SÕIT RISTMIKEL Ristmikule lähenedes peab juht olema ettevaatlik ja arvestama selle iseärasusi. Pööret lõpetades peab juht andma teed jalakäijaile, kes ületavad sõiduteed, millele juht pöörab, ning jalgrattureile ja mopeedijuhtidele, kes ületavad seda mööda jalgrattateed. Sama kord kehtib ka reguleeritaval ristmikul, mida ületatakse foori lubava tule ajal. SÕIT RISTMIKEL Pöörates vasakule või tagasi, peab rööbasteta sõiduki juht andma teed juhile, kes sõidab vastassuunast otse või paremale, või on temast möödasõidul. Samamoodi peavad omavahel toimima trammijuhid. Ülaltoodud nõue ei kehti, kui vasakule või tagasi pööratakse reguleerimata eriliigiliste teede ristmikul, olles peateel, mille suund muutub, või reguleeritaval ristmikul ajal, mil põleb
3) laste liikluskasvatus algab kodust. Rahvuslik liiklusohutusprogramm viiakse läbi erinevates riikides . Liiklusekorraldamine Liiklus korraldatakse liikluskorraldus vahenditega ja need peavad vastama seaduse nõuetele .Liikluskorralduste vahendite õige paigutuse peab tagama vastava litsentsiga firma . Liiklus korraldus vahendeid ei tohi kahjustada et liiklejate eest varjata . Fooritulede tähendus Ümartuledega foor reguleerib sõidukite ja jalakäijate liiklust. Fooril on kolm ümmargust tuld. Nooltuledega foor reguleerib sõidukite liiklust ristmikul , foori tuled on noolekujulised . Punane ja kollane tuli võivad olla ka ümmargused sel juhul kantakse nendele noolte kontuurid.Rohelise nooltule põledes tohib sõita noole suunas . Vasakul osutuv roheline nooltuli lubab äärmiselt vasakpoolselt rajalt pöörata ka tagasi.Kollase vilkuva tulega foor
Liiklusmärkide ja teemärgiste (teekatte- ja püstmärgised) tähendused kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister määrusega Liikluse korraldamine Muudatused üldsätete osas Fooritulede tähendus Jalgrattafoor reguleerib jalgrataste, tasakaaluliikurite, pisimopeedide ja mopeedide sõitu nendele eraldatud rajal või jalgrattateel. Jalakäija ja jalgratta kujutisega foor reguleerib jalakäijate, tasakaaluliikuri juhtide ja jalgratturite liiklust. Foori kuju, tulede asetus ja tähendus on sama mis ümartuledega fooril. Foori tuledel on jalgratta kujutis või jalakäija ja jalgratta kujutis või ümartuledega fooriga kohakuti on lisateatetahvel jalg- ratta kujutisega Jalakäijafoor reguleerib jalakäijate ja tasakaaluliikuri juhtide liiklust. Jalakäijafoor reguleerib ka jalgratturite liiklust, kui jalgratta- ja jalgteel ei ole kasutatud jalgrattafoori
Sõiduki registrimass. Sõiduki kandevõime. 3. Mis tähega noole suunas toimub vasakpööre õigesti? C ja D. A. B. 4. Kuidas реаb juht käituma asulavälisel teel hädapeatumise korral valgel ajal? Lülitama sisse ohutuled. Kui ohukolmnurga kasutamine оn kohustuslik, tuleb see paigutada nii, et see oleks nähtav vähemalt 100 m kauguselt. Lisaks ohutuledele lülitama sisse ääretuled. 5. Milline tegevus on õige? Ootan foori ees vastassuunast sõitja möödumist ja ületan ristmiku peatuseta. Sõidan ristmikule, annan teed vastassuunast otse sõitvale autole ja lõpetan pöörde. Oletan ristmiku enne vastassuunast sõitvat autot. 12. Milline tegevus on õige? Annan teed jalgratturile. Ületan ristmiku enne jalgratturit. 13. Millega peab juht andma hoiatusmärguande, kui tema auto tagumine ääretuli ei põle? Ohutuledega. Ohutulede puudumisel ohukolmnurga kasutamisega.
Autokooli testid 1. Eesmised udutuled põlevad. 2. Roolivõim on kahjustusega. Seda hoiatust ei tohi kunagi eirata. Roolivõim võib lõpetada töötamise üsna kiiresti. 3. Tagumised udutuled põlevad. 4. Aknapesuvedeliku tase on madal. 5. Piduriklotsid on läbi. 6. Püsikiirusehoidja on sees. 7. Suunatuled. 8. Vihma- ja valgusesensor. Kui see põleb, siis ei pruugi need töötada. / Lähituled sisse lülitatud 9. Talve režiim – Annab märku, et auto on lülitanud ümber talve režiimile. Automaatkäigukastide puhul tähendab, et auto vahetab suurematele käikudele, et vältida rataste pöörlemist. /Madal temperatuur 10.Informatsiooni edastus tuli. 11.Eelsüüteküünlad. Enne auto käivitamist tuleb oodata, kuni tuli kustub. 12.Libeda tee hoiatus. Hoiatab juhti, et tee olud on libedad ja tuleb olla tähelepanelik. / Talvine sõiduseade 13.Probleem võtmega. Levinud moodsamatel autodel, kui au
ARSENI PALU EHITUS, EKSPLUATATSIOON SÕIDUTEHNIKA «Valgus» · Tallinn 1976 6L2 P10 Retsenseerinud Uve Soodla Kääne kujundanud Bella G r o d i n s k i Raamatu esimeses osas kirjeldatakse meil enamlevi- nud mootorrataste, motorollerite ja mopeedide ehi- Eessõna tust ning töötamist. Teises osas käsitletakse kõigi nimetatud sõidukite hooldamist ja rikete otsimist- Mootorrattaid (motorollereid ja mopeede) käsutatakse kõrvaldamist Kolmandas osas antakse nõu õige ja peamiselt isiklike sõidukitena. Nad säästavad aega igapäe- ohutu sõidutehnika õppimiseks. vastel tarbekäikudel, võimaldavad huvitavalt veeta nädala- Raamat on mõeldud kõigile, kes tunnevad huvi
Mootor Mootoriks nimetatakse masinat, milles muundatakse mingi energia mehhaaniliseks energiaks. Traktorimootorites toimub kütuse põlemisel tekkiva soojusenergia muundamine mehhaaniliseks energiaks ja edasi generaatoris, mille käitab mootor, elektrienergiaks. Kuna kütuse põlemine toimub mootori silindris, siis nimetatakse seda mootorit veel sisepõlemismootoriks. Sisepõlemismootoreid liigitatakse küttesegu süütamise viisi järgi: Diiselmootor survesüüde Ottomootor sädesüüde Töötsükli osade arvu järgi:
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat Toimetaja Raul Adlas Koostajad: Andras Laugamets, Pille Tammpere, Raul Jalast, Riho Männik, Monika Grauberg, Arkadi Popov, Andrus Lehtmets, Margus Kamar, Riina Räni, Veronika Reinhard, Ülle Jõesaar, Marius Kupper, Ahti Varblane, Marko Ild, Katrin Koort, Raul Adlas Tallinn 2013 Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames. Õppematerjali (varaline) autoriõigus kuulub SA INNOVEle aastani 2018 (kaasa arvatud) ISBN 978-9949-513-16-1 (pdf) Selle õppematerjali koostamist toetas Euroopa Liit Toimetaja: Raul Adlas – Tallinna Kiirabi peaarst Koostajad: A
Kõik kommentaarid