Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Värvi psühholoogia (4)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas teaksime millal tohib edasi sõita ja millal peaksime ristmikul seisma jääma?
  • Millised on siis head värvid?
  • Kuidas me seda ette teame?

Lõik failist

Sissejuhatus


Me elame kogu aeg keset värve, aga ei mõtle just eriti tihti nende olemas oleku vajadusele. Kui hakkame mõtlema, miks maailm on värviline ja miks inimene paljud värvitud asjad ise üle värvib, siis saame aru, et meil jääksid paljud asjad teadmata ja tegemata kui värvid meid ei aitaks. Raske oleks toore ja küpse maasika vahel vahet teha, kui üks poleks valge ja teine punane. Kuidas teaksime, millal tohib edasi sõita ja millal peaksime ristmikul seisma jääma?
Valisin selle
teema, sest oleks huvitav teada saada, kuidas meie meeleolud ju tujud on seotud värvidega meie ümber. Tavaliselt ei mõtle inimesed enne, kui ostavad mõne riide- või mööblieseme selle positiivsele või negatiivsele mõjule. Oleks ju huvitav teada, kuidas on seotud halb uni seina või voodipesu värviga või kuidas peita riietega üleliigseid kumerusi. Peale selle referaadi valmist tahaksid osata analüüsida värve enda ümber ja värvide mõju enda elule. Tahan kunagi tulevikus oma enda kodu kujundades osata arvestada erinevate värvide ja toonidega.

1. Värvi mõiste


Värv on värvainet või pigmenti ja sideainet sisaldav pastataoline, vedel või tahke aine. Värvaineid ja pigmente võib klassifitseeerida vastavalt päritolule, värvusele, keemilisele koostisele . Nende lähteaineteks on mullad , mineraalid , oksiidid , soolad , samuti taimsed ja loomsed ained.
Vanad naturaalsed värvained on näiteks sinerõigas ja indigo, karmiin ja krapp, safran ja värvireseeda, safloor jt. Väga kaugest ajast pärinevad pigmendid on maavärvid(kollased, punased ja pruunid ), süsinikmust, kriit, malahhiit ja asuriit, kinaver , punane ja valge tina jpt. (4)
Värvide puhul saab rääkida nii objektiivsetest omadustest kui ka subjektiivsetest omadustest.
Objektiivsed omadused on värvitoon; värvisus ehk kromaatilisus ; värvi küllasus ehk eredus ja tuhmus; heledus ja tumedus ning akromaatilisus. Värvide teisi omadusi tajuvad inimesed erinevalt, seega on värvide soojus ja külmus; kergus ja raskus; lähedus ja
Vasakule Paremale
Värvi psühholoogia #1 Värvi psühholoogia #2 Värvi psühholoogia #3 Värvi psühholoogia #4 Värvi psühholoogia #5 Värvi psühholoogia #6 Värvi psühholoogia #7 Värvi psühholoogia #8 Värvi psühholoogia #9 Värvi psühholoogia #10 Värvi psühholoogia #11 Värvi psühholoogia #12 Värvi psühholoogia #13 Värvi psühholoogia #14 Värvi psühholoogia #15 Värvi psühholoogia #16 Värvi psühholoogia #17 Värvi psühholoogia #18
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-03-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 131 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 4 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor porgandihautis Õppematerjali autor
referaat värvipsühholoogiast

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
22
doc

Värvipsühholoogia

Seda, et värv mõjutab meie meeleolu ning käitumist, on kaua teatud, aga mitte mõistetud. On levinud eksiarvamus, et värvipsühholoogia on puhtalt subjektiivne ning et puuduvad inimeste reaktsiooni ennustada aitavad objektiivsed kriteeriumid, kuna igaüks reageerib värvidele instinktiivselt ja igaühel on oma lemmikvärv. Kommertsdisainis kulutatakse hulgaliselt raha ja aega tehnoloogiale ja oskusteadmistele ning värvi puudutavad otsused tehakse faktidele tuginedes. Kuigi on inimesi, kellel on hea silm, peaks alluv olema väga julge inimene, et soovitada 4 rohelist värvi, kui peadirektorile see värv ei meeldi. Objektiivsete põhjendusteta oleks seda raske teha. Teine levinud eksiarvamus on, et kuna silmad töötlevad värvi, siis on see vaid visuaalne nähtus

Värvusõpetus
thumbnail
6
doc

Värviline müügipsühholoogia

Müügikultuur Värviline müügipsühholoogia Selleks, et toimuks edukas müük on oluline tunda psühholoogiat. Müügipsühholoogia peab arvestama paljude aspektidega. Klassikaline psühholoogia väidab, et inimene tajub maailma põhiliselt viie meelega ­ nägemise, kuulmise, haistmise, maitsmise ja kompimise abil, kusjuures 80%informatsioonist saadakse nägemismeele kaudu. Inimene eristab värve nagu helisidki vastavalt silma ja kõrva võimalustele. (http://www.hariduskeskus.ee/opiobjektid/varvusopetus/vrvipshholoogia.html) Oma iseseisvas töös käsitlen värvide mõju. Käsitlen seda teemat, kuna värvide psühholoogiat on

Kaupluse müügitöö korraldus
thumbnail
6
rtf

VÄRVUSÕPETUS JA KOMPOSITSIOON

maailmast tagasitõmbumise märgiks pruuni. ROHELINE ­ on elu, kevade ja nooruse värv, sümboliseerib lootust ja rõõmu. Islamis on roheline püha värv, kristluses sümboliseerib Püha Kolmainust. Tänapäeval tähistab ka muret keskkonna pärast. Roheline tuli tähendab rahvusvaheliselt , et tee on vaba. Koos kollase ja punasega võeti roheline märgutuli kasutusele kõigepealt raudteel, hiljem ka tänavatel ja teedel. Taimedele annab rohelise värvi klorofüll. Ka Vegetarian Society e. V märk on taimetoitlaste toidukaupade märkimiseks. Värv on värvainet või pigmenti ja sideainet sisaldav pastataoline, vedel või tahke aine. Värvaineid ja pigmente võib klassifitseeerida vastavalt päritolule, värvusele, keemilisele koostisele. Nende lähteaineteks on mullad, mineraalid, oksiidid, soolad, samuti taimsed ja loomsed ained.Vanad naturaalsed värvained on näiteks sinerõigas ja indigo, karmiin ja krapp,

Kunst
thumbnail
32
doc

Kompositsioon ja värviõpetus konspekt

kavatses kududa gobelääni vanaema ja vanatädi lapsepõlvepildi ent kui üks tegelastest oli kootud, tundus Piretile, et teine tegelane nõuab enda asemele valguslaineid. Nii sündinudki. 3 VÄRVUSÕPETUS JA KOMPOSITSIOON SILM Värviaisting sünnib vaataja ajus. Värvi sünnitab valgus. Selles Ellen Hanseni loodud gobeläänis on ühendatud silm, päike ja valguslained nii, et meie vaidlus teemal ­ kummast alustada, kas silmast või valgusest ­ sai lahenduse ja alguspildiks päikesesilmapilk. Nägemismeele kaudu saame umbes 80% informatsioonist. Silm võimaldab eristada valgust, värvust, eseme kuju ja liikumist ruumis. Teravalt näeme vaateväljas seda, millele oleme pilgu suunanud, kõrvalnägemises eraldame

Kunst
thumbnail
7
doc

Värvide mõju inimesele

Kirevas keskkonnas väsib inimene kiiresti ning loodetud värvimõju muutub värvimüraks. Värvide mõju psüühikale On teada, et värvustel on inimpsüühikale tohutu mõju. Peale värvide ilu ja esteetilise aspekti on nendes veel palju muud, sügavamat ja peenemat, mis aitab teadvust mõjutada. Vanas- Egiptuses kasutati värve ravimiseks kõige varem. Ehitati väikesed kambrid, mille uksed avanesid lõuna poole, ning mille seinad olid eri värvi. Nendes ruumides käidi värvidelt mõju saamas ja värvide maagiat nautimas. India kultuuris kasutati ka värvide ,,hingamist", mis oli tõeliselt peen ning õnnistav tegevus. Hingamine kujutas endast lihtsalt mingi värvi tunnetamist. Indias ja Vanas-Egiptuses usuti, et iga värv ravid teatud haigust ning annab teatud sorti energiat. Näiteks arvati, et nohu ravib sinine värv, närvisüsteemi kollane ning energiasüstiks on punane värv.

Psühholoogia
thumbnail
11
docx

Värviõpetuse referaat

VÄRVI OMADUSED Värvide puhul saab rääkida nii objektiivsetest omadustest kui ka subjektiivsetest omadustest. Objektiivsed omadused on värvitoon; värvisus ehk kromaatilisus; värvi küllasus ehk eredus ja tuhmus; heledus ja tumedus ning akromaatilisus. Värvide teisi omadusi tajuvad inimesed erinevalt, seega on värvide soojus ja külmus; kergus ja raskus; lähedus ja kaugus ning värvide aktiivsus subjektiivsed omadused. Värvi toon

Kultuurilugu
thumbnail
10
doc

Kollane

...................4 2.Millega värv assotsieerub.Värvi optiline mõju...................................................4 3.Värvi ajalugu.......................................................................................................5 4.Värvi mõju inimesele..........................................................................................6 5.Värv ruumis.........................................................................................................8 6.Huvitavaid fakte värvi kohta................................................................................8 7.Kokkuvõte............................................................................................................9 8.Kasutatud materjal...............................................................................................10 9 2. Sissejuhatus.

Uurimistöö
thumbnail
3
doc

Värvid

.. Punane: Punane on tule ja vere värv, samuti seostatakse seda energiaga, sõjaga, ohuga, jõuga, võimuga, meelekindlusega ja ka kirega, ihaga ja armastusega. Punane on väga emotsionaalselt tugev värv. See võimendab inimese seedimist, kiirendab hingamist, ja tõstab vererõhku. Sellel on väga suur nähtavus, mis on põhjuseks miks kasutatakse seda, stop märkidel, valgusvooridel ja tule varustusel. Üldiselt punast kasutatkse vapruse märgina. Seda värvi leidub paljude riikide lippudel. Punane toob teksi esiplaanile. Kasutatakse stimulaatorina inimeste kiirete otsuste esile toomisel; see on perfektne värv ,,Osta nüüd" või ,,Kliki siia" nuppudel internetis. Reklaamis, punast kasutatakse tihti erootiliste tunnete tekitamisel (punased hulled, punased küüned, ,,Daam Punases" jms). Punast kasutatakse laialdaselt ohu indikeerimisel (kõrgpinge siltidel, valgusvooridel). Samuti on seostatakse seda energiaga, seega saad seda kasutada

Psühholoogia




Meedia

Kommentaarid (4)

JoanitaJanson profiilipilt
Joanita Janson: Väga üldine, aga vähemalt edastab olulisema. Põhjalikku sisu sealt aga ei leia.
13:35 03-11-2009
kaisaku profiilipilt
kaisaku: väga hea materjal
13:24 08-04-2009
kuidaskunagi profiilipilt
kuidaskunagi: pealsikaudne
13:48 12-09-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun