Seda, et värv mõjutab meie meeleolu ning käitumist, on kaua teatud, aga mitte mõistetud. On levinud eksiarvamus, et värvipsühholoogia on puhtalt subjektiivne ning et puuduvad inimeste reaktsiooni ennustada aitavad objektiivsed kriteeriumid, kuna igaüks reageerib värvidele instinktiivselt ja igaühel on oma lemmikvärv. Kommertsdisainis kulutatakse hulgaliselt raha ja aega tehnoloogiale ja oskusteadmistele ning värvi puudutavad otsused tehakse faktidele tuginedes. Kuigi on inimesi, kellel on hea silm, peaks alluv olema väga julge inimene, et soovitada 4 rohelist värvi, kui peadirektorile see värv ei meeldi. Objektiivsete põhjendusteta oleks seda raske teha. Teine levinud eksiarvamus on, et kuna silmad töötlevad värvi, siis on see vaid visuaalne nähtus
Müügikultuur Värviline müügipsühholoogia Selleks, et toimuks edukas müük on oluline tunda psühholoogiat. Müügipsühholoogia peab arvestama paljude aspektidega. Klassikaline psühholoogia väidab, et inimene tajub maailma põhiliselt viie meelega nägemise, kuulmise, haistmise, maitsmise ja kompimise abil, kusjuures 80%informatsioonist saadakse nägemismeele kaudu. Inimene eristab värve nagu helisidki vastavalt silma ja kõrva võimalustele. (http://www.hariduskeskus.ee/opiobjektid/varvusopetus/vrvipshholoogia.html) Oma iseseisvas töös käsitlen värvide mõju. Käsitlen seda teemat, kuna värvide psühholoogiat on
maailmast tagasitõmbumise märgiks pruuni. ROHELINE on elu, kevade ja nooruse värv, sümboliseerib lootust ja rõõmu. Islamis on roheline püha värv, kristluses sümboliseerib Püha Kolmainust. Tänapäeval tähistab ka muret keskkonna pärast. Roheline tuli tähendab rahvusvaheliselt , et tee on vaba. Koos kollase ja punasega võeti roheline märgutuli kasutusele kõigepealt raudteel, hiljem ka tänavatel ja teedel. Taimedele annab rohelise värvi klorofüll. Ka Vegetarian Society e. V märk on taimetoitlaste toidukaupade märkimiseks. Värv on värvainet või pigmenti ja sideainet sisaldav pastataoline, vedel või tahke aine. Värvaineid ja pigmente võib klassifitseeerida vastavalt päritolule, värvusele, keemilisele koostisele. Nende lähteaineteks on mullad, mineraalid, oksiidid, soolad, samuti taimsed ja loomsed ained.Vanad naturaalsed värvained on näiteks sinerõigas ja indigo, karmiin ja krapp,
kavatses kududa gobelääni vanaema ja vanatädi lapsepõlvepildi ent kui üks tegelastest oli kootud, tundus Piretile, et teine tegelane nõuab enda asemele valguslaineid. Nii sündinudki. 3 VÄRVUSÕPETUS JA KOMPOSITSIOON SILM Värviaisting sünnib vaataja ajus. Värvi sünnitab valgus. Selles Ellen Hanseni loodud gobeläänis on ühendatud silm, päike ja valguslained nii, et meie vaidlus teemal kummast alustada, kas silmast või valgusest sai lahenduse ja alguspildiks päikesesilmapilk. Nägemismeele kaudu saame umbes 80% informatsioonist. Silm võimaldab eristada valgust, värvust, eseme kuju ja liikumist ruumis. Teravalt näeme vaateväljas seda, millele oleme pilgu suunanud, kõrvalnägemises eraldame
Kirevas keskkonnas väsib inimene kiiresti ning loodetud värvimõju muutub värvimüraks. Värvide mõju psüühikale On teada, et värvustel on inimpsüühikale tohutu mõju. Peale värvide ilu ja esteetilise aspekti on nendes veel palju muud, sügavamat ja peenemat, mis aitab teadvust mõjutada. Vanas- Egiptuses kasutati värve ravimiseks kõige varem. Ehitati väikesed kambrid, mille uksed avanesid lõuna poole, ning mille seinad olid eri värvi. Nendes ruumides käidi värvidelt mõju saamas ja värvide maagiat nautimas. India kultuuris kasutati ka värvide ,,hingamist", mis oli tõeliselt peen ning õnnistav tegevus. Hingamine kujutas endast lihtsalt mingi värvi tunnetamist. Indias ja Vanas-Egiptuses usuti, et iga värv ravid teatud haigust ning annab teatud sorti energiat. Näiteks arvati, et nohu ravib sinine värv, närvisüsteemi kollane ning energiasüstiks on punane värv.
VÄRVI OMADUSED Värvide puhul saab rääkida nii objektiivsetest omadustest kui ka subjektiivsetest omadustest. Objektiivsed omadused on värvitoon; värvisus ehk kromaatilisus; värvi küllasus ehk eredus ja tuhmus; heledus ja tumedus ning akromaatilisus. Värvide teisi omadusi tajuvad inimesed erinevalt, seega on värvide soojus ja külmus; kergus ja raskus; lähedus ja kaugus ning värvide aktiivsus subjektiivsed omadused. Värvi toon
...................4 2.Millega värv assotsieerub.Värvi optiline mõju...................................................4 3.Värvi ajalugu.......................................................................................................5 4.Värvi mõju inimesele..........................................................................................6 5.Värv ruumis.........................................................................................................8 6.Huvitavaid fakte värvi kohta................................................................................8 7.Kokkuvõte............................................................................................................9 8.Kasutatud materjal...............................................................................................10 9 2. Sissejuhatus.
.. Punane: Punane on tule ja vere värv, samuti seostatakse seda energiaga, sõjaga, ohuga, jõuga, võimuga, meelekindlusega ja ka kirega, ihaga ja armastusega. Punane on väga emotsionaalselt tugev värv. See võimendab inimese seedimist, kiirendab hingamist, ja tõstab vererõhku. Sellel on väga suur nähtavus, mis on põhjuseks miks kasutatakse seda, stop märkidel, valgusvooridel ja tule varustusel. Üldiselt punast kasutatkse vapruse märgina. Seda värvi leidub paljude riikide lippudel. Punane toob teksi esiplaanile. Kasutatakse stimulaatorina inimeste kiirete otsuste esile toomisel; see on perfektne värv ,,Osta nüüd" või ,,Kliki siia" nuppudel internetis. Reklaamis, punast kasutatakse tihti erootiliste tunnete tekitamisel (punased hulled, punased küüned, ,,Daam Punases" jms). Punast kasutatakse laialdaselt ohu indikeerimisel (kõrgpinge siltidel, valgusvooridel). Samuti on seostatakse seda energiaga, seega saad seda kasutada
Kõik kommentaarid