Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Anthony van Dyck esitlus (0)

1 Hindamata
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Mille poolest eriti tuntud?
  • Kes oli kunsti alal Dycki eeskuju?
  • Kus veedab kõige edukamad aastat kunstivallas?

Lõik failist

Anthony van Dyck 
Anette Haidak
12.Klass
2013
Anthony van Dyck 22.märts 1599-                          
 9.detsember  1641
Teda tuntakse peamiselt portremaalijana.
Flaami barokkiajastu maalikunstnik, kellest sai 
juhtiv õuekunstnik Inglismaal.
 Ta on enim tuntud Charles I ja tema perekonna 
ning õukonna portreede poolest.
Portree  
päevalillega 1633
Elulugu
Sündis jõukas perekonnas Belgia linnas Antwerpenis.
Juba 16 aastaselt oli ta iseseisev kunstnik ja avas maaliatlee.
Van Dyckist sai peaassistent Rubensile, kes pidas teda oma parimaks õpilaseks
21. aastaselt  suundus ta esimest korda  Inglismaale , neli kuud hiljem suundus ta 
Itaaliasse, kuhu jäi ta 6 aastaks.
1627 aastal läks ta tagasi Antwerpenisse.
1632 aasatal saabus van Dyck Inglismaale. Seal löödi ta koheselt rüütliks ja temast sai 
kuninga õuekunstnik. 
Inglismaal saatis teda suur edu. Van Dyck on teinud umbes 40 portreed Charles I ja 30 
portreed tema naisest.
1638  aastal abiellus ta  Mary   Lord Ruthveni tütrega.
1641 aastal jäi ta Prantsusmaal  raskelt  haigeks. Ta naases tagasi Inglismaale, kus ta ka 
suri. Surres jättis kunstnik järele vähe varandust
Tehnika
  Van Dyck on väga peenetundeline meister, kelle pintslitehnika on paiguti 
kütkestavalt ilus, kuid tema kompositsioonidel puuduvad originaalsus  ja 
dramaatiline jõud
, liikuva tegevuse kujutamisel on abitum ning ilmetum. 
Tema kunsti voorus on õrn värviharmoonia, mille ta omandas veneetslastelt, 
ta portreekäsitlus võlub oma suursugususe ja psühholoogilise sügavusega; 
paiguti  kaldub  ta  sentimentaalsusesse.
Maalis piibli ja mütoloogilistel teemadel, kasutas sageli vesivärve.
Ta pani maalidesse rohkem närvilisust ning teravust ja tugevdas figuuride 
väljenduslikku jõudu.
Mitmed van Dycki ajaloomaalid, mis ta tegi Inglismaal, ei ole säilinud, kuid on 
säilinud mitmed religioosse sisuga maalid. Varasemad neist sarnanevad väga  Rubensi  
stiiliga
Nelipüha 1618-20
Kristuse vangistamine 1618-20
Hieronymus  1620
Autoportree 1621
Portree härrasmehest 1624
Noore kindrali portree 1622-1627
    Kõige täiuslikumad ja meisterlikumad 
pildid loob van Dyck viie aasta kestel 
(1628-1632), mis  Itaaliast tagasituleku järel 
kodumaal veedab; need on ühtlasi väga 
produktiivsed aastad, mille jooksul loob rea 
suuri altarimaale. Ta eelistab kujutada 
madonnade kujutisi ja Kristuse taganutmise 
stseene. Tema tolle perioodi tüüpilisemaid 
ja paremaid töid on Maria  Louise de Tassis' 
portree.
Õnnistatud Joseph Hermann  1629
Rinaldo ja Armida 1629
Maria Louise de Tassis' portree 1630
Samson ja Delilah 1630
Kuninganna 
Henrietta 
Maria, 
Vasakule Paremale
Anthony van Dyck esitlus #1 Anthony van Dyck esitlus #2 Anthony van Dyck esitlus #3 Anthony van Dyck esitlus #4 Anthony van Dyck esitlus #5 Anthony van Dyck esitlus #6 Anthony van Dyck esitlus #7 Anthony van Dyck esitlus #8 Anthony van Dyck esitlus #9 Anthony van Dyck esitlus #10 Anthony van Dyck esitlus #11 Anthony van Dyck esitlus #12 Anthony van Dyck esitlus #13 Anthony van Dyck esitlus #14 Anthony van Dyck esitlus #15 Anthony van Dyck esitlus #16 Anthony van Dyck esitlus #17 Anthony van Dyck esitlus #18 Anthony van Dyck esitlus #19 Anthony van Dyck esitlus #20 Anthony van Dyck esitlus #21 Anthony van Dyck esitlus #22 Anthony van Dyck esitlus #23 Anthony van Dyck esitlus #24 Anthony van Dyck esitlus #25 Anthony van Dyck esitlus #26 Anthony van Dyck esitlus #27
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 27 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-09-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Virgehai Õppematerjali autor
Lühidalt kunstniku elulugu, kunstitehnika, maalid nimede ja aastatega

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
doc

Anthonis van Dyck

Kuressaare Gümnaasium Anthonis van Dyck Referaat Koostaja: Klass: Kuressaare 2009 Elulugu Sir Anthony van Dyck (22 märts 1599- 9 detsember 1641) oli flaami barokkiajastu maalikunstnik, kellest sai juhtiv õuekunstnik Inglismaal. Ta on enim tuntud Charles I ja tema perekonna ning õukonna portreede poolest, mis olid tehtud rahuliku elegantsiga, mis jäi juhtivaks tunnusjooneks Inglise portree maalides järgmiseks 150 aastaks. Lisaks sellele maalis ta Piibli ja mütoloogilistel teemadel maale, näidates üles suurepäraseid oskusi kavandi tegijana ning oli väga oluline vesivärvide ja ofordi innovaator.

Kunstiajalugu
thumbnail
13
doc

ANTHONY VAN DYCK

......6 Muuseumid.................................................................................................7 Kokkuvõte...................................................................................................8 Kasutatud materjalid.......................................................................................9 Lisad...................................................................................................10-12 Sissejuhatus Antud teema on autori poolt valitud kuna Anthony van Dyck on kuulus Flaami barokk kunstnik, kelle maalid jätavad inimestesse kustumatud muljed. Teda teeb veel erakordseks see, et ta geniaalsed võimed avaldusid juba varases nooruses. Ning olles kõigest 14- aastane maalis ta endast meisterliku autoportree. Kuid kahjuks leidub väga palju inimesi kes ei ole tema elu ja loominguga veel tuttavad. Antud töö eesmärk ongi seda viga parandada ja tutvustada inimestele Anthony van Dyck´i lähemalt.

Kunstiajalugu
thumbnail
20
docx

Rembrandt ja Rubens

kujutamine. Suhteliselt ruttu saavutas Rubens populaarsuse ja tunnustuse. Ta maalis õukondades Mantovas, Madridis, Pariisis, Londonis ja eelkõige Antwerpenis. Menul oli ka varjukülg. Rubens haaras vaimustusega igast tellimusest, ent ei suutnud enam ise kõiki tellimusi täita. Tema ateljeest kujunes maalitööstus, mis oli toodangu hulgalt ainulaadne. Sinna tööle saamist peeti suureks õnneks ja auasjaks. Rubensi ateljees töötas isegi Anthonis van Dyck, kes oli Rubensi kõige tuntum õpilane. Töökojas kujunes välja kindel töökorraldus. Saanud tellimuse, visandas Rubens eskiisi ning töö tegid valmis õpilased ja sellid. Ateljees valmis sel viisil umbes kolm tuhat maali, millele on Rubens oma käega tõmmatud vaid mõned pintslitõmbed. Mitu head ideeed jäi õpilaste küündimatuse tõttu teostamata või ei väärinud tulemus kunsti ja Rubensi nime. Alles elu lõpul hakkas Rubens abilistest järk-järgult

Kunst
thumbnail
62
txt

Kunst raekojas

Clara Peetersi looming keskendus vaikeludele hommikus��gi ja lillede teemal. Tema kunstnikuk�ekirja ja t��de j�rgi v�ib oletada, et ta �ppis Antwerpenis, mis oli tollal Madalmaade kunstipealinn, kust v�ljakasvanud kunstnikud panid r�hku maali peenele detailsusele ja hoolikale viimistlusele. Madalmaade Kunstiajaloo Instituudi hinnangul ja anal��sil m�jutas Clara Peetersi nat��rmortide maalimise stiil selliseid kunstnikke nagu Floris van Dyck, Nicolaes Cave ja Artus Claessens. T�nap�eval leiab Clara Peetersi teoseid j�rgmiste muuseumite kollektsioonidest: Museo Nacional del Prado, Madrid, Hispaania; Rijksmuseum, Amsterdam, Holland; Ashmolean Museum Oxford, Inglismaa; National Museum of Women in the Arts, Washington, USA. Selle nat��rmordi, mille autor on signeerinud �CLARA P.�, teeb virtuoosseks iga detail ja tekstuur � libedad kalasoomused, punakas keraamiline s�el, kassi

Eesti kunstiajalugu
thumbnail
68
pdf

VARAUUSAEG

VARAUUSAEG MATI LAUR 1. VARAUUSAJA ÜHISKOND Uusaja mõiste tõi käibesse Halle ülikooli ajaloo- ja retoorikaprofessor Christoph Cellarius (1638­ 1707), kes eristas ajaloos vana-, kesk- ja uusaja. Cellarius pidas kesk- ja uusaja piiriks Konstantinoopoli langemist 1453. Hiljem on uusaja alguseks loetud ka Ameerika avastamist 1492, Itaalia sõdade algust 1494, reformatsiooni vallandumist 1517 jm. Nõukogude ajalookirjutus nihutas kesk- ja uusaja piiri tänapäevale veelgi lähemale, alustades uusaega Inglise revolutsiooni algusega 1640. Varauusaega (ingl early modern history; sks frühe Neuzeit, Frühneuzeit; pr histoire moderne) hakati uusajast omaette perioodina eraldama pärast Teist maailmasõda. Tinglikuks piiriks varauusaja ja uusaja vahel loetakse enamasti Prantsuse revolutsiooni algust 1789, teistest dateeringutest on sagedasem varauusaja lõpetamine Napoleoni sõdadega 19. saj. alguses. Viimastel aastakümnetel on saanud üldiseks tavaks vaadelda varauusajana tinglikul

Ajalugu
thumbnail
180
doc

Maastikuarhitektuuri ajalugu 2010

LOENGUD MAASTIKUARHITEKTUURI AJALOOST 2010 Õppematerjal maastikuarhitektuuri ning maastikukaitse ja ­hoolduse üliõpilastele Koostanud Kadi Karro AEGADE ALGUS NING VARAJANE MAASTIKUKUJUNDUS. Esimesed maastikud, nende areng. Varajased tsivilisatsioonid: Egiptuse ning Mesopotaamia (Babüloonia, Assüüria ja Pärsia) kultuurid ja maastikukujundus. VANA-KREEKAST KESKAJANI: Antiik-Kreeka linnaplaneerimine ja aiad. Antiik-Rooma linnaplaneerimine ja aiad. Vitruvius "De Architectura". Islami aiad. Euroopa läbi keskaja: kloostriaiad, religioosne sümboolika; botaanikaaiad, linnakodanike aiad. RENESSANSS: Vararenessanss Itaalias 14. saj. Renessanss Itaalias 15.- 16. saj. Manerism ja barokk Itaalias 16.-18. saj. Linnaruum Itaalias: piazzad keskajast barokini. BAROKK: Barokk Prantsusmaal 17. saj. Prantsusmaa naabermaad 16.-18. saj: regulaarstiil Inglismaal, Hispaanias, Austrias, Saksamaal, Madalmaades, Venemaal, Rootsis, Taanis. EESTI VANEMAD MÕISAAIAD JA -PARGID. Kuni 18. sajandi kesk

Maastikuarhitektuuri ajalugu



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun