Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Muusika (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

  MUUSIKAL 1)millal ja kus tekkis muusikal
2) millega on muusikal lähedases suguluses ning kuidas teda mõnikord nimetatakse
3)mis maalased on enamik muusikaliheliloojad
4)millal levis muusikal Euroopsse
5)millistest elementidest muusikal koosneb
6) muusikali võrdlus operetiga: *)muusikaliste numbrite ja tegevuse seos *)näitleja oskused *)liikumissteenid
7)mis on muusikali sisuks, mis seda mõjutab
8)missuguseid laulupartiisid esineb muusikalides harva ja mis on sellest olulisem
  BALLETT
1)Mis maal kujunes välja ballett, mis keeles on balleti terminid
2)mis on balleti aluseks
3) kuidas antalse sisu edasi balletis
4) kuidas tantsitakse balletti siis, kui kirjanduslik süžee puudub
5) missugustest tantsudes koosneb ballett, millega võib neid tinglikult võrrelda ooperis
6) Mõisted: pantomiim - kreeka keelne otsetõlge ja iseloomustus; karaktertants; koreograafia ; koreograaf; baleriin ; priimabaleriin
MODERNTANTS - mis see on, millal tekkis, võrdlus klassikalise balletiga
EESTI - 1)mis maad on mõjutanud eesti balleti kujunemist 2)eesti esimene ballett - aasta, helilooja , nimi
OPRETT
1)Mida tähendab it. k. sõna operetta
2)kus ja millal operett tekkis, keda peetakse opereti žanri loojaks
3)mis on opereti eelkäijateks
4)mis on operett, milline on opereti sisu, sõnalis-muusikaline erinevus ooperiga
5)kes on opereti tüüpilised tegelased
6)võrdle operetti ja ooperit: *) muusika pearõhk, vokaalsed nõuded solistidele *)kes tantsivad ooperis, kes operetis *)koori ja orkestri osalus, orkestrimuusika erinevus ooperis ja operetis 7)klassikalise

Muusika #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-01-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 11 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kama12 Õppematerjali autor
Muusikal, Ballett, Moderntants jne.
Spikker

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Operett ja muusikal

tähtsamal kohal sõnad. 2. Mida tähendab itaalia keelne sõna operetta? Väike ooper 3. Kus ja millal operett tekkis, mida peetakse opereti kui zanri loojaks? Operett kujunes välja 19.saj. Prantsusmaal 4. Mis on opereti eelkäijateks? Itaalia koomiline ooper ja prantsuse vodevill (laulu ja tantsuga muusikaline näitemäng) 5. Kes on opereti tüüpilised tegelased? Enamasti 2 armastajapaari ­ sopran ja tenor. 6. Võrdle ooperit ja operetti : Muusika pearõhk, vokaalsed nõuded solistidele. Võrreldes ooperiga on operetis vokaalpartiid enamasti lihtsad ja meeldejäävad ning ei nõua nii suur vokaalset meisterlikkust, esitavad siiski professionaalsed lauljad. Ooperis on muusika kui ka süzee rohkem tundelisem ja dramaatilisem, kui operetil, kus on kõik lihtsakoelisem ning lõbusam. Kes tantsivad ooperis, kes operetis. Operetis osalevad osatäitjad ise, ooperis on aga professionaalsed tantsijad (balletirühm)

Muusika
thumbnail
9
doc

Muusikateater: operett ja muusikal.

Õppeaine: Muusikaõpetus Klass:9 Teema: Muusikaieater: operett, muusikal Opereti muusika kirjutamisel olid heliloojatele inspiratsiooni allikaks parasjagu ühiskonnas moes Dokumendi tüüp: KONSPEKT Teema: MUUSIKATEATER: OPERETT, MUUSIKAL Klass: 9 Õpetaja: KATRIN KOBOLT Koostamise aeg: 20.10.2013 1. OPERETT Operett on meelelahutuslik muusikaline näitemäng, mille sündmustik tuuakse kuulajani laulu ja kõnetekstide kaudu. Operetta tähendab itaalia keeles väikest ooperit. Samuti nagu ooperis on ka opereti aluseks libreto (ooperi süzee), mille sisu on tavaliselt

Muusika
thumbnail
5
docx

Lavamuusika

sümfooniaorkestrini. Traditsioonilises ooperis kasutatakse kaht laulmisviisi: retsitatiivi ja aariaid. Retsitatiivi kasutatakse tavaliselt dialoogides ja süzee arendamisel. Aariate laulmise ajal süzee sageli peatub ning lauljad keskenduvad ühele teemale, laules täie häälega. Lühemaid vahepalasid retsitatiivide vahel või lõpul nimetatakse arioosodeks. Laulul on alati instrumentaalsaade. Sajandeid on arvatud, et muusikal on võime suurendada sõnade mõju. Ooperi muusika on lahutamatult seotud süzeega, mis on teose sõnaliseks aluseks. Muusika ei ole taustaks, vaid sellel on määrav osa sündmuste ja tunnete kajastamisel. Ka muusika areneb ooperis dramaturgiliselt. Ooper kui muusikaline draama algab instrumentaalse avamänguga. 17. Sajandil pidi avamäng looma lihtsalt üleva meeleolu, et häälestada kuulajaid soodsalt ooperi nautimiseks. Edaspidi sai loomulikuks,e t avamängus peab olema ooperiga ühine admosfäär,

Muusika
thumbnail
2
odt

Muusikateater balett, ooper, operett, prantsusmaa, muusikal

Järgmisena sündis Prantsusmaal 19sajandil operett, mille eelkäijaks võib pidada prantsuse koomilist ooperit. Omaolemuselt on seemeelelahutuslik zanr, tavaliselt lõbusasisuline ning ooperist erinevalt on suurm tähtsus sõnal. Muusikal tekkis 20.saj esimesel poolel Ameerika Ühendriikides. See sarnaneb operetiga, kuid laul, tants ja näitlemine on siin võrdselt tähtsad. Ballett on muusikateatri liik, kus tähtsaimateks väljendusvahenditeks on muusika ja tants. Klassikaline ballett kujunes välja 17. saj Prantsusmaal. Balletil on palju eelkäijaid: antiikajastu tantsud, mida esitasid kutselised tantsijad miimid; keskaegsed tantsud, mida esitasid rändmuusikud; renessansiajastu õukonnaetendused. Ooper on muusikaline lavateos, mis ühendab endas mitut kunstiliiki: kirjandust, muusikat, näitekunsti, kujutatavat kunsti ja tantsu. Ooperi muusika on lahutamatult seotud süzeega, mison teose sõnaliseks aluseks

Muusika
thumbnail
2
doc

OOPER JA OPERETT

OOPER JA OPERETT OOPER Ooper on muusikaline lavateos, mis ühendab endas paljusid kunstiliike - kirjandus (süzee), näitekunst, kujutav kunst ( lavadekoratsioonid, kostüümid ), tants, muusika jne. Olenevalt sisust võivad ooperid olla koomilised, lüürilised, ajaloolised, muinasjutulised, traagilised jne. Tänu renessansile sündis ka ooper. Ooper sai alguse Itaaliast, kus renessanss algas kõige varem ning paistis kõige eredamalt silma. Tingituna oma geograafilisest asendist ja et Itaalia oli kunagise Rooma riigi pärija, sai just Itaalia uue ajastu esmakuulutajaks. Huvi järel, mida tunti antiikultuuri ja antiikarhitektuuri vastu, tärkas huvi ka antiikteatri vastu

Muusika
thumbnail
2
odt

Muusikateater

Keskaal korraldati kirikus ja linnaväljakutel suurejoonelisi vaimulikke muusikalisi etendusi ­ liturgilisi draamasid ja müsteeriume -, mis ka omal moel valmistasid ette ooperi väljakujunemist. Järgmisena sündis Prantsusmaal 19sajandil operett, mille eelkäijaks võib pidada prantsuse koomilist ooperit. Omaolemuselt on seemeelelahutuslik zanr, tavaliselt lõbusasisuline ning ooperist erinevalt on suurm tähtsus sõnal. Muusika tekkis 20.saj esimesel poolel Ameerika Ühendriikides. See sarnaneb operetiga, kuid laul, tants ja näitlemine on siin võrdselt tähtsad. Ballett on muusikateatri liik, kus tähtsaimateks väljendusvahenditeks on muusika ja tants. Klassikaline ballett kujunes välja 17. saj Prantsusmaal. Balletil on palju eelkäijaid: antiikajastu tantsud, mida esitasid kutselised tantsijad miimid; keskaegsed tantsud, mida esitasid rändmuusikud; renessansiajastu õukonnaetendused.

Muusika
thumbnail
9
doc

Uurimustöö: Operett

5 Sir Arthur Sullivan'i pilti vaata Lisa 4 7 KOKKUVÕTE Seda uurimistööd koostama hakates püstitasin ma endale selle tööga seoses põhiliseks eesmärgiks välja uurida opereti tekke- ja arengulugu. Ning uurimistööd koostades see mul ka õnnestus. Oma töö otsustasin ma jagada kahte suurde alajaotusesse, esimene on definitsioonid ning teine opereti ajalugu. Esmalt üritasin ma välja tuua selle, mida üldse mõistetakse muusika termini ,,operett" all, ning mis on selle zanri põhilised ning tähtsaimad omadused ja erinevused põhiliselt ooperi ning muusikalidega. Nagu selgus on tegu n.ö. kerge ooperiga. Operett sarnaneb osalt nii ooperi kuid ka teiste, kergemate muusikazanritega, nagu muusikalid. Erinevused nende kolme vahel on tihti väga väikesed, mis teeb nende eristamise kohati väga keerukaks. Teises alajaotuses seadsin tähelepanu alla opereti tekke ning arengu uurimise. Nagu selgus on operett tekkinud 19

Muusika
thumbnail
4
docx

Romantismiajastu muusika ja heliloojate iseloomustus

kasutas loominug poola rahvusmuusikat Chopin tõi poola tantsud kontserdilavale. Liszt - klaverivirtuoos, dirigent Ungarist Tõi muusikasse monotematismi põhimõtte (teose meloodiate tuletamine esimesest teemast) ja sellega kaasnevad vormid: üheosalise kontserdi ja üheosalise sonaadi, üheosalise sümfoonilise poeemi looja. Liszt oli programmilise muusika pooldaja ja arendaja. pani klaveri kõlama nagu orkester, kasutas madalaid ja kõrgeid noote. tõi etüüdid konterdilavale Verdi - Itaalia ooperi suurkuju, ooperikuningas, 26 ooperit (ooperid jagunevad lõpetatud numbriteks, tähelepanu pööratud ansamblitele ja kooristseenidele, Ooperite tegelaskujud on psühholoogiliselt keerulised ja elutruud isiksused)

Romantism




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun