Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


RICHARD WAGNER (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kes peaks "Tannhäuseris" balletti tantsima ?
 
Säutsu twitteris
RICHARD WAGNER 1813 -1883
Samal aastal sündisid ka Verdi ja Dargomõszki — suured ooperireformijad.
VERDI — viis ooperi uuele tasandile ; lõi nn. muusikalise draama , kus muusika ja lavaline tegevus on võrdselt tähtsad.
DARGOMÕSZKI — tõi ooperisse uue laulustiili — deklamatsiooniline stiil.
WAGNER — sümfoniseeris ooperiorkestri — suur osakaal; ooper tugineb peateemadele.
TEGEVUS
  • Kõige romantilisem kõigist romantikutest
  • Ooperikomponist, reformaator
  • Suur dirigent — ooperiorkestri dirigent — 1. dirigent, kes seisis seljaga publiku poole, juhatas ilma partituurita
  • Silmapaistev muusikakriitik — avaldas artikleid, mille tähtsus pole muutunud ka tänapäeval
  • Muusikakirjanik — poeet , dramaturg, ooperilibretist
  • Poliitikategelane — esines miitingutel, ühtse Saksamaa tuline pooldaja, Hitleri lemmikhelilooja

ELUST
Sündis 22.mail Leipzigis politseiinspektori perekonnas. isa suri, kui Richard oli 6- kuune . Ema abiellus uuesti ja võõrasisal oli Richardi arengus väga suur tähtsus.
Võõrasisa — romantikute poolt ülistatud süntees — maalija, luuletaja, näitleja, laulja. Perekond oli aineliselt kindlustatud, kultuurne.
1817kolisid Dresdenisse ja tänu võõrasisa tööle puutus Richard kokku teatrimiljöö salapärasustega. Tema kiindumuseks sai kirjandus. Erilist huvi tundis antiikkirjanduse vastu. Lemmikuks oli Shakespeare . Temast mõjutatuna hakkas ise tragöödiaid looma. 1. tema loodud draama oli “Leubald ja Adelaide”. Teos on nii suur ja sügav, et kõik 42 tegelast hukkuvad.
Richard külastas ooperiteatrit, kus vaatas Weberi “Nõidkütti”. Ta sattus etendusest suurde vaimustusse. Weber oli perekonnatuttav ja võitles rahvuslikkuse eest. Kuna aga populaane oli itaalia ooper , siis leiti, et kes tahab laulu alal edasi jõuda, peab emakeelest loobuma ja omandama itaalia keele — rahvusliku kunsti mahasurumine. Seetõttu muutusid itaallased Wagnerile pahede sumboliks. Veel üheks peretuttavaks oli itaalia laulja Sassaroli — tema oli Wagneri meelest kole ja paks kastraat .
Wagneri hinge rõhus koorem — KAS SAKSA OOPER SUUDAB OLLA VASTUKAALUKS ITAALIA OOPERILE?
Wagner hakkas võtma eratunde saksa helilooja ja kirjaniku Hoffmanni juures.
1829 — läheb Wagner Leipzigi gümnaasiumisse, kus omandab teadmised kompositsioonis, kuulab kontserte ja tutvub kuulsate kirjanike draamadega — Goethe, Schhiller, Shakespeare. Õppis ka viiuht ja klaverit .
Wagner kuulis Beethoveni ooperit “Fidelio”, kus peaosa laulis Wilhelmine Schröder — Devrient. Wagner satub temast vaimustusse, kuna lauljatar oli laulja ja näitleja süntees. Tol ajal oli see haruldus , sest primadonnad oskasid ainult laulda . Samuti paelus teda Beethoveni jõuline muusika ja Wagner jõudis otsusele, et ka tema peab midagi nii suurt ja üllast korda saatma.
1833—34 algab 1. LOOMINGUPERIOOD — kuni aastani 1842
Kirjutas 1. ooperi “ Haldjas. Selles teoses ei ole veel isikupära, palju on Weberi mõjutusi, samuti itaalia ooperi mõjud. Hiljem kuulis ta uuesti Devrienti laulmas ja ta leidis, et saksa ooper on poolsurnud, hingetu. Tutvus nii itaalia kui prantsuse ooperiga.
1834 — avaldas artikli “Saksa ooper”, kus kritiseeris teravalt saksa ooperit ja isegi Weberit, nimetades tema teoseid elukaugeteks, butafoorseteks ja e1uvõõrasteks. Ütles, et tänu Mozartile ja Beethovenile on olemas instrumentaaimuusika, kuid puudub saksa rahvuslik ooper. Leidis vastupidiselt varasemale suhtumise , et itaalia meloodiad on väljendusrikkad, samuti kiitis itaalia laulukunsti ja suureparaseid lauljaid. Sakslastel pidi olema kõik alles algstaadiumis .
LÕPPKOKKUVÕTTES: “Meister on see, kes kirjutab saksaparaselt”.
1836— koomiline ooper “Armastuse keeld” (Shakespeare komöödia). Selles ooperis on tunda Rossini ja Bellini mõjusid. Lavastas ja dirigeeris ise, menu oli väike.
1834 — 37 töötas Magdeburgi ooperiteatris direktori ja dirigendina. Teater läks
pankrotti .
1837 —39 asus tööle Riia ooperiteatri kapellmeistrina. Sattus suurtesse võlgadesse.
1839 kirjutas ooperi “Rienzi”. Libreto autoriks oli ise. Siin teoses jäljendab PRANTSUSE SUURT OOPERIT ning “lööb välja” Wagneri suurejoonelisus:
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
RICHARD WAGNER #1 RICHARD WAGNER #2 RICHARD WAGNER #3 RICHARD WAGNER #4 RICHARD WAGNER #5 RICHARD WAGNER #6 RICHARD WAGNER #7 RICHARD WAGNER #8 RICHARD WAGNER #9 RICHARD WAGNER #10
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-11-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 157 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor pisike20 Õppematerjali autor

Lisainfo

referaat/tegevus/looming/elust/tegevus

Märksõnad

Mõisted


Kommentaarid (3)

elenora profiilipilt
elenora: Konkreetne ja ülevaatlik materjal.
23:15 26-08-2012
shakalakalaka profiilipilt
shakalakalaka: päris korralik
15:13 14-03-2010
kitjuuska profiilipilt
kitjuuska: Väga hea
08:44 05-04-2011


Sarnased materjalid

15
doc
Richard Wagneri referaat
12
pptx
Richard Wagner
10
docx
Richard Wagner
10
pptx
Richard Wagner
13
pptx
Esitlus Richard Wagnerist
10
ppt
Wilhelm Richard Wagner
6
doc
Richard Wagner - Referaat
11
pptx
Richard Wagneri elu ja looming





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun