Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Kategooria algoritmid ja andmestruktuurid - 40 õppematerjali

Informaatika >> Algoritmid ja andmestruktuurid
thumbnail
10
odt

Nimetu

1. Mida nimetatakse personaalarvutiks? Millised on personaalarvuti põhiosad? Maailmas on kasutusel umbes miljard arvutit. Enamik neist on personaalarvutid. Nii nimetatakse arvuteid, millega saab samaaegselt töötada üks inimene ehk üks kasutaja. Personaalarvutid koosnevad järgmistest põhiosadest: 2. Milline on arvuti kõige väiksem mälu mahu ühik? Millised ühikud on veel olemas? Arvutites on kasutusel kahendsüsteem, st kogu arvutis olevat informatsiooni kirjeldatakse kahe numbri -- 0 ja 1 abil. Iga selline 0 või 1 kannab nime bitt (b). Bitt on arvuti mälu mahu kõige väiksem ühik. Bitil on kaks olekut -- ,,sisse lülitatud" või ,,välja lülitatud". Seda võib mõista ka kui ,,õige" või ,,vale", ,,jah" või ,,ei". Bittidel põhinevat süsteemi kutsutakse kahendsüsteemiks, sest igal arvjärgul (numbril) saab olla ainult kaks väärtust. Arvuti mäluseadmete või andmete mahu kirjeldamisel kasutatakse palju suuremaid ühikuid: ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
51 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Mikroribaliinidel ribafilter - teine labor

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Raadio ja sidetehnika instituut Raadioseadmete disain Mikroribaliinidel ribafilter Aruanne Täitjad: Ronald Linna 061951 IATB61 Rain Ungert 062227 IATB61 Töö tehtud: 20.03.09 Töö eesmärk Simuleerida ja optimeerida etteantud kesksagedusega külgsidestusega ribafilter. Töövahendid Programm Ansoft SerenadeSV 8.5. Töö käik Koostasime filtri skeemi. Joonis 1. Filtri skeem. Skeemi koostamisel arvestasime filtri sümmeetriat - elemendid n1, n4 on võrdsete parameetritega ja n2, n3 on võrdsete parameetritega. Filtri sisendi ja väljundi külge ühendasime 50 ükspordid. Määrasime elementide algparameetrid. Kesksagedus f0=5.4GHz. Abiprogrammi TRL abil leidsime sageduse...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
66 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Infotehnoloogia põhimõisted ja infoühiskond.

Iseseisevtöö nr1. 1. MOODUL 1 Infotehnoloogia põhimõisted ja infoühiskond. Inimene peaks teadma: · Põhimõiseid- ( infotehnoloogia, riist- ja tarkvara); arvutite tüüpe ( suurarvutid, personaalarvutid, sülearvutid); Arvuti koostisosad( sise- ja välisseadmed, hiir, klaviatuur, monitor, protsessor); · Riistvara- protsessor ( peab teadma, milleks protsessorit kasutatakse, tema töökiirust ja mahtu) sisendseadmed ( teadma arvuti olulisemaid sisendseadmeid nagu hiir, klaviatuur, protsessor jne) · Mälu ­ mäluseadmeid ( mälupulk, disett, lisakõvaketas, cd jne); mälutüüpe (Aru saama erinevustest arvuti sise ja välismälu, otsepöördusmälu (RAM) ja püsimälu (ROM) vahel), mälumõõtmine( peaks teadma arvutis kasutatavaid mõõtühikuid, seostama mälu mahtu sümbolite, teksti, pildi jne vahel) · Tarkvara-tarkvara tüübid ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
47 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Olümpiamängud

Olümpiamängud Madis Aavik Kullamaa Keskkool 10A.klass Antiikolümpiamängud ehk olümpiamängud Vana ­ Kreeke religioossed pidustused. Olümpias aastast 776 eKr kuni 393.aastani pKr. Mänge peeti Zeusi auks. Toimusid iga 4 aasta tagant. Algul oli ürituse pikkuseks 1 päev, hiljemalt juba 5. Toimusid 293 korda. Kaasaegsed olümpiamängud Esimesed toimusid 1896.aastal 6. - 15.aprillini Ateenas. Osales 13 riiki. Naissportlased ei osalenud. Esimene toimumiskoht oli Panathenaikoni staadion. Suveolümpiamängud Esimesed 1896. aastal Ateenas. XXVIII mängud 2004.a. Ateenas. Toimunud 27 korda! Taliolümpiamängud Esimesed Chamonixis aastal 1924. Toimunud 20 korda. Sellel aastal 21. kord. Esimesed olümpiamängud Ateena 1896 Osales 13 riiki. Võistlesid ainult mehed. Osa võisid võtta kõik soovi...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
10 allalaadimist
thumbnail
0
zip

Algoritmid ja andmestruktuurid: fibonacci arvud - praktikum

docstxt/128766409089.txt

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
57 allalaadimist
thumbnail
13
odp

Arvutikirja ajalugu

Arvutikiri Kadri-Cathrine Kaart SR10 Kirjutusmasin Oli kasutusel 19. ja 20. sajandil. Ida-Saksamaal toodetud mehaaniline kirjutusmasin Kirjutusmasin Kirjutusmasin ehk kirjuti on mehhaaniline, elektromehhaaniline või elektrooniline seade teksti kandmiseks paberile tärkide (tähemärkide) kaupa. Enigma Enigma on 1928. aastal patenteeritud portatiivne masin sõnumite sifreerimiseks. Muusika masinakirja tunnis Annab kätte ja hoiab löögirütmi On helitaustaks, mis vähendab teisi välisärritajaid, tõstab keskendusvõimet ja loob hea meeleolu Tõstab töötoonust väsimuse tekkel tunni lõpu osas Kirjutamisasend Asend peab olema pingevaba ja mugav, võimaldama töötada pikemat aega. Jalatallad toetuvad põrandale, selg tooli seljatoele, küünarnukid langevad vabalt, pea on otse, kergelt ettepoole. Õige asendi kontrollimiseks on jä...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
31 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Nimetu

Gerli Kuusik DOKUMENDIHALDUSE TARKVARA POSTIPOISS Referaat Pärnu 2008 SISUKORD SISSEJUHATUS...............................................................................................3 1. ELEKTROONILINE DOKUMENDIHALDUSE SÜSTEEM................................4 2. TARKVARA POSTIPOISS OMADUSED..........................................................6 3. TARKVARA POSTIPOISS RAKENDAMINE....................................................9 Lisa 1...............................................................................................................12 Lisa 2...............................................................................................................13 2 SISSEJUHATUS Asutusele vajaliku informatsiooni haldamiseks kasutatakse erinevaid süsteeme. Suur osa vajalikust infost ringleb dokumenti...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
36 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Faili operatsioonid

Failisüsteem Programme, andmeid, infot säilitatakse arvuti välismälus failidena. Fail (file) on terviklik andmekogum, millele on antud nimi ja mis asub arvuti välismälus. Kuna enamasti on arvutis tuhandeid faile, siis sorteeritakse need otstarbe, sisu või omaduste järgi suurematesse gruppidesse ­ kaustadesse (kataloogidesse, teekidesse). Nii moodustub hierarhiline süsteem ­ failisüsteem. Failisüsteem on operatsioonisüsteemist sõltuv säilitatava failikogumi korraldusviis. Arvutis võib olla mitmeid välismäluseadmeid. Tänapäeval on peaagu igal personaalarvutil olemas flopiseade, kõvaketas ja CD-seade. Vastavalt vajadusele säilitada suuri andmehulki võib arvutis olla muidki välismäluseadmeid ­ zip-seade, magnet-optilise ketta seade jms. Arvutivõrgus on võimalik võimaldada ligipääsu ka teiste arvutite andmekandjatele ­ nn. võrguketastele. Kõiki olemasolevaid andmesäilituskohti saab vaadata ja kasutada käivitades töölaual asuvast ikoonist ab...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
12 allalaadimist
thumbnail
5
xlsx

Ilmavaatlus

4,00 2,80 2,00 0,70 0,80 0,90 0,50 0,60 0,60 0,00 26 27 28-0,30 29-0,60 30 31 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 -2,00 -1,80 -4,00 -5,70 Õhutemp. (°C) Axis Title -6,00 ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
6 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Monitorid

1 Valgamaa kutseõppekeskus Müüja Kristiina Leppik M12 MONITOR Referaat Priit Lomp Valga, 2013 2 Sisukord Tiitelleht 1 Sisukord 2 Monitorid 3 Kokkuvõte 4 Kasutatud materjal 5 3 Monitorid Monitoridel on 4 liiki Kineskoopmonitor- See monitor on algne monitor mis on suure kujuga ja see monitor on väidetavasti eluohtlik. Selle monitori sees on väga palju volte ja kui oma käsi taha kasti juude panna ja sealt on midagi kahjustatud võib saada surmava elektrilöögi. Kineskoopmonitoril külje pealt on raske ekraani näha ja kineskoopmonitor on eest suurem ja tagant läheb madalamaks kui eestpoolt. LCD monitor- LCD monitor on õhuke ja ke...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Informaatika. Linuxi korraldused

LINUX'i korraldused 1. w ­ näitab neid kasutajaid, kes hetkel kasutavad Secure Shell Client programmi või muud alternatiivi 2. sw ­ näitab hetkel Rakvere Reaalgümnaasiumi serverit (signe) kasutavaid isikuid 3. cal ­ jooksva kuu kalender 4. cal 2010 ­ aasta 2010 kalender 5. cal 10 2010 ­ aasta 2010 oktoobrikuu 6. date ­ hetke kuupäev ja kellaaeg 7. clear ­ puhastab terminaliakna sisu 8. finger mati ­ informatsioon kasutaja mati kohta (nimi, klass, kasutajanimi) 9. pine ­ postkast 10. pico ­ lihtne tekstiredaktor 11. ls ­al ­ näitab kasutaja kodukataloogi kaustu ja faile 12. ls ­al|less ­ näitab kodukataloogi sisu lehekülgede kaupa. Ekraanikaupa edasi liikumiseks tuleb vajutada tühikut; tagasi liikumiseks b; katkestamiseks q 13. cd ­ viib kasutaja kaustast kodukataloogi 14. cd kausta nimi ­ viib soovitud kausta sisse 15. touch failinimi ­ loob faili, mille suur...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
8 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Boole-i abitabel ülesannete lahendamiseks

X1 X2 X3 X4 Y X3, X4 0 0 0 0 00 01 11 0 0 0 1 X1, X2 00 0 0 1 0 01 0 0 1 1 11 0 1 0 0 10 0 1 0 1 0 1 1 0 0 1 1 1 1 0 0 0 1 0 0 1 1 0 1 0 1 0 1 1 1 1 0 0 1 1 0 1 1 1 1 0 1 1 1 1 10

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
8 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

ALU A - B, shr A, set A, B, A xor B

$ 3 0.0 21.593987231061412 74 5.0 50 152 936 440 960 440 1 4 0.0 150 904 408 904 424 1 2 0.0 150 904 472 904 456 1 2 0.0 150 872 464 872 448 1 2 0.0 150 872 416 872 432 1 2 0.0 w 904 424 936 424 0 w 872 432 936 432 0 w 872 448 936 448 0 w 904 456 936 456 0 w 904 328 936 328 0 w 872 320 936 320 0 w 872 304 936 304 0 w 904 296 936 296 0 150 872 288 872 304 1 2 0.0 150 872 336 872 320 1 2 0.0 150 904 344 904 328 1 2 0.0 150 904 280 904 296 1 2 0.0 152 936 312 960 312 1 4 0.0 w 904 208 936 208 0 w 872 200 936 200 0 w 872 184 936 184 0 w 904 176 936 176 0 150 872 168 872 184 1 2 0.0 150 872 216 872 200 1 2 0.0 150 904 224 904 208 1 2 0.0 150 904 160 904 176 1 2 0.0 152 936 192 960 192 1 4 0.0 w 904 88 936 88 0 w 872 80 936 80 0 w 872 64 936 64 0 w 904 56 936 56 0 150 872 48 872 64 1 2 0.0 150 872 96 872 80 1 2 0.0 150 904 104 904 88 1 2 0.0 150 904 40 904 56 1 2 0.0 152 936 72 960 72 1 4 0.0 M 984 232 1016 232 0 2.5 M 984 208 1016 208 0 2.5 ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
254 allalaadimist
thumbnail
11
xlsx

Andmete valideerimine

Andmete valideerimine - arvud, kuupäevad, k Materjal töövihikus: Exc_Andmed.xlsm ud, kuupäevad, kellaajad Sisendandmete kontroll Määrata lahtrile tingimus, millele peab vastama sisestatav väärtus. Vale andmete sisestamise puhul märata teade, et andmed on vigased. Sisestada nädalapäeva number 7 Ülesanne 1/4 Vale andmete sisestamise puhul määrata teade "Ainult 1, 2, ..., 7!". Määrata Ilmuva akna päis "Vale arv". Näide on pildil. Sisestada isiku kasv Ülesanne 2/4 Isiku kasv peaks olema suurem kui 50 cm ja väiksem kui 250 cm. Vale ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
11 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Google Guava

Google Guava Margus Martsepp History Java collections was created in 1997 3 big ideas: · interfaces (define collections) · implementations (concrete or abstract) · algorithms (to manipulate collections) Basic idea around this framework: Extensible - people can build on it Overview 1. Utilities - {static constructors,functional - {predicates, transform}} 2. Objects {equal, coalesce, ComparisonChain} 3. Immutable - {why, how, collections} Utilities - static constructors Create a list of 2 elements Utilities - functional - predicates Apply predicates on collections/iterables Functional language equivalent Utilities - functional - transform Create a transformed view of a collection Object - {equals, coalesce} Equals (null safe) Coalesce Objects.firstNonNull(obj, default) Object - ComparisonChain CompareTo method: Immutable - why Why? · + Your life is easy (no trust problems) · + Free thread safety · + Can be...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
8 allalaadimist
thumbnail
184
docx

Andmebaasipõhiste veebirakenduste arendamine Microsoft Visual Studio ja SQL Server’i baasil

Andmebaasipõhiste veebirakenduste arendamine Microsoft Visual Studio ja SQL Server'i baasil C# Tallinn 2011 C# Mõnigi võib ohata, et jälle üks uus programmeerimiskeel siia ilma välja mõeldud. Teine jälle rõõmustab, et midagi uut ja huvitavat sünnib. Kolmas aga hakkas äsja veebilahendusi kirjutama ja sai mõnegi ilusa näite lihtsasti kokku. Oma soovide arvutile selgemaks tegemise juures läheb varsti vaja teada, "mis karul kõhus on", et oleks võimalik täpsemalt öelda, mida ja kuidas masin tegema peaks. Loodetavasti on järgnevatel lehekülgedel kõigile siia sattunute jaoks midagi sobivat. Mis liialt lihtne ja igav tundub, sellest saab kiiresti üle lapata. Mis esimesel pilgul paistab arusaamatu, kuid siiski vajalik, seda tasub teist korda lugeda. Ning polegi loota, et kõik kohe lennult külge jääks!? Selle jaoks on teksti sees koodinäited, mida saab kopeerida ja arvutis tööle panna....

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
42 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Andmebaaside Compendex Engineering Village, ProQuest Science Journals, Science Direct, EBSCOhostWeb analüüs

2. HARJUTUSÜLESANNE 2.1. Otsing andmebaasist Compendex Engineering Village platvormil. Avalehel vali andmebaas Compendex - jäta linnuke kastikesse Compendex , teiste andmebaaside eest võta linnuke ära ja vaata, kuidas muutuvad otsiväljad otsivormingu paremas aknas. Tutvu andmebaasi ülesehituse ja otsivõimalustega: lihtotsing: Easy Search; kompleksotsing: Quick Search; tesaurus, indeksid:Thesaurus, Browse Indexes. Kui sisenesin andmebaasi, oli linnuke ees lisaks Compendex'ile Referex'il. Sellel juhul sai otsiprofiiliks olla ainult märksõnad (keyword), täpsustada sai ka autorit (author), pealkirja (title) ja publitseerijat (publisher). Samuti puudus võimalus täpsustada dokumenditüüpi (type of document), keelt (language) ja käsitluse tüüpi (type of treatment). Kui võtsin Referex'ilt linnukese eest, avanes otsiprofiilide sisestamiseks järgmine vaatepilt: Täpsustuse koha pealt selline vaatepilt: 2...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
14 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Andmeturbe 2. KT

Ül1.1 Arvuta (võimalikult lihtsalt) 7^162 mod 205 205=5*41 Phi(205)=4*40=160 //Euler 7^162=7*(5*41+2)=7*(5*41)7^2=7^2=49 //Fermat Ül1.2 Arvuta (võimalikult lihtsalt) 7^398 mod 451. 451=11*41 Phi(451)=10*40=400 //Euler 7^(4002)=7^(2)=49^1 mod 451 //Fermat 49 451 a b 49 10 a b9a 9 10 37 a4 b b9a 9 1 37 a4 b 5 b46 a //Eukleides // d =1/49 mod 451= 45146 mod 451 = 405 mod 451 Ül2.1 RSA krüptosüsteemis kasutatakse algarvudena p = 101 ja q = 37. Avalik astendaja e = 17. Leia salajane astendaja d. Kas samade algarvude korral oleks e = 5 sobilik avalik astendaja? Põhjenda! Phi(101 * 37) = 3600 = n 17 3600 a b ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
14 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Algoritmid ja andmestruktuurid konspekt - puud

Puu on rekursiivne, seega ka enamik algoritme, mis temaga rakendada, on rekursiivsed. Kuid iga rekursiivset algoritmi saab esitada ka iteratiiselt, nagu enne juttugi oli. Kui juur välja jätta, siis kõigil teistel tipul on olemas ematipp ja ematippudel(parent) on omakorda tütartipud(child). Sama emaga tipud on õed(siblings). Kui meil on mitu puud, võime rääkida metsast(forest). Luline on rääkida veel puu kõrgusest. Puu jaguneb nivoodeks. Nivoode hulk on puu kõrgus. Mõnes õpikus võib näha ka teistsugust definitsiooni puu kõrguse kohta. Järjestatud puu, järjestamata puu. Kui on oluline, mis järjekorras mööda nivood vasakult paremale liikudes õed mis järjekorras paiknevad, siis järjestatud puu. Ülespoole järjestatud puud veel jne. Binary search tree(kahendotsingu puu). Ehitamisel - Kui järgmine kirje on väiksem, siis vasakule, kui suurem, siis paremale. Kui midagi ees pole, siis teeme uue kaare ja uue tipu. Jne. Kui on, siis mine mööda s...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
92 allalaadimist
thumbnail
9
xlsm

VBA Funktsiooni uurimine

Algandmed algus pikkus lõpp jaotisi piir arv -7 20 13 10 2 1 x F1 F2 F3 -7 9 -1,14711 7,85289 -5 1 2,341576 3,341576 -3 9 -0,809362 8,190638 -1 1 2,942863 3,942863 1 1,535534 -0,423021 1,112513 3 -5,535534 2,556522 -2,979011 5 -5,535534 -1,024308 -6,559842 7 1,535534 2,218774 3,754308 9 1,535534 -1,226271 0,309263 11 -5,535534 2,084014 -3,45152 13 -5,535534 -1,323314 -6,858848 pos kesk Pindala abs max koht F1 78,9619 F2 2,4287 F3 4,6991 81,9948 8,1906 -3 10 8 6 4 2 0 -7 -5 -3 ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
28 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Job Definition Format (JDF)

JDF (Job Definition Format) JDFi eesmärk on lihtsustada teabevahetust erinevates rakendustes ja süsteemides ja ültse kogu graafika valdkonnas. Selleks JDF tugineb juba olemasolevatele lahendusele, nagu (PPF) ja (PJTF). JDFiga liitub üha rohkem standardid, mis põhinevad XML, mis annab võimaluse faile teisaldada erinevaetele paltvormidele ja tagab seega võimaluse kasutatad interneti põhiseid süsteeme.Seega võime õelda, et JDF tõhustab andmetevahetust erinevate rakendustetega ja süsteemidega. Eesmärgid: JDF eesmärk on võimaldada meedia, disain, graafika ja e-kaubanduse ettevõttetel teha tööd paremini ja parandada kvaliteeti ja tagada sujuv töötegemine kasutades selleks faili formaati JDF Silmapaistvamaid omadusi JDF on: Võimaldab kontrollida ja teha prinditööd algusest kuni lõpuni See hõlmab üksikasjalikult Trükiettevalmistust, Järeltöötlust ning kättetoimetamist...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
5 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Decimal

Decimal Binary Octal Hexadecimal Base-10 Base-2 Base-8 Base-16 0 0 0 0 1 1 1 1 2 10 2 2 3 11 3 3 4 100 4 4 5 101 5 5 6 110 6 6 7 111 7 7 8 1000 10 8 9 1001 11 9 10 1010 12 A 11 1011 13 B 12 1100 14 C 13 1101 15 D 14 1110 16 E 15 1111 17 F 16 10000 20 10 17 10001 21 11 18 10010 22 12 ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
5 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Bizagi näidis

Protsessi üldkuju: · Koostada protsess, mis koosneb järgmistest tegevustest (NB! Kasutada õigeid tegevuste tüüpe): 1. Avalduse sisestamine; 2. Andmete edastamine registrile; 3. Andmete töötlemine; 4. Andmete tagastamine; 5. Punktide arvutamine; 6. Tulemuste väljapanek tahvlile. · Koostada protsess, mis: 1. algab iga päev kell 14.00; 2. algab saabuva sõnumi peale; 3. algab teatud reegli või tingimuse korral; 4. algab mõnelt teiselt protsessilt saadava signaali korral; 5. võib alata ühe või mitme erineva sündmuse korral; 6. koosneb alamprotsessist ja võib lõppeda veaga; 7. koosneb kahest samaaegselt tehtavast tegevusest (millal protsess lõpeb?); 8. koosneb kahest tegevusest, millest saab teha ainult ühe tegevuse; 9. koosneb kolmest tegevusest, millest tehakse kaks tegevust (millal protses...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
56 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Failisüsteem

Talinna Polütehnikum Multimeedia Failisüsteemid Referaat Koostaja: Hendry Sadrak Juhendaja: Urmas Krusell Taliinn 2013 1. Sisukord Sissejuhatus See referaat sisaldab erinevaid failisüsteeme, kirjeldab nende omadusi ja seletab mis asi on failisüsteem. Failisüsteemi üks tähtsamaid ülesandeid on organiseerida loogilisi faile füüsilisel salvestusseadmel (enamasti kõvaketas). 1. Failisüsteem Failisüsteem on meetodite ja andmestruktuuride kogum, mida operatsioonisüsteem kasutab failide jälgimiseks kettal või sektsioonis; see on failide organiseerimise viis kettal. Selle sõnaga tähistatakse ka sektsiooni või ketast, mida kasutatakse failide või failisüsteemi tüüpide säilitamiseks. Ketta või sektsiooni ja temal paikneva failisüsteemi vahel on oluline erinevus. Mõned programmid (sealhulgas programmid,...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
26 allalaadimist
thumbnail
0
rar

Algoritmid - 1. praktikum - Fibonacci

docstxt/13900488882223.txt

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
13 allalaadimist
thumbnail
5
pptx

Tekstitöötlus

Tekstitöötlus Nele Tomingas 20.10.2013 Õp.Nele Tomingas Aias olev tüdruk Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Inimesed leiutasid kirja Ajalugu on minevik ,mis Click to edit Master text styles räägib/uurib minevikus Second level toimunud sündmusi. Third level Fourth level Tulevik tuleb ja olevik on Fifth level hetkel. Pildid, mida pildistad on ka minevik, aga nad jäävad lihtsalt alles. Kiri leiutati kunagi- kunagi ,palju aastaid tagasi.

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
4 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Kontroller FC34

Sissejuhatus Töö eesmärgiks on kontrollerile programmi koostamine. Selle käigus õpin kasutama viite kontrolleri programmeerimise keelt: IL, ST, SFC, FBD, LD. Neid kasutades pean koostama programmi silindri liikumise kohta. Programmi koostamisel on mitu etappi. Programmi loomine algab süsteemse projekteerimisega, selleks tuleb koostada algoritm, mis kujutab endast tegevuste ülesmärkimist plokkskeemina, kus määratakse tegevuste otstarve ja funktsioonid, selleks peab olema ettekujutus vastava töömasina töökäigust. Vastavalt olekute arvule valitakse sisendite ja väljundite arv ning alustatakse programmi sisestamisega. Ülesanne Silinder A1 peab liikuma välja peale start nupu vajutamist. Silinder pannakse liikuma start nupu vajutamisega ning tuuakse algusesse stopp nupu vajutamisega. Kui start on vajutatud peab silindri töökäike olema viis, juhul kui vahepeal ei vajutata stoppi, ning seejärel peab silinder alguses seisma jääma. Välja jõude...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
11 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Ühe-ja kahemõõtmelised koodid

ÜHE-JA KAHEMÕÕTMELISED KOODID ALEKSANDRA LVOVA LKT-14 VÖÖTKOOD VÖÖTKOODITEHNOLOOGIAS JAOTATAKSE KOODISÜSTEEMID ÜHE- JA KAHEMÕÕTMELISTEKS KOODIDEKS. KAHEMÕÕTMELISI KOODE ESITATAKSE NII VÖÖTKOODIDE KUI KA NN MAATRIKSKOODIDE KUJUL. PEAMISED VÖÖTKOODI TÜÜBID • MAAILMAS ON KASUTUSEL MITMEID VÖÖTKOODITÜÜPE. LEVINUMAD VÖÖTKOODISÜSTEEMID ON CODE 39, INTERLEAVED 2 OF 5 (I2/5), EAN JA CODE 128. PABERIL TUNDUVAD NEED KÕIK SARNASTENA, KUID TÄHELEPANELIKUL UURIMISEL VÕIB MÄRGATA ERINEVUSI. ANDMEID SISALDAVAD NII VALGED KUI KA MUSTAD TRIIBUD. VÖÖTKOODI TRIIBU KÕRGUS EI OLE KODEERITAVA INFO SUHTES OLULINE. PÕHIMÕTTELISELT PIISAB LUGEMISEKS KITSAST (VÄIKESE KÕRGUSEGA) TRIIBUST, PARAKU ON AGA SELLISE KOODI LUGEMINE TEHNILISELT RASKENDATUD JA EELDAB KOODILUGEJA VÄGA TÄPSET KOODILE SUUNAMIST. VÖÖTKOODI ALL OLEVAD MÄRGID (NUMBRID VÕI NUMBRITE JA TÄHTEDE KOMBINATSIOON)...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
9 allalaadimist
thumbnail
94
xlsx

Informaatika Exceli kodutöö

Variand Risttabelid e. liigendtabelid Arendatud filter (tulemused esitada i (paigutada töölehele töölehtedel Filter_1 ja Filter_2) number Risttabel+Diagramm) Koostada risttabel inimeste hobide 0 Väljastada töölehele Filter_1 nende töötajate esinemissageduste analüüsimiseks ees- ja perenimed, kelle palk on suurem kui linnade ja vanusegruppide lõikes. 10000. Vanusegrupid koostada 15 aasta kaupa. Väljastada töölehele Filter_2 nende inimeste Risttabeli andmete alusel koostada isikukoodid ning...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
53 allalaadimist
thumbnail
0
py

Nimeanalüüs python programmis

docstxt/14555625884813.txt

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
2 allalaadimist
thumbnail
6
xls

Java Sort Algorithms

Elements nr Insertion sort Binary insertion sort Quicksort java.util.Arrays java.util.Collections 0 0 0 0 0 0 32000 17195 9866 44 119 75 64000 28165 16630 26 240 83 250000 128000 57457 31086 53 342 61 256000 206955 44794 121 180 110 JAVA Sorting Algorithms Time (ms) 5000 200000 4500 Time (ms) ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
3 allalaadimist
thumbnail
26
xlsx

Keskkond parandus

Veerg1 Tallinna Te Informaat Töö Õpilane Õppejõud Tallinna Tehnikaülikool Informaatikainstituut Andmed ja valemid Jaana Aunapuu Õppemärkmik 164311 Kersti Antoi Õpperühm YAEB11 Jaana Aunapuu 164311 YAEB11 J A A N A A 6 4 3 1 1 U 6 4 3 1 1 N 6 4 3 1 1 A 6 4 3 1 1 P 6 4 3 1 1 U 6 4 3 1 1 U 6 4 3 1 1 X 6 4 3 1 1 X 6 4 3 1 1 X 6 ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
2 allalaadimist
thumbnail
22
docx

ProgeCAD

Tallinna Polütehnikum IT ja telekommunikatsioon ProgeCAD Referaat Koostaja: X Juhendaja: X Tallinn 2015 Sisukord Sissejuhatus..........................................................................................................................3 1Ajalugu...............................................................................................................................4 2Tüübid................................................................................................................................6 3Tehnoloogia........................................................................................................................8 4Laiendused..........................................................................................................................9 5Lisainfo...................................................

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
3 allalaadimist
thumbnail
8
xlsx

Informaatika KT 3

Arve Sõiduk Sihtpunkt Vahemaa Tall 1 Kaubik Mitteinn Tallinn 100 2 Hinnakiri ilma KM EUR/km mitte Sõiduk EUR/km Tallinnas Tallinnas 1 Kaubik 1 0.8 2 Väike veokas 1.4 1.3 3 Suur veokas 1.6 1.4 Kilomeetri Laadimise Kokku hind Laadimine hind ilma KM KM Kokku KM-ga 0.8 1 10 90 18 108 ✘ On vaja No cash money! Laadimine 10 15 ✘ Peida hinnakiri 20 0 Arve ...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
1 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Algoritmid ja andmestruktuurid: transfers

Output of non-deterministic algorithm may be different for different runs with the same input data Mittedetermineeritud algoritmi tulemus samade lähteandmete korral võib erinevatel lahenduskordadel olla erinev. Tõene Partial algorithm terminates for any set of input data. Osaline algoritm peatub mistahes sisendandmete korral. Väär Average time complexity of binary search is O(log n). Kahendotsimise keskmine ajaline keerukus on O(log n). Tõene Worst case time complexity of merge sort is O(n). Ühildusmeetodi (merge sort) halvima juhu ajaline keerukus on O(n). Väär (it is O(n log n)) Sorting method is quick if it has average time complexity O(n lon n). Järjestamismeetod on kiire, kui selle keskmine ajaline keerukus on O(n log n). Tõene Jah, üldjuhul ei saa kiiremini Last element added to the stack is removed first. Magasini (stack) viimati lisatud element eemaldatakse esimesena. Tõene LIFO=Last In First Out Set of possible value...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
24 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Programmeerimine 1 kodutöö 1 aruanne

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL INFOTEHNOLOOGIA TEADUSKOND IAX0583 Programmeerimine I Funktsiooni y = f(x) arvutamine Kodutöö I Juhendaja: Tallinn 2018 Autorideklaratsioon Olen koostanud antud töö iseseisvalt. Kõik töö koostamisel kasutatud teiste autorite 1 tööd, olulised seisukohad, kirjandusallikatest ja mujalt pärinevad andmed on viidatud. Nimi: Kuupäev: Table of Contents Autorideklaratsioon...........................................................................................................1 Ülesande püstitus...............................................................................................................3 Funktsiooni gra...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
59 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Andmebaaside alused, TaxIT

IRINA ROSSINSKAJA, NELJAPÄEV FIRMA ISIK Firma_ID:INTEGER Isik_ID:INTEGER Firma_nimi:VARCHAR Eesnimi:VARCHAR ISIK_TÖÖL Reg_nr:INTEGER Perekonnanimi:VARCHAR Isik_ID:INTEGER Kommentaar:LONG VARCHAR Telefoni_nr:INTEGER Auto_ID:INTEGER Juhi_kood:INTEGER Sõit_ID:INTEGER KASUTAJAKONTO SALASÕNA OMAMINE Kasutajakonto_ID:INTEGER Salasõna_ID:INTEGER Omamine_ID:INTEGER Isik_ID:INTEGER Kasutajakon...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
52 allalaadimist
thumbnail
2
xlsx

Loogika Funtsioonid exelis

Loogikafunktsioonid Exelis Matemaatiline loogika on matemaatika haru, kus arvude asemel on tõeväärtused. Tõeväärtusu no kaks: TÕENE(ingl keeles TRUE) ja VÄÄR(FALSE). TRUE- sündmus toimus FALSE- sündmus ei toimub Tõeväärtustega saab teha tehteid: 1)Loogiline JA(AND) 2)Loogiline VÕI(OR) 3) Loogiline EI(NOT) Igale tehtele vastab funktsioon Exelis. Tõeväärtus1 Tõeväärtus2 AND OR NOT 1 1 1 1 0 0 0 0 #VALUE! 0 1 0 1 1 0 0 0 #VALUE! Loogiline AND annab tulemuseks TRUE ainult siis, kui kõik argumendid on TRUE. Loogiline OR annab tulemuseks TRUE siis, kui vähemalt üks argumendest on TRUE. Loogiline NOT annab tulem...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
2 allalaadimist
thumbnail
3
xlsx

Kuupäeva ja kellaaja funktsioonid

Kuupäeva ja kellaaja funktsioonid 1)TODAY()- annab tänase kuupäeva 2)YEAR(kuupäev)- annab aastaarvu 3)MONTH(kuupäev)- annab kuu järjekorranumbri 4)DAY(kuupäev)- annab päeva järjekorranumbri 5)DATE(aasta;kuu;päev)- annab kuupäeva 6)WEEKDAY(kuupäev)- annab nädalapäeva järjekorranumbri alates pühapäevast WEEKDAY(kuupäev;2)- annab nädalapäeva järjekorranumbri alates esmaspäevast Tehted kuupäevadega: 1)Kuupäeva teisendatakse seerianumbriteks. Seerianumber on päevade arv 01.01.1900 kuni sisestatu Kuupäev Seerianumber Selleks et saada kuupäevast seerianumber tuleb: 12/31/1899 1 1)Valida kuupäevaga tabelilahter(kursori kuju on valg 9/19/2018 43362 2)Home-Number-Number 12/31/9999 2958465 2)Tehted sooritatakse seerianumbritega 3)Tulemus väljastatakse tavaliselt kuupäeva kujul 9/19/2018 3 9/22/2018...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
3 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Big data in cloud

A B S T R A C T W e l c o m e t o t h e n e w e r a o f b i g d a t a . P ii s Big a v data a l in t C o clou o l d I T opportu I 0 Academic essay (ITI0103) 2019 spring Introduction “Data is Everything and Everyone is Data. “[1] The ability to collect, organize, structure and analyse data on a large scale is probably the most significant trait that sets us, humans, apart from our primate friends. [1] To comprehend the op...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
2 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun