Ettevõtte asukoha valik
Äri asukoht
Äri asukoht on ettevõtte tegelik paiknemine
suhtlemiseks klientidega ja hankijatega või
tootmis/teenindusprotsessi toimumiseks või kõik
eeltoodu kokku.
Äri asukoht
Peaasjalikult sõltub ettevõtte otstarbekas asukoht äri eripärast, suurusest ja
ettevõtluskeskkonna tingimustest.
Mõnede valdkondade ettevõtted on eriti asukohatundlikud (näiteks
majutus- ja toitlustusettevõtted, puhke - ja raviasutused, tanklad ja
kauplused).
Äri asukoht
Ainult toodete tootmisega tegelev ettevõte valib oma asukoha valdavalt
lähtudes majanduslikest kaalutlustest , kas:
toorainest ,
kuludest või veoühendusest lähtuvalt.
Teenuseid pakkuvad ettevõtted peavad lähtuma tarbija kättesaadavusest.
Äri asukohtast sõltuvad ka paljud kulud
Kaupluse või restorani hea asukoht võimaldab säästa reklaamikuludelt.
Asukohast sõltuvad transpordikulud , vahel ka tööjõukulud jne.
Samas on soodsamas asukohas kallimad rendihinnad.
Nii sõltub äri edukus või ebaõnnestumine oluliselt õigest asukohavalikust.
Millest sõltub ettevõtte asukoha valik?
tuua järgmised naisettevõtjate ja nende ettevõtete iseärasused: 1. Raskendatud tõus karjääriredelil (meestega võrreldes) on sageli ettevõtlusega alustamise tõukejõuks. 2. Säästude suurem osakaal finantseerimisel, lisanduvad sugulaste ja sõprade vahendid. Raskused välise finantseerimise leidmisel (pangad jt umbusaldavad). 2 3. Paindlikkuse taotlus ettevõtte rajamisel (perekonna arvestamine). Meesettevõtjatega võrreldes lühemad tööpäevad ja nädalad. 4. Omatakse vähem kasulikke tutvusi ja kontakte, nende mõju tegevusele on väiksem (klubid, golf, poliitika, spordiseltsid jms) 5. Teenindus- ja kaubandusfirmade suur osakaal, kuid kasvab naisettevõtjate osakaal ka muudel tegevusaladel. 6. Keskmisest väiksemad, rutiinsemad ettevõtted (see võib olla tingitud eeltoodud
............................................................. 12 7. KONKURENTSIEELISED ....................................................................................................................... 15 8. TÜÜPKLIENDI PROFIIL ........................................................................................................................ 15 9. TOOTMISPROTSESSI KIRJELDUS ........................................................................................................ 17 10. ASUKOHA VALIK............................................................................................................................... 18 11. JUHTKOND, PERSONAL, MEESKOND ............................................................................................... 21 12. VAJAMINEVAD VAHENDID .............................................................................................................. 26 13. STARDIKAPITAL, INVESTEERINGUD JA RAHASTAMINE.............................................
Sellest joh- tuvalt võidakse teha lihtsustatud järeldus, et igasugune ladustamine on märk puudulikult korralda- tud logistikast ja tarneahela juhtimisest. Olemas on teatud tooted (enamasti tellimustooted), mille puhul on võimalik teenindada kliente ja rahuldada tarbijate vajadusi perfektselt, ilma et tarneahelas neid plaani kohaselt ladustatakse. Sageli on sellisteks kaupadeks transpordi- ja muud masinad ning seadmed, mida valmistatakse ettevõtte tellimuste alusel. Seejuures on mõeldamatu, et tarbijate vaja- dusi saab katta toiduainete, esmatarbekaupade, rõivaste, jalanõude, tarbeelektroonika, kodumasi- nate, mööbli ja ehitusmaterjalidega, ilma et mõnes turupiirkonna laos oleks nende varud olemas. Tavapäraselt tehakse logistikas kaubavarude juhtimise seisukohalt selge järeldus varusid tuleb hoida ladudes ainult sel määral, et oleks tagatud suure hulga tarbijate katkematu, täies ulatuses teenin-
Tänu valdkonna kasvavale populaarsusele on viimase kümnendi jooksul suurenenud ka logistika erialadel haridust pakkuvate kutseõppeasutuste arv. Koos logistika kutsestandardite aren- damise ja uute õppekavade avamisega on avardunud ka õpetatavate erialade valik. Kutseõppe tase on aasta-aastalt paranenud tänu kutseõppe materiaalse baasi rajamisele õppeasutustes ja õpetamise metoodilise taseme järjekindlale arendamisele. Tööandjate nõudmised kutsekoolide logistika eri- alade lõpetajaile on pidevalt kasvanud ja kutsekoolid on omalt poolt leidnud võimalusi logistika-
Tänu valdkonna kasvavale populaarsusele on viimase kümnendi jooksul suurenenud ka logistika erialadel haridust pakkuvate kutseõppeasutuste arv. Koos logistika kutsestandardite aren- damise ja uute õppekavade avamisega on avardunud ka õpetatavate erialade valik. Kutseõppe tase on aasta-aastalt paranenud tänu kutseõppe materiaalse baasi rajamisele õppeasutustes ja õpetamise metoodilise taseme järjekindlale arendamisele. Tööandjate nõudmised kutsekoolide logistika eri- alade lõpetajaile on pidevalt kasvanud ja kutsekoolid on omalt poolt leidnud võimalusi logistika-
Kõik kommentaarid