Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Fairtrade ehk õiglane kaubandus (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


Fairtrade ehk õiglane kaubandus
Fairtrade on organisatsioon, mis loodi eesmärgiga tagada inimesetele raske töö eest vääriline tasu ja parandada nende elukvaliteeti, samas ka, et kaubal oleks õiglane hind. Sellesse tööse ei kaasata lapsi ehk ei kasutata lapstööjõudu.
Fair Trade tähendab eesti keeles õiglast kaubandust. Praegune Fairtrade kauabamärk võeti kasutusel Euroopas 2004. aastal ja Eestis 2007. aastal. Fairtrade märk garanteerib tootjale ja töötajatele paremad tingimused.
Kui ettevõtja soovib, et tema toode kannaks Fairtarade märki, siis peab see toode vatsama teatud standartitele, mille on määranud Fairtrade
Fairtrade ehk õiglane kaubandus #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-09-14 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor goldstar Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
doc

õiglane kaubandus

ÕIGLANE KAUBANDUS 1 Mis see on? Õiglane kaubandus on eestikeelne vaste mõistele Fair Trade (kaubamärgina kokkukirjutatud Fairtrade). See on rahvusvaheline kodanikuliikumine, mis võtab aktiivselt osa poliitilistest aruteludest rahvusvaheliste kaubandusreeglite õiglasemaks muutmiseks ning toetab aktiivselt sotsiaalset ettevõtlust ja solidaarsust arengumaade väiketootjatega. Õiglane kaubandus ei ole heategevus, vaid äripartnerlus arengumaade tootjate ja nende ühistutega, et parandada nende kauplemistingimusi maailmaturul. Üle miljoni väiketaluniku ja töölise arengumaades on ühinenud 3000 organisatsiooni või ühistusse 58 arenguriigis. Kuigi kohv on siiani tuntuim õiglase kaubanduse toode, on nüüd õiglase kaubanduse kriteeriumitele vastavate toiduanete nimekiri pikk: tee, kakao, suhkur, vein, puuviljad, riis, jms

Geograafia
thumbnail
110
docx

Toidukaubaõpetuse õpimapp

kohviubade või jahvatatud kohvi kokkupuudet õhuhapnikuga. Kohvi tuleb säilitada kuivas ja jahedas kohas ning eemal tugevalõhnalistest ainetest. Vältida tuleb kuumust ja otsest päikesevalgust. (Kikas, et al., 2014, lk 185) 4.9 Sertifikaadid Sertifikaatide märgistused kohvipakil näitavad, et tootmisel on järgitud vastutustundliku kohvitootmise põhimõtteid. Üheks levinumaks tähiseks on Fairtrade ehk õiglase 26 kaubanduse märk, mis tagab, et arengumaade väiketalunikud saavad oma toote eest väärilist tasu, mis katab kulud ja võimaldab kestvat arengut. Lisaks annab märgistus tunnistust, et tootmisprotsessis ei kasutata orja- ega lapstööjõudu, istanduste ja tootmisühistute töölised saavad inimväärset palka ja töötavad inimlikes tingimustes. (Bioneer, 2013)

Toidukaubaõpetus
thumbnail
60
docx

ÕPIMAPP

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse- ja majandusarvestuse õppetool K14KÕ Jana Annuk TOIDUKAUBAÕPETUS Õpimapp Juhendaja: Liina Maasik. MA Mõdriku 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS............................................................................................................4 1. KAUBAMÄRGI MÕISTE, AJALUGU JA KAITSE................................................5 1.1Kaubamärgi mõiste................................................................................................5 1.2 Kaubamärgi ajalugu..............................................................................................5 1.3Kuidas kaubamärki kaitsta?...................................................................................6 2SALVEST...........................................................................................................

Toidukaubaõpetus
thumbnail
15
doc

Ökomärgid

Jõhvi Gümnaasium Referaat "Ökomärgid" Jõhvi 2007 Ökomärgid Ökomärgised võeti kasutusele, et pakkuda kliendile võimalust leida ja valida tooteid/teenuseid, mis tekitavad loodusele vähem kahju. Ei saa ju otsustada selle järgi, kui tootjad reklaamivad oma tooteid näiteks nii: "Meie pesupulber ei sisalda kloori ega optilisi kirgastajaid", "Meie patareides on toksiliste ainete sisaldus minimaalne", jne. Niisiis seepärast loodigi, osaliselt tarbijate survel, ökomärgised, mis on positiivsed märgid ja mis paigaldatakse tootele/pakendile/teenusele, et näidata selle loodussõbralikkust. Selliseid ökomärgiseid antakse ainult toodetele/teenustele, mis vastavad seatud kriteeriumitele. Viimased ei ole võrdsustatavad esitatavate miinimum nõuetega, vaid on ranged, et tagada soovitavat eesmärki. Nii eesmärgid kui

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
36
pdf

Keskkonnaprobleemid, säästev areng, pakendid

www.avatar.ee/eestimajandus/04_Jatkusuutlikkus.ppt 7 13.10.2014 8 Invasiivsed võõrliigid, sh Eestis Invasiivsed võõrliigid http://www.envir.ee/89801 (2005) Laiaulatusliku inimtegevuse tõttu hoogustus 20. sajandil Invasiivsed liigid teevad võõrliikide levik, soodustajaks: eri liiki kaubandus ja transport, kahju mitut moodi, nad: põllumajandus- ja tööstusettevõtete tegevus ning 1. sisenevad kohalikku turism toiduahelasse, Elusolendid seavad end sisse paikades, kuhu nad looduslike levimisviisidega poleks iial jõudnud. 2. konkureerivad kohalike

Keskkond
thumbnail
55
doc

Geograafilise tähise ja kaubamärgi õiguslik analüüs ning võrdlus.

TALLINNA MAJANDUSKOOL Sekretäri-ja ametnikutöö osakond Kaja Pihla Geograafilise tähise ja kaubamärgi õiguslik analüüs ning võrdlus. Lõputöö Juhendaja: Toomas Seppel Tallinn 2006 Sisukord Sissejuhatus 4-5 1.Geograafiline tähis ja kaubamärk kui intellektuaalse omandi liigid. 6 1.1 Intellektuaalne omand 6- 7 1.2 Tööstusomand 7 1.3 Rahvusvahelised institutsioonid ja lepingud. 7-8 2. Geograafilise tähise ja kaubamärgi õiguslik regulatsioon 9 2.1 Geograafiline tähis

Sekretäritöö
thumbnail
28
docx

Rahvusvaheline äri küsimused-vastused

Buckley ja Cassoni teooria kohaselt saavad suured ettevõtted laiendada oma tegevust tervikliku sisemise struktuuriga, välistades konkurentide oskusteabe. 3. millised on rahvusvahelistumise makromajanduslikud aspektid? The degree of internationalization is measured by macroeconomic aggregates, particularly by foreign direct investment (FDI) and international trade. The focus is on the association between FDI and economic growth. Välismaised otseinvesteeringud (FDI) ja rahvusvaheline kaubandus. Keskendutakse välismaiste otseinvesteeringute ja majanduskasvu seosele. Ka Inflatsioon 4. millised on riikide ootused ja roll rahvusvahelistumisel? Ootused: riigi tuntus, tööjõu voolavus (vahendus), SKP kasv, investeering, üldine heaolu tasakaalustub, koostöö Roll: 5. milles seisneb rahvusvahelistumise kontseptuaalne olemus? Rahvusvahelistumise teooria selgitab ettevõtte olemasolu, kuna see on kõige tõhusam viis tegevuste kogumi koordineerimiseks, mitte turuvahetuseks

Rahvusvaheline äri ja eetika
thumbnail
69
docx

TÖÖSTUSKAUBAÕPETUS

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool K11 KÕ Reelika Järv TÖÖSTUSKAUBAÕPETUS Õpimapp Juhendaja: Liina Maasik Mõdriku 2012 SISSEJUHATUS Abiks õppimiseks tööstuskauba õppetuses. Referaadi teemaks valisin ma tekstiilikiud sest igapäevaselt puutume kangaga kokku kandes riideid. Kasulik teda mis materjalist on kangas ja tema omapärat, kuidas käitleda pesemisel ja kuivatamisel. Õpimapp on abiks õpimiseks kaubamärke. 1. TEKSTIILIKIUD Kiudude liigitamine, looduslikud ja keemilised. 1.1 Taimsed kiud Kiudude liigitamine, looduslikud ja keemilised. Looduslikud: loomsed, taimsed.Keemilised- tehiskiud. sünteetilised. Tekstiilkiud ­ painduvad ja tugeva moodustised, pikkus ületab palju kordi läbimõõdu - vähemalt 1000 korda kasutatakse tekstiilitööstuses. Elementaarkiud - kiud, mis on

Ettevõtlus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun