Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tarbijakaitseseadus (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Tarbijakaitseseadus
Tarbijakaitseseadus

Kehtestatud tarbija õiguste tagamiseks.

Seadus reguleerib tarbijale kauba või teenuse 
pakkumist ja müümist või muul viisil turustamist 
kaupleja poolt, määrab kindlaks tarbija kui kauba 
või teenuse ostja ja kasutaja õigused, sätestab 
tarbijakaitse  korralduse ja järelevalve ning 
vastutuse seaduse rikkumise eest.
Tarbijakaitseseadus (2)
Tarbijakaitseseadus § 3 sätestab tarbija põhiõigused, 
al järgnevalt:
nõuda ja saada kaupa või teenust, mis vastab nõuetele, 
on ohutu tarbija elule, tervisele ja varale ning mil e 
omamine ja kasutamine ei ole keelatud;
saada pakutavate kaupade ja teenuste kohta vajalikku ja 
tõest teavet teadliku valiku tegemiseks ning õigeaegset 
teavet kauba või teenusega seotud riskide kohta;
saada tarbijaõigus- ja tarbimisalast teavet;
Tarbijakaitseseadus (3)
saada nõu ja abi, kui tema õigusi on rikutud;
nõuda endale tekitatud  varalise ja mittevaralise kahju hüvitamist;
taotleda oma huvide arvestamist ning olla oma ühingute ja liitude kaudu 
esindatud  tarbijapoliitikat kujundavate otsuste tegemisel. 
Tarbijakaitse seadus (4)
Selleks, et kõiki eelpool toodud õiguseid realiseerida, tuleb täita oma 
tarbijakohustusi. 
Lugeda alati korralikult läbi kaubaga kaasa antud kasutamisjuhend 
ja tähele panna hooldustingmärke, et  saaksite  kaupa sihipäraselt 
kasutada ja ei rikuks kaupa oma oskamatusega. 
Kui olete ise hooletu ja ei järgi juhiseid ja põhjustate seetõttu toote 
riknemise/purunemise, siis müüja ja tootja ei ole vastutavad selle 
eest ja teil ei ole õigust nt defektide tasuta kõrvaldamisele.
Tarbijakaitseamet
Tarbijakaitseameti  veebileht
http://www.tka.riik.ee/tarbija-oigused-ja-kohustused
Kuhu ja kuidas esitada kaebust
Tarbijakaitseseadus #1 Tarbijakaitseseadus #2 Tarbijakaitseseadus #3 Tarbijakaitseseadus #4 Tarbijakaitseseadus #5 Tarbijakaitseseadus #6
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-05-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 30 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor alari.issak Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
doc

Tarbijakaitse seadus

Tarbijakaitse seadus Referaat Seaduse reguleerimisala · Käesolev seadus kehtestatakse tarbija õiguste tagamiseks. · Käesolev seadus reguleerib tarbijale kauba või teenuse pakkumist ja müümist või muul viisil turustamist kaupleja poolt, määrab kindlaks tarbija kui kauba või teenuse ostja ja kasutaja õigused, sätestab tarbijakaitse korralduse ja järelevalve ning vastutuse seaduse rikkumise eest. · Käesolevat seadust kohaldatakse ka siis, kui kaupleja vahendab tarbijale kauba üleandmist või teenuse osutamist. · Tarbijale kauba või teenuse pakkumisel või müümisel või muul viisil turustamisel kohaldatakse käesolevat seadust, võlaõigusseadust, toote ohutuse seadust ning teisi seadusi. · Käesolevas seaduses ettenähtud haldusmenetlusele kohaldatakse haldusmenetluse

Majandus
thumbnail
6
docx

Tarbija õigused ja kohustused ning võimalused oma õiguste kaitsmiseks.docx

Tarbija õigused ja kohustused ning võimalused oma õiguste kaitsmiseks. Mõisted 1)tarbija – füüsiline isik, kellele pakutakse või kes omandab või kasutab kaupa või teenust eesmärgil, mis ei seondu tema majandus- või kutsetegevusega 2) kaupleja – isik, kes oma majandus- või kutsetegevuses pakub ja müüb või muul viisil turustab tarbijale kaupa või osutab teenust 3) kaup – kaupleja pakutav, müüdav või muul viisil turustatav asi või õigus 4) teenus – kaupleja pakutav, müüdav või muul viisil turustatav hüve, mis ei ole kaup 5) tootja – toote nõuetele vastavuse seaduses määratletud isik 6) universaalteenus – üldistes huvides osutatav ja riigi või teatud piirkonna valdava enamiku elanike kasutatav teenus, milleks on gaasi-, elektri-, soojusenergia-, vee- ja kanalisatsiooni-, jäätmekäitlus- ja sideteenus ning muu samalaadne teenus Tarbijal on õigus: 1)nõuda ja saada kaupa või teenust, mis vastab nõuetele, on ohutu tarbija elule, tervise

Õigus alused
thumbnail
3
doc

Tarbijakaitse

Kui ostetud kaubal ilmneb puudus või sa pole ostetud teenusega rahul, on Sul tarbijana õigus pöörduda esmalt pretensiooniga kaupleja või teenusepakkuja poole. d. millist nõu antakse kataloogimüügist tellimisel? Kui toode ei vasta nõuetele siis on õigus see tagasi saata 14-päeva jooksul. Samuti tuleks uurida kataloogis olevate toodete tausta internetis. Tuleks suhutuda kriitiliselt. 4. Riigiportaal eesti.ee. Millist infot saab sealt leida tarbijakaitse kohta? Vaata/loe ja mõtle ­ too mõned näited. https://www.eesti.ee/est/teemad/ettevotja/tarbijakaitse_3 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 5. Portaal ­ minuraha.ee. Tutvu võimalustega. http://www.minuraha.ee/ 6. Samas rubriik ­ kasulikud abivahendid ­ uuri kalkulaatoreid ja kui Sul on pangakaart, siis ka pankade võrdlustabeleid. Seal on alateema paketid ja soodustused - vali n oma pank ja mõni teine pank ning võrdle pakette/soodustusi noortele

Majandus
thumbnail
24
odt

Tarbija kaitse ja selle korraldus

haldusalas tegutsev valitsusasutus. • Tarbijaühendusel on õigus: • osaleda tarbijakaitsepoliitika kujundamisel ning elluviimisel • korraldada tarbijakaitsealast teavitamist, nõustamist ja õpet ning nõustada ja abistada tarbijat; • esindada tarbijat lihtkirjaliku volikirja alusel kohtus ja muus riigiasutuses ning suhetes kaupleja või tootjaga • korraldada tarbijakaitsealaseid uuringuid; • teha koostööd tarbijakaitse järelevalveasutustega. Tarbijakaitseameti kohustused on: • teostada järelevalvet seaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides ning teistes seadustes tarbija õiguste kaitseks sätestatud nõuete täitmise kohta • teha ettepanekuid tarbijakaitsealaste õigusaktide muutmiseks või kehtestamiseks • teavitada üldsust kaupleja ja tootja tegevusest, mis rikub tarbija õigusi või kahjustab tarbija õigustatud huve;

Tarbijakäitumine
thumbnail
40
ppt

Majutust ja toitlustust reguleerivad õigusaktid

29.09. ­ 30.09.2011 MJ109, 209 Toiduseadus Alkoholiseadus Tubakaseadus Kaubandustegevuse seadus Turismiseadus Tarbijakaitseseadus Majandustegevuse registri seadus Toiduseaduse eesmärk on tagada tarbijale ohutu toit ning tema õiguste ja huvide igakülgne kaitse. Seaduses sätestatakse toidu käitlemise alused, käitleja enesekontroll ning riiklikjärelevalve toidu ohutuse ja muudele nõuetele vastavuse tagamiseks. toit käesoleva seaduse tähenduses on aine või toode. käitlemine sisaldab kõiki tegevusi toidutoorme tootmisest kuni toidu tarbijale kas tasu eest või tasuta üleandmiseni.

Õigus
thumbnail
5
doc

Õiguse alused

mida ja mis hinnaga teenus konkreetselt sisaldab. Tarbijale teenust pakkudes või vahetult enne teenuse osutamist teavitab kaupleja tarbijat teenuse müügihinnast. Kui teenuse müügihinda ei ole võimalik eelnevalt kindlaks määrata, teavitab kaupleja tarbijat teenuse hinna komponentidest, tariifidest või hinna arvutamise alustest nii, et tarbijal on võimalik teenuse müügihinda piisava täpsusega arvutada. 5. Kas tarbijakaitse ametiisikutel on kohustus hoida teie ärisaladusi. Tarbijakaitsealase pädevusega ametiisik ning tarbijaühenduste ja ühenduste liitude esindajad on kohustatud hoidma ärisaladust, mis on neile teatavaks saanud seoses tarbijakaitseülesannete täitmisega. Ärisaladusena ei käsitata teavet, mis on seotud kaupleja õigusrikkumisega või mille edastamine on ette nähtud seaduses. 6. Kuidas võib esitada kaebust ja kuidas kaebusi lahendatakse (lühidalt, punktidena)?

Õigusteadus
thumbnail
4
doc

Majandusseadused

Töölepingu seadus Tööleping on töötaja ja tööandja kokkulepe, mille kohaselt töötaja kohustub tegema tööandjale tööd, alludes tema juhtimisele ja kontrollile, tööandja aga kohustub maksma töötajale töö eest tasu ning kindlustama talle poolte kokkulepe, kollektiivlepingu, seaduse või haldusaktiga ettenähtud töötingimused . Seega töölepingu iseloomulikes tunnusteks on : · see on kahepoolne kokkulepe, milles poolte õigused ja kohustused on vastastikused; · töölepingu objektiks on tööprotsess, mitte töötulemuse reguleerimine; · töötaja on alluvussuhetes tööandjaga; · tööleping on tasuline .s .o. tööandja on kohustatud maksma töö eest tasu; · töötingimused määratakse kindlaks poolte kokkuleppega, kuid nad ei tohi olla halvemad kui see on seaduses, haldusaktis või kollektiivlepingus kindlaks määratud. Töölepingut saab muuta ainult poolte kokkuleppel; · tööleping vormistatakse lihtkirjalikus vormis j

Majandus
thumbnail
10
rtf

Tarbijakaitseseadus

TARBIJAKAITSESEADUS I peatükk ÜLDSÄTTED Paragrahv 1. Seaduse ülesanne (1) Käesoleva seaduse ülesanne on tagada tarbija õiguste kaitsmine Eestis. (2) Käesoleva seadusega reguleerimata küsimustes kohaldatakse muid õigusakte. Paragrahv 2. Seaduse objekt (1) Käesolev seadus määrab kindlaks tarbija õigused suhetes müüjaga kauba või teenuse ostmisel ja kasutamisel, samuti müüja, tootja ja vahendaja kohustused tarbija õiguste tagamisel ja vastutuse nende rikkumise eest ning tarbijakaitse korralduse. (2) Pangandus- ja kindlustusteenuste ning kinnisasja ostul- müügil reguleerib käesolev seadus tarbija ja müüja vahelisi suhteid niivõrd, kuivõrd need ei ole reguleeritud teiste seadustega. Paragrahv 3. Mõisted Käesolevas seaduses kasutatakse mõisteid järgmises tähenduses: 1) tarbija - füüsiline isik, kes ostab ja kasutab või kavatseb osta ja kasutada kaupa või teenust eravajaduseks;

Õigusteadus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun