Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"erakaupade" - 8 õppematerjali

thumbnail
14
docx

Riigi majanduslikud funktsioonid

1. Riigi majanduslikud funktsioonid: mis on allokatsioonifunktsioon, jaotusfunktsioon ja majanduse stabiliseerimise funktsioon? Rahandus täidab kolme funktsiooni: Allokatsioonifunktsioon, mille toimel jaotuvad tootmistegurid (võime nimetada ka ühiskonna käsutuses olevad ressursid) erakaupade ja avalike hüviste tootmiseks. Nende osade omavahelise suhte otsustab riigi fiskaalpoliitika ning sellele tugineb ka avaliku sektori struktuur, tegevuse ulatus ning maht. Allokatsioonifunktsioon seab raamid valitsuse pakutavatele avalikele hüvistele, mis omakorda seondub turutõrgetega ning konkretiseerub iga valitsuse fiskaalpoliitikas; Jaotusfunktsioon, st nii ettevõtete kui kodanike sissetulekute ja vara jaotamist hõlmav tegevus.

Majandus → Makroökonoomika
43 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Avaliku Sektori Ökonoomika Konspekt I osa

(välismõjud, konkurentsitõrge). Erakaubad- tarbimisel esineb konkurents, ühe isiku tarbimine välistab teise isiku tarbimise. Kauba hinna järgi teevad ostajad ja müüjad otsuseid, mis tagab kaupade optimaalse koguse ja ressursside efektiivse paiknemise. Avalikud kaubad: konkurentsitud kaubad ja ühe isiku tarbimine ei välista teise tarbimist. Täiendav tarbija ei too kaasa lisakulu. (Nt riigikaiste, puhas õhk). Erinevused: Erakaupade nõudlus kujuneb turul tarbijate individuaalsete nõudluste summana. Hinna määrab turunõudlus ehk ostusoovide summa ja turu pakkumine: turukauba tarbija maksab kauba eest otsesed kulud. Avaliku kauba tarbija jagab maksukulusid teiste maksumaksjatega Erakaupade optimaalne pakkumine: Individuaalsete nõudluskõverate liitmisega soob ühiskonna kogunõudluskõvera. Kogunõudluskõvera ja pakkumiskõvera lõikepunkt määrab hinna

Majandus → Avaliku sektori ökonoomika
129 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Avaliku sektori ökonoomika eksami konspekt

teiseltpoolt, ei ole tegemist ka avalike kaupadega, mille puhul lisandunud tarbimine ei too kaasa täiendavaid kulutusi. Tollikaupade puhul on võimalik tarbimist välistada, kuid samal ajal ei kaasne täiendava tarbimisega täiendavaid kulutusi. Seetõttu soovitatakse tollikaupu kohelda nagu avalikke kaupu. 22.Põhjendage kas haridus (arstiabi jne.) on oma olemuselt era- või avalik kaup? 23.Avalike kaupade ja erakaupade nõudlus. Üheks oluliseks erinevuseks, mis tuleneb eespool kirjeldatud kahest omadusest, on see, kuidas kujuneb era- ja avalike kaupade nõudlus. Alustame erakauba nõudlusest. 10 Da ja De kujutavad kahe tarbja individuaalseid nõudlusi, ehk seda kui palju nad on nõus tarbima teatud hinna juures. Turul kujuneb erakauba nõudlus individuaalsete nõudluste summana. Samal turul on ka pakkumine, mida väljendab pakkumiskõver

Majandus → Majandus
181 allalaadimist
thumbnail
22
docx

AVALIKUD POLIITIKAD EKSAMIKS 2014

Avalike kaupade klassifikatsioon ei ole täielik ega lõplik. 2) Erakaup - Kaupade, nagu toit ja riietus tarbimise puhul eksisteerib konkurents, ühe isiku poolt kauba tarbimine välistab selle kauba tarbimise teise isiku poolt. Kauba hind on signaaliks, mille järgi teevad oma otsuseid ostjad ja müüjad ja sellega on tagatud ressursside efektiivne paiknemine. * Põhiline erinevus era- ja avaliku kauba puhul - Erakaupade nõudlus kujuneb turul tarbijate individuaalsete nõudluste summana. Hinna määrab turunõudlus ehk ostusoovide summa ja turu pakkumine, turukauba tarbija maksab kauba eest otsesed kulud. Avaliku kauba tarbija jagab maksukulusid teiste maksumaksjatega. 4. Avaliku poliitika elluviimise peamised institutsioonid? Institutsionaalsed osalised ­ esinduskogud, täidesaatev võim, mitteametlikud osalised.

Politoloogia → Politoloogia
73 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Majanduse alused põhjalik konspekt

välistamatud, kuna on võimatu tõkestada isikul nautida teenusest saadavat kasu - - Paljusid avalikke kaupu pakutakse kui tervikut, seda ei saa jagada osadeks. - Nendel kaupadel puudub hind ning turg, mis tavaliselt määrab ressursside jaotuse majanduses, ei saa toimida. - Turuväliseks reguleerimise mehhanismiks on valitsus, maksude ja eelarve kaudu Põhiline erinevus erakauba ja avaliku kauba vahel - Erakaupade nõudlus kujuneb turul tarbijate individuaalsete nõudluste summana. - Hinna määrab turunõudlus ehk ostusoovide summa ja turu pakkumine, turukauba tarbija maksab kauba eest otsesed kulud - Isikud ostavad kaupa erineval hulgal, kuid maksvad kauba eest sama hinda - Avaliku kauba pakkumise üle otsustab tavaliselt valitsus - Avaliku kauba tarbija jagab maksukulusid teiste maksumaksjatega - Isikud tarbivad sama kogust kaupa kuid maksvad erineva hinda Avaliku kauba omadused

Majandus → Majandus
27 allalaadimist
thumbnail
64
pdf

Majandusteooria

MIKROÖKONOOMIKA 62 · Turg ei ole suuteline rahuldama paljusid sotsiaalseid vajadusi, mis tekivad ühiskonna ja majanduse arengu käigus. · Turu toimimise tulemusena on tulud ühiskonnas jaotunud ebaefektiivselt, tekitades vastuolusid ühiskonnas. 11.1.1 Ühiskaupade pakkumine Ühiskaupade pakkumise uurimist alustame sellest, et vaatame missugune on erinevus erakaupade ja ühiskaupade vahel. Oletame, et meie lihtsas ühiskonnas elab vaid kaks inimest: Aadam ja Eeva. On ainult kaks kaupa: õunad ja viigilehed. Turunõudluse kujunemist iseloomustab joonis 11.1. Hind Hind Hind 10 10

Majandus → Majandus
210 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Majanduse alused

võimatu tõkestada isikul nautida teenusest saadavat kasu. Paljusid avalikke kaupu pakutakse kui tervikut, seda ei saa jagada osadeks. Nendel kaupadel puudub hind ning turg, mis tavaliselt määrab ressursside jaotuse majanduses, ei saa toimida. Turuväliseks reguleerimise mehhanismiks on valitsus, maksude ja eelarve kaudu Põhiline erinevus erakauba ja avaliku kauba vahel Erakaupade nõudlus kujuneb turul tarbijate individuaalsete nõudluste summana. Hinna määrab turunõudlus ehk ostusoovide summa ja turu pakkumine turukauba tarbija maksab kauba eest otsesed kulud Isikud ostavad kaupa erineval hulgal, kuid maksvad kauba eest sama hinda Avaliku kauba pakkumise üle otsustab tavaliselt valitsus Avaliku kauba tarbija jagab maksukulusid teiste maksumaksjatega Isikud tarbivad sama kogust kaupa kuid maksvad erineva hinda

Majandus → Majanduse alused
37 allalaadimist
thumbnail
98
pdf

Makroökonoomika. Konspekt 2010.

Teatavasti ei tarbi inimesed ainult eraettevõtete poolt toodetud kaupasid. Ka avalik sektor pakub tooteid ja teenuseid. Seega tuleks SKP arvutamisel arvestada ka avaliku sektori poolt toodetud toodanguga. Kuna suurt osa avalikke kaupasid (riigikaitse, maanteed jne) saavad kodumajapidamised tarbida tasuta, siis ei saa nende kaupade väärtust arvutada turuhinna alusel, nagu seda tehakse erakaupade puhul. Probleem on lahendatud sel moel, et avalike kaupade väärtus võrdsustatakse nende kaupade tootmiseks kasutatud ressursside hindadega. Teisisõnu, kui mingi avaliku kauba tootmiseks kulus 10 krooni, siis eeldatakse, et avaliku kauba väärtus ongi 10 kr. Seega selleks, et arvestada avaliku sektori poolt toodetud toodete ja teenuste väärtust ka SKP arvutamisel, liidetakse tarbimis- ja investeerimiskulutustele juurde ka need avaliku

Majandus → Majandus (mikro ja...
83 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun