Sõna ,,edukus" võib mõista väga erinevalt. Esimene mõte, mis paljudele kohe pähe tuleb on materiaalsus. Kas pole see mitte tavaline arusaam edukusest? Niisiis, kui inimesel on palju raha, kas ta on kohe edukas? Mina arvan, et kui inimene on rikas, siis ei pruugi see vähimalgi määral tähendada seda, et ta on edukas. Kuid mida mõista siis edukuse all? Eks ühest seletust edukusele anda ei saagi. Mina arvan, et igale inimesele tähendab edukus nende suurimate soovide ning ihalduste täitumist. Mina eeldan, et kui inimene ütleb, et ta on edukas, siis mõtleb ta eelkõige seda, et on õnnelik, eluga rahul ning hindab kõiki oma saavutusi. Viimasel ajal on väga palju kuulda kuulsustest, kellel on raha küll hulgaliselt, kuid kes ei oska sellega midagi tarka ette võtta. Näiteks võib tuua kas või kõmulise Lindsay Lohani. Tal oli edukas karjäär, kuid ei osanud teenitud rahaga midagi ette võtta ning langes narkootikumide küüsi
kogu maailmale pasundame. Niigi näib õnnehetk kristallvaasina, mis vähimagi raputamise peale laiali valgub. On ka neid, kelle õnnehetked on meedia keskpunktis. Millegipärast ei meenu ühtegi laialt teadvustatud loomehetke, kus kunstnik või helilooja kogu maailmale oma tulemustest, mis loomulikult nende õnnehetked, laialt käravad. Kõik see tuleb alles takkajärele, veab veel , kui nende eluajal. Ega kõrvaltvaataja saagi ära tunda teise õnnehetke. Mingi üldtuntud valem muidugi meil ju väljamõeldud on , mille järgi teisi ja nende õnne mõõdame, aga see põhineb rohkem edukuse kui õnne määratlemisel. Mina ei arva, et edukus võrdub õnn. Meil igaühel on oma arusaam ja ettekujutus, milline ta olema peaks. Ainult ühte päeva, ühte hetkegi võib mahtuda meie elu suurim õnn või õnnetus. Me ise peame sellega toime tulema, saama oma õppetunnid ja võibolla latti allapoolegi laskma ning õppima rõõmu tundma ja
pannes ohtu oma tervise ja perekonna heaolu. Aga kas selline rabelemine viib soovitud tulemusteni? Arvan, et eesmärk on lühinägelik ja pikemas perspektiivis hoopis kahju tegev. Mis kasu on ilusast kodust ja uhkest autost, kui selle saavutamise kaastulemuseks on nõrk tervis, mis ei luba neid hüvesid nautida? Seetõttu, kõige olulisemaks edukuse kriteeriumiks tuleb tunnistada elu kvaliteeti või teisisõnu kvaliteetset elu. Millised võiksid olla kvaliteetse elu mõõdupuud? Klassikaline valem on saada väikseima pingutusega maksimaalne tulemus. Kuid inimesed on erinevad, nende võimekus ja tahtmine on erinevad. Siinkohal tuleb see valem kohandada igale indiviidile vastavaks. Kes näeb hirmsasti vaeva väikese ülesande kallal, samas tuleb see teisel inimesel välja minimaalse pingutusega. Seega sama eesmärgi nimel tuleb erinevalt vaeva näha. Siinkohal on oluline leida see oma kindel eesmärk siin elus ja tee kuidas selleni jõuda. Selleks soovin otsimis- ja avastamisrõõmu.
teile edust. Edu, see on eesmärgi sedamine ning selle saavutamine. Tööl või koolis, suhetes, kus iganes. Kui trükkida Googlesse otsingusse „edu valem” ,siis ilmeselt leiaksime sadu erinevaid vastuseid. Selleteemalisi raamatuid, dr. Phili ja Oprah’i artiklid ning arutelusid sellest, kuidas saada edukaks, raamatuid edulugudest ja edukaks saamisest. Kuid.. kui trükkida „kolmnuga pindala arvutamise valem”, leiame et S=a*h/2 Edul puudub kindel valem, selle võib saavutada mõningate põhimõtete abil. Kõigepealt tuleks leida see, mida sa ihaldad või mille poole Sa püüdled. Sir Winston Curchill on öelnud:”Edu puhul on kõige raskem asi see, et Sa pead jätkuvalt olema edukas. Edu pole kunagi lõplik.” Teiseks tuleks uurida, kuidas keegi teine on seda sama teinud. Googlest, raamatukogust või cosmopolitanist. Kui Sa just ei taha kosmosesse loomaaeda teha, peab ju keegi olema varem midagi taolist teinud.
Keelteoskus on rikkus Tänapäeva globaliseeruvas maailmas on raske otsustada, mis on inimese jaoks rikkus. Kas mõeldakse ainult materiaalselt ja arvatakse, et rikkus = jõukus? Või mõeldakse selle all hoopis õnne? Neile küsimustele on raske vastata ja arvatavasti pole ükski neist ka tegelikult vale. Arvatavasti on rikkusel igale inimesele erinev tähendus. Aga keelteoskus, kas seda võib samuti pidada rikkuseks? Minu arvates on nüüdseks väga tähsalt kohal oskus rääkida. Oskus suhelda erinevate inimestega erinevates situatsioonides on alatihti edukuse võtmeks. Enam ei elata ainult oma perega kuskil sügavas metsasopis, kus kilomeetrite raadiuses pole ainsatki hinge. Puhtalt oma põllulapikese harimisega on raske, kui mitte võimatu, ära elada. Ükskõik milleks on vaja kellegagi suhelda ja tänu ülemaailmsele, kiirelt arenevale, infovahetusele tuleb seda ka võõrkeeltes teha. Lisaks sellele, et neid on vaja
Kas raha teeb õnnelikuks? Juba aastasadu on nähtud raha kui edukuse ja õnnelikkuse mõõdupuud, teema läbib ka paljusid kirjandusteoseid. See on probleem millega puutuvad kokku kõik inimesed: nii vaesed, rikkad kui ka need kes jäävad kahe äärmuse vahele. Kas raha teeb õnnelikuks? Inimeste vahelised suhted on keerulised ning inimesed on väga erinevad. Ühed on tuimad ning ei oota millegi erilise juhtumist, ilmselt ei saa nad isegi aru mille nimel elavad. Päevad mööduvad aeglaselt ega naudita ilusaid kordumatuid hetki. Teised elavad unistades, püüdlevad eesmärkide poole, tahavad oma eluaja jooksul midagi suurt saavutada. Eesmärgiks mida saavutada võib olla rikkus. Teoses ,,Madame Bovary" tegelane Emma Bovary on unistaja, ta maailmapilt on hägustatud romaanidest loetud kirglikest suhetest ning jõukatest aadlikest. Proua Bovary tahab elult kõike mida tal ei ole, jättes märkamata selle mis tal olemas. Naisel on armastav abikaasa ning
Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus Soovitusi ja näiteid loovtööde läbiviimiseks põhikooli III kooliastmes Tallinn 2011 SISUKORD SAATEKS ........................................................................................ 3 SOOVITUSI JA NÄITEID LOOVTÖÖDE LÄBIVIIMISEST PÕHIKOOLI III KOOLIASTMES Anne Ermast, Gled-Airiin Saarso, Kristi Teder Loovtöö korraldamine koolis ..............................................................4 Loovtöö teema valimine ....................................................................5 Loovtöö liigid ................................................................................5 Loovtöö juhendamine .......................................................................8 Loovtöö esitlemine ...........................................................................9 Loovtöö hindamine ...............................................................
Mille poole püüdlevad tänapäeva noored? Kõik noored ja entusiastlikud elluastujad püüdlevad õnneliku ja naudinguterohke elu poole. Iga üks valib eesmärgini jõudmiseks oma tee ja langetab ise otsuseid. Tänapäeva tarbimisühiskonnas elavate noorte kõrgeimaks sihiks on tihti jõukus ja kõrge positsioon tööpostil. Tihti juhtub, et seetõttu jäävad tõelised väärtused välisele hiilgusele suunatud elulaadi varju. Inimene areneb terve elu jooksul. Freudi määratluse järgi on areng alateadvuses pesitseva teadvustamatu toomine teadvusesse; Carl Jung näeb arengut psüühika tervikuks saamises, kus on ühendatud kõik inimeses olevad vastuolulised tendentsid; Maslow' jaoks seisneb see hoopis vajaduste hierarhias järjest ülespoole ronimises ja kaugenemises bioloogilistest vajadustest kõrgemate eetiliste ja esteetiliste väärtuste poole. Tundub, et tänapäeva ühiskonda need, pigem vaimsusele suunatud teooriad, enam väga hästi ei sobitu. Tänapäeva noorte jaoks seis
Kõik kommentaarid