Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"buber" - 11 õppematerjali

buber – käis Ukraina koolis, oli aga saksa-austria-juudi päritolu.
thumbnail
18
odp

Philosophy today

Theodor Adorno Herbert Marcuse Jürgen Habermas Hermeneutic Philosophy Hans Georg Gadamer Post-modernism Jean-François Lyotard Michel Foucault Jacques Derrida Gianni Vattimo Philosophy of Transcendence Spiritualism ­ Henri Bergson ­ Maurice Blondel Neo-Tomism ­ Jacques Maritain ­ Etienne Gilson Philosophy of Transcendence Personalism ­ Gabriel Marcel ­ Karol Wojtila ­ Martin Buber ­ Emmanuel Levinas Important Living Philosophers Alain Badiou Slavoj Zizek Jürgen Habermas Charles Taylor

Keeled → Inglise keel
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kasvatustöö

kasvatusest? Ei saa. Midagi kellelegi vastu tahtmist selgeks ei tee, kasvatuse ja suhete kvaliteeti ja tõhusust mõjutab kindlasti üksteise usaldus, koostöö ja mõistmine. Me tahame inimesi kasvatada ja õpetada nii, et neist saaksid täisväärtuslikud kodanikud ja omandaksid võime iseseisvaks eluks. Lapsele tuleb anda arenguvabadus kuid kasvatamine toimub ühenduses kasvatajaga, kes on lapsele tähtsaim väärtuste edastaja (Martin Buber, 1878-1965). Kasvatamise toime on minu arvates efektiivne vaid vastastikuliselt, kui ikka kasvandik kuulab ja saab aru on tegemist kasvatusega. Ei ole loogiline kui kasvandik ei kuula ega huvitu kasvataja juhistest ja tööst, siis pole asi täielik. Kasvataja võib arvata, et on oma töö teinud, aga kui pole tulemusi, pole ka õiget tööd tehtud. Kasvatus on kui inimeste vaheline interaktsioon. Vanemad kasvatavad last ja laps vanemaid (Sissejuhatus kasvatusteadusesse, S.Hirsjärvi, J

Pedagoogika → Kasvatustöö ja probleemid
43 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kurjuse olemus

Kurjus Mis on kurjus? Kas inimesed sünnivad kurjana? Kas kuri on miski, mida inimesed teevad, või miski, mis inimesed on? Kui on olemas Jumal, siis miks ta loaseb kurjusel olla? Kui Jumal on olemas, siis miks on olemas kurjus. Jumal ei tea, et kurjus on olemas Jumal teab, et kurjus on olemas, kuid ei saa sinna midagi parata Jumal teab, et kurjus on olemas, kuid ei taha selle vastu midagi ette võtta. Epikuros arvas, et jumalad on olemas, kuid nende loomuses pole jälgida meie maailmas toimuvat ning sekkuda toimuvasse. Seda tõestab kurjuse olemasolu maailmas. Kui jumalatele oleks tõesti kohane jälgida maailmas toimuvat ja sekkuda toimuvasse, siis kurjuse olemasolu saaks seletada ainult kolme moodi: Jumalad tahavad, kuid ei suuda likvideerida kurjust. Jumalad suudavad, kuid ei taha likvideerida kurjust kolmandaks. Jumalad ei taha ja ei suuda likvideerida kurjust. Ükski variant ei ole kooskõlas jumalate tegeliku loomusega. Seega on eksl...

Filosoofia → Filosoofia
28 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Semantika

Tõde ei või eksisteerida ilma valeta, mina ei eksisteeri sinuta. Vajalik on vastandamine (sekundaarsed signifikaatorid). H. Reichenbach - "Mina on see, kes ütleb mina." Mina tekin alles siis, kui ütlen mina. Siin on see koht, kus mina ütlen siin. Praegu on see hetk, kus mina ütlen praegu. Kogu asja iva on aga selles, et lause "Mina seisan siin." Ei vaja selliseid seletusi. Seda Luther just tahtiski vältida. See on skolastika. M. Buber ütles aga, et "Mina tekib siis, kui öeldakse sina." On keeli, kus ei ole sõna "mina", kuid pole olemas keeli, milles poleks sõna "sina". Samas saab väita ka, et sind ei ole ilma minuta, sest kui pole mind, kes ütleks sina, ei saa ka olla sind. Üksi olles ei ole sind olemas. Inimest poleks ilma jumalata, kuid ka jumalat poleks ilma inimeseta. Jumalal on vaja, et keegi tema poole pöörduks. Jumal on inimeste jumal, mitte puude ja kivide. Se kehtib ka igapäevafilosoofiana

Semiootika → Semiootika
64 allalaadimist
thumbnail
18
docx

LOENGUKONSPEKT semiootika

Osutuse läbipaistvus Giorgione (Giorgio Barbarelli da Castelfranco) ­ hakati hüüdma teda nii, sest ta oli väga suur (algne nimi sulgudes) augmentatiiv eesti k "-kene" lõpp kõik õige, aga osutus ei ole läbipaistev, giorgione on nimi, suur inimene ja kui ka grammatiline vorm Mina, siin ja praegu Ei ole paremaid, halvemaid aegu. On ainult hetk, milles viibime praegu... Kes on need "me" ("milles viibime praegu") ? Nüüd- praegu- kohe "siinsust" polnud enne kui ma ütlesin ? wat Martin Buber Dialoog ja Tõde Ich und Du, 1923 I and Thou vs I and You (Me and You) Probleem on see, kus tekib tõde Mitu arusaama: 1. kõhutunne ütleb, tõde on alati olemas, see ei sõltu meist. Võime rääkida tõtt, kui see mis me räägime vastab sellele. Kui ei vasta, siis me valetame. (preeksisteeriv tõde, ei sõltu olemisest, meist) ­ sellele vastandub kõhutunne, ütleb, et igaühel oma tõde, sinu tõde pole minu tõde

Semiootika → Semiootika
10 allalaadimist
thumbnail
35
doc

Sissejuhatus semiootikasse

Nimisõnad on seotud ruumiga. Verbikategooriad on tihedamalt seotud deixisega. Ajad ei muutu, ada nende taustal muutub täna. 2 + 2 = 4 ­ gnoomiline olevik ­ vanasõna tunnus, annab üldreegli See on alati neli Aktuaalne süntaks ­ tekib kõnes mitte keeles. Seome ütluse maailma ja iseendaga. Kronoloogiast rääkides ajalugu ei muutu, muutub aeg, mil seda räägitakse. Ajalooline aeg ­ narratiiv, kus on objektiivsed ajad. Metakeel. Dialoogiline koolkond: M. Buber, M. Bahtin. (Nad ei kohtunud omavahel) M. Buber ­ käis Ukraina koolis, oli aga saksa-austria-juudi päritolu. Koolid olid religioossed. Palvetamise ajal pidi ta vaikima, see tekkitas talle trauma. Hiljem lõi dialoogi-teemalise teooria. Tema tähtsaim teos on ,,Mina ja Sina". Ich du. Ich Es (mina vs see/tema) Tõde on alati isikuline ­ me püüame selleni jõuda (J. Hintikka). M. Bahtin ei olnud teadlane, ta oli kirjandusteoreetik. Tema teose

Semiootika → Semiootika
452 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Semiootika eksamimaterjalid, Mihhail Lotman

Verbikategooriad on tihedamalt seotud deixisega. Ajad ei muutu, ada nende taustal muutub täna. 2 + 2 = 4 ­ gnoomiline olevik ­ vanasõna tunnus, annab üldreegli 19 See on alati neli Aktuaalne süntaks ­ tekib kõnes mitte keeles. Seome ütluse maailma ja iseendaga. Kronoloogiast rääkides ajalugu ei muutu, muutub aeg, mil seda räägitakse. Ajalooline aeg ­ narratiiv, kus on objektiivsed ajad. Metakeel. Dialoogiline koolkond: M. Buber, M. Bahtin. (Nad ei kohtunud omavahel) M. Buber ­ käis Ukraina koolis, oli aga saksa-austria-juudi päritolu. Koolid olid religioossed. Palvetamise ajal pidi ta vaikima, see tekkitas talle trauma. Hiljem lõi dialoogi-teemalise teooria. Tema tähtsaim teos on ,,Mina ja Sina". Ich du. Ich Es (mina vs see/tema) Tõde on alati isikuline ­ me püüame selleni jõuda (J. Hintikka). M. Bahtin ei olnud teadlane, ta oli kirjandusteoreetik. Tema teose põhitegelased on ideed ja

Semiootika → Semiootika
430 allalaadimist
thumbnail
48
pdf

Robert Bolton "Igapäevase oskused"

tõrjumine. Kui tunded on tugevad, peab ratsionaalsele probleemilahendusele eelnema lahkarvamuse emotsionaalsete aspektide struktureeritud arutelu. Kolmeosaline konflikti lahendamise protsess aitab iimestel süstemaatilisel, mittekahjustaval, arenemist soodustaval viisil konstruktiivselt võidelda. Kolmeosaline konflikti lahendamine: 1) Kohelge tesit inimest lugupidavalt. 2) Kuulake, kuni kogete teist poolt. 3) Sõnastage oma vaated, vajadused ja tunded. Martin Buber «The knowledge of man». Eugene Gendlini «Rap manual». Õige sõnastamine: 1) Sõnastage oma seisukoht lühidalt. 2) Vältige laetud sõnu. 3) Öelge, mida mõtlete, ja mõelge, mida ütlete (mõnikord polegi konflikti lahendamise protsessi kolmandat sammu vaja rakendada). 4) Avalikustage oma tundeid. 19 Koostööl põhinev probleemilahendamine: elegantse lahenduse otsimine Kolme sotri konflikti: 1) Emotsioonide konfliktid.

Psühholoogia → Psühholoogia
43 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Semiootika KONSPEKT

halvustavalt lähtudes levinud nimedest ­ sakslased fritsud. Kui Matjas on unikaalne, aga matsid on juba üldnimi. Vanja on unikaalne, aga vantkad on üldnimi. Sisu on sekundaarne osutuse suhtes. Deiktilised märgid Mina otsin oma tähendust lähtudes endast kui fenomenist. Mina on deiktiline märk. Kolmas isik, erinevalt esimesest ja teisest, ei ole deiktiline. Mõned lapsed ei suuda eristada deiktilisi isikuid. ,,Mina" on tema ja mitte keegi teine. Martin Buber (1878-1965) Tema jaoks on jumal absoluutne sina. (Fichte jaoks on absoluutne mina). Jumal on igas inimeses välja arvatud minus, see tähendab, et ma pean rääkima igaühega nagu jumalaga. Inglise keeles on kaks mina väljendavat sõna (I ja me), saksa keeles vaid üks (ich). Keel ellimineerib ,,sind", saksa keeles on viisakusvorm sinust ,,nemad". Sellised asjad on paljudes keeltes. See mis Buberile tundus, et mina ja sina on kõige lihtsamad asjad maailmas, sellega on probleeme.

Semiootika → Semiootika
46 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Konspekt: üldine usundilugu

Nad on säilitanud sama rõivamoe. Eriti vagasid nimetatakse harediteks (värisejad). Hassiidi traditsioon leidis endale hulgaliselt vastaseid (misnagdim). Rabbi Elijah ben Solomon keelas abielud hassiididega. Uus-ortodoksid näitasid, et toora on jumalik, ususeadused ei ole muudetavad, sest need on jumala poolt antud. Mehed jätavad kasvama oimulokid ­ viitab põllumaale, kui tahetakse midagi alles jätta. 1845. aastal tsaar Nikolai I keelas oimulokkide kandmise. Martin Buber ­ juudi filosoof, kes rääkis, et inimese ja Jumala suhe on dialoog. ,,Ma ei vajanud midagi enne, kui ma selle sain." Konservatiivne judaism tekkis 19.saj Saksamaal ­ leidis, et Piibel ei ole ajalooline, vaid usuline teos. Olulisem oli aga reformeeritud judaism. Oluliseks sai ajakohastamine ­ võeti eeskuju kristlusest. Sünagoogidesse toodi orelid, jumalateenistus muutus saksakeelseks. 19.saj lõpus jõudis ref.judaism USAsse, kus see hakkas kiiresti levima. Ortodoks ­ sünagoog;

Teoloogia → Üldine usundilugu
519 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Mõtteterad

T. Carlyle Meil on palju soove ja väga sageli nad välistavad üksteist. W. Churchill Kui me ei leia rahu iseendas, siis pole mõtet seda ka mujalt otsida. F. de la Rochefoucauld Me oleme kõik sündinud hulluna. Mõni meist jääbki selleks. S. Beckett Kõik, mis ei tapa, tugevdab mind. F. Nietzsche Kus ei ole omandit, seal pole õiglust. J. Locke Kõik konfliktid minu ja teiste vahel algavad sellest, et ma ei ütle seda, mida mõtlen, ega toimi selle järele, mida ütlen. M. Buber LAPSED, KASVATUS, PERE Pole paremat kooli, kui ebaõnn. B. Disraeli Kasvatuses on peamine eeskuju, selleta ei saa läbi ükski õpetus ega veenmine. J. M. Sailer Kasvatus peab olema niihästi õrn kui ka vali, kuid mitte külm ega pehme. J. Joubert Ma olen alati valmis õppima, kuid mitte alati ei meeldi mulle, et mind õpetatakse. W. Churchill Harimata maa, olgugi viljakas, kasvatab ainult ohakaid. Nii on ka inimese mõistusega. Teresa de Jesus

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun