Tallinna Ülikool Essee Mark Elliot Zuckerberg Autorid: Maarja-Liis Tahk Triin Toomsalu Juhendaja: Ott Alemaa 2013 Elulugu Mark Elliot Zuckerberg on sündinud 14. mail 1984. a. New Yorgis. Mark on psühhiaater Karen Zuckerberg'i ning hambaarst Edward Zuckerbergi ainus poeg. Nende peres on veel 3 tütart. Olles Ardsley Keskkoolis esmakursuslane, Zuckerberg viidi üle Phillips Exeter Akadeemiasse. Seal võitis ta erinevaid auhindu teaduses (matemaatikas, astronoomias ja füüsikas) ning keeltes (Zuckerberg väitis enda kolledzi avalduses, et oskab lugeda ja kirjutada prantsuse, heebrea, ladina ja kreeka keeles). Kolledzis oli
kommentaari kuus. * Keskmiselt liitub iga kasutaja 2 uue fännilehega kuus. Kuna Facebooki levik on viimase poole aastaga Eestis üsna plahvatustlik räägitakse ka meil palju sellealasest statistikast. Jaanuar 2010 seisuga oli Facebookis 122 200 eestimaalast, tänaseks on ületatud 250 000 piir, prognoosid aasta lõpuks on 300 000-400 000 kanti. Seega on varsti iga kolmas eestimaalane Facebooki aktiivne kasutaja kulutades iga päev vähemalt tund aega selles keskkonnas. Mark Zuckerberg oli tavaline 19aastane tudeng (samas võibolla mitte nii tavaline: ta on juut), kes pidi sooritama internetirevolutsiooni ja saama miljardäriks. Täiesti tavalises Harvardi ülikooli ühikatoas tühjade õllepudelite ja vedelevate sokkide vahel asutas Zuckerberg 4. veebruaril 2004. aastal veebilehekülje, mis muutis maailma. Varasemad sotsiaalvõrgustikud, nagu MySpace ja Friendster, olid liiga keerulised kasutada ja mõeldud
Ajavahemikul detsember 2009 märts 2010 viidi Webcredible poolt läbi küsitlust enam kui 1100 online kasutaja hulgas, kust uuriti milline võrgustiku leht on kõige lihtsam kasutada. Facebook (50%) ja Twitter (19%), Linkedln (5%), MySpace (4%), Muud Tagged, Orkut,MyNetFriends (7%). Arvatakse, et lihtsus on seotud ka lehe enda populaarsusega. Kuna Facebooki (FB) näol on tegemist siiski ühe suurima sotsiaalse võrgustiku lehega, on kummaline, et eestikeelses wikipedias pole infot Mark Zuckerbergi kohta ning väga kokkuvõtlik lõik lehe enda kohta. Seepärast on käesolev ülevaade koostatud. 3 ÜLEVAADE FACEBOOK INC-IST Mark Elliot Zuckerberg (14.05.1984) on üks Facebooki asutajatest ning hetkel FB tegevdirektor. Valitud Forbesi poolt 158le kohale ,,2009.aasta 400 rikkaima ameeriklase" edetabelis. Tema varade väärtust hinnatakse umbes üle 2 miljardi dollari. 4
Kuid arvatavasti kõige tähtsam põhjus oli see, et see andis Zuckerbergil ja teistel tema toakaaslastel võimaluse flirtida oma kooli tüdrukutega suhteliselt ohutust kohast nagu arvutiekraani tagant. Mark oli juba lapsena ebatavaliselt nupukas ja tehnoloogiast huvitatud. Ta õppis erakoolis ja sai auhindu matemaatikas, astronoomias ja füüsikas. Ehkki Facebook oli algul mõeldud vaid Harvardis kasutamiseks, levis see kiiremini, kui Mark ja tema toakaaslased olid arvanud. Olukorras, kus mõni teine inimene oleks keskenunud õpingutele, fokuseerus Zuckerberg oma äriideedele. Seejärlel langes ta ülikoolist välja. 2004. aastal läks ta oma toakaaslastega Californiasse. Ta investeeris Facebooki 10 000 dollarit ning hakkas New Yorgis seda turundama. 2006. aastal pakkus Yahoo tippjuht Terry Semel talle Facebooki eest juba miljard dollarit, kuid Zuckerberg keeldus soovides seda veel ise edasi arendada. 2008
Kasutajad võivad lisada sõpru, saata neile sõnumeid ja uuendada oma personaalseid profiile, et oma sõpru teavitada endast. Lisaks saavad kasutajad ühineda võrgustikega, mis on organiseeritud linna, töökoha, kooli ja regiooni järgi. Veebilehe nimi tuleneb Zuckerbergi lõpetatud internaatkoolis Phillips Exeter Academy uutele õpilastele antava raamatu argikeelsest nimetusest. Selles raamatus leiduvad koolis õppivate õpilaste ja õppejõudude nimed ja pildid. Mark Zuckerberk rajas Facebook'i koos kaasõpilastega informaatika alal ja oma toakaaslaste Dustin Moskovitz'iga ja Chris Hughes'iga ajal, kui ta oli õpilane Harvardi Ülikoolis. Veebilehe kasutajaõigused olid algselt piiratud vaid Harvardi õpilastele, kuid seda suurendati teistele kolledzitele Bostoni alal. Hiljem suurenes leht edasi ning lubas liituda igal ülikooli õpilasel, seejärel keskkooli õpilastel ja lõpuks igaühel kes on vanuselt kolmteist või vanem. Veebilehel on hetkel
Miljonid inimesed üle kogu maailma on ühe või mitme sotsiaalvõrgustiku liikmed ning omavad ligipääsu internetile. Nad pidevalt täiendavad oma netiprofiili, jagades fotosid ja mõtteid sõprade-tuttavatega. Selleks kulutatakse tunde selleks, et püsida kursis kõigega, mida nende sõbrad ja tuttavad sotsiaalvõrgustikes jagavad. Facebook Facebook on internetipõhine suhtlusvõrgustik, mis loodi 2004. aastal Mark Zuckerberg koos kaasõpilaste Dustin Moskovitzi ja Chris Hughesi poolt, kui õppisid Harvardi Ülikoolis informaatikat. Veebilehe kasutajaõigusi anti algul vaid Harvardi ülikooli õpilastele, kuid seda laiendati ka teistele ülikoolidele Bostonis. Hiljem suurenes leht kõigi üliõpilasteni, seejärel keskkooli õpilasteni ja lõpuks igaüheni, kes on vanuselt kolmteist või vanem. Veebilehe nimi tuleneb Zuckerbergi lõpetatud internaatkoolis Phillips Exeter Academy uutele õpilastele antava
Silmapaistvate ärijuhtide juhtimiskogemus Paljud inimesed tahavad luau oma äri. Tavaliselt on see väikeettevõte, sest inimestel pole nii palju raha, et looma keskmine- või suurettevõte. Aga, kuidas siis edendada oma firma kõrgele tasandile? Vaatame kuidas seda tegid: Coco Chanel, Ray Kroc ja Mark Zuckerberg. Coco Chanel kasvas vaesuses. Juba lapsepõlvest tal oli unistus, et teised riietusid nagu talle meeldib. Mõne aja pärast kohtus ta mehega, kes soovitas avada mütsi stuudio ja lubas, et aitab rahaga. Chanel algas sellega, et tegi kodus mütsid ja müüs oma sõpradele, siis mõne aja pärast kolis tänavale ja avas stuudio koos rasvase märgiga "Mood Chanel". See oli väga julge tegu. Ta unistas teha oma naiste rõivad, aga tal polnud õigus kleidi tegemiseks, kuna ta ei olnud
Sinna koonduvad inimesed, kes mõtlevad sarnaselt ning kellel on ühised huvid. Sotsiaalmeediat on nimetatud ka kui sotsiaalseks järjehoidjaks, mis tähendab info jagamist grupiga. Inimesed saavad lugeda erinevaid artikleid ning olla kursis ettevõtte tegevustega. Samuti omavad sotsiaalvõrgustikud informatsiooni olemasolevatest ning potentsiaalsetest klientidest. (Ibid.) Sotsiaalvõrgustikke ehk järgmise generatsiooni kommunikatsioon on Facebooki looja Mark Zuckerberg iseloomustanud sõnadega lühike, sujuv, mitteametlik, kohene, personaalne, lihtne ja minimalistlik. See on omane praegusele turule, näiteks ei ole reklaamtekstid enam nii formaalsed ning enam ei kasutata „teie“ lähenemist, vaid pigem pöördutakse tarbija poole „sina“ vormi kasutades. (Gratton 2012) 1.2. Sotsiaalmeedia rakendamine turunduskanalina Peamine sotsiaalmeedia turunduse eelise traditsioonilise turunduse ees on, et oluline ei ole
Kõik kommentaarid