Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi

Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Lastele - Kõige pisematele meeldivad vahvad luuleread väga, millega saab neid rahulikult unemaale saata
Vasakule Paremale
Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #1 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #2 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #3 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #4 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #5 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #6 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #7 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #8 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #9 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #10 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #11 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #12 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #13 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #14 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #15 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #16 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #17 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #18 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #19 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #20 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #21 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #22 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #23 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #24 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #25 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #26 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #27 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #28 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #29 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #30 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #31 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #32 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #33 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #34 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #35 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #36 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #37 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #38 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #39 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #40 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #41 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #42 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #43 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #44 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #45 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #46 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #47 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #48 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #49 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #50 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #51 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #52 Eesti keele õpe erivajadustega lastele I konspekt #53
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 53 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2021-04-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 137 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor ingelakaljuste Õppematerjali autor
Eripedagoogika bakalaureuseeksami kordamismaterjal. Aine: Eesti keele õpe erivajadustega lastele I.

Kõikidele teemadele/küsimustele vastused, mis kordamismaterjalis antud on ehk täielik konspekt.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
16
docx

Kirjaliku kõne uurimine ja hindamine

igapäevaelus toimub ju suur osa teabe hankimisest ja edastamisest kirjalikult, st lugedes ja kirjutades). Keelespetsiifikaga arvestamine. Lugema ja kirjutama õppimisel ja õpetamisel tuleb teada ja arvestada ka keelespetsiifikat. Keelespetsiifika tundmine aitab mõista lugemise ja kirjutamise omandamise seaduspärasusi ning seeläbi paremini õpetamise protsessi kavandada. Samuti aitab keelespetsiifika tundmine paremini teadvustada nüansse, mis on keele omandamisel keerulised, sh seda, mis raskendavad kirjaliku kõne omandamist (lugema ja kirjutama õppimist). Eesti keele on foneetiline ehk reeglipärase kirjasüsteemiga keel - jälgib valdavalt printsiipi üks häälik = üks täht (st valdavalt hääldatakse nii nagu kirjutatakse ja vastupidi). Kirjanduses kasutatakse veel: transparentne ortograafia, läbipaistev ortograafia. Vastupidine on nt inglise keel, kus hääldus ja kirjapilt valdavalt kokku ei lange, seega on inglise

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
10
doc

Keel ja kõne

KEEL JA KÕNE 1. Mis on keel ja mis on kõne? Keel on elav ja arenev nähtus, mille inimpõlv edastab teisele, vahend, mida kasutatakse kõnelemisel ja verbaalses tunnetustegevuses(K.Karlep). Mati Hint määratleb keelt kui kui keelevõimet ja keeleoskust- keel on selle võime igakordne kasutamine. Kõne on keele kui vahendi kasutamine, mõtte kujundamine ja sõnastamine keele abil. 2 põhifunktsiooni- suhtlemine ja üldistamine. 2. Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava §18 valdkond. Eesmärk: 1) tuleb toime igapäevases suhtlemises; 2) kasutab kõnes õiget hääldust; sobivaid grammatilisi vorme ja mitmekesist lauseehitust; 3) tunneb huvi lugemise, kirjutamise ja lastekirjanduse vastu, on omandanud lugemise ja kirjutamise esmased oskused. Sisu: 1) keelekasutus: hääldamine, sõnavara, grammatika; 2) suhtlemine, jutustamine, kuulamine;

Eesti keel
thumbnail
35
docx

Kõnetegevuse psühholoogia konspekt

Kõnetegevuse psühholoogia 1. Psühholingvistika aines Biheivioristlik psühholoogia, mis uurib inimese käitumist kui reaktsiooni stiimulile (S— >R). Keele kasutamine on vastavalt üks paljudest inimkäitumise vormidest (ingl. language as behaviour). Nimetatud teooria aluseks omakorda on I. Pavlovi õpetus refleksidest. Ratsionalistlik psühholingvistika, ka Chomsky-Milleri psühholingvistika, transformatsiooni- (muute-)psühholingvistika. Nimetatud teooria väidab, et iga väliskõne lause aluseks on mingi abstraktne süvastruktuur, mis kajastab selgelt kõiki pindstruktuuri

Eripedagoogika
thumbnail
11
odt

Nimetu

7) tagasipöördumine 8) järelduste tegemine 9 IVIDUAALSETE VAJADUSTE ARVESTAMINE ÕPETAMISEL 1) õpilaste oskuste ja arenemistempo erinevustele reageerimine ja tekstide diferentseerimine. 2) motivatsiooni tõstmine 3) õpetaja oskus õpetamisel vastavalt õpilastele reguleerida aega, õppeaine sisu põhjalikkust ja mahtu, meetodeid ja materjale ning organiseerimist. 10 VANEMAD LUGEMA ÕPPIMISE TOETAJANA Õpetaja ja vanemad peavad leidma ühise keele lapse lugemisoskuse arendamiseks. 1) loe lapsele! 2) loe lapsega! 3) kuula, kui laps loeb! 4) keeleline areng ja sõnavara (igapäeva vestlused, laienda ja täienda lapse kirjeldusi,mängi lapsega) 5) teksti teadlikkus ( vestelge loetu üle, jälgida teksti lugemissuunda, mängud: tähed või pilt ühendatud tekstiga) 6) kirjutamine ( hoia lapse käeulatuses pliiatsit ja paberit, ole eeskujuks- kirjuta ostunimekirju, kaarte, sõnumeid)

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
21
doc

Psühholingvistika kujunemise eeldused

uus piirteadus/interdistsiplinaarne-kasutab mitmeid teadusi, esitati erinevaid küsimusi. Sh siis ka psühholoogia. Psüholingvistika 4.slaid- vt slaide ka. Pragmaatika <-> Semantika Keeleteaduse huviorbiidis oli MIS? Mis üksused? Psühholoogia huviorbiidis KUIDAS? Kuidas mõte jõuab kõneni?Kõneprotsess? Mida me teeme kui me kuulame ja üritame aru saada? Probleemid- ei uurinud mõlemat korraga. Ei vaadatud suhtlusakti tervikuna, vaid ainult kõne mõistmist, ei arvestanud keele rolli kõne kui vahendi väljendamisel. KEEL JA KÕNE EI OLE SÜNONÜÜMID!! Kõnemehhanism- aju roll kõneprotsessis (kuidas me kõne mõistame) + mis roll on ajul keelega seoses. Millised probleemid võivad tekkida kui midagi on kõnemehhanismis valesti? Keeleteadlastest: L.Stserba- oli see, kes pakkus välja ühe uurimismeetodi- verifitseerimine. (õige ja vale keelendi määramine). See on uurimisviis ja võte, mida saab kasutada laste õpetamisel. Lapsele esitatakse

Pedagoogika
thumbnail
36
docx

Emakeele õpimapp

9. Enda loodud mängu analüüs ja mängu reeglid. Lisaks:  Näpumängude kasutamine koolieelseseas  Väikelapse kõne areng ja selle toetamine  „Peitusmäng“  Tähesõnastik 3-D (SABLOONID)  Erinevaid mänge VIDEOANALÜÜS Õpetaja roll kõnelejana: õpetaja suunab lapsi küsimuste abil, kordab järgi laste öeldud sõnad oma sõnadega, mis aitab lastele öeldud jut paremini aru saada. Meetodid: õpetaja loeb ette, näitab pilte esitab lastele küsimused, arutleb lastega koos juttu järgi. Vahendid: raamat, pulga nukud, käpiknukud, liikuvtabel, loomade kujud. Aktiivõppe meetodid: draamatisatsioon, läpsed läbi mängu teevad kaasa, liikuvatahvli abil, lapsed ise teevad ettendust, lapsed improviseerivad, mõtlevad välja uus lõpp. Lõimimine: tegevus on lõimitud koos muusikaga, lapsed kasutavad erinevaid pille

Eesti keele ajalugu
thumbnail
10
docx

Kõnetegevuse psühholoogia 3. seminar

leiab. Samuti intonatsioon. Kasutatakse palju sõnakordusi ja asesõnu. Millised on peamised kõne funktsioonid? Milleks on see teadmine õpetajale vajalik? Kõne peamised funktsioonid on suhtlemisfunktsioon ja üldistamisfunktsioon. Need kaks funkstiooni moodustavad ühtsuse, nad ei ole üksteisest lahutatavad. Kuna suhtlemine ja üldistamine on omane kõnele alati ja ei sõltu konkreetsest ütlusest, nimetatakse neid funktsioone ka keele funktsioonideks. Järgmisel tasandil on kõnefunkstioonid järgmised: teabe vahendamine; tunnetustegevuse teenindamine; oma ja teiste tegevuse reguleerimine-planeerimine. Õpetaja peab teadma, at: lihtne teave täiskasvanu jaoks võib osutuda intellektuaalseks ülesdandeks või uueks teadmiseks lapsele. Õpetaja jaoks on oluline teada, kui suurel määral lapse tegevus on verbaliseeritud, sh. kui palju ta kasutab praktilisele tegevusele kaasnevat kõnet

Eesti keel
thumbnail
7
docx

K�netegevuse ps�hholoogia

PSL on piirteadus, mis kasutab mitmete teaduste teadmisi. ¤ Biheivioristlik PSL (Osgood, Skinner) põhiseisukohad: kõnelema õpitakse imiteerimise teel; keelenormile vastavad sõnad ja grammatilised vormid leiavad täiskasvanutelt positiivse või negatiivse kinnituse, mis määrab nende omandamise; omandatavad operatsioonid on assotsiatiivset laadi; peamised keeleüksused on sõnad. Rõhutatakse selliste operatsioonide nagu vaatlus,modelleerimine ja jäljendamine osatähtsust keele omandamisel. Keskendusid käitumisele, vaatasid kõnet kui käitumist. Probleem seisnes selles et koolkond ei selgitanud kuidas tekib spontaanne kõne, nad käsitlesid kõnet kui reaktsiooni millelegi(inimesel aga tekib ka ise reaktsioon/stiimul midagi öelda ilma et keegi peaks teda n.ö pudeliga viskama Ratsionalistlik PSL See koolkond ei nõustunud et kõne tekib assotsisoonidena(üks sõna kutsub esile teise). Järgisid lühimälu(7 pluss 2) lastel. Muuteoperatsioonid on vajalikud selle

Kategoriseerimata




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun