Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"buto" - 9 õppematerjali

buto on postmodernistlik hübriidvorm, milles on segatud jaapani traditsioonid, saksa Ausdrucktanz, flamenko jm. Kindel kehatehnika on seotud jaapanliku pimeduse- ja surmafilosoofiaga.
thumbnail
6
docx

Teatriteadus II

Etenduskunst(id)- laiem valdkond kui teater, hõlmab tantsu, tsirkust, muusikat, tegevuskunsti vms Näitekunst- teatri ja näitlemise sünonüüm Näidend- draamavormis kirjanduslik tekst, teatris esitamisex mõeldud dialoogiline tekst Lavastus- kirjaniku, lavastaja, näitlejate, kunstnike jt koostöös loodud teos, mida esitatakse reaalses teatriruumis. Virtuaalne kunstiteos, mis realiseerub etenduses. Etendus- lavastuse ühekordne esitamine Lavastuse põhiinfo- kavalehed, afišid, flaierid jne Teatriantropoloogia tegeleb teatri tekke, piiride ning f-de uurimisega Publiku- ja reseptsiooniuuringud uurivad teatripubliku ja etenduse vastuvõttu Sõnateater e draamateater põhineb kirjalikul tekstil- näidendil. Peamised väljendusvahendid on näitleja kõne ja mäng. Ooper- klassikaline, rangelt reglementeeritud muusikateatri žanr Operett- koomilise sisuga muusikaline teos, kus laulud vahelduvad dialoogide ...

Teatrikunst → Teatriteaduse alused
13 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Teatriteaduse alused: mõisted

Teatriteaduse mõisted: Näidend – draamavormis kirjanduslik tekst, mis on mõeldud teatris esitamiseks Lavastus – kirjaniku, lavastajate, näitlejate, heliloojate jt koostööl loodud teos, mida esitatakse reaalses teatriruumis Etendus – lavastuse ühekordne esitamine Näitleja – reaalne inimene, kes kehastab laval tegelast Tegelane – fiktsionaalne olend draamatekstis Roll – tegelane näitleja kehastatuna Tuntud teatriteoreetikud: P.Brooke, K.Stanislavski, B.Brecht / P.Pavis, E.Fischer- Lichte, H-T.Lehmann Teatrikriitika funktsioonid: jäädvustamine, tagasiside teatrile, teatri vahendamine publikule: informeerimine, tähenduste selgitamine, hindamine ja väärtustamine antropoloogia – teadus inimesest kui liigist; hermeneutika – tõlgendusõpetus Teatrisemiootika uurib teatri märgisüsteeme, märkide loomist ja kasutamist etenduses. Performatiivsus: atmosfäär, kehalisus, sündmuslikkus (Erika Fischer-Lichte) Retseptsiooniuuringud – keskendutakse e...

Teatrikunst → Teatriteaduse alused
21 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Teatriteaduse aluste kordamisküsimused vastustega

Püütakse rääkida kaasaegsetele vaatajatele olulistest asjadest. · kaasegne tants - Tants ei pea vastama mingitele normidele ega reeglitele. Iseloomulik argielulise materjali kasutamine, piiride lõhkumine kunstivormide vahel jne. Loo jutustamise asemel keskendutakse vahetule lavalisele tegevusele ning sotsiaalsele sõnumile. 32. Mis on buto, rakendusteater, objektiteater? · Buto - postmodernistlik hübriidvorm, milles on segatud jaapani traditsioonid, saksa Ausdrucktanz, flamenko jm. Kindel kehatehnika on seotud jaapanliku pimeduse- ja surmafilosoofiaga. · rakendusteater - teatrimajadest väljaspool toimivad, kogukonna ja muutuste hüvanguks töötavad teatripraktikaid, mille alla käivad nt draamatöö, kooliteater, foorumteater, luguteater või haiglaklounid.

Teatrikunst → Kirjandus- ja teatriteaduse...
165 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Egiptus ja ajalooperioodid

Järgneval perioodil domineerisid Egiptuses sotsiaalselt vähe kihistunud põlluharijate asulad. IV aastatuhande teisel poolel algas ulatuslikum vase kasutamine. Aastatuhande viimastel sajanditel (3300 ­ 3000) ilmusid Ülem-Egiptuses esimesed monumentaalehtised (valitsejate residentsid ja pühamud, ülikuhauad ja valitsejakujutised (Skorpion kuningas ja Narmeri palett). Tekkisid suuremad keskused: Hierakonpolis, Abydos Ülem-Egiptuses ja Buto Alam-Egiptuses. Perioodi lõpus olid varaseimad tõendid hieroglüüfkirjast. Viimane oli mõiste- ja häälduskirja segu. Märgid tähistasid teatud sõnaühendeid. Hieroglüüfkiri vokaale ei tunne. Varadünastiline periood 3100 ­ 2686 (1. ja 2. dünastia) Ajavahemikus 3100 ­ 3000 ühendasid Ülem-Egiptuse valitsejad Egiptuse ühtseks riigiks. Ülem- ja Alam-Egiptus ühendati Menese või Narmeri poolt (pole teada) ning rajati nende piirile pealinn Memphis

Ajalugu → Ajalugu
75 allalaadimist
thumbnail
20
rtf

Teatriteaduste alused

Ei pöörata nii palju tähelepanu tehnikale ­ pigem sisule. Sisus käsitletakse elulisi teemasid. · Arengule alusepanijad: Isadora Duncan ja Marta Graham Kaasaegne tants on välja kasvanud 1960ndate moderntantsust, jõudes Eestisse pea 30 aastat hiljem. On midagi tantsu ja argikäitumise piiripealset. Loo jutustamise asemel keskendutakse vahetule lavalisele tegevusele ning sotsiaalsele sõnumile. · Eesti üks tähelepanuväärsemaid nüüdistantsijaid on Mart Kangro 32. Mis on buto, rakendusteater, objektiteater? Buto on postmodernistlik hübriidvorm, milles on segatud jaapani traditsioonid, saksa Ausdrucktanz, flamenko jm. Kindel kehatehnika on seotud jaapanliku pimeduse- ja surmafilosoofiaga. But teket on mõjutanud II maailmasõja aegsed rängad sündmused Jaapanis. · Seos Eestiga ­ lavastus "Eesti ballaadid" (2004, Von Krahli Teater, koreograaf Aki Suzuki) Rakendusteater

Teatrikunst → Kirjandus- ja teatriteaduse...
159 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Egiptuse Kultuur - referaat

auks püstitati templeid. Egiptlaste jumalad said suhteliselt hilja inimeste kuju. Esialgu jumalustasid egiptlased taimi, loomi ja sümboleid. Jumalanna Hator elas sükomooripuus, Jumal Nefertemi kehastas lootoslill, Jumalanna Neiti austati kilbina, millele oli naelatatud ristikujuliselt kaks noolt. Kõige sagedamini aga esinesid jumalad loomade kujul: jumal Hnuum oli jäär, jumal Horus pistrik, Tout iibis, Suhhos krokodill, Bubastise linna jumalanna kass, Buto linna jumalanna madu. Nende loomakujuliste jumalate kõrval aga austati ka looma ennast, kui ta oli märgitud teatud tunnustega. Tuntumaks neist oli apis - Memfise püha sõnn; talle sai osaks kõige suurejoonelisem kultus, mis on kunagi osaks saanud ühele loomale. Selle püha looma asukoht oli templis. Tema eest hoolitsesid preestrid. Kui sõnn suri, siis ta balsameeriti ja maeti pidulike tseremooniate saatel, tema kohale asus aga teine sõnn, samade väliste tunnustega, mis oli tema eelkäial

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
70 allalaadimist
thumbnail
76
rtf

Vana-Egiptus

9) Heliopolisest põhja pool asetses Busirise linn. Seda linna nimetatakse nii seepärast, et siin austati juba iidsest ajast peale jumas Osirist. Busiris oli delta idaosa tähtsaim linn. 4-5) Busirisest loode pool asetses Saisi linn. Siin austati jumalanna Neit'i, keda kreeklased samastasid jumalanna Athenaga. Sel linnal oli Egiptuse ajaloos suur tähtsus. Teda tundsid hästi ka kreeklased. Teda mainib Platon oma jutustuses Atlantisest. 6) Ksoisi nomos? Saisist põhja pool asetses Buto linn, kulljumal Horose austamise keskus. See nomos oli delta lääneosa tähtsaim nomos ja kantsiks tema võitluses Lõuna-Egiptuse vastu. TEINE LOENG Vana-Egiptuse religioon. Animism, fetishism, totemism. Loomadekultus. Nagu teistes Vana Idamaade kultuurides (Sumeris, Akkadis, Babüloonias, Assüürias, Foiniikias, Süürias jne.), nii mõjutas ka Egiptuses religioon Egiptuse ühiskonna kõiki nähtusi, vajutades teatava pitseri kõigile kultuurielu külgedele

Ajalugu → Ajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
16
txt

Tutanhamon

sai selle ebaharilik kuju, mida tunti juba hauakambri seinamaalingute ja skulptuuride jrgi: Tutanhamonil oli tugevasti vljaarenenud kuklaosa fenomen, mida oli theldatud ka vaarao Ehnatonil. Mhiste edasise eemaldamise jrel tuli nhtavale tihedalt liibuv diadeem, lihtne nagu peaside, kuid kullast ja karneoolrngastega varustatud ning kummaliste tillukeste kuldplaadikestega kaetud. Vaarao diadeemist eraldi olid kaks selle juurde kuuluvat smbolit: Nechbeti raisakotkas ja Buto madu phja- ja lunariigi smbolid. Mlemad thendusrikkad kujutised leiti jalgadelt teineteisega krvuti. Sel oli oma phjus: Tutanhamoni hauakambris seisis sarkofaag ida-lnesuunaliselt, peaga lnde. Laiba krval olnud riigismbolite asetus vastas seega tpselt Alam- ja lem-Egiptuse geograafilisele asendile. Seda, et mlemad smbolid olid esialgu kinnitatud diadeemile, vis ra tunda nende tappidest, mis sobisid tpselt diadeemi vastavatesse avaustesse. Kirjeldatud diadeemi thendust on ptud lahti mistatada

Kategooriata → Vabaaeg
7 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Teatriteaduse alused (kordamisküsimused)

Postmodernne ehk kaasaegne tants ­ tihe seos muude kunsti- ja etenduspraktikatega. Selles on süvenenud protest täiusliku keha ideaali vastu ­ tants on avatud kõigile ega pea vastama mingitele normidele või reeglitele. Tants lähtub tantsija kehast. Modernistliku kultuuri jooned: tantsu ja materjali esiletõus, tantsu liikumise analüüs, vormielementide lahutamine, vormi abstraheerimine. Postmodernistliku kultuuri jooned: iroonia, mängulisus, argielulisus - Buto tants ­ postmodernistlik hübriidvorm, kus on segunenud jaapani traditsioonid, saksa Ausdrucktanz, flamenco jm. Kindel kehatehnika on seotud jaapanliku pimeduse- ja surma filosoofiga. Seda on mõjutanud II MS sündmused Jaapanis. Nukuteater ­ kasutatakse käpik-, varras-, karnevali-, varjunukke, marionette jms. Ajalooliselt olnud Euroopas rahvalik ja laadateater, hiljem lasteteater. Eesti nukuteatri algus ­ 1936. Objekti- ehk visuaalne teater ­ kasvas välja nukuteatrist

Teatrikunst → Draama õpetus
76 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun