Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Sulge
Add link

"veerides" - 10 õppematerjali

21
doc

Eesti kirjanduse ajalugu I (vanem eesti kirjandus) vaheeksami vastused

Esimesed kirjalikud mälestised Baltimaadelt (kroonikad, keskaegne luule, esimesed teated teatrietendustest) · Kroonikad ­ edastavad mõnesuguseid andmeid põlisrahvaste keelest, uskumustest, kommetest, vaimulaadist, rahvaluulest jm. Ristirüütlitega kaasas olnud Henrik (Läti Henrik) jutustab oma "Liivimaa kroonikas" eestlaste alistamisest ja ristimisest 13. saj algul, eestlaste kombestikust, tegevusala...

Kirjandus - Tartu Ülikool
234 allalaadimist
15
doc

Mahtra sõda kokkuvõte

Mahtra sõda Eduard Vilde Kilter, kubjas, aidamees... Talupojad on teinud kaks ööd ja kaks päeva järjest, ilma puhkuseta tööd. Mõnel neist vajub silm kinni. Neile ,,laisklejatele" virutab Kiltri-Karl oma kepiga. Nagu võluväel on magajatel uni kadunud. Kaks kavalamat olid pugenud pimedasse nurka ja seal silma...

Kirjandus - Põhikool
439 allalaadimist
2
odt

Vaimne kultuur 18. sajandil Eestis KAVA

SAJANDIL 1. Saksamaalt pärit haritlased leidsid tööd Baltikumis 1.1. puudus pastoritest, juristidest, arstidest kui ka koduõpetajatest LUTERI KIRIK PÕHJASÕJA-JÄRGSETEL AASTATEL 1.Vaimuelu kandev osa jäi luteri kiriku hooleks 1.1. Õpetajade puudus kogudustes ­ põgenenud, küüditatud 2. Kiriku mõju oli kahanenud 2.1. Kiri...

Ajalugu - Keskkool
24 allalaadimist
23
doc

Eesti keele reeglid

Lugeda lisa raamatutest ,,Eesti ortograafia" (Tiiu Erelt) ja ,,Lause õigekeelsus" (Mati Erelt) KEELENÕU Keelenõu * Keelenõu töötab tööpäeviti kella 9­12 ja 13­17 telefonil 631 3731. * ÕS 2006 (kirjakeele normi alus). Kättesaadav Internetis aadressil http://www.eki.ee/dict/qs2006/ * ,,Eesti keele käsiraamat" * ,,Eesti ortograafia" * ,,Keelenõuanne soovitab...

Eesti keel - Tartu Ülikool
131 allalaadimist
1
docx

Maailm vaevleb kirjaoskamatusega

Tänapäeval, mil iga töökoht on hinnas ja ühiskond vajab haritud inimesi, kes oleks omandanud kõrghariduse, leidub veel ka neid, kes on kirjaoskamatud. See tundub uskumatuna, kuid tegelikult on see kurb reaalsus. Võiks ju arvata, et on elementaarne, kui inimene on omandanud kõrghariduse või enamgi veel. Kuidas on üldse tänapäeval võimalik niiviisi el...

Kirjandus - Põhikool
29 allalaadimist
2
docx

Haridus – kas kohustus või võimalus.

Kindlasti võimalus, enamusele inimkonnast. Leidub neidki, kellele haridus on koletu kohustus. Neid, kes võtavad seda kui ränkrasket kivikoormat, leidub ju igas koolis. Haridus kui võimalus. Haridus kui vajadus. Vajadus teada rohkem. Vajadus teadmisi kasutada elu edendamiseks. Vajadus elu helgema külje leidmiseks. Seda...

Kirjandus - Keskkool
18 allalaadimist
15
docx

Mahtra sõda Eduard Vilde

Mahtra sõda Eduard Vilde Kilter, kubjas, aidamees... Talupojad on teinud kaks ööd ja kaks päeva järjest, ilma puhkuseta tööd. Mõnel neist vajub silm kinni. Neile ,,laisklejatele" virutab Kiltri-Karl oma kepiga. Nagu võluväel on magajatel uni kadunud. Kaks kavalamat olid pugenud pimedasse nurka ja seal silm...

Kirjandus - Põhikool
4 allalaadimist
32
doc

ÜLIÕPILASTE UURIMISTÖÖDE VORMISTAMISE JUHEND

ÜLIÕPILASTE UURIMISTÖÖDE VORMISTAMISE JUHEND Tallinn 2010 SISUKORD SISSEJUHATUS....................................................................................................................3 1 TÖÖ ÜLESEHITUS............................................................................................................4 2 TÖÖ VORMISTAMINE JA VORMINDAMINE...

teaduslikku uurimistöö... -
6 allalaadimist
132
pdf

Sidusa kõne arendamine SKAP lapsel

Jutustused ei ole keeleliselt ega semantiliselt sidusad. Nii vahendatud kui vahendamata jutustustes esineb mõttelünki. Laps ei too esile tegelaste tundeid ega mõtteid või käitumismotiive (vt plaadilt lisa 8). Laps ei too esile tegelaste soove, käitumismotiive, mõtteid ega tundeid. Samuti esineb lapsel raskusi lugemisel ning kirjutamisel. Laura loeb ühesilbilisi sõnu sõnakaupa ning 2-3-silbilisi sõnu veerides . Raskused ilmnevad häälikupikkuse märkimisel kirjas. 2.4. Järeldused (uurimisprobleem) Kõneuuringu tulemused kinnitavad Laura kõnediagnoosi: traditsioonilise kliinilis- pedagoogilise klassifikatsiooni järgi on tegemist motoorse aferentse alaaliaga; RHK – 10 järgi ekspressiivse kõnehäirega (F80.1); psühholoogilis-pedagoogilise klassifikatsiooni järgi on tegemist alakõne III astmega. Kerged hääldamisraskused, mis s...

Erivajadustega laste... -
46 allalaadimist
53
docx

Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt

Ülesandena sobib ka eri šriftis tähtede rühmitamine ning rühma seostamine häälikutega (seos grafeem ehk erisugused tähekujud <-> foneem). Veerimine: tähtedest lähtuvalt hääldatakse häälikuid sõnas sujuvalt, pausideta, esialgu aeglaselt ja venitades (libisemismeetodil). Häälikujärg on vaja säilitada töömälus sõna sünteesini. Ühesilbilisi sõnu veerides on võimaliktopelttähele vastavat häälikut kauem venitada. Õpilastel on vaja harjutada veerimise tempo muutmist ja ka hääle tugevust (vali -> vaikne -> sosin).  Lk 82 “Aabitsa ja töövihikute kasutamise üldised põhimõtted” [4]  Töövõtted terviksõnade hääldamiseks vajalike orientiiride leidmiseks: Orientiirid jaotuvad kahte rühma tasandite kaupa (vältele osutavad ja häälikute seostamist suunavad orien...

Eripedagoogika - Tallinna Ülikool
18 allalaadimist


Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun