Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"matem" - 77 õppematerjali

matem - Pythagoras, kelle arust põhines maailmakorraldus arvudel, matem.

Õppeained

Matemaatika -Gümnaasium
Matemaatiline analüüs -Tallinna Tehnikaülikool
Matemaatika -Põhikool
Matemaatiline analüüs 2 -Tallinna Tehnikaülikool
Matemaatika ja statistika -Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor
Matemaatiline analüüs 2 -Eesti Maaülikool
Matemaatiline analüüs 1 -Eesti Maaülikool
Matemaatika -Kutsekool
Matemaatiline analüüs i -Tartu Ülikool
Matemaatika -Tartu Ülikool
Matemaatikadidaktika -Tartu Ülikool
Matemaatika -Tallinna Tehnikaülikool
Matemaatiline analüüs -Tallinna Tehnikakõrgkool
Matemaatiline analüüs -Eesti Mereakadeemia
Matemaatika 7 klass -Põhikool
Matemaatika analüüs i -Tallinna Tehnikaülikool
Matemaatika ja loogika -Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor
Matemaatiline analüüs i -Tartu Ülikool
Matemaatiline analüüs ii -Tartu Ülikool
Matemaatika -Tartu Ülikool
Matemaatika -Tallinna Ülikool
Matemaatika -Põhikool
Matemaatiline analüüs -Eesti Infotehnoloogia Kolledzh
Matemaatika -Eesti Infotehnoloogia Kolledzh
Matemaatika didaktika -Tallinna Pedagoogiline Seminar
Matemaatika 8.klass -Tallinna Pedagoogiline Seminar
Matemaatika 6. klass -Tallinna Pedagoogiline Seminar
Matemaatika 11.klassile -Tallinna Pedagoogiline Seminar
Matemaatiline maailmapilt -Tallinna Pedagoogiline Seminar
Matemaatiline analüüs -Tallinna Pedagoogiline Seminar
Matemaatiline loogika ja algoritmiteooria -Tallinna Pedagoogiline Seminar
Matemaatika 10. klassile -Tallinna Pedagoogiline Seminar
Matemaatilised reebused -Tallinna Pedagoogiline Seminar
matem

Kasutaja: matem

Faile: 0
thumbnail
42
pdf

Matem VALEMID, ÕPETUSED 6.klassile

klassile I I poolaasta Haapsalu Linna Algkool Maren Suu TEEMADE JÄRJEKORD: 20.Võrdhaarne kolmnurk 1. Peegeldus punktist ehk tsentraalsümmeetria 21.Võrdkülgne kolmnurk 2. Sümmeetrilised kujundid 22.Võrdhaarse kolmnurga omadused 3. Lõigu keskristsirge joonestamine 23.Võrdhaarse kolmnurga omadused 4. Nurga poolitamine 24.Kolmnurga alus ja kõrgus 5. Kolmnurk 25.Kolmnurga alus ja kõrgus 6. Kolmnurga külje vastasnurk ja lähisnurk 26.Täisnurkse kolmnurga pindala 7. Nurga vastaskülg ja lähisküljed 27.Kolmnurga pindala 8. Kolmnurga nurkade summa 28.Positiivsed arvud- de...

Algebra I
16 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Matemaatiline statistika kodune töö

Ülesanne 1 Hinnata üldkogumi keskmisi: keskmist palka, keskmist kulu spordile ja keskmist kulu meelelahutusele. Leida usaldusvahemikud keskmistele usaldusnivool 0,90 ja 0,99. Keskmise leidmiseks kasutasin valemit : OpenOffices vastas sellele funktsioon AVERAGE. Usaldusvahemike leidmiseks kasutasin funktsiooni CONFIDENCE, kuhu oli ühe argumendina vaja standardhälvet, mille sain funktsiooni STDEVP abil. Alpha on 1-β . Size on valimi suurus(50). Ülesanne 2 Hinnata mittesuitsetajate osakaalu üldkogumis (a) meeste seas, (b) naiste seas usaldusnivool 0,95. Kuna valimi maht jääb alla 30, siis kasutan Studenti jaotust (OpenOffices vastab F^-1 TINV funktsioon) β=0.95 α = (1 + β) / 2 (number) a studenti jaotuse kvantiilide puhul k* = n – 1 (degree_freedom Leian p* = k/n (kus k on mittesuitsetavate arv ja n koguarv) Naistel vahemik (59.2% ; 95.4%) Meestel vahemik (49.3%...

Tõenäosusteooria ja...
127 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Viimistluskalkulatsioon

Tartu Kutsehariduskeskus Matemaatika iseseisev töö Tartu 2006 Sissejuhatus: Mõned andmed, et oleks aru saada mida ja kuidas ma arvutasin: Uste kõrgus: 2.10m Akende kõrgus: 1.50m Lae kõrgus: 2.70m 1cm joonisel = 0,625m päriselt. Ruumidest millest viimistluskalkulatsiooni tegin: TK Ruudu kujuline. S=a*a a=1,688m2 Sp~2,848m2 Ukse kõrgus=2,1m Ukse pindala=1,969m2 Sk=Pp*h-uksed, aknad. Sk=15,287m2 WC Ristküliku kujuline. Sp=a*b a=1,688m b= 1,188m Sp=2,004m2 Akna kõrgus=1,5m Sk=Pp*h-uksed, aknad. Sk=12,890m2 MT Ristküliku kujuline. A=2,625m B=2,75m Sp=a*b Sp=7,219m2 Sk=Pp*h-uksed, aknad. Sk=10,75*2,7=29,025-1,969=27,056-4,05~23,0m2 Sk=23,0m2 TK Põrand: 2,848m2 ehituspappi ~9.- 2,848m2 parketti ~320*2,848=911,40.- Seinad: Tapeet -- rulli pindala = 5,5m2 = 150.- 3 rulli = 450.- Lagi: Valge värv = 1L 75.- Liitrist piisab ! WC Põrand: 2,004m2 ehituspappi ~ 7.- 2,004m2 parketti ~ 640.- Seinad: 12,890m2 tapeeti =...

Ehitusviimistlus
86 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Statistika uurimustöö

Viljandi Paalalinna Gümnaasium Uurimustöö Kas kinga number ja matemaatika hinne on omavahel seotud? Viljandi 2009 Sissejuhatus Selle uurimustöö käigus püüan ma välja selgitada, kas matemaatika hinne ja kinga number on omavahel kuidagi seotud? Valim koosneb 12C õpilastest ja valimi suuruseks on 22 inimest. Andmed Jrk. Kinga Matemaatika Nr. number hinne 1 41 4 2 46 3 3 38 3 4 37 4 5 44 5 6 45 4 7 40 4 8 38 5 9 39 4...

Matemaatika
97 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Füüsika I eksami piletid

Väikeste hälvete korral sooritab füüs. pendel harmoonilisis võnkumisi, mille sagedus sõltub pendli massist, tema inertsimomendist pöörlemistelje suhtes ja pöörlemistelje ja inertsikeskme vahelisest kaugusest. Füüsikalise pendli võnkeperiood on T=2l/mgl. Matemaatilise pendli pikkus on lt= l / ml. Suurust lt nim. füüsikalise pendli taandatud pikkuseks. Seega on füüsikalise pendli taandatud pikkus võrdne niisuguse matem. pendli pikkusega, mille võnkeperiood on võrdne antud füüs. pendli võnkeperioodiga. MATEM. PENDEL- Matem. pendliks nim. idealiseeritud süs.-mi, mis koosneb kaalutust ja venimatust niidist, mille mass on koondunud ühte punkti. Matem. pendli küllalt heaks lähenduseks on pika peene niidi otsa riputatud väike raske kuulike. Pöördemomendi avaldis: M= = -mgl*sin . (joon.6) Pendli pöörlemise dünaamika põhivõrrand...

Füüsika
1096 allalaadimist
thumbnail
44
doc

Konspekt!

Ruumala saamisele konut. pindala kõrgusega, mida mõõdet vundamenti taldmiku pealt ja ülevalt viilkatuse puhul poole katuse kõrgusem, lamekatuse puhul 60 cm katuse pinnast kõrgemale. Pole seotud kasut. pinnaga, korruste arvuga. 5) Ligilähedaste mahtude meetod mõõdet vaid kõige tähtsamate, kallimate tööde mahud ja rakendatakse vastavaid hindu nt katuse konstruktsioon m2-tes; karkass tervikuna, viimistlus jne 6) Maksumusmudelid keerulisemad matem . meetodil, algoritme, mis võivad haarata mitmesugused tegureid. Mõnikord käsit. omaette veel hinnakataloogide kasutamist, vahest ka hinnaindeksite meetodite klassifitseerimine. Üldine lääne riikide jaotus. 1. Detailiseeritud eelarved 2. Parameetriline eelarvestamine 3. Ajalooline eelarvestamine 4. Fiktseeritud eelarvete kasut. meetod 5. Spetsiaal- või erieelarvete meetod 6. Kombineeritud Lk 15. teine pool Detailiseeritud meetod on mikroeelarvestamise tase...

Ehituse maksumusehindamine
323 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Füüsika põhivara

Mehaaniliseks liikumiseks nim. keha asukoha muutumist ruumis teiste kehade suhtes mingi aja jooksul. 2. Kulgliikumisel sooritavad keha kôik punktid ühesugused nihked (trajektoori). 3. Keha vôib lugeda punktmassiks, kui tema môôtmed vôib ülesande tingimustes jätta arvestamata, s. t. kulgliikumisel ja kui liikumise ulatus vôrreldes keha môôtmetega on suur. 4. Liikumine on ühtlane, kui keha kiirus ei muutu, s. t. keha läbib vôrdsetes ajavahemikes vôrdsed teepikkused (sirgjoonelisel liikumisel nihked). 5. Liikumine on mitteühtlane, kui keha läbib vôrdsetes ajavahemikes erinevad teepikkused. 6. Liikumine on ühtlaselt muutuv, kui keha kiirus muutub vôrdsetes ajavahemikes vôrdse suuruse vôrra. 7. Trajektoor on joon, mida mööda keha liigub. 8. Teepikkus on trajektoori pikkus, mille keha mingi ajaga on läbinud. 9. Kiirus on füüsikaline suurus, mis näitab ajaühikus läbitud teepikkust (nihet). v = s / t (m/s;...

Füüsika
535 allalaadimist
thumbnail
2
xls

Ristsõna

2. 3 4 * 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 1 Kuidas nimetatakse 180 kraadist nurka? VASTUS: 2 Rooma nr. 50 3 Eriline ruut 4 põhjapindala valem on:...... vastus selgub ülevalt alla hallidest ruutudest 5 täht LISAVASTUS: 6 90 kraadist väiksemat nurka nimetatakse....... lisavastus selgub üksikutes tähtedes ja see on ruudu ümbermõõ...

Matemaatika
53 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Vanaaja kursuse kokkuvõte.

;Määrati rahastajad e KOREEGID. TEADUS Kreekas sündis läänelik teaduslik maailmavaade. Teadaolevalt 1. kultuur maailmas, kus tekkis mõistusele tuginev maailmavaade. Algas 7.-6 saj eKr. Hakati juurdlema maailma üldise korralduse üle ­ tekib FILOSOOFIA ­ püüdsid selgitada, mis looduse toimima paneb. Alguses mõeldi,et kõige algus = maa,tuli,õhk,vesi MATEMAATIKA Õppisid palju idamaade matast, eeskjuks Mesop. Kreeklastele muutus matem teoreetiliseks teaduseks. Hakkasid sõnastama TEOREEME, proovisid neid tõestada. Enam edendas seda PYTHAGORAS koos õpilastega. MEDITSIIN Kr arstid olid oma oskuste poolest tuntud. Tuntuimaks sai 5.-4 saj eKr elanud HIPPOKRATES. Tema seletuses põhjustasid haiguseid looduslikud põhjused. Veri, lima, must &valge sapp pidid omavahel tasakaalus olema,et inimene terve oleks. Ravi juures tähtis õige toitumine. AJALOOKIRJUTUS Kr teadmised minevikust põhinesid müütidel&eepostel...

Ajalugu
131 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Matemaatiline analüüs 1 kordaisküsimuste vastused

I järku DV Def. I F(x,y,y')=0 ­üldkuju, II y'=f(x,y)-normaalkuju, III M(x,y)dx +N(x,y)dy=0 ­ sümm kuju; I->II y' avaldame võrrandist F(x,y,y')=0; II->I y'=f(x,y)=> F(x,y,y')=0; II->III: y'=dy/dx=f(x,y)=>dy=f(x,y)dx-dy=0; III->II: M(x,y)dx=- N(x,y)dy|*-1/N(x,y)dx => -M(x,y)/N(x,y)=dy/dx (y'). *Üldlah y=y(x, C)-> sõltub argumendist ja ühest konstandist *Erilah y=Y(x,C 0): algtingimust on vaja et määrata C0: y(x0)=y0 (M0(x0,y0) *Iseärased lah tulevad matem kaalutlustel. *Lahendi olemasolu ja ainsuse teoreem: kui meil f(x,y) määratud ja on pidev piirkonnas Dx ja osatuletis võetud, f-ni fy(x,y) piirkonnas on samuti pidev, siis leidub pos arv (suurem kui 0) ja määrab vahemiku(x0- ;x0+ ), kus f-n y=f(x) on ainus lahend dif võrrandile y'=f(x,y), rahuldab algtingimust y(x 0)=y0, JOONIS!. *Dif võrrandi y'=f(x,y) geom tõlgendus-määrab meile vastava joone puutuja tõusu ja on intjoonte puutujate väli (M o(x0,y0)=>f(x0,y0)=y0')+JOONIS! 42...

Kõrgem matemaatika
147 allalaadimist
thumbnail
85
pdf

Konspekt

Mainori Kõrgkool Matemaatika ja statistika Loengukonspekt Silver Toompalu, MSc 2008/2009 1 Matemaatika ja statistika 2008/2009 Sisukord 1 Mudelid majanduses ............................................................................................................. 4 1.1 Mudeli mõiste ......................................................................................................................... 4 1.2 Matemaatilise mudeli struktuur ja sisu ................................................................................... 4 2 Funktsioonid ja nende algebra............................................................................................... 5 2.1 Funktsionaaln...

Matemaatika ja statistika
559 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kõrg- ja hiliskeskaeg

Bolognas tekkis XI-XII saj vahetusel ülikool, kus õpetati peamiselt õigusteadust. See kool püsis Euroopas tähtsaima õigusteaduse keskusena ka edasipidi. Pariisi ülikool tekkis XII saj kloostri- ja kirikukoolide ühinemisel ja sellest sai Euroopa tähtsaim teoloogia uurimise ning õpetamise keskus. Umbes samal ajal pandi alus matem ja loodusteadusega kuulsus võitnud Oxfordi ülikoolike Inglismaal. Cambridgei ülikool alustas tegevust XIII saj algul. Hispaania kõige tuntum arstiteaduskeskus Salamanca ülikool 1218. saksamaal tekkisid ülikoolid alles XIV saj alates ja Põhja uroopas veel hiljem-esimene oli 1477. a asutatud Uppsala ülikool Rootsis. Elukorraldus-Ülikoolid olid olemuselt õppejõudude ja üliõpilaste ametiühendused ning korraldatud gildide ja tsunftide eeskujul...

Ajalugu
76 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Egiptus ja Mesopotaamia

Geoloogiline tegur: vulkaanipursked(seal maakoor kõige õhem). Nendega kaasneb viljaka tuha kujunemine/ladestumine. 2Klimaatilised tegurid:soe kliima,vihm ja kuiv periood vahelduvad 3.Looduslikud olud: savannide teke-tuli tõusta kahele jalale,et oleks parem ülevaade saagile 4.Loomne toit:aju areng(valk+P) 5.Taimne toit:aju areng-tärkliserikkad mugulad 6.Ühiskondlik suhtlemine-sotsiaalne tegur EGIPTUSE TSIVIL. SÜND 1)Kus sai alguse põlluharimine? Miks seal? Lähis-Idas. Sest jääaeg sai läbi,kliima oli seal soe ja niiske. Sadas küllaldaselt vihma. See sai alguse nn viljaka poolkuu alal:mägede ümbruskonnas. Väike-Aasia,Iraani mägede vöönd. 2)Millised muutused toimusid ühiskonnas seoses põlluharimise ja metallide kasutusele võtmisega? Põlluharimisega: elanikkonna arvukus tõusis,tekkis paikne asustus, maa valdamine muutus olulisemaks, tekkisid suuremad aastasadu püsivad asulad, haka...

Ajalugu
130 allalaadimist
thumbnail
1
txt

Keelesäte, ala ja ülaindeksid, uurimistöö vormistus

Keeleriba: Start- settings-control panel-regional settings-language spikrite kirjutamine matem : ruutude vahe valemi saamisks, kirj axz+bx+c=0, mrgid z ra ja vorming-font- laindeks(kiirkorraldus ctrl + ?) Keemias vee valemi kirjutamiseks, sisesta h20, mrgi ra 2, vorming-font- subscribe(alaindeks) jne -------------------------------------------------------------------------------- ----------- Sissejuhatuses: temma valik, phjendus, vike levaade uurimisest, teema kstilemise levaade Kokkuvttes: ldistus t kohta, uusi mtteid ei lisata, vib lisada teemade nimed, mis lisavrtust annaksid,...

Informaatika
11 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Operatsioonijuhtimine

4.Otsuste väljatöötamise lähenemisviisid. Struktuurne lähenemisviis- Nähtusi loomine on aeganõudev tegevus ja pole garantiid; 2.ei ole alati võimalik tõestada, et mudel vahemaa on väiksem. Transpordikulu meetod Transpordikulu meetod kuulub erikujuliste vaadeldakse koostoimes, süstemina. Määratakse nähtuste prioriteedid. Turundusalane vastab reaalse süsteemile; 3.võib olla ebatäpsem kui matem .analüüs; 4.praktikas leidab lineaarsete plaanimisülesannete hulka, mille lahendamiseks on loodud suhteliselt lihtsad lähenemisviis ­ juhtimine on orienteeritud tarbijale. Firma strateegia rajaneb vähe analoogilisi/standartiseeritud mudeleid, iga mudel on unikaalne.5. m. ei paku lahendusmeetodid. Transpordikulu ülesande matemaatiline mudel kirjeldab tavaliselt...

Operatsioonisüsteemid
222 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Konspekt eksamiks

Täiendab eelmist kahte, sest uurib kas tasakaal on üldse saavutatav. Oluline on, et muutujad seostatakse ajaga (aeg on pidev või diskreetne). 2. Mat maj teadus (millest lähtub, millega tegeleb)? *Mat majteadus pole majandusteaduse haru, vaid meetod majanduse analüüsimiseks. Järelduste ja otsuste tegemiseks kasutatakse matem loogikat, sümboolikat ja teoreemida tulemusi. Eelis: konkreetne ja täpne probleemi püstitamine ja jälgitavus igal etapil. On eeldused ja järeldused. Teoreetiline analüüs (statistilised probleemid jäetakse kõrvale) *Mat majteaduse mudeli puhul ei arvestata kõiki aspekte, sest see on võimatu, valitakse põhifaktorid (mida asendavad muutujad) ja antakse ette seosed (võrranditena). Matemaatiline mudel koosneb...

Kõrgem matemaatika
212 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mälu liigid, motivatsioon, intelligents

R.Catelll arvas, et on 2 inteligentsuse vormi. Fluiidne intel. Peegeldab inimese võimekust arutleda ja infot kasutada, tajuda suhteid, kogeda uusi teadmisi. Kristalliseerunud intel. Sisaldab omandatud oskusi ja teadmisi ja nende rakendamist spetsiifilistes asjades. Howard Gardner kirjeldab enda teoorias kuut võrdse osatähtsusega intellektuaalset võimet. 1)Keelealane e. Lingvistiline intel. seondub keelekasutamisega. 2)Loogilis-matemaatiline intel. on oluline matem . Ja loogika ül. Lahendamisel. 3)Ruumialane intel. Tähendab head ruumitaju 4)Kehalis-kinesteetiline inteligentsus on seotud enda tunnete tajumisega, liigutustega. 5)Muusikaline inteligentsus hõlmab muusika mängimist, kuulamist,loomist. 6)Personaalne intel. Jaguneb omakorda Interpersonaalseks(isikutevaheline)-tajumine ja mõistmine teisi inimesi ja oskus teistega suhtelda. Intrapersonaalne(isikusisene)-enda võimete, seesmiste seisundite, käitumise põhjuste tajumine ja eristamine. A...

Psühholoogia
61 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Maailm kahe maailmasõja vahel

· Inimeste kontrollimine ja nuhkimine ­ Gestapo ­ sakslased teadsid ja hoidsid suu kinni · Raamatud, ajalehed, filmikunst ja raadio olid 100% natside kontrolli all Inimeste elu peale natside võimuletulekut: · Inimeste vajadused ei olnud enam tähtsad. Tähtsad olid rollid, mis neile ühiskonna poolt määratud · Naised peavad kasvama emadeks ja koduperenaisteks, mehed töölisteks ja sõduriteks · Kogu haridus allutatud natslikule ideoloogiale, nt. matem . ül. seotud Poola pommitamisega · Tähtsaim aine koolis kehaline kasvatus · Naistel pidi olema 4 last ­ orden · Alates 1939 pidid lapsed liituma lasteorganisatsioonidega · Kõik mehed al. 18a. pidid läbima tööteenistuse ­ füüsiline töö ­ pärast seda al. 1935a sõjaväeteenistus 2 a. · Tööpuudus 1933 ­ 6 miljonit inimest 1939 ­ 0 töötut Hitler: · Austria päritolu · Viha slaavlaste ja juutide vastu...

Ajalugu
544 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kunstiajalugu

Mõiste on kohane peamiselt realistlikul meetodil kui puudub ka vormi deformatsioon(mona lisa). Visuaalne kunst e visuaalkunst-igasugune eelkõige nägemismeele kaudu tajutav kunst. Tähistab lisaks ka nn vabadele kunstile(maal,kultuur,graafika) elektroonilist kunsti, ahritektuuri, disaini, visuaalreklaamid, videokunst)(teater,kino) Liigid:maal(seinamaal, tahvelmaal, laemaal), skulptuur(kirik, reljee, ümarplats), graafika, arhitektuur(kirik, klooster), tarbekunst. Stiilid:kujutamisstiil, mis lähtub kindla piiriliselt terviknägemiselt, ning kasutab ühelaadselt vormielemente.(romaanika, gootika, barokk-kadrioru loss). Kunstivool: nimetus ühistest põhivõtetest, lähtuvate ja enamasti üheaegselt tegutsevate kunstnike loominguks. Kunsti zanr: loomingu sisust tingitud ja ajalooliselt välja kujunenud ehitamis- ja kujutamisvorm.(portree,maastiku maal, religioone, ajaloolin...

Kunstiajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Teadmise liigid

Argiteadmised( elutarkus(äikesega ära uju), vanasõnad(käbi ei kukku kännust kaugele), kõnekäänud)v sisi 1. empiirilised- teadmised, mis tulevad meelelisest kogemusest(ma tean et tuli kõrvetab)ei peaolema isiklik, kuu tagaküljel on mäed)2.aprioorsed-teadmised, mis on kogemusest sõltumata(meelelised): mõistuspärased e loogilised(inim, ei saa olla korraga elus ja surnud) konventsioonid e kokkuleppelised(ajaarvamine,liikluseeskirjad, kell, enamus matem , teadmisi, gramm,) Ratsionalism: teadm,allik, Kõik telised teadmised pärin, mõistusest enesest, kogemus on vaid mõistuse ajendiks ja vähem väärtuslike teadmiste allikas. E kõik teadmised pärin kogemusest, mõistus onvaid abivahend järelduste tegemisel, R tunnetusmeetod, deduktsioon, E vaatlus, eksperiment, induktsioon, R kaasa sündideed, hing ei ole sündides tabula raasa, talle on mõistuse ideed kaasa sünd, kuigi mitte valmiskujul,...

Filosoofia
17 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun