Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Arutluse Hindamise Juhend (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Arutlus ei vasta teemale – 0 punkti
Töö struktuur 2 p
0 Kirjutamist on alustatud, töö ei vasta arutluse ülesehituse üldnõuetele.
1 Arutlus on osaliselt struktureeritud.
2 Teksti ülesehitus on arutluse üldnõuetele vastav (sissejuhatus,
Arutluse Hindamise Juhend #1
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-11-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 1 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor PakunAbi Õppematerjali autor
Arutlus ei vasta teemale – 0 punkti

Töö struktuur 2 p
0 Kirjutamist on alustatud, töö ei vasta arutluse ülesehituse üldnõuetele.
1 Arutlus on osaliselt struktureeritud.
2 Teksti ülesehitus on arutluse üldnõuetele vastav (sissejuhatus, teemaarendus, kokkuvõte).

Näited, faktid 4 p
0 Teemakohased näited ja/või faktid puuduvad või on mittetõesed.
1 On esitatud mõni teemakohane näide ja/või fakte, esineb eksimusi.
2 Näiteid ja/või fakte on esitatud, kuid teema on avatud ühekülgselt.
3 Näiteid ja/või fakte on esitatud piisavalt, et avada teema terviklikult.
4 Näidete ja/või faktide valik on põhjendatud ja need toetavad analüüsi.

Probleemi väljaarendamine, arutlus, analüüs 5 p
0 Arutlus ei ole teemakohane – s.t arutlus tervikuna on 0.
1 Tekst on kirjeldava laadiga.
2 Probleemi on käsitletud ühekülgselt, teema on lõpuni avamata.
3 Probleemi on käsitletud ning selle mõned iseloomulikud jooned on välja toodud.
4 Probleemi on käsitletud ning võrdlused ja seosed on välja toodud.
5 Probleem on terviklikult välja arendatud, üldistused ja põhjendused on mitmekülgsed.

Isiklik arvamus, selle põhjendatus 4 p
0 Puudub teemakohane seisukoht.
1 Esitatakse käibetõdesid.
2 Esitatakse oma arvamus.
3 Oma arvamust kinnitatakse näidetega.
4 Oma arvamust põhjendatakse näidetega ning eksaminand oskab oma seisukohtade esitamisel kasutada poolt- ja vastuargumente.

Järeldused 3 p
0 Teemakohased järeldused puuduvad.
1 Teemakohased järeldused on lihtsakoelised, ebapiisavad.
2 Järeldused tulenevad arutlusest, need lähtuvad võrdlustest ja seostest.
3 Järeldused tulenevad arutlusest, need on põhjendatud, üldistavad ja argumenteeritud.

Stiil ja õigekiri 2 p
0 Termineid on kasutatud valesti; tekstis on palju õigekirjavigu; arutluse sisu on eklektiline.
1 Tekstis on üksikuid eksimusi; arutluses on slängi, labast ja lohakat väljenduslaadi; stiil ei vasta arutluse teemale ja probleemile.
2 Stiil, sõnastus ja õigekiri on korrektsed.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
doc

Arutluse hindamine

Heas arutluses on ­ sissejuhatus, kus selgitatakse, mis see on, millest üldse kirjutama hakatakse - teemaarendus­ selleks on hea panna kirja 3-4 kavapunkti, millest soovid selle teemaga seoses rääkida - seejärel kirjutada iga kavapunkt pikemalt lahti, tuues iga punkti juures ka konkreetseid näited või illustreerides neid faktidega - arutluse tulemusena peab selguma ka kirjutaja isiklik arvamus teema kohta, see peab selgelt eristuma sõnadega ,,Minu arvates ....", ,,Mina arvan, et ..." - arutlus peab lõppema kokkuvõttega , milles ei tooda juurde ühtegi uut fakti vaid tehakse järeldused varasema teemaarenduse põhjal ARUTLUSE HINDAMISE JUHEND Töö struktuur 2p 0p kirjutamist on alustatud, kuid tekst ei vasta arutluse nõuetele 1p esitatud on ainult teemaarendus, tekst ei ole struktureeritud

Kirjandus
thumbnail
19
pptx

Arutluse kirjutamine

negatiivne, näited, järeldus Kokkuvõte Näited Näited on üksnes argumentidele kaalu andmiseks, illustreerimiseks Too näiteid nii poolt kui ka vastuargumentidele Tugine järelduste ja kokkuvõtte tegemisel näidetele Kokkuvõte Peab sisaldama vastust sissejuhatuse püstitatud probleemile Ei tohi sisaldada uut argumentatsiooni Võib püstitada uusi küsimusi Arutlusküsimuse hindamisjuhend Töö struktuur 2p 0 Kirjutamist on alustatud, töö ei vasta arutluse nõuetele. 1 Esitatud on ainult teemaarendus; töö ei ole struktureeritud. 2 Teksti ülesehitus on arutluse üldnõuetele vastav (sissejuhatus, teemaarendus, kokkuvõte). Teadmised, näited 4p 0 Teemakohased teadmised puuduvad või on mittetõesed. 1 On esitatud üksikuid teemakohaseid näiteid ja/või fakte. 2 Näiteid ja/või fakte on esitatud, kuid teema on avatud ühekülgselt. 3 Näiteid ja/või fakte on esitatud piisavalt, et avada teema terviklikult.

Ühiskond
thumbnail
7
docx

Kuidas kirjutada ARUTLUST

Käsileht. Ajalugu ja ühiskonnaõpetus Arutluse kirjutamine ei nõua mitte ainult sügavaid teadmisi, vaid ka teema avamise, kavastamise ja materjali organiseerimise oskust, võimet analüüsida ja seostada teemat puudutavaid küsimusi, oskust sõnastada põhjendatud hinnanguid ja järeldusi ning valida sobivaid näiteid, oskust oma mõtteid selgelt väljendada ja kõige tähtsam ­ head kõige olulisema tajumise võimet. Arutlust kirjutades ära kiirusta! Kui kasutad arutluse kirjutamisel materjale, siis ära kirjuta sõna-sõnalt maha. Nii jätab arutlus palju loomulikuma ja loogilisema mulje. Teema valimine ­ Teemat valides mõtle sellele, mis valdkonnas on Sul olemas isiklikke kogemusi ja rohkelt häid näiteid. ­ Iga sõna pealkirjas on tähtis! Ära vali teemat, mille sisus Sa kindel ei ole, sest teemast mööda kirjutatud arutlus saab 0 punkti.

Eesti keel
thumbnail
1
doc

AJALOO ARUTLUSE HINDAMISJUHEND GÜMNAASIUMILE

AJALOO ARUTLUSE HINDAMISJUHEND GÜMNAASIUMILE (25 punkti) 2p töö struktuur vastab arutluse nõuetele: 0p esitatud on ainult teemaarendus, töö ei ole struktureeritud; 1p töö on struktureeritud, kuid ülesehituses puudub tervik ja loogika (puudub kas sissejuhatus või kokkuvõte); 2p ülesehitus on üldnõuetele vastav (sissejuhatus, teemaarendus, kokkuvõte). 7p töö vastab üldiselt teemale, õpilane esitab ülevaatliku kirjelduse, põhiseisukohad: 1p ajaline määratlus;

Ajalugu
thumbnail
4
pdf

Ajaloo arutluse hindamisjuhend

Ajaloo  arutluse  hindamisjuhend     Arutlust  hinnatakse  hindamiskriteeriumide  alusel  25  punktiga     2p  töö  struktuur  vastab  arutluse  nõuetele:   0p  esitatud  on  ainult  teemaarendus,  töö  ei  ole  struktureeritud;   1p  töö  on  struktureeritud,  kuid  ülesehituses  puudub  tervik  ja  loogika  (puudub  kas   sissejuhatus   või  kokkuvõte);   2p  ülesehitus  on  üldnõuetele  vastav  (sissejuhatus,  teemaarendus,  kokkuvõte).     7p  töö  vastab  üldiselt  teemale,  õpilane  esitab  ülevaatliku  kirjelduse,  põhiseisukohad:   1p  ajaline  määratlus;   1p  ajalooline  taust  (perioodi  ülevaade,  hinnang);   5p  kirjutatakse  lahti  märksõnadena/alateemadena  vastavalt  konkreetsele  teemale.   1p  teema  element

Ajalugu
thumbnail
2
rtf

Arutluse kirjutamise juhised

ARUTLUSE HINDAMISJUHEND (25 punkti) 2p töö struktuur vastab arutluse nõuetele: 0p esitatud on ainult teemaarendus, töö ei ole struktureeritud; 1p töö on struktureeritud, kuid ülesehituses puudub tervik ja loogika (puudub kas sissejuhatus või kokkuvõte); 2p ülesehitus on üldnõuetele vastav (sissejuhatus, teemaarendus, kokkuvõte) 7p töö vastab üldiselt teemale, õpilane esitab ülevaatliku kirjelduse, põhiseisukohad: 1p ajaline määratlus; 1p ajalooline taust (perioodi ülevaade, hinnang);

Ajalugu
thumbnail
9
doc

Arutluse kirjutamine - juhend

Arutluse kirjutamisest 1. HINDAMISKRITEERIUMID HINDAMISJUHEND (25 punkti) 9 punkti 2p töö struktuur vastab arutluse nõuetele: 0p esitatud on ainult teemaarendus, töö ei ole struktureeritud; 1p töö on struktureeritud, kuid ülesehituses puudub tervik ja loogika (puudub kas sissejuhatus või kokkuvõte); 2p ülesehitus on üldnõuetele vastav (sissejuhatus, teemaarendus, kokkuvõte) 7p töö vastab üldiselt teemale, õpilane esitab ülevaatliku kirjelduse, põhiseisukohad: · ajaline määratlus; · ajalooline taust (perioodi ülevaade, hinnang);

Kirjandus
thumbnail
12
pdf

Mis on arutlev kirjand?

*Mandala ­ keskse mõtte või idee ümber kogutakse autori vahetute tunnete ja mõtete ajel märksõnadena teemaga seonduvaid nähtusi, probleeme, mõisteid, nimesid jm. Hiljem saadud märksõnad rühmitatakse. Mandala keskse idee või mõtte võib leida valmis märksõnana kirjandi pealkirjast või tuletada ise teemast lähtuvalt, neid võib olla kaks või enam. *Mõistekaart ­ see on edasiarendatud mandala, kus tekivad märksõnade ahelad, moodustuvad rühmad kindlate tunnuste alusel. Arutluse aluseks võib olla järgmine ahel: teema ­ alateema ­ probleem ­ probleemi sisu ­ näited ­ lahendused. *Kuubi-meetod ­ viis, mis võimaldab analüüsida nähtusi ja neis sisalduvaid probleeme kuuest lähtepunktist: 1.kirjeldamine; 2.võrdlemine; 3.analüüsimine; 4.üldistamine; 5.rakendamine; 6.argumenteerimine. Seda on lihtne teha kuue märkmepaberi abil. Oluline on, et kogutud mõtted oleks korraga vaadeldavad. Kirjandite ettevalmistamisel kasuta teadlikult erinevaid võtteid

Eesti keel




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun