EUROAKADEEMIA KUJUNDUSKUNSTI TEADUSKOND HELINA POOM SK II FOTOGRAAFIA REFERAAT Õppejõud: I. Ruus Tallinn 2010 2 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................3 SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 4 1. Kaamera obskura.....................................................................................................................5 2. Optiline kiirgus, kujutis ja süsteem.........................................................................................6 3. Valge valgus ja valguse allikad..............................................................................................7 4. Fotoaparaatide enamlevinud formaadid ja klassifikatsioon........
nii tava-kui ka ohtlikke jäätmeid. Olmejäätmeist saab välja sorteerida taaskasutatavat materjali (klaasi, paberit, plasti, metalli jms, pakendeid, orgaanilisi või põletamiskõlblikke jäätmeid ning ohtlikke jäätmeid. Olmejäätmete konteinerisse tohib panna alljärgnevaid jäätmeid: Aknaklaas (väike kogus), alumiiniumfoolium, CD-karp, CD-plaat, deodorant (roll-on, klaas), deodorant (roll-on, plast), diskett, dusikardin, elektripirn, foolium (nt jogurtitopsi pealt), fotofilm, grammofoniplaat, grillkanakott (fooliumiga vooderdatud), grillsöekott, grillsüsi, habemeajamiszilett, hambahari, hambapastatuub (metall), hambapastatuub (plast), hapukoorepakk (kile), hügieenisidemed, jalanõud, juuksevärv, jõuluehted, jõupaber (vahatatud), jäätisepaber, kamm, kassett, kassiliiv, kastrul, kell, kiirköitja, kile (vorsti, juustu ümbert), kiletatud paber, kingad, kingakreem, kingipaber, klaasikillud, kohukese ümbrispaber, kohvipakk (foolium),
plaadi müügi võimalusi teistele fotograafidele. Aprillis 1880 rentis ta State Street Rochesteril asunud maja kolmanda korruse, kus hakkas müügiks tootma täiustatud kuiv-plaate. Tema tootmine laienes ja eksperimendid foto alal jätkusid. Ta leiutas veel karv foto emulsiooni paberi, mis oli paindlikum kui klaasplaat. Aga saavutatu teda ei rahuldanud, jätkas leiutamist. 1893. aastal teatas Eastman, et leiutas rullides filmid ehk filmirulli. See oli kuiv, läbipaistev, paindlik ja purunematu fotofilm, lõigatud kitsasteks ribadeks, mida võis kokku rullida. Lisaks valmistas ta filmirullihoidja. TLÜ Haapsalu Kolledz 9 Johanna Reilson Referaat Digifotograafia ajatelg 1850-1855 2011 1888. aastal registreeris sõna "Kodak" kaubamärgina. Kodaki loosungiks sai: "Vajutate nuppu, meie teeme ülejäänu
Badgaling'i ja Mutianyu'i, et jalutada Suurel Müüril, kust avanevad suurepärased vaated. Külastamist väärib ka Zhou Kou Dian (Peking Man Site), koht 48km Peking'ist edelas, kust 1929. a. leiti 200 000 500 000 aasta vanused koljud. Originaalsäilmed läksid II maailmasõjas kaotsi, kuid hetkel eksisteerib seal siiski huvitav muuseum, mis eksponeerib palju tolle ajastu tööriistu ja loomade luid. Ülalpidamiskulud Väike pudel mineraalvett: 2 RMB Õlu 33cl: 3-5 RMB 36-kaadriline fotofilm: 18-26 RMB Kesklinna bussipilet: 1-2 RMB Kolmekäiguline söök koos veini või õllega: alates 90 RMB Ööelu Pekingi ööelu ja meelelahutused teevad praegu läbi revolutsiooni, kuna kaasaegsed pekinglased, kes on ennast äkitselt avastanud teenimas korralikku palka ja elamas üsnagi vaba elustiili, otsivad uusi viise enese lõbustamiseks. Läbi 1990. aastate on avatud arvukalt ööklubisid, et toitlustada sikke ja rikkaid kliente, ja aina uusi lõbustusasutusi avatakse iga päev
Lehtede, vööde ja plokkide omavaheliseks ühendamiseks kasutatakse mitmesuguseid fiksaatoreid. VÖÖ PLOKK LEHT TERASLEHTEDE AJUTINE KINNITUS VERTIKAALÕMBLUS HORISONTAALÕMBLUS Lehed, vööd ja plokid ühendatakse omavahel tavaliselt AUTOMAATKEEVITUSEGA. KEEVISÕMBLUSE KVALITEEDI KONTROLL Keevisõmbluste kvaliteeti kontrollitakse: RÖNTGENIGA, magnethoidikuga läbivalgusti ja fotofilm - tühikute kohal tekivad tumedad laigud; ULTRAHELIGA, generaatori kiir peegeldub erinevalt metallilt ja tühikult; Suure läbitungimisvõimega PETROOLEUMIGA määritakse õmblus ühelt poolt, teiselt poolt KRIIDIEMULSIOONIGA; millel tekivad läbiimbumise korral 4 - 8 tunni pärast kollased plekid; Ühelt poolt juurdepääsetavate õmbluste puhul, pumbatakse põhja alla AMMONIAAKGAASI, õmblused määritakse pealt FENOOLFTALEIINI lahusega
värviline, digisensor jne). Seda materjali iseloomustab valgustundlikus. 25 kuni 6400 ASA (ka GOST ja DIN). (diafragmaarvude järgi ka selle vahed kahekordsed 25, 50, 100 jne 1600, 3200, 6400). Eksponomeeter mõõdab seda konkreetset valguse hulk konkreetsetes tingimustes. Eksponomeeter mõõdab langevat valgust - (objekti juures suuname kaamera poole) üldvalgus ja punktvalgus (peegeldav valgus, suuname objekti poole, pole täpne). Inimese silm kõige täpsem 1/1000, fotofilm 1/200, paber 1/50 tekivad kaod. Väiksema tundlikkusega annab edasi paremini toone, suuremaga on kontrastsem. 100 v 200 ASA on kõige paremad. Säriaeg on ajavahemik, mille kestel valguskiired mõjuvad fotomaterjali valgustundliku kihi mingile osale, andes talle vajaliku särituse. Säritus sõltub võtteobjekti valgustatusest, kasutatava fotomaterjali valgustundlikkusest ja objektiivi diafragmaarvust. Pildistamisel valgusfiltriga, mille tegud on q, tuleb ka säriaega suurendada q korda
Seda materjali iseloomustab valgustundlikus. 25 kuni 6400 ASA (ka GOST ja DIN). (diafragmaarvude järgi ka selle vahed kahekordsed 25, 50, 100 jne 1600, 3200, 6400). Eksponomeeter mõõdab seda konkreetset valguse hulk konkreetsetes tingimustes. Eksponomeeter mõõdab langevat valgust - (objekti juures suuname kaamera poole) üldvalgus ja punktvalgus (peegeldav valgus, suuname objekti poole, pole täpne). Inimese silm kõige täpsem 1/1000, fotofilm 1/200, paber 1/50 tekivad kaod. Väiksema tundlikkusega annab edasi paremini toone, suuremaga on kontrastsem. 100 v 200 ASA on kõige paremad. 16. Diafragma Diafragma on objektiivi läbivate valguskiirekimpude ristlõiget ahendav seadis. Diafragmaga saab vähendada fotomaterjali valgustatust säritamisel ja suurendada teravussügavust. Ta kujutab endast harilikult objektiivi sisse paigutatud valgustihedat tõket. Kasutatavaim on iirisdiafragma, mille
Ta oli eeskujuks Léon Boulyle, Thomas Alva Edisonile, Georges Méliès'le ning Auguste ja Louis Lumière'ile. Talle ei meeldinud, et fotoaparaat on sama suur kui mikrolaineahi ja pildistamiseks vajalikud statiivid nii rasked. Eastmani eesmärk oli muuta fotograafia sama mugavaks kui pliiats, kättesaadavaks ka amatööridele. 1880. aastaks oli ta leiutanud kuiv-plaadi ja patenteerinud masina suurema hulga plaatide valmistamiseks. See oli kuiv, läbipaistev, paindlik ja purunematu fotofilm, lõigatud kitsasteks ribadeks, mida võis kokku rullida. Lisaks valmistas ta filmirullihoidja. Nüüd said kõk võtta kaameraja avastada "maid piltlikult" ning nädata kõigile kodus- koju-kätte-toomine Seniste klaasplaatide ja märgemulsiooni puudused: ohtlikud kemaikaalid, plahvatusohtlik, kiiretsi pidid pildistama, kuni emulsion märg, raske, aeganõudev säri. Plaatformaadi probleemid ja puudused: pidid nagu kogu stuuudio kaasas kandma, suured rasked oibjektiivid ja kaamera