RAKVERE AMETIKOOL AL12 Auto osandamise /koostamise põhireeglid Koostaja: Timo Kurves Rakvere 2013 Ettevalmistus. Enne auto montaazi ja demontaazi peaks varuma spetsiaalsed tööriistad. Nende alla kuuluvad näiteks erinevad torx otsikud ja spetsiaalsed tõmmitsad. Kui peab mis tahes detaili eemaldama ,ja pole kindel kuidas see ära tuleb oleks soovitav internetist erinevaid manuale otsida. Tõenäosus detail tervelt kätte saada on palju suurem.
..................................................................8 Esi- ja tagastange kokkupanek............................................................................. 10 KOKKUVÕTE.......................................................................................................... 10 2 SISSEJUHATUS Esimene ,,Auto kere ja sisustuse osandamise ja koostamise" tund toimus 5. septembril. Selles õppetunnis Automaalrite sessioonõppe grupi AMK16 õpilased jagati kaheks grupiks ühes grupis naisterahvad, teises grupis mehed. Esimeseks tööülesandeks naisgrupile anti sõiduauto Chrysler 300 esi- ja tagastange eemaldamine. Meestele aga vanema Suzuki lammutamine. Enne praktilisele poolele asumist tutvustati kooli õpperuumi inventari, mida läheb tegeva töö tarbeks tarvis
Õppejõud: Marko Jets Tallinn 2009 Töö eesmärk: Mootori osandmine ja taas kokku panemine. Vigade leidmine. Mootor: Toyota, 4 silindriline ottomootor Vajalikud tööriistad: Erinevad padrunvõtmed ja lehtvõtmed. Tähikvõtmed Küünlavõti. Momentvõti Töökäik: Mootoril sai eemaldatud karteripõhi, klapikambri kaas, plokikaas, nukkvõllid, ajamikett, ketipinguti, pihustid. Väntvõlli ja kolbe koos kepsudega ei eemaldanud. Mootoril ei ilmnenud osandamise käigus ohtlikke ega kulumisest tingitud vigu peale neljanda pihusti kummitihendi puudumise ja karteripõhja üks polt oli ploki sisse murtud. Kuna mootorit ei olnud võimalik käivitada siis teisi vigu ei ilmnenud. Mootoris puudus õli ja õlifilter oli mehhaaniliste kahjustustega. Mootori kokkupanemisel pidi tähele panema, et poldid ja mutrid, mis on nõutud kindla jõuga kinni tõmbamiseks saaks ka vastava jõuga kinni tõmmatud. (Plokikaase poldid 29,4 Nm + 90o + 90o
Mootori lõplik koostamine Mootori osandamise järel defekteeritakse selle detailid st. Osa detaile läheb uuesti koostamisele ilma, et nendega midagi tehtaks. Teine grupp on kasutamis(remondi) kõlbmatud lähevad utiili(vanarauda). Kolmas grupp mida võib taastada remontimise teel. Koostamist alustatakse baasdetailist, milleks on siis mootoriplokk, järgmiseks monteeritakse kohale väntvõll, kui samad laagrisaaled siis täpselt samale kohale(vanale kohale).
LABORATOORNE TÖÖ NR.1 Väntmehhanism Õppeaines: Sisepõlemismootorid Transporditeaduskond Õpperühm: AT-31 Üliõpilased: Juhendaja: Töö eesmärk: tutvuda praktiliselt sisepõlemismootori väntmehhanismi ehituse, osandamise ja koostamise tehnoloogiaga ning koostada selle kohta tehnoloogiline kaart. Töövahendid: 1.Osandatav mootor 2.Universaalsed tööriistad 3.Mõõtevahendid 4.Mootorite tootja koostatud juhendmaterjal (manual) Töö käik: 1.Tutvusime tootja koostatud juhendiga osandamiseks ja koostamiseks. 2.Valisime vajalikud tööriistad ja rakised. 3. Valmistasime ette töökoha. 4
LABORATOORNE TÖÖ NR.1 Mootorite hooldus Õppeaines: AUTODE HOOLDUS JA HOOLDUSJAAMAD Transporditeaduskond Õpperühm: Üliõpilased: Juhendaja: Töö eesmärk: tutvuda praktiliselt sisepõlemismootori gaasijaotusmehhanismi ehituse, osandamise ja koostamise tehnoloogiaga ning koostada selle kohta tehnoloogiline kaart. Töövahendid: 1.Osandatav mootor 2.Universaalsed tööriistad 3.Mõõtevahendid 4.Mootorite tootja koostatud juhendmaterjal (manual) Töö käik: 1.Tutvusime tootja koostatud juhendiga osandamiseks ja koostamiseks. 2.Valisime vajalikud tööriistad ja rakised. 3. Valmistasime ette töökoha. 4.Määrasime operatsioonide järjekorra ja koostereziimid. Demonteerimine: Oper. Operatsioo...
nahast. Samuti kasutatakse luksusautode puhul mitmes kohas puitu ja muid väärismaterjale. Auto sisustus ja viimistlus kvaliteet võivad olla küll väga erinevad, aga nad on kõik ehitatud samasid põhimõtteid kasutades. Detailid on omavahel ühendatud kruvide, poltide ja tüüblitega. Need kinnitusvahendid hoiavad kinni paneele ja katteid, mis koos olles ja üksteise külge ühendatult moodustavadki auto sõitjateruumi salongi. Lukksepal erinevaid salongi osandamise töid väga tihti teha ei tule. Rohkem puutuvad selliste töödega kokku elektrikud kes otsivad mingeid ühendusi ja juhtmete vigu ja ka lisaseadmete paigaldajad. (signalisatsioonid, kõlarid, püsikiiruse hoidjad, käedvaba süsteemid) Autokere Autod on väliselt üksteisest erinevad, aga nad koosnevad ühesugustest seadmetest ja agregaatidest. Tänapäeva auto loomisel on suurt tähelepanu pööratud kerele. See
............................................................................................................ 6 Kokkuvõte.................................................................................................................................... 7 2 SISSEJUHATUS Käisin ajavahemikus 02. detsember 2013 26. jaanuar 2014 Maario&Ko-s praktikal, kus läbisin 90 töötunnise autokere ja sisustuse osandamise ja 90 töötunnise plastdetailide töötlemise praktika. Maario&Ko valisin enda praktikakohaks, sest see on minu kodu lähedal ja pidavat olema hea koht praktika tegemiseks. Oma töös tutvustan lähemalt ettevõtet ja sellega seotud toiminguid. Aruandesse panin kirja selle, mis olid minu ülessanded praktika ajal. Seletan ning kirjeldan enda tööülesandeid, avaldan arvamust ning annan omapoolse hinnangu toimunule. Minu eesmärgid praktikaks
AUTOKEREDE OSANDAMINE JA KOOSTAMINE KOKKU TEOORIA LABOR PRAKTIKA 6õn 0,5 2,5 3 6 õn 0,5T/2,5L/3P (kolme erineva automargi osandamine ja koostamine) 1. Eesmärk Õpetamisega taotletakse, et õppija omandab teadmised lukksepa tööriistadest, nende hooldusest, autode hooldusel ja remondil kasutatavatest eritööriistadest, nende hooldusest, lukksepatööde tehnoloogiast, autode osandamise ja koostamise põhimõtetest, sõiduki detailide hoiustamisest ja puhastamisest ning oskused kasutada lukksepa tööriistu, autode hooldusel ja remondil kasutatavaid eritööriistu, neid hooldada. Teostada lukksepatöid, osandada ja koostada autot ja puhastada autodetaile. 2. Nõuded mooduli alustamiseks Puuduvad 3. Õppesisu 3.1. LUKKSEPA TÖÖRIISTAD. Momendimõõtevõtmed, -käepidemed. Elektritööriistad. Pneumotööriistad. Tõmmitsad. Rakised. Tööriistavalik
Salongi sisustus, selle ülesanne ja ehitus, töö põhimõte, sobitamine ja reguleerimine. Kinnitusvahendid, nende ehitus, kinnitamine ja reguleerimine. Autokere detailide puhastamine ja hoiustamine (puhastusvahendid). Erinevate materjalide puhastamine. Pakkimine, markeerimine, hoiustamine. Õppija teab ja tunneb: auto hooldusel ja remondil kasutatavaid tööriistu, lukksepatööde tehnoloogiaid, autokere ja salongi sisustuse osandamise koostamise põhimõtteid, autokere detailide ehitus, nende sobitus ja reguleerimine, salongi sisustuse ülesannet, ehitust, selle sobitamist ja reguleerimist, detailide puhastamist, detailide pakkimist ja markeerimist, detailide hoiustamise tingimust.
H/a; H/b; H7c - suure lõtkuga, võimaldavad temperatuuri mõjul paisumist, H8/c7 ja H9/c8 (keskkäiguistud), sobivad suurtel kiirustel ja eelmistest suurematel pindsurvetel. H/d -lobe, kasutatakse rasketes tingimustes, suur kiirus, koormus, kõrge temperatuur, saastumisoht, H8/d8 turbiinivõll laagris, auto sisselaskeklapi säär juhtpuksis, õlirõngas automootori kolvisoones, H9/d8 (vabakäiguist) - juhtudel, kui täpsus on vähem oluline või esinevad temperatuuritõusud, H11/d11 - kiire osandamise tagamiseks, pinnakatte võimaldamiseks. 16 H/e - lahe, ette nähtud liugelaagriistud suurte kiiruste ja koormuste juhul. H7/e7 kõrgete töökindlusnõudega vedelikmäärimisega liugelaagrid, H8/e8 suure elektrimootori võll laagris, automootori väntvõll raamlaagris.