatud kirstu,analoogiline oli ka konstruktsioon . Kapi uks oli kas maalitud või värvitud. Kirikukappidel meenutati teatritseene. Kapil oli tvaliselt paar riiulit.
Kirst võis olla ka laua ja voodi asendaja.vanemad kirstud olid väga rasked.algeliselt jalad kirtul puudusid ja kirst oli lameda kaanega. Kirstus hoiti oma maist vara,tavaliselt suurema kirstu kõrval hulk väikeseid kirste, mida sai kasutada ka kohvritena, .ka kasutati kirstu pingi , laua ja voodina. Levinud oli katuskaas, mis andis väikese maja ilme. Kirste oli nii jalgadega kui ka ilma, jalad olid sammaste sarnased.
Kokkupandavate x-jalgadega. Laual oli reeglina lina.kirikumööblis altarilaual eriline roll, tähistas sümboolset püha õhtusöömaaja toimumist.
Gootika
Lihtne ja mitmekesine . Istmetena püüti kasutada nii kirste kui ka laudu. põhiliseks istmeks olid 3-4 jalalised järid ja pingid. Need olid kerged, et oleks ruumis hõlbus ringi tõsta. Esindusiste oli traditsioonilise kõrge seljatoe paneeliga ja madalal blokkjalgadelseisva kastiga. Võisid olla a käetoed.
Baldahiinvoodi. Kasutati nii pool kui ka täisbaldahiini. Esimesel juhul oli voodi paigaldatud seinanišši. Täisbaldahiini puhul oli kangas asetaud raamile , mida toetasid 4 sammast, või kattis aset telkbaldahiin. Voodi küljelaud võisid olla rikkalikult nikerdatud nagu ka peatsilaud. Põhirõhk oli tekstiilil.
2-4 ukselised, kõrged ja massiivsed, meenutas kahte või mitut üksteise peale tõstetud kirstu.seisis postjalgadel. Kapi allosas paiknes soklit meenutav paneel , kapi keskosas vahevöö, ülaosas profileeritud karniis. Uksed võisid olla nii maalitud kui ka nikerdatud.kapi külgedel käepidemed, mis hõlbustasid trantsportimist. Puhvetkapp-allosa-kõrged jalad, toetus osaliselt. Oli ka avatud riiuelitega kapiosa.
Vormilt meenutas postjalgadele tõstetud maja. Siledad raamlauad ja paneel kaunilt nikerdatud. Kaane tüübilt domineeris lame kaas, sest see võimaldas kirstu kasut nii istumisalusena kui voodina. Kuna kirstu külgedel asetsesid sangad, sai kirstu kasut. Ka kohvrina.
Enam levinud kastlaud,lauaplaadi kujundas 15-20cm kõrgune kast,millel puudusid sahtlid, kui lauaplaat ära tõsta, oli kasti põhi justkui kirjutuslaud , dekoor koondus kasti raamile ja jalgadele.
Renesanss
Mitmekesine, toole hakati eraldi polsterdama(kasutati kuldnahka ja sametit)Polster kinnitati vasknaeltega. Pinktool-jalapartii 4-8 nurgelise istmeplaadi sisse tapitud, seljatoeks olid rikkalikult nikerdatud plangud
Baldahiinvoodi.voodiosa moodustas käppjalgadega kast, mille peal veel üks madal 4- nurkne kast,millel magati. Kasti nurkadest kerkisid 4 posti, mille külge kinnitati kardin, voodi peatis oli kõrgem. Luksusvoodil eraldi nikerdatud perekonnavapp.
Kapid olid enamasti 4-nurkselised, toetusid plokk või kuuljalgadele.Kaht ülemist ust eristasalumisest eenduv vahevöö,kapp lõppes karmiisiga. Kapi sisu oli enamasti horisontaalne.
Enam laevinud oli kastlaud.sarnane gootikas olevale lauale, erinev oli vaid muster.Laua jalad oli mitmekülgsete vormidega. Oli antiikvaasi imiteerivaid laudu piilarjalgu ja arkaadi motiiviga jalgu. Mustriga võis olla kaunistatud ka puust või marmorist lauaplaat.
Manerism
Üritati peenutseda, ilutseda, elegantsus ennekõike. Prooviti rõhutada kuningliku õukonna stiili.
Kujutistel ebatähtsad sümmeetria ja harmoonia. Usuliste ja keeruliste ja tehniliste kujunditega. Luksus oli väga tähtis.
Kaunistustega liialdamine, üksikosade lõtv seostamine, taotleti virtuooslikust. Elegantsus, uuenduslik, suund lähiminevikku.
Massiivsuse ja raske vormi kadumine, rohkem luksuslikum ja rikkam. Kõik oli üksipulgi ilusti ära tehtud ja kaunistatud.
Elegantne, peened ja uhked kaunistused. Dekooriküllus ja väga iseteadlik stiil. Figuurid mida kasutati olid pikaks tõmmatud ja väga väiksele pinnale paigutatud.
Barokk
Levinuim oli leentool-kõrge seljatoega, jalapartii oli nikerdustega kaunistatud. Leentoole kasut. Kõrgemast soost isikud, madalama seisuseg persoonid kasut. Järisid. Leentooli seljatugi muutus pehmeks, 17.saj lõpul muutusid pehmeks ka käetoed. Toolidel kasut. Kangaid:gobelään ja samet. Ilmus ka diivani eelkäi, mid oli suuremat sorti tugitool , pehme ja polsterdtud
Voodi puhul kasut. Palju trapeeringuid, et puu muutus lausa nähtamatuks. ostid voodil olid kõrged, nähtav oli vapiga karduš
Populaarsed olid sekretärkapid, kus hoiti kirju ja raamatuid. Ilmuma hakkasid ka ustega vitriinkapid, milles hoiti haruldaseid esemeid. Riidekapp oli tagasihoidlik mööbliese, mis ei kuulunud esindusesemete hulka. Kummutit hakati kasutama kabinetikapi asemel.
Põhirõhk oli laua jalgadel, mis olid kõiksugu eri kujuga. 4-nurgse laua asemel hakati kasut. Ovaalset lauda, mille jalad olid kaunistatud ka skulptuuridega.Populaarseks osutus ka rippuv dekoor.
Rokokoo
Graatsilisus, pretensioonikas ornamentaalne rütm. Mugav, kerge ja nõtkemate vormidega. Erinevate kujudega ja kõhukad. Värvidest eelistati riiet sidrunkollas, õrnroosat ja helesinist.
Peene, dekoratiivne, kerge. Kõik oli ilusasti kaunistatud. Mugavus oli väga tähtis. Raamistustest hargnesid lillede, oksade ja lehtede kaunistused. C või S kujulised elemendid.
Asümmeetrilisi kompositsioone kasutati. Rafineeritud, komfortne. Merekarpi meenutavaid kaunistusi kasutati palju. Väärispuidust ja pronksilustustega olid tihti.
Skulptuuriliselt olid õrnemad ja ümaramad. Palju kasutati ka orvandeid ja taimemotiividega. Tähtis oli dekoratiivsus kohati.
Kerge, õrn, mänglev. Palju kasutati kerget väänlevat ornamenti. Armastati väiksed ja hõlpsasti ümberpaigutatavaid laudu. Moes oli kõik hiinapärane, seega kasutati palju seda stiili.
Hiina mood
Suur tähtsus oli õmmeldava materjali kvaliteedis ja värvil. Väga populaarsed oli puhtad ja heledad toonid. Uhke ja stiilne pidi olema kindlasti.
Lihtne, elegantne, korrates pehmelt figuuri kontuure
Rangelt järgiti sümmeetriat. Väga luksuslik ja vastas aadlike rangele ja lihtsale maitsele.
Praktiline ja sobiv keskkonda, samas aga väga uhke ja elegantne
Tähtis oli ikka täiuslikkus ja kvaliteet. Kasutati palju kalleimaid puusorte.
Chippendale
Toolid vastasid üldtendentsile. Eklektiliselt olid erinevad stiilid koos osavalt mänglema pandud. Olid tihedalt sobivad muude mööbliosadega
Vooditest olid kasutusel ikka baldahhiinvoodid, kuid voodi oli kaetud osaliselt. Pilasterpostid olid siledad. Märkimisväärseks oli peetud ka mugavus.
Klaasivitriinidega kapid olid populaarsed. Kapid olid kaetud õhukeste liistudega. Karniis meenutas hilis- barokklikku frantlooni. Kaunistavaks osaks oli ka furnituur.
Põhiliseks lemmik puusordiks oli muidugi mahagon, mis oli kvaliteetseim ja samas ka kalleim. Erinevate elementide sidumine.
Jalg jagunes laudadel kolmeks osaks. (tripood) Leidus ka kumera servaga laudu. Erinevad stiilid olid väga osavalt kokku sulatatud. Samas olid väga populaarsed kaardilauad.
Prants. varaklassitsism
Istmed olid sirged, allapoole ahenevad. Tihti imiteerisid sambaed. Tooli põhi oli kumera servaga ja ovaalne või kilbikujuline. Raamistik oli niklerdatud. Motiivid olid laenatud antiigist. Järid olid sultani tüüpi.
Palju oli ornamente kus taimede vahel looma või inimese mask. Samas olid ka trofeekimbud kasutusel. Kasutati heledaid toone. Kaunistusi oli orderist olenevalt, loobuti illusioonidest. Voodite vorm pole muutunud. Muutus dekoori ja värvivalik ja kangamotiivid
Tähtis oli furnituur- lukud, käepidemed olid rohkem esindatud . Materjaliks meelepäraseim oli jällegi mahagon. Peenelt ja kaunilt kaunistatud. Kappide jalad muutusid saledaks.
Kasutati palju rahvuslikke ja identiteedi sümboleid. Ka oli tähtis roll Vana- Kreeka kunstil. Toonidest oli valge domineeriv, samas lemmikuks olidki pastelsed, heledad toonid.
Populaarseks sai kaasas kantav laud, millel käisid jalad alt ära- J. H- Riesner. Üldsegi olid peened ja elegantsed. Furnituur oli pronksist.
Louis XIV stiil

Direktoorimi stiil
Seljatugi oli kaardus väljapoole. Saabli või härja või lõvikäppade kujulised. Käetoed olid sirged. Populaarsed kaunistused olid ka paljaste büstidega naised ja ka sfinksid. Toolid olid sügavamad ja kušetid olid tugevama põhjaga.
Tähtis oli ilu ja uhkus. Puhtus ja heledad toonid olid kasutusel. Pisiasjad hästi välja toodud ja hästi sobitaud. Kindlasti oli tähtis vastupidavus, seega oli tugev konstruktsioon.
Kasutati palju peeneid kummuteid. Värvi põhiliseks eelistuseks oli valge. Samuti tulid kappide juurde lahtised riiulid ja ka furnituur oli tähtis.
Suhteliselt kõrgemale klassile, sest kasutatud oli enamasti kalleid ja kvaliteetseid vahendeid.
Laud seisis põhiliselt alusel. Lemmikud olid ka lõvikäpad täis kaunistusi.
Inglise klassitsism
Lihtsus ja rangus mõlemad ühel ajal. Põhiliselt punakaspruun mahagon puidust valmistatud. Palju ka pronksilustusi. Oli range sümmeetria , täisnurksed ja kolmnurksed vormid. Eeskujuks võeti Vana-Rooma stiil.
Rõhutatud on palju vaimset harmooniat, selgust, lihtsust ja reeglipärast vormitäiuslikkus. Jätkuvalt kasutati baldahhiinvoodeid, mis olid rikkalikult kaunistatud ja eelistatumad värvid olid kuldne ja punane.
Kaunistusena oli populaarne reljeefsed lilledest või lehtedest vanikud- girlandid ning kunstipäraselt seotud trofeekimbud. Kasutusele tulid elegantsed kummutid. Pinnad olid kaetud vineeriga. Uksed olid kaunistatud medaljonidega. Samuti kasutati palju antiikstseene uste peale maalituna.
Palju sarnasust on leida Antiik- Kreekast, sest see oli populaarne. Kontuure ja plastilisust rõhutati.
Vähene dekoor. Tähtis on lihtsus ja ratsionaalsus. On sümmeetriline ja horisontaalselt liigendatud. Laua plaat oli ristkülikukujuline. Laudade juurde ilmusid uurikujulised elemendid. Lauad olid värvitud või kullatud. Palju kasutati groteske.
Adami-stiil
Palju sümboleid Vana- Roomast kasutatud. Kõik oli uhke ja peene, palju oli loodud just kõrgemat soost isikutele. Väga suur tähtsus oli tekstiilil ja metallitöödel.
Stiil on väga harmooniliste proportsioonidega. Keskkonnaga sobivus peab olema ideaalne. Kõik oli lihtne, selge ja kerge.
Väga tähtis oli, et kohe kindlasti sisekujunduse ja õhkkonnaga sobiks. Terviklikuna pidi kõik olema täiuslik.
Konstruktsioon oli hea ja lihtne. Elegantsus ennekõike. Paljud asjad olid ainulaadsed ja käsitöö.
Palju oli tellimuse peale tehtud ja just sobiv antud interjööriga.
Prantsuse regenti stiil
Mööbel on valmistatud tammepuust, pähklipuust, punapuust, roosast puust ja teistest puuliikidest, mis olid tol ajal populaarsed. Mööbli töötlemisel on kasutatud haruldasi ja väga väljendusrikkaid materjale, dekooris esineb samuti pronksi ja pärlmutrit.
Suurepäraselt toovad esile magamistoa peene sarmi, valmistatud on väga elegantses stiilis. Kauniks muutis ka erinev tekstiil, mille ülesanne oli ka mugavuse loomine.
Tähtsad olid erinevad kumerused, sisselõiked ja skulptuurid. Kaunistustel ja peensusel oli suur osa.
Tähtis oli kasutusala ja kuhu sobitati.
Sobivus teiste mööbliesemetega. Materjali valik oli kvaliteetne.
Ampiir
Näitab suursugust ja uhkust. Palju matkitakse Rooma keisririigist ja Egiptuse uhkeid sfinkse ja greife.
Pidulik, majesteetlik. Mida rohkem, seda uhkem. Ranged sirgjoonelised vormid. Lihtne siluett ja lagedad pinnad.
Triumfaalne, kasutati palju sõjaembleeme. Samas kasutati ka palju näiteks Egiptusele iseloomulikke tiivulisi sfinkse.
On massiivne ja lihtsustatud, monumentaalne. Kasutati palju Vana- Rooma ja Vana- Egiptuse kaunistusmotiive.
Palju on kasutatud Egiptuse motiive . Suhteliselt range stiil ja väga suuremõõtmeline vorm. Palju kasutati pilastreid ja niiöelda sambaid.

Inetjööri ja mööbliajalugu #1 Inetjööri ja mööbliajalugu #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-04-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 64 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor sandra. Õppematerjali autor
Olen koostanud uurimise iseseisvalt.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
7
doc

Gootika - perioodid

Gootika Gootika tekkis XII saj. esimesel poolel Põhja-Prantsusmaal. Teised Prantsuse provintsid, sammuti Inglismaa võtsid uue stiili vastu sajandi lõpul. Itaalias hakkab see levima XIII saj algul, Saksamaal pääseb ta täiesti mõjule XIII saj keskel. Poliitiliselt oli Euroopa mõjuvõimsaim ja territooriumilt suurim Kopetingide poolt valitsetud Prantsusmaa- siin tärkas ristisõdade idee, siin tekkisid usuelu reformimise liikumised, kujunes kõige selgemini välja feodaalsüsteem. Prantsusmaa oli keskaja teaduse ja kirjanduse ja kunsti hälliks, mille väljundiks võib pidada gooti kunsti. See oli antiigipärandist täiesti vabanenud iseseisev kunstikäsitlus. Gootika teket tuleb seostada linnade arenguga, keskse kuningavõimu kujunemise ja rüütlikultuuriga. Skolastilised teadused püüdsid ühendada maailma nähtusi rangesse alluvussüsteemi, kus üksikosade omavaheline sõltuvus sarnaneb gooti katedraalile. Arhitektuuris valitseb gootika Prantsusmaal, Saksamaal ja Inglismaal

Kunstiajalugu
thumbnail
40
pdf

Arhitektuuri ja interjööri ajalugu. Stiilid I Konspekt sisearhitektuuri eriala üliõpilastele.

Sissejuhatus. Stiilide teke ja arenguetapid. Ülevaade periodiseeringust. Sisekujundus ja disain igapäevakultuuri üks osa ja ühiskondliku mõtte väljendaja. Mesopotaamia – Kahejõemaa. Mesopotaamia alade kõrgkultuuri loojateks olid Eufrati ja Tigrise suudme lähistele 4. at eKr elama asunud sumerid, kelle põhiline tegevusala – põllumajandus – tugines hästikorrastatud niisutus-süsteemile. Aastatuhandete jooksul asusid neil aladel mitmed erineva päritoluga hõimud, keda ühendas varasematel aegadel välja kujunenud kultuurivormide püsimine läbi aastatuhandete. Just see annab võimaluse antud aladel eksisteerinud erinevate riikide kultuuri vaadelda ühtse tervikuna – Mesopotaamia kultuurina. Mesopotaamia alade kultuur jaotub järgmisteks perioodideks:  Sumeri ja sumeri akadi kultuur 4000.–1830. a eKr  Vanababüloonia kultuur 1830.–1518. a eKr  Assüüria kultuur 1500.–605. a eKr  Uusbabüloonia kultuur 600.–539. a eKr Mesopota

Kultuuriajalugu
thumbnail
281
docx

M.Twain Tom Sawyeri seiklused, terve raamat

Tom Sawyeri seiklused EESSÕNA Suurem osa siin raamatus kirjapandud seiklustest on tõesti juhtunud; mõned nendest on mu enda elamused, teised poiste omad, kes olid mu koolivennad. Huck Finn on võetud elust; Tom Sawyer samuti, kuid mitte üksikisiku järgi; ta on kombinatsioon kolme poisi karakteristikast, keda ma tundsin, ja kuulub seepärast arhitektuuri segastiili. Ebausk, mida siin on puudutatud, valitses läänes üldiselt laste ja orjade hulgas selle loo ajajärgul, see tähendab, kolmkümmend või nelikümmend aastat tagasi. Kuigi mu raamat on mõeldud peamiselt poiste ja tüdrukute meelelahutuseks, loodan, et seda ei lükka tagasi ka mehed ja naised, sest minu plaani kuulus püüda täisealistele meeldivalt meelde tuletada, mis nad olid kord ise, kuidas nad tundsid, mõtlesid ja rääkisid ja missugustest kummalistest ettevõtetest nad mõnikord osa võtsid. 1. P E A T Ü K K «Tom!» Ei mingit vastust. «Tom!» Mingit, vastust. «Huvitav, kus see poiss peaks olema. Kuule, To

Kirjandus
thumbnail
0
docx

V. Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat

1 VICTOR HUGO_JUMALAEMA KIRIK PARIISIS ROMAAN Tõlkinud Johannes Semper KIRJASTUS ,,EESTI RAAMAT" TALLINN 1971 T (Prantsuse) H82 Originaali tiitel: Victor Hugo Notre-Dame de Paris Paris, Nelson, i. a. Kunstiliselt kujundanud Jüri Palm Mõni aasta tagasi leidis selle raamatu autor Jumalaema kirikus käies või õigemini seal uurivalt otsides ühe torni hämarast kurust seina sisse kraabitud sõna . ' ANAT KH Need vanadusest tuhmunud, üsna sügavale kivisse kraabitud suured kreeka tähed, mis oma vormi ja asendi poolest meenutasid kuidagi gooti kirja, viidates sellele, et neid võis sinna kirjutanud olla mõne keskaja inimese käsi, kõigepealt aga neisse kätketud sünge ja saatuslik mõte, jätsid autorisse sügava mulje. Ta küsis eneselt ja katsus mõista, milline vaevatud hing see pidi küll olema, kes siit maailmast ei tahtnud lahkuda ilma seda kuriteo või õnnetuse märki vana kiriku seinale jätmata. Hiljem on seda seina (ei mäleta küll täpselt, millist just) üle värvitud

Kirjandus



Kommentaarid (2)

kaaati profiilipilt
kaaati: Sain materjalist abi!
21:47 12-11-2012
mimp4u profiilipilt
mimp4u: aitas. Tänud.
13:18 22-09-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun