Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

IF lause (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


IF 
Valikud  ehk võimalus otsustamiseks, kui on 
vaja, et programm käituks kord üht-, kord 
teistmoodi.  
 
if   (tingimus)  
       { 
Kui tingimus  tagastab  
 
avaldis1; 
true (tõde), töötleb 
 
  avaldis  2;      
kompilaator  
 
… 
operatsioone, mis on 
 
 avaldis N;  
kirjutatud pärast 
       }  
tingimust. Kui tingimus 
    else   
tagastab  false (vale), 
       {   avaldis 1 ; 
töötleb kompilaator 
 
 avaldis 2;     
operatsioone pärast 
 
... 
else. 
 
 avaldis N;  
       } 
C# juures, nii nagu selle aluseks oleva C-keele puhul 
kasutatakse võrdlemise juures kahte võrdusmärki. Üks 
võrdusmärk  on omistamine ehk kopeerimine. Arvude puhul 
saab kasutada ka võrdlusi  ehk suurem kui ja väiksem 
kui. Näiteks: 
if (vanus > 14) 
  Console. WriteLine ("Tuleb osta täispilet"); 
Samuti kehtivad võrdlused >= ja  6 && vanus 5)    
My_result=10;    
else           
 My_result=x*y; 
 
Kompaktse valikulause struktuuril: 
 
                              My_result = k>5   ?   10   :   х*у; 
 
  Algoritm
◦ Sisestame klaviatuurilt kuu numbri 
◦ Kui on Kevad, siis väljastame ekraanile, muidu 
◦ Kui on Suvi, siis väljastame ekraanile, muidu 
◦ Kui on Sügis, siis väljastame ekraanile, muidu 
väljastame Talve. 
 
 Kui mõni tingimus tagastab tõe (true), siis 
järgmisi kontrolllauseid ei täideta.  
 
 
 
 
 
 
Juhusliku arvu loomiseks kasutame  Random  
tüüpi muutaja. 
Random  rand  = new Random(); 
int temp; 
temp = rand.Next(100); 
 
Next meetodil on 3 varianti
1. rand.Next(); tagastab positiivse täisarvu 
2. rand.Next(max); juhuslik arv 0 kuni max-1 
3. rand.Next(min , max); positiivne täisarv vahemekus 
min kuni max-1. 
Reaalarvu  saamiseks on käsklus  NextDouble. 
Kui  soovida  mõnda muud vahemikku kui 
nullist üheni, tuleb saadud arv lihtsalt 
soovitud suurusega läbi korrutada.  
 
Vasakule Paremale
IF lause #1 IF lause #2 IF lause #3 IF lause #4 IF lause #5 IF lause #6 IF lause #7 IF lause #8 IF lause #9 IF lause #10 IF lause #11 IF lause #12 IF lause #13
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-03-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kuzmina Õppematerjali autor
eesti keeles IF C

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
doc

C# Progammeerimise keel

public näitab, et pole seatud käivitusõiguse tõkkeid, static - et alamprogramm Main on olemas ja käivitusvalmis kohe rakenduse töö alguses. void näitab, et ei raporteerita operatsioonisüsteemile programmi töö edukuse kohta. Ja ümarsulgudes oleva abil saab mõnes rakenduses kasutaja omi andmeid ette anda - siin seda võimalust aga ei kasutata. Console.WriteLine("Tere"); Console klass asub nimeruumis System ja on üleval märgitud using lause tõttu kasutatav. Klassi käsklus WriteLine lubab kirjutada konsoolile ehk tekstiekraanile. Praegu piirdutakse ühe väikese teretusega. Jutumärgid on ümber selleks, et arvuti saaks aru, et tegemist on tekstiga - mitte näiteks käskluse või muutuja (märksõna) alla salvestatud andmetega. } } Kaks sulgu lõpus lõpetamas eespool avatud sulgusid. Iga sulg, mis programmikoodi sees avaneb, peab ka kusagil lõppema - muidu ei saa arvuti asjast aru, hing ei tule sisse ja

Arvutiõpetus
thumbnail
230
pdf

Programeerimise algkursus 2005-2006

.............................................16 Sissejuhatus...............................................................................................16 Programmeerimise mõisted.......................................................................16 Algoritm..................................................................................................16 Programmeerimiskeel.............................................................................17 Lause......................................................................................................18 Võtmesõna..............................................................................................18 Andmeobjekt..........................................................................................18 Identifikaator..........................................................................................18 Andmetüüp..................................

Programmeerimine
thumbnail
85
doc

C# materjal

käivitusõiguse tõkkeid, static - et alamprogramm Main on olemas ja käivitusvalmis kohe rakenduse töö alguses. void näitab, et ei raporteerita operatsioonisüsteemile programmi töö edukuse kohta. Ja ümarsulgudes oleva abil saab mõnes rakenduses kasutaja omi andmeid ette anda - siin seda võimalust aga ei kasutata. Järgneb kasutajale nähtav toiming, ehk Console.WriteLine("Tere"); Console klass asub nimeruumis System ja on üleval märgitud using lause tõttu kasutatav. Klassi käsklus WriteLine lubab kirjutada konsoolile ehk tekstiekraanile. Praegu piirdutakse ühe väikese teretusega. Jutumärgid ümber selleks, et arvuti saaks aru, et tegemist on tekstiga - mitte näiteks käskluse või muutuja (märksõna) alla salvestatud andmetega. } } Kaks sulgu lõpus lõpetamas eespool avatud sulgusid. Iga sulg, mis programmikoodi sees avaneb, peab ka kusagil lõppema - muidu ei saa arvuti asjast aru, hing ei tule sisse ja

Programmeerimine - c sharp
thumbnail
184
docx

Andmebaasipõhiste veebirakenduste arendamine Microsoft Visual Studio ja SQL Server’i baasil

käivitusõiguse tõkkeid, static - et alamprogramm Main on olemas ja käivitusvalmis kohe rakenduse töö alguses. void näitab, et ei raporteerita operatsioonisüsteemile programmi töö edukuse kohta. Ja ümarsulgudes oleva abil saab mõnes rakenduses kasutaja omi andmeid ette anda - siin seda võimalust aga ei kasutata. Järgneb kasutajale nähtav toiming, ehk Console.WriteLine("Tere"); Console klass asub nimeruumis System ja on üleval märgitud using lause tõttu kasutatav. Klassi käsklus WriteLine lubab kirjutada konsoolile ehk tekstiekraanile. Praegu piirdutakse ühe väikese teretusega. Jutumärgid on ümber selleks, et arvuti saaks aru, et tegemist on tekstiga - mitte näiteks käskluse või muutuja (märksõna) alla salvestatud andmetega. } } Kaks sulgu lõpus lõpetamas eespool avatud sulgusid. Iga sulg, mis programmikoodi sees avaneb, peab ka kusagil lõppema - muidu ei saa arvuti asjast aru, hing ei tule sisse ja

Algoritmid ja andmestruktuurid
thumbnail
89
doc

Loogika ja programmeerimine

...89 Objektorienteeritud maailm................................................................................................... 89 Mida selle kursusel õpetatakse? Esimese astme materjalid on jaotatud 12-ks teemaks, millega kaasnevad ülesanded harjutamiseks. Nendeks teemadeks on: 1. Suurem sissejuhatav sõnavõtt ehk 'Milleks on vaja programmeerimist?' 2. Põhimõisted: andmetüüp, väärtus, konstant, muutuja, identifikaator, võtmesõna, operand, operaator. Omistamise lause. 3. Aritmeetiline ja loogiline avaldis. 4. Standardprotseduurid andmete sisestamiseks ja väljastamiseks. 5. Tingimuslause. Suunamislause. Valiklause. 6. Struktuursed andmetüübid: jada, massiiv, kirje, fail. 7. Määratud kordus. Eelkontrolliga kordus. Järelkontrolliga kordus. 8. Viitmuutuja. Arvuti mälu paindlik kasutamine. 9. Alamprogrammid. Protseduur ja funktsioon. 10. Programmide vormistamine. Identifikaatorite süstematiseerimine. Taanete kasutamine. 11

Arvutiõpetus
thumbnail
150
xlsm

Informaatika I tunnitöö "Valemid"

Andmed ja valemid Excel'is id Excel'is Andmete tüübid Excelis Valemid ja avaldised Funktsioonid Arvandmed, -avaldised ja -funktsioonid Aadressite ja nimede kasutamine valemites. Harjutus "Kolmnurk" Harjutus "Täisnurkne kolmnurk " Arvavaldised - tehete prioriteedid, funktsioonid Loogikaandmed, -avaldised ja funktsioonid Võrdlused ja loogikatehted Võrdlused ja loogikatehted. Harjutused IF-funktsioon Palk & Kauba hind Funktsioonide tabel Minirakendus "Detail" - ülesande püstitus "Detail" - kasutajaliides "Detail" - materjalid "Detail" - värvid Ajaandmed, -avaldised ja -funktsioonid Tekstandmed, -avaldised ja funktsioonid Lisad Nimede määramine ja kasutamine Valideerimine Matemaatikafunktsioonid Tekstifunktsioonid Loogikafunktsioonid Ajafunktsioonid Otsimine. Funktsioon VLOOKUP Valemiredaktor MS Equation 3.0 s "Kolmnurk"

Informaatika I (tehnika)
thumbnail
77
xls

Valemid lahendatud

Tallinna Tehnikaülikool Informaatikainstituut Tõõ Andmed ja valemid Üliõpilane Õppemärkmik Õppejõud J. Vilipõld Õpperühm Palun täitke tühjad lahtrid MASB11 Harjutused Andmete tüübid Excelis Valemid ja avaldised Funktsioonid Arvandmed, -avaldised ja -funktsioonid Aadressite ja nimede kasutamine valemites Arvavaldised - tehete prioriteedid, funktsioonid Minirakendus "Detailike" - ülesande püstitus Minirakendus "Detailike" - aadresside kasutamine Minirakendus "Detailike" - nimede kasutamine Pildi hind Loogikaandmed, -avaldised ja funktsioonid Võrdlused ja loogikatehted IF-funktsioon Funktsioonid Palk & Kauba hind Viktoriin_1 Tekstandmed, -avaldised ja funktsioonid Ajaandmed, -avaldised ja -funktsioonid Ülesanded Kolmnurga karakteristikud Prisma silinder Arvvalemid Ruutvõrrand Intressi arvutamine Pall Ideaalne inimene Viktor

Informaatika
thumbnail
575
docx

Nimetu

Kuidas saada abi küsimustele Kõigepealt õnnitlused: vähemasti küsimus on olemas - seda polegi nii vähe. Igaks juhuks korda siiski küsimust mõttes mitu korda üle, et omal selge oleks, mida täpselt teada tahad. Ja kui selle kohta midagigi on mõnes kättesaadavas õpikus olemas, siis loe sealt vastavad kohad üle. Kui esimese korraga vastust ei leidnud, pole hullu. Loe igaks juhuks teine ja kolmas kord veel ning mõtle, et kas mõni lause võiks ehk niidiotsa anda, kus kannataks ise omal jõul edasi arutleda. Päris väheste, kuid samas kindlate algandmete ja tubli mõttetööga saab reaalmaailmas küllaltki palju kokku panna. Nii nagu füüsikas enamiku liikumisega seotud arvutusi saab teha paari lühikese valemi ja talupojamõistuse ning kannatuse põhjal, nii ka arvutiprogrammide loomisel pole hädavajalikke algandmeid kuigi palju. Kui aga oma mõistus siiski lootusetult tundub otsa saama, siis tasub abi otsida. Otsimootorid

Informaatika




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun