Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

UURIMUSTÖÖ KATSE ROOSIDEGA (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas mõjutab toiduvärv valge roosi värvust?

Lõik failist

     ​ BIOLOOGIA   
 
 
 
Uurimisküsimus:​ Kuidas mõjutab toiduvärv valge roosi värvust? 
Hüpotees:​ Roosi värvus muutub 24h jooksul vastavalt toiduvärvi värvile. 
Roos on roosõieliste sugukonda kibuvitsa perekonda kuuluv varrega dekoratiivtaim. Varre üks 
funktsioonidest on taime juhtkudedes toimuvad voolud. Meid huvitas eelkõige tõusev vool ehk kus 
vesi ja mineraalsoolad liiguvad taime osadesse laiali . Sellest lähtuvalt tulime mõttele, et kui panna 
valge roos veega täidetud anumasse ja lisada sinna kergesti imenduvat värvust siis roosi värv peaks 
muutuma . Valisime valge roosi kuna värvi muutust on valgel visuaalselt kõige parem märgata ja 
värviks valisime toiduvärvi kuna see on hästi imenduv ja ohutum kui mõni muu kemikaalne värv. 
Lisaks kergesti kättesaadav. 
Töö käik:​ Alustasime katset nii, et lasime kolme erinevasse anumasse 350 milliliitrit 30’C vett, 
mõõtsime, et igas anumas oleks sama temperatuuriga vesi. Roosid on hoolduse kohapealt 
vähenõudlikud, kuid ei talu külma ning seepärast kasutasimegi leiget vett. Seejärel lisasime 
nendesse anumatesse toiduvärvi, igasse ühte erineva koguse värvi: punast ja sinist ning 
kolmandasse panime kaks värvi kokku, et saada lilla. Punast toiduvärvi panime 10 tilka, sinist 15 ja 
oletatavasse lillasse panime 20 tilka. Roosidel lõikasime ära varred, et need oleks lühemad ja 
mahuks topsidesse ära. Panime varrega allapoole roosid toiduvärviga lisatud anumatesse. Anumad 
transportisime aknalauale ning 24h hiljem läksime tulemust vaatama. 
Tulemus: ​Roosid olid endiselt valged kaugelt vaadates, aga lähivaates olid õite servad tõmbunud, 
kas punaseks või siniseks. Õielehed ei olnud enam nii valged kui olid katse alguses, vaid olid läinud 
tooni sinakamaks ning neil oli selline sinakas kuma . Vett oli katse lõpuks 340 milliliitrit. 
Alustasime 360-ga kuna kui roosi anumasse panime tõusis tase 10 milliliitrit. 
Järeldus: ​Hüpotees pidas osaliselt paika. Roosid olid küll endiselt valged ja sellist värvi muutust 
nagu meie meeskond ootas ei tulnud, aga muutused siiski toimusid. Põhjus miks värv ei muutunud 
meie eelduste kohaselt võis olla nt see, et liiga lühike aeg, liiga palju vett, liiga vähe toiduvärvi, 
vales tehnikas lõigatud vars jne. Järgmine kord teame kindlasti paremini, kus mida peaks teisiti 
tegema. 
Allikad: https://www.kodus.ee/artikkel/rooside-valik-ja-hooldus-20-vaart-nouannet-aiapidajal
e
 
https://www.rmk.ee/metsa-majandamine/taimed/roosid/nouandeid-rooside-kasvatamiseks
 
 
 

UURIMUSTÖÖ KATSE ROOSIDEGA #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg1970-01-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Merit555 Õppematerjali autor
põhikoolis kasutatav katse. Rooside värvuse muutumine. Ideid oma katseks

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
281
docx

M.Twain Tom Sawyeri seiklused, terve raamat

Tom Sawyeri seiklused EESSÕNA Suurem osa siin raamatus kirjapandud seiklustest on tõesti juhtunud; mõned nendest on mu enda elamused, teised poiste omad, kes olid mu koolivennad. Huck Finn on võetud elust; Tom Sawyer samuti, kuid mitte üksikisiku järgi; ta on kombinatsioon kolme poisi karakteristikast, keda ma tundsin, ja kuulub seepärast arhitektuuri segastiili. Ebausk, mida siin on puudutatud, valitses läänes üldiselt laste ja orjade hulgas selle loo ajajärgul, see tähendab, kolmkümmend või nelikümmend aastat tagasi. Kuigi mu raamat on mõeldud peamiselt poiste ja tüdrukute meelelahutuseks, loodan, et seda ei lükka tagasi ka mehed ja naised, sest minu plaani kuulus püüda täisealistele meeldivalt meelde tuletada, mis nad olid kord ise, kuidas nad tundsid, mõtlesid ja rääkisid ja missugustest kummalistest ettevõtetest nad mõnikord osa võtsid. 1. P E A T Ü K K «Tom!» Ei mingit vastust. «Tom!» Mingit, vastust. «Huvitav, kus see poiss peaks olema. Kuule, To

Kirjandus
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat Toimetaja Raul Adlas Koostajad: Andras Laugamets, Pille Tammpere, Raul Jalast, Riho Männik, Monika Grauberg, Arkadi Popov, Andrus Lehtmets, Margus Kamar, Riina Räni, Veronika Reinhard, Ülle Jõesaar, Marius Kupper, Ahti Varblane, Marko Ild, Katrin Koort, Raul Adlas Tallinn 2013 Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames. Õppematerjali (varaline) autoriõigus kuulub SA INNOVEle aastani 2018 (kaasa arvatud) ISBN 978-9949-513-16-1 (pdf) Selle õppematerjali koostamist toetas Euroopa Liit Toimetaja: Raul Adlas – Tallinna Kiirabi peaarst Koostajad: A

Esmaabi



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun