sõitvad autod, või on äkki neid võimalik kuidagi moderniseerides teha ökonoomsemaks, kasutajasõbralikumaks ning ehk äkki ka veel tootlikumaks ? Järgnevate järelduste ja kokkuvõtete põhjal usun, et võib väita, et ennem täiustatakse fossiilkütustel töötavaid mootoreid, kui arendatakse elektriautosid. Olgem ausad, ühiskond on harjunud tankima vedelkütust, ja harjumuse jõud on suur. Käesolevas töös toon ka välja teemaga seonduvad süsteemid, elemendid ning seadmed, mis on tänapäeva modernsetele autodele omased. Tehnoloogia arenguga, areneb ka nõudlus, mis aga loob uusi keerukaid süsteeme autodele. Oma kursusetöös selgitan ma ära, milliseid autoajusid on olemas, milleks neid vaja on, mis see teeb ning mis on selle seostatus infotehnoloogiaga. Samuti, mis on vajalikud selle seadme 100%-ks toimimiseks ja mis muud seadmed aitavad autoajul täielikult funktsioneerida. Oma töö olen jaotanud vastavalt teemadeks
8R seeria traktorid 217 kuni 291 kW (295 kuni 395 hj) 97/68EC intelligentse võimsusjuhtimisega val uses saada Lis avarust n D eere iv se Joh ka ek sk lusi mand ActiveComega roolimis 2 | 8R seeria traktorid sissejuhatus Sõit tulevikku Maaharimiseks ühest horisondist teiseni, vajate
Autokooli testid 1. Eesmised udutuled põlevad. 2. Roolivõim on kahjustusega. Seda hoiatust ei tohi kunagi eirata. Roolivõim võib lõpetada töötamise üsna kiiresti. 3. Tagumised udutuled põlevad. 4. Aknapesuvedeliku tase on madal. 5. Piduriklotsid on läbi. 6. Püsikiirusehoidja on sees. 7. Suunatuled. 8. Vihma- ja valgusesensor. Kui see põleb, siis ei pruugi need töötada. / Lähituled sisse lülitatud 9. Talve režiim – Annab märku, et auto on lülitanud ümber talve režiimile. Automaatkäigukastide puhul tähendab, et auto vahetab suurematele käikudele, et vältida rataste pöörlemist. /Madal temperatuur 10.Informatsiooni edastus tuli. 11.Eelsüüteküünlad. Enne auto käivitamist tuleb oodata, kuni tuli kustub. 12.Libeda tee hoiatus. Hoiatab juhti, et tee olud on libedad ja tuleb olla tähelepanelik. / Talvine sõiduseade 13.Probleem võtmega. Levinud moodsamatel autodel, kui au
Mis on andmeturve? Andmeturve on äärmiselt lai mõiste, mille erinevate tahkudega puutuvad kõik arvutikasutajad tihti kokku, isegi kui nad seda otseselt endale ei teadvusta. Oleme tuttavad kasutajanimede ja paroolidega, kui oma tööjaama sisse logime, kuid andmekaitse tähendab enamat kui vaid failidele juurdepääsu piiramist ja kettakasutuslimiite -- see mõiste hõlmab ka viiruseid. õigemini nende vastu võitlemist, varundamist. võrguserverite kaitset ja mitmeid muid. Infotehnoloogiat kasutades mõtleme enamasti ainult arvutitele, kuid andmekaitse mõiste jääb bittidest ja baitidest kõrgemale (kuigi ka neil on kindlasti oma osa), kattes ka füüsilisi ja organisatsioonilisi meetmeid. Kõige parematest paroolikaitsesüsteemidest pole midagi kasu, kui parool ise võrdub kasutajanimega. tvle võime serveri ette panna võimsa tulemüüri, kuid selle efekt muutub nulliks, kui igaüks võib asutuse uksest sisse astudes serveri kaenlasse võtta ja lihtsalt minema jalutada. Selli
(motion control) Tüüpilise elektriajami üldistatud plokkskeem on näidatud Joonis 3.1. Joonis 3.1. Elektriajami struktuur [6] Joonise ülemine pool kujutab elektriajami jõuahelat, alumine pool juhtimissüsteemi. Jõupooljuhtmuundur, mida toidetakse ühe- või kolmefaasilisest kindla sageduse ja amplituudiga vahelduvvooluvõrgust, on ette nähtud elektrimasina (mootori) juhtimiseks. Elektrimootor juhib omakorda töömasina kiirust, momenti ja asendit. Kõik seadmed on varustatud anduritega, mis edastavad regulaatorile infot süsteemi oleku kohta. Regulaator võrdleb omavahel anduritelt saadud väärtusi sisendsignaalidega ning juhib sellele vastavalt jõupooljuhtmuundurit. Paljudes üldotstarbelistes rakendustes, nt ventilaatorid ja pumbad, kasutatakse elektriajamite kiiruse ja momendi juhtimiseks avatud juhtimissüsteemi (ilma tagasisideta anduritelt). Elektriajamite peamisteks rakendusaladeks on tööstus, energeetika ja elektertransport, kuid
Silm / silm Silm / vars Vars / vars Vars / risttapp Tavaliste amortisaatorite paigaldusviisid 07 2. MacPherson vedrustus Paigalduskomplekt MacPherson vedrustus on Euroopa päritolu autode juures kõige levinum esivedrustus. Süsteem koosneb peamiselt vedru ja Alumine vedrualus amortisaatori kombinatsioonist. Keerdvedru ülemine osa toetub sõiduki kerele ja alumine osa alumisele vedrualusele, mis kuulub amortisaatori korpuse juurde, moodustades
Elektrisüsteem on ühejuhtmeline pluss juhtmes ja miinus masina keres. Elektrisüsteemi kaitstakse lühiste eest sulavkaitsmetega ja neid on iga tarbija tarvis. Sulavkaitsmed paiknevad eraldi alusel traktori kabiinis. Elektriseadmete hooldus seisneb välises ülevaatuses, mõõtmistes, generaatori rihmülekande pingutuses, laternate reguleerimises, riknenud lampide ja kaitsmete vahetuses, aku kontrollis, käiviti korrastamise. 3.5. Lisaseadmed Lisaseadmete hulka kuuluvad juhikabiin, hüdrosüsteem, riputusseade ja jõuvõtuvõll(id). Juhikabiin on traktorijuhi töökoht, kus paiknevad kõik juhtimiseks vajalikud seadised. Juhi iste, rooli ja hoovastiku asend on reguleeritav ja peab vastama Euroopas kehtestatud nõuetele. Tänavatel ja
- server annab teada, kas loetud kaart antud konkreetsel lugejal on aktsepteeritav (ligipääsu kontroll) - kui on OK, siis annab server lugejale tagasiside ja seesama RFID-lugeja avab värava (kui ei ole OK, siis saadab server vastava teate ja lugejal süttib punane LED) - kõik sisse- ja väljasõidud on serveris kirjas, samuti ka kokkuvõtted konkreetsel valitud hetkel mingil piiratud alal olevatest autodest. Juhtimisahelat saab ümber programmeerida vastavalt vajadusele autode paiknemist suunata. RFID (Radio Frequency IDentification) on raadiolaineid kasutav tehnoloogia esemete (aga ka elusolendite) märgistamiseks ja nende automaatseks jälgimiseks. Lihtsaim moodus RFID tehnoloogia olemusest üldpilti saada, on võrrelda seda tänapäeval laialdaselt levinud triipkoodidega. Kui nn triipkoodi tehnoloogial on igal tootegrupil oma kood, mida loetakse triipkoodi lugejaga, siis RFID tehnoloogia võimaldab panna igale üksikule tootele kiibi, mis sisaldab oma
Kõik kommentaarid