Ta kõneles Luke Fitzwilliamile, et doktor Humbleby on järgmine ohvitser. Kuid ta eksis. Mõni tund hiljem sai Lavinia Fullertonist neljas ohver. Doktor Humbleby oli viies ohver. Niiviisi alustas Luke Fitzwilliam ühemehevõitlust, et katkestada õudne mõrvakett. Ta teadis, et oli võtnud endale ohtliku, ehk ka võimatu ülesande. Lavinia Fullerton oli ju öelnud, et mõrvar on "viimane isik, keda keegi kahtlustaks". Seepärast leidiski mõrvalik hull, et kerge on tappa. 3. Raamatu probleem on see, et sellistes väikestes külades nagu Sandgate`is on võimalik mõrvata inimesi, kui seda teha korralikult ja läbimõeldud. 4. Luke Fitzwilliam- äsja Aasia politseiametist erruläinu, kes hakkab uurima Sandgate`is toimunud mõrvu. Honoria Waynflete- mõrvar. Lord Easterfield oli ta nooruses maha järnud ja pidas siiamaani vimma ta vastu. Arvab, et parim kättemaks on lavastada Lord Easterfield süüdi. Tal peaaegu
Test on Romantic Poetry and Prose 1. Approximate dates of romanticism: in the second half of the 18th century. Major events on world history at that time: · Industrial revolution · In America the Declaration of Independence, July 4, 1776 · The French Revolution, 1789 · The King of England was George III, after him George IV and then Queen Victoria Outcomes: · Revolution did not bring welfare · Lives of the lower-classes worsened · Extended the distance between the lower and upper class · The rich got richer, the poor got poorer 2. Romanticism is a reaction against classicism, science and atomic (aesthetic ideal of order and unity) worldview. Romantic ideal is the organic world. Romanticism: · Returns to nature and belief in the goodness of mankind · Exaltation of the senses and emotion overcome reason and intellect is the time when novels became more impor
,,Kerge on tappa" Lühikokkuvõte Üks mees kohtub rongis vanema naisega. Naine räägib talle , et ta linnas juhtuvad "juhuslikud mõrvad." (Mehe nimi on Luke Fitzwilliam.) Luke peab oma sõbraga nõu, kelle nõbu elab seal linnas Wychwoodsis. Luke läkski sinna linna ja teeskles, et on kirjanik ja kirjutab nendest õnnetustest raamatu. Aga tema sõbra Jimmy nõbu Bridget Conway sai aru, et ta pole kirjanik vaid politseinik hoopis. Luke külastab paljusid inimesi seoses nende õnnetustega. Nende inimestega, kes surid olid sellised lood: Amy Gibbis Ajas köharohu pudelid sassi ja jõi hoopis kübaravärvi. Tommy Pierce- Kukkus aknaid pestes alla. Harry Carter- Kukkus jõkke, kui tuli Baarist koju, ise oli purjus. Doktor Humbleby- Oli arst ja sai veremürgituse. Miss Fullerton ( see sama naine kellega Luke rongis rääkis)- Jäi auto alla, minnes politseisse nende juhtumitega ja teades, kes on mõrtsukas.
1 VICTOR HUGO_JUMALAEMA KIRIK PARIISIS ROMAAN Tõlkinud Johannes Semper KIRJASTUS ,,EESTI RAAMAT" TALLINN 1971 T (Prantsuse) H82 Originaali tiitel: Victor Hugo Notre-Dame de Paris Paris, Nelson, i. a. Kunstiliselt kujundanud Jüri Palm Mõni aasta tagasi leidis selle raamatu autor Jumalaema kirikus käies või õigemini seal uurivalt otsides ühe torni hämarast kurust seina sisse kraabitud sõna . ' ANAT KH Need vanadusest tuhmunud, üsna sügavale kivisse kraabitud suured kreeka tähed, mis oma vormi ja asendi poolest meenutasid kuidagi gooti kirja, viidates sellele, et neid võis sinna kirjutanud olla mõne keskaja inimese käsi, kõigepealt aga neisse kätketud sünge ja saatuslik mõte, jätsid autorisse sügava mulje. Ta küsis eneselt ja katsus mõista, milline vaevatud hing see pidi küll olema, kes siit maailmast ei tahtnud lahkuda ilma seda kuriteo või õnnetuse märki vana kiriku seinale jätmata. Hiljem on seda seina (ei mäleta küll täpselt, millist just) üle värvitud
Kirjanduse lõpueksam 2015 Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium Pilet 1 1. Kirjanduse põhiliigid – eepika, lüürika, dramaatika, ühe XX sajandi väliskirjanduse teose analüüs (näiteks suveraamat, aga võib ka muu) EEPIKA: (kreeka k epos – sõna, jutustus, laul) on jutustava kirjanduse põhiliik. Žanrid on: - antiikeeposed, kangelaslaulud - romaan – eepilise kirjanduse suurvorm, palju tegelasi, laiaulatuslik sündmustik. Romaanil on erinevaid alaliike: ajalooline (Kross), psühholoogiline (Hesse, Tammsaare), põnevus-, sõja-, ulme-, kriminaal-, armastus-, seiklus-, autobiograafiline, sümbolistlik romaan jne; - jutustus – kujutab romaaniga võrreldes väiksemat elunähtuste ringi, teose kangelase elu kujutatakse põhiliselt mingil ühel perioodil (Vilde, Bunin); - novell – eepilise kirjanduse väikevorm, tegelasi vähe, keskendutakse ühele tähtsamale sünd
THE W R I T E R ' S JOURNEY M Y T H I C STRUCTURE FOR W R I T E R S THIRD EDITION CHRISTOPHER VOGLER S C R E E N W R I T I N G / W R I T I N G Christopher Vogler explores the powerful relationship between mythology and storytelling in his clear, concise style that's made i this book required reading for movie executives, screenwriters, playwrights, fiction and non-fiction writers, scholars, and fans of pop culture all over the world. Discover a set of useful myth-inspired storytelling paradigms like "The Hero's Journey," and step-by-step guidelines to plot and • character development. Based on the work of Joseph Campbell, The Writers Journey is a must for all writers interested
1. Ilukirjanduse olemus, tähtsus ja seosed teiste kunstiliikidega Ilukirjandusliku teksti kaks tavapärast esitusviisi on seotud ja sidumata kõne. Seotud kõnet nimetatakse poeesiaks ehk luuleks, sidumata kõne proosaks. Poeesia keel on rütmistatud, proosa keel on lähedane kõnekeelele. Igal kirjandusteosel on kindel teema nähtuste ring, mida teoses käsitletakse. Teema valikul peab kirjanik arvestama lugejatega. Ühelt poolt peaks kirjandusteos olema huvitav ja aktuaalne, teiselt poolt sisaldama ka üle aegade ulatuvaid mõtteid. Kirjanduses on välja kujunenud rida traditsioonilisi teemasid, mis käsitlevad inimese ja eluga seotud keskseid nähtusi, nagu armastus, võitlus, sõprus, töö, kodumaa, loodus, ühiskond jt. Pikemates teostes käsitletakse enamasti mitut teemat, mis jagunevad pea- ja kõrvalteemadeks. Kõrvalteemasid arendatakse lühemalt ning nende ülesanne on peateemat toetada. Teema käsitlemiseks vajab kirjanik toormaterjali
Tallinna Reaalkool LUGEMISHARJUMUSED TALLINNA REAALKOOLI ERI VANUSES ÕPILASTE SEAS Uurimistöö Taavi Pungas 11b Juhendaja: õp Sirje Jaup Tallinn 2008 SISUKORD SISSEJUHATUS ............................................................................................................................. 4 1. UURIMISTÖÖ ÜLDISED PÕHIMÕTTED ............................................................................... 6 1.1. Sihtgrupp .............................................................................................................................. 6 1.2. Ankeedi koostamine ............................................................................................................. 6 1.2.1. Üldised kaalutlused ......................................................
Kõik kommentaarid