Hoovus Ja Triivi Teooria 1.PK leidmine kui on antud:TK,tuul,Vlg,Vh KRK TK + Alfa Krk B AB=Vlg Vlg Vh A PK Esmalt võetakse Krk,mööda Krk mõõdetakse sobivas mastaabis Vh,kui nüüd ühendada AC saame PK 2
Navigatsioon Laeva triiv Tuule mõjul hakkab laev liikuma teatud nurga võrra allatuult. Seda nurka nimetatakse triivi nurgaks . Trrivi nurka mõõdetakse ja märgitakse juurde mis suunalisest tuulest ta on tingitud. Vasakpoolset tuule poolt tekitatud triivinurka . Loetakse positiivseks ja parem poolset triivinurka negatiivseks. Triivi mõjul hakkab laev kalduma kõrvale oma tõelisest kursist ja hakkab liikuma nn. Kaardikursi järgi. Kui muudetakse laeva kurssi, siis muutub ka triivi nurga väärtus. Praktiliselt on triivi nurka . Võimalik kindlaks määrata kas laeva asukoha kindlaks määramiste abil või ka ligikautselt laeva kiiluvee ja laeva diametraal tasapinna vahelise nurga mõõtmise abil. Laeva triiv Ng KrK TK TK
laeva purjestuspinna keskmesse. Tuule üldsurve on tavaliselt on pikitasandiga mingi nurga all ja jaotatakse kaheks komponendiks. ΚrΚrΚrΚ TΚrΚ α α Üks komponentidest on suunatud mööda laeva pikitasandit, teine temaga risti, mis põhjustab külgnihke ja laeva kursist kõrvale kaldumise. Laeva hälbimist tuule mõjul nimetatakse triiviks. Kui tuul on vasakust pardast loetakse triivi positiivseks. kui tuul on paremast pardast loetakse triiv negatiivseks. Laeva tegelikku liikumise suunda triivi mõjul nimetatakse kaardikursiks, mida tähistatakse KrK. Laeva triivi tähistatakse kreeka tähega α (alfa). Kaardikurss, tõeline kurss ja triiv on algebraliselt seotud järgmiselt: KrK = TK+α, ΤΚrΚ =KrK - α Triivi suurus määratakse vaatluste abil või arvutuslikul teel. Triivi suurust avamerel võib määrata kiiluvee peilimise teel.
laeva purjestuspinna keskmesse. Tuule üldsurve on tavaliselt on pikitasandiga mingi nurga all ja jaotatakse kaheks komponendiks. ΚrΚrΚrΚ TΚrΚ α α Üks komponentidest on suunatud mööda laeva pikitasandit, teine temaga risti, mis põhjustab külgnihke ja laeva kursist kõrvale kaldumise. Laeva hälbimist tuule mõjul nimetatakse triiviks. Kui tuul on vasakust pardast loetakse triivi positiivseks. kui tuul on paremast pardast loetakse triiv negatiivseks. Laeva tegelikku liikumise suunda triivi mõjul nimetatakse kaardikursiks, mida tähistatakse KrK. Laeva triivi tähistatakse kreeka tähega α (alfa). Kaardikurss, tõeline kurss ja triiv on algebraliselt seotud järgmiselt: KrK = TK+α, ΤΚrΚ =KrK - α Triivi suurus määratakse vaatluste abil või arvutuslikul teel. Triivi suurust avamerel võib määrata kiiluvee peilimise teel.
laeva purjestuspinna keskmesse. Tuule üldsurve on tavaliselt on pikitasandiga mingi nurga all ja jaotatakse kaheks komponendiks. ΚrΚrΚrΚ TΚrΚ α α Üks komponentidest on suunatud mööda laeva pikitasandit, teine temaga risti, mis põhjustab külgnihke ja laeva kursist kõrvale kaldumise. Laeva hälbimist tuule mõjul nimetatakse triiviks. Kui tuul on vasakust pardast loetakse triivi positiivseks. kui tuul on paremast pardast loetakse triiv negatiivseks. Laeva tegelikku liikumise suunda triivi mõjul nimetatakse kaardikursiks, mida tähistatakse KrK. Laeva triivi tähistatakse kreeka tähega α (alfa). Kaardikurss, tõeline kurss ja triiv on algebraliselt seotud järgmiselt: KrK = TK+α, ΤΚrΚ =KrK - α Triivi suurus määratakse vaatluste abil või arvutuslikul teel. Triivi suurust avamerel võib määrata kiiluvee peilimise teel.
1 rumb = 360 / 32 = 11,25 kraadi Pearumbid: N=0 S = 180,0 E = 90,0 W = 270,0 Veerandrumbid: NE = 45,0 SE = 135,0 SW = 225,0 NW = 315,0 Rumbisüsteemi kaasajal kasutatakse tuule ja hoovuste suundade määramisel ja prognoosides kusjuures tuul puhub "kompassi sisse" hoovus liigub "kompassist välja". 1 Riigieksami küsimused navigatsioonis 2005 2. Pikkuste ja laiuste vahe. Igat punkti maakeral võib määrata geograafiliste koordinaatidega. See on laiuse (fii) ja pikkuse (lambda) kaudu. Geograafiline laius nurk ellipsoidi pinna ristsirge ja ekvaatori tasandi vahel. Loetakse ekvaatorist põhja või lõuna poole 0-90 kraadini. N on "+" ja S on "-"
laeva ja merepõhja vahel. Merepinna ja põhjavahelise sügavuse saamiseks tuleb mõõdetud tulemusele liita laeva süvis. Laeva tee arvutamine Laakimine Laeva triiv ( ) Hoovusõiend ( ) Reisiplaneerimine Kaarditöö Laakimine - laeva liikumise elementide arvestamine tema asukoha määramiseks ja kaardile kandmiseks (K; V; ; ). Graafiline ja analüütiline. Triiv - laeva kõrvalekaldumine kursist tuule mõjul. Triivi suurust iseloomustab triivinurk, so laeva tõelise kursi ja tegeliku liikumise suuna vaheline nurk (). Kui tuul puhub vasakust pardast, siis on pluss märgiga, kui aga paremast pardast, siis miinus märgiga. Triivivaks nimetatakse ka laeva, millel puudub merel käik, on jääs kinni või mille ankur ei pea. Triivi mõjul hakkab laev kalduma kõrvale oma tõelisest kursist ja hakkab liikuma nn. kaardikursi järgi. Kui muudetakse laeva
laeva ja merepõhja vahel. Merepinna ja põhjavahelise sügavuse saamiseks tuleb mõõdetud tulemusele liita laeva süvis. Laeva tee arvutamine Laakimine Laeva triiv ( ) Hoovusõiend ( ) Reisiplaneerimine Kaarditöö Laakimine - laeva liikumise elementide arvestamine tema asukoha määramiseks ja kaardile kandmiseks (K; V; ; ). Graafiline ja analüütiline. Triiv - laeva kõrvalekaldumine kursist tuule mõjul. Triivi suurust iseloomustab triivinurk, so laeva tõelise kursi ja tegeliku liikumise suuna vaheline nurk (). Kui tuul puhub vasakust pardast, siis on pluss märgiga, kui aga paremast pardast, siis miinus märgiga. Triivivaks nimetatakse ka laeva, millel puudub merel käik, on jääs kinni või mille ankur ei pea. Triivi mõjul hakkab laev kalduma kõrvale oma tõelisest kursist ja hakkab liikuma nn. kaardikursi järgi. Kui muudetakse laeva
Kõik kommentaarid