Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tööruum ja selle funktsionaalsus (4)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


Tööruum ja selle funktsionaalsus
Kui erinevate seadmete ja kontoritehnika hoolduse vajalikkuses on iga firmajuht veendunud, siis töötajate mugavuse ja heaolu pealt hoitakse sageli kokku. Töökoha loomisel tuleks silmas pidada töötaja 3 põhilist liiki vajadusi:
  • Füüsilised vajadused – tööasend, tegevused, harjutused-lõdvestused. Õige ja mugav tööasend on tervise pant. Saavutades sobivuse enda ja töökohaga, muudab see töötamise mugavamaks ja ka tootlikumaks.
  • Psühholoogilised vajadused – tööstiil, töökorraldus, pausid- vaheldus . Vähenda stressi, planeerides aega ette ja seades realistlikke päevaeesmärke. Eri tööülesannete vahetus tööpäeva jooksul aitab vähendada väsimust, aeg-ajalt tuleks teha väikeseid pause.
  • Keskkonna- alased vajadused – valgus, õhk, müra.
    Töökohti luues tuleb seega eelkõige arvestada, et töökoht ise ei tohiks inimest väsitada. Iga töötaja töö iseloomu tuleks analüüsida ja sellest lähtuvalt soetada talle mööbel, valgustid ja muud sobivad lisad. Kontori sisustamisel on vajalik arvestada ka töötaja isikupära väljendamise võimalust. Kui töötaja tahab istuda akna all või teistest eraldatuna, peab tal selleks võimalus olema. Inimese privaatruumi vajadus enese ümber on erinev – osa tahavad omaette töötada, teised eelistavad enda ümber aktiivset suhtlemist. Samuti ei tohiks töötajale keelata pilte seintel või kerget korratust laual, sest ilmselt teeb töötaja ka paremat tööd just selles keskkonnas, mille ta ise endale valinud on.
    Töötaja heaolu töökohal sõltub paljudest teguritest, kuid töötaja tervise ja hea tööjõudluse säilitamiseks peab kontor olema
  • Vasakule Paremale
    Tööruum ja selle funktsionaalsus #1 Tööruum ja selle funktsionaalsus #2 Tööruum ja selle funktsionaalsus #3 Tööruum ja selle funktsionaalsus #4 Tööruum ja selle funktsionaalsus #5 Tööruum ja selle funktsionaalsus #6 Tööruum ja selle funktsionaalsus #7 Tööruum ja selle funktsionaalsus #8
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-05-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 87 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 4 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor heily687 Õppematerjali autor
    Sekretäri tööruum ja selle tehnika

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    12
    docx

    ARVUTITÖÖ ERGONOOMIKA

    jaoks on parim kõrgus umbes küünarnuki kõrgusel või mada- 2 paigutus lamal. Õige asendi korral on klaviatuur ja käsivars sama nurga all. Madalal asetseva klaviatuuri korral võib kalle olla pisut tahapoole. Klaviatuuri minimaalne kaugus lauaser-vast on 15 cm. Kui klaviatuur asub laual, peaks selle ees ole-ma vaba ruum küünarvarte toetamiseks, et vältida pingeid õlavarre lihastes. Optimaalne ruum on 20 cm. Kasuta ergonoomilise kujuga klaviatuurid, et randmed asetseksid klaviatuuri kasu- tamisel pingevabalt, neutraalses asendis. Klaviatuur ja hiir tuleks asetada alati ühele tasapinnale, mitte klaviatuuri klavia-

    Ergonoomika
    thumbnail
    6
    doc

    Ergonoomiliselt hea töökoht

    See väldib töötaja stressi); · ilus ja mugav mööbel. Ergonoomiline töökoht väsitab vähem Arvutitöökoht on kontorites kõige levinum, arvuti taga istub inimene töö ajal kõige rohkem. Et sellepärast ei peaks tugevamaid prille muretsema või randmepõletikku ravima, tuleb intensiivse kasutusega arvutitöökohale muretseda ergonoomilised töövahendid. Mööbli valikul ja ruumi kujundamisel pole tähtis ainuüksi selle väljanägemine, vaid ka selle mugavus ja funktsionaalsus. Uue bürooruumi sisustamisel tuleks lähtuda eelkõige sealsete töötajate vajadustest. Tööandja üksi ei vastuta töötaja pikaajalise töövõime säilitamise eest, vaid ka töötaja ise võib ja suudab teha palju oma tervise säilitamise eesmärgil: · tervislikud eluviisid (mittesuitsetamine, alkoholi piiratud tarbimine, õige toitumine); · spordi harrastamine ja aktiivse eluviisi propageerimine;

    Töökeskkond
    thumbnail
    27
    doc

    TÖÖKESKKONNA RISKIANALÜÜS JA RISKIANALÜÜS

    seljatoe kumerus, töötajad randmetoed, vajadusel jalatoed). 14 ei kasuta seljatuge. Klaviatuur peaks asetsema mitte Kontoriruum on hästi päris laua ääres, vaid selle servast valgustatud, aknad asuvad 10-15 cm kaugusel, et randmed raamatupidaja töökoha saaks vabalt lauale või randmetoele vastas ja paremal pool. toetuda. Monitori asetamine õigele

    Tööohutus ja tervishoid
    thumbnail
    22
    docx

    Arvuti ergonoomia (labor nr.10): ARVUTITÖÖKOHA ERGONOOMIA UURIMINE

    Seetõttu põhjustab minu mitteergonoomilise tööasendi enamasti töökohal olev tool. Kuna tooli, kõrgust, kaldenurka ega ka kaldenurga kõrgust ei saa muuta, pole võimalik toetada oma selga igas asendis. Seega tekivad valud ristluus ning õlavöötmes. Kuna toolil pole ka küünartugesid, ei saa ma toetada oma küünarvarsi, seega tekivad valud õlavöötmes ning kaela piirkonnas. On oluline vältida pidevat istumisasendit. Positiivne on aga selle labori puhul, et saab teha n.ö. puhkepause. Seega ei ole mul igapäevaseid valusid palju. 3. On väga oluline, et töökoht oleks ergonoomiline, sest ergonoomiliselt kujundatud töökoht ning õige asend tagavad kõrge tööviljakuse ning hea ja kestva tervise. Kui töötaja saab mugavalt oma asendit muuta, tekib vähem väsimust ning monotoonsust. Et töötaja ei peaks pidevalt kummardama, end venitama ega sirutama, on oluline, et

    Ergonoomika
    thumbnail
    24
    doc

    Ekonoomiline büroo. Ruumikujundamise põhialused. Taimeseaded.

    ....................9 KOKKUVÕTE..........................................................................................................................11 SISSEJUHATUS Arvutitöökoht on kontorites kõige levinum, arvuti taga istub inimene töö ajal kõige rohkem. Et sellepärast ei peaks tugevamaid prille muretsema või randmepõletikku ravima, tuleb intensiivse kasutusega arvutitöökohale muretseda ergonoomilised töövahendid. Mööbli valikul ja ruumi kujundamisel pole tähtis ainuüksi selle väljanägemine, vaid ka selle mugavus ja funktsionaalsus. Uue bürooruumi sisustamisel tuleks lähtuda eelkõige sealsete töötajate vajadustest (4). 1. ERGONOOMILINE BÜROO 1.1. Milline töölaud on hea? Peamine reegel – vältida igasuguseid peegeldusi ja tugevaid kontrastsusi töötsoonis. Seega töölaua pinnaviimistlus peab olema hele vältimaks liigseid kontrastsusi valgete paberitega ja samas ta ei tohi olla liighele (nt valge), kuna pika tööpäeva jooksul see väsitab

    Ergonoomika
    thumbnail
    4
    docx

    Raamatupidaja töökeskkonna ja töökorralduse analüüs

    III. Häiriv müra Seadmetest lähtuv müra ning taustmüra tuleb viia nii madalale tasemele, et müra ei häiri keskendumist ega suhtlemist IV. Tööruumi sisekliima Tööruumi sisekliima ja ohtlike ainete sisaldus õhus peavad vastama kehtestatud normidele, õhu temperatuur peaks jääma vahemikku 18-24 kraadi ja õhuniiskus 40-60% vahele. V. Õhu ionisatsioon, põhjustatuna paljundusseadmetest Selle vältimiseks peaks olema tööruumis piisav ventilatsioon, et vältida paljundusseadmetest väljapaiskavate ühendite sissehingamist. VI. Pikaajaline töö kuvariga Kuvariga töötamisel peavad puhkepausid moodustama vähemalt 10% kuvariga töötamise ajast VII. Vale tööasend tingituna töökohale sobimatust töötoolist Kuvari ees töötaja peab saama tooli kõrgust reguleerida vastavalt oma kasvule, et saavutada õige töö- ja isteasend

    Raamatupidamise alused
    thumbnail
    10
    docx

    Ergonoomiliselt hea töökoht

    Ergonoomiliselt hea töökoht Tõnis Kalda AT10 Sissejuhatus Ergonoomia on Eestis veel vähetuntud, kuid siiski tehakse kõik selleks, et see saaks osaks meie elust. Selle abil on võimalik vältida tööõnnetusi kui ka õnnetus kodus. Õiged töötingimused on just need, mis on inimese tervise hoidmiseks kõige tähtsamad. Töös käsitlen nelja ergonoomia alla kuuluvat teemat, mis on minu jaoks ühed tähtsamad, et töötajatel oleks ohutum ja tervislikum töödata. Ergonoomika mõiste ja kasutusvaldkonnad Ergonoomika eesmärk on töövahendite, töökeskkonna ja töökorralduse kohandamine inimesele.

    Tervis
    thumbnail
    25
    doc

    OÜ Rivervalley RISKIANALÜÜS

    II samm: Selgitatakse välja, kes on ohustatud ja kuidas III samm: Hinnatakse riski suurust ja otsustatakse, kas olemasolevad ettevaatusabinõud on piisavad või peaks neid täiendama IV samm: Pannakse kirja oma tegevus V samm: Analüüsitakse hindamise tulemusi ja tehke vajalikud korrektiivid Riskianalüüsi käigus vesteldi töötajatega, vaadeldi ja pildistati töökeskkonda. Tegevuste eesmärgiks oli personaalne lähenemine töötajatele ning selle käigus ohutegurite väljaselgitamine töökeskkonnas. Käesolevas riskianalüüsis kasutatakse Briti Sstandard 8800 viie astme riskihindamise maatriksit. Riski suurus (tase) = tõenäosus ja tagajärg kombinatsioon TÕENÄOSUS TAGAJÄRG Väheohtlik Ohtlik Eriti ohtlik

    Tööohutus ja töötervishoid




    Meedia

    Kommentaarid (4)

    Jann9o profiilipilt
    Jann9o: Materjali pealkiri ja sisu olid kooskõlas :)
    12:45 28-11-2012
    katiliine profiilipilt
    katiliine: Väga põhjalik materjal!
    17:53 31-10-2012
    ag88 profiilipilt
    ag88: hea ülevaatlik materjal
    12:32 24-05-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun