Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Vasakule Paremale
Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #1 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #2 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #3 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #4 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #5 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #6 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #7 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #8 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #9 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #10 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #11 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #12 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #13 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #14 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #15 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #16 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #17 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #18 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #19 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #20 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #21 Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal I osa #22
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 22 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-10-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 139 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor T . Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
12
pdf

8. klassi raudvara: PTK 4

ühest võrrandist üks tundmatu ja 3x+3y=48+2x-2y asendada see teise võrrandisse; lahendada x+5y=48 saadud ühe tundmatuga võrrand ühe teisendan II võrrandi normaalkujule tundmatu väärtuse leidmiseks; nn. 2y-2x=132-4x+4y avaldamise reast arvutada teise tundmatu 2x-2y=132 |:2 väärtus x-y=66 võrrandisüsteem normaalkujul x+5y=48 x-y=66 avaldan II võrrandist tundmatu x NB kasutada juhul, kui süsteemi pole x=y+66 võimalik lahendada liitmisvõttega asendan selle I võrrandisse, nii saan y (võrrandites esinevad tundmatute ruudud väärtuse või korrutised) y+66+5y=48

Matemaatika
thumbnail
8
pdf

Determinandid gümnaasiumiõpikus

2 Bx Ax a2 b2 ; 34 2 6 0. 1 x1 y1 b a 2 3 ehk teisiti kirjutatult S . 2 x2 y2 Kolmandas näites leitud võrrandisüsteemide lahendid esituvad determinantide abil järgmiselt: Märkus: Saadud valem kolmnurga pindala arvutamiseks kehtib ka siis, kui kolmnurga tipu A juures oleks nürinurk või täisnurk. Sel juhul valemi tuletus- c1 b1 a1 c1 käik erineks mõnevõrra eelnevast, kuid lõpptulemus on sama. c2 b2 a2 c2

Matemaatika
thumbnail
29
doc

Ruutvõrrand

Ruutvõrrandi abil lahenduvaid ülesandeid Ülesannete lahendused pärinevad õpikust "Matemaatika IX klassile"(koost. Tõnu Tõnso ,Tln., 1998), lk-74-78 (ül.269-391) ja kogumikust "Matemaatika kirjaliku eksami ülesanded IX klassile"* (koost. Enn Nurk ja Valvo Paat, Tln., 1996). * ülesanded tähistatud E-tähega. Paljude tekstülesannete lahendamisel jõuame ruutvõrrandini, millel on tavaliselt 2 lahendit. Olenevalt ülesande sisust võib aga ülesande vastuseks sobida ainult üks lahend. Tekstülesannete puhul tuleb võrrandi lahendeid kontrollida ülesande teksti, mitte koostatud võrrandi järgi. Tekstülesande lahendamine võrrandi abil koosneb kolmest etapist: 1. võrrandi koostamine teksti järgi; 2. koostatud võrrandi lahendamine; 3

Matemaatika
thumbnail
28
doc

Ruutvõrrandi abil lahenduvaid ülesandeid

Ruutvõrrandi abil lahenduvaid ülesandeid Ülesannete lahendused pärinevad õpikust "Matemaatika IX klassile"(koost. Tõnu Tõnso ,Tln., 1998), lk-74-78 (ül.269-391) ja kogumikust "Matemaatika kirjaliku eksami ülesanded IX klassile"* (koost. Enn Nurk ja Valvo Paat, Tln., 1996). * ülesanded tähistatud E-tähega. Paljude tekstülesannete lahendamisel jõuame ruutvõrrandini, millel on tavaliselt 2 lahendit. Olenevalt ülesande sisust võib aga ülesande vastuseks sobida ainult üks lahend. Tekstülesannete puhul tuleb võrrandi lahendeid kontrollida ülesande teksti, mitte koostatud võrrandi järgi. Tekstülesande lahendamine võrrandi abil koosneb kolmest etapist: 1. võrrandi koostamine teksti järgi; 2. koostatud võrrandi lahendamine; 3

Algebra I
thumbnail
28
doc

Ruutvõrrandi abil lahenduvaid ülesandeid

Ruutvõrrandi abil lahenduvaid ülesandeid Ülesannete lahendused pärinevad õpikust "Matemaatika IX klassile"(koost. Tõnu Tõnso ,Tln., 1998), lk-74-78 (ül.269-391) ja kogumikust "Matemaatika kirjaliku eksami ülesanded IX klassile"* (koost. Enn Nurk ja Valvo Paat, Tln., 1996). * ülesanded tähistatud E-tähega. Paljude tekstülesannete lahendamisel jõuame ruutvõrrandini, millel on tavaliselt 2 lahendit. Olenevalt ülesande sisust võib aga ülesande vastuseks sobida ainult üks lahend. Tekstülesannete puhul tuleb võrrandi lahendeid kontrollida ülesande teksti, mitte koostatud võrrandi järgi. Tekstülesande lahendamine võrrandi abil koosneb kolmest etapist: 1. võrrandi koostamine teksti järgi; 2. koostatud võrrandi lahendamine; 3

Matemaatika
thumbnail
100
pdf

MATEMAATIKA TÄIENDUSÕPE

MATEMAATIKA TÄIENDUSÕPE MÕISTED, VALEMID, NÄITED, ÜLESANDED LEA PALLAS I OSA SISUKORD 1. ARVUHULGAD …………………………………………………… 2 2. ARITMEETIKA ……………………………………………….…… 3 2.1 Mõningate arvude kõrgemad astmed ………………………….……. 3 2.2 Hariliku murru põhiomadus ………………………………….…….. 3 2.3 Tehetevahelised seosed ……………………………………….…….. 3 2.4 Tehted harilike murdudega ………………………………….……… 4 2.5 Tehete põhiomadused ……………………………………….……… 5 2.6 Näited tehete kohta positiivsete ja negatiivsete arvudega …….…….. 5 2.7 Näited tehete kohta ratsionaalarvudega ……………………….……. 6 2.8 Protsent ja promill ……………�

Matemaatika
thumbnail
18
ppt

Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal III osa

Võrrandisüsteemide koostamine tekstülesannete põhjal III osa © T. Lepikult, 2003 Liikumisülesanded, ülesanne 1 Ülesanne 1 Kahe linna vaheline kaugus on 600 km. Üks rong läbib selle vahemaa 2 tunni võrra kiiremini kui teine, sest ta kiirus on 10 km/h võrra suurem kui teise rongi kiirus. Leida, kui kaua aega kulub kummalgi rongil ühest linnast teise sõitmiseks. Lahendus Liikumisega seotud ülesannetes tuleb teada kiiruse v, läbitud teepikkuse s ja liikumiseks kulunud aja t vahelist seost.

Matemaatika
thumbnail
17
docx

VÕRRANDID (mõisted)

Vastus: x = 1,5. Näide 22 Lahendame võrrandi Kõigepealt leiame vasakul pool ühise nimetaja ja seejärel lihtsustame avaldist: Seega tuleb lahendada võrrand millest võrde põhiomaduse järgi saame, et (x+2)(x–2)=4x–7 ehk x2 – 4 = 4x – 7, x2 – 4x + 3 = 0. Selle võrrandi lahendid on 1 ja 3. Murdvõrrandi puhul tuleb teha lahendite kontroll ! Kontrollimine näitab, et mõlemad lahendid sobivad. Näide 23 Lahendame võrrandi Sellise kujuga võrrandeid tuleb sageli ette tekstülesannete lahendamisel. Ka siin leiame ühise Nimetaja ja lihtsustame avaldist: . Võrde põhiomaduse järgi saame nüüd millest 2x(x–2)=4x–12 ehk 2x2 –8x + 12 = 0, x2 – 4x + 6 = 0. Sellel võrrandil reaalarvulisi lahendeid ei ole, seega puuduvad lahendid ka murdvõrrandil. Näide 24 Lahendame võrrandi Lihtsustame võrduse vasakut ja paremat poolt: ,

Matemaatika




Meedia

Kommentaarid (1)

meeri27 profiilipilt
Meeri Kuustemäe: Väga huvitav ja kasulik slaid show. Väga põhjalikult on seletatud ülesande lahenduskäiku.
10:28 27-10-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun