Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tunnetuspsühholoogia - Keel ja kõne (10)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis vahe on keelel ja kõnel?
  • Mille poolest on kõne kuulamine a lihtsam b keerulisem kui teksti lugemine?
  • Mis seob omavahel kõnelemist ja kirjutamist?
  • Miks siiski väidetakse et keel on loov?
  • Millistest lingvistilistest ühikutest koosneb lause "Keelel on reeglid" ja mis need on?
  • Millised on keele omadused?
  • Kuidas toimub üksikute sõnade eristamine lauses?
  • Milliste aspektide seletamisel jäävad need hätta?
  • Miks Kas vaal on kala?
  • Mis kõnekeeles?
  • Mis algavad küsisõnadega kes?
  • Mis kus miks?
  • Mis on hoidekeel ja milline on selle tähtsus kõne õppimisel?
  • Mis juhtub kui lastel puudub kasvades kokkupuude keelega?
  • Millele see viitab?
  • Kui vanalt muutub kõne taju emakeele spetsiifiliseks?
  • Milliseid sõnu lapsed tavaliselt esimesena ütlevad?
  • Millele sellist tüüpi vead viitavad?
  • Milliseid vigu laps selles lauses teeb?
  • Milliseid vigu lapsed veel teevad tooge näiteid?
  • Mis räägib selle poolt ja mis vastu?
  • Kuidas mõjutab vanus võõrkeele õppimist ja miks?
  • Kuidas on seda uuritud?
  • Milles seisneb Sapiri-Whorfi hüpoteesi?
  • Mida oleks oluline kooli kontekstis meeles pidada uute teadmiste omandamise kohta?
  • Mis võimaldab uusi teadmisi efektiivsemalt omandada?

Lõik failist


Keel ja kõne
  • Mis vahe on keelel ja kõnel? Tooge näiteid.
    Keel on inimestele omane häälikuil põhinev märgisüsteem.
    Keele suulist kasutamist nimetatakse kõneks.
    • Keel on inimesele omane häälikutel rajanev hierarhiliselt organiseeritud märgisüsteem. Eristatakse keele kahte vormi:
    keel kui süsteem, eripärane kood
    kõne kui selle koodi kasutamine ehk keele avaldumine teksti ja kõnetegevusena
    suuline -kirjalik kõne
  • Mille poolest on kõne kuulamine a) lihtsam b) keerulisem kui teksti lugemine?
    Suuline kõne on
  • Tunnetuspsühholoogia - Keel ja kõne #1 Tunnetuspsühholoogia - Keel ja kõne #2 Tunnetuspsühholoogia - Keel ja kõne #3 Tunnetuspsühholoogia - Keel ja kõne #4 Tunnetuspsühholoogia - Keel ja kõne #5 Tunnetuspsühholoogia - Keel ja kõne #6
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-10-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 289 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 10 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor K .. Õppematerjali autor
    Keele ja kõne peatüki kordamisküsimused koos vastustega.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    4
    docx

    Keel ja kõne

    Keel ja kõne Kordamisküsimused seminariks 1) Mis vahe on keelel ja kõnel? Tooge näiteid. Keel on inimesele omane häälikutel rajanev hierarhiliselt organiseeritud märgisüsteem. Kõne on selle koodi kasutamine ehk keele avaldumine teksti ja kõnetegevusena 2) Mille poolest on kõne kuulamine a) lihtsam b) keerulisem kui teksti lugemine? Suuline kõne on kirjalikuga võrreldes lühem, sõnavaralt erinev ning grammatiliselt vähem korrektne. Jutule lisanduvad zestid ja miimika. Seega suhtlusest saadav tagasiside võib oluliselt muuta sõnade tähendust. Kirjalik kõne on teistsuguse lause ülesehitusega, erisuguse sõnavaraga, peab olema hoopis üksikasjalikum ja täpsem, sest muidu on oht sellest mitte aru saada. Oma mõtete napp, selge

    Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon
    thumbnail
    10
    doc

    Keel

    KEEL · Keel on inimesele omane häälikutel rajanev hierarhiliselt- kõikides keeltes eksisteerivad organiseeritud märgisüsteem. Eristatakse keele kahte vormi: · keel kui süsteem, eripärane kood(mismoodi seda kasutatakse.. ) · kõne kui selle koodi kasutamine ehk keele avaldumine teksti ja kõnetegevusena. Kõne viitab sellele, kuidas kasutatakse keelt suhtluseks, kuid see pole ainus võimalus, kasutada võib ka muid märgisüsteeme nt viipekeel · suuline-kirjalik kõne on keele kaks vormi, mis esinevad paralleelselt. Kirjalikku kõnet peab õppima, nt 5-6 aastased lapsed, suuline kõne on loomupärane nt 1a. Inimesi iseloomustab verbaalne kõne- võime kõnet produtseerida ja teiseks teksti mõistmine- arusaamine verbaalselt esitatud materjalist

    Psühholoogia
    thumbnail
    24
    ppt

    Keel ja laste keele areng

    Keel Allik, J., Rauk, M. (toim.) (2002) "Psühholoogia gümnaasiumile" Keel · Keel on inimestele omane häälikuil põhinev märgisüsteem · Inimkeele üldised omadused: ­ Osutamine ­ Tähendus ­ Suhtlemine ­ Konstruktiivsus ­ Reeglid Laste keele areng Koogamine · Umbes kolmanda elukuu algusest (mõnel 6. nädalal, teisel 3. ­ 4. elukuul) · Häälitseb teiste jutule vastu, võtab ise häälitsedes kontakti ­ annab märku, et tahab suhelda · Algusaeg sõltub füüsilisest küpsemisest, mitte tunnetusliku arengu tasemest

    Psühholoogia
    thumbnail
    6
    docx

    Tunnetuspsühholoogia konspekt(mälu, mõtlemine, probleemide lahendamine, keel)

    o Inimese vaimset arengut saab kirjeldada kahe protsessi- assimilatsiooni ja akommodatsiooni kaudu o Sarnastumine ehk assimilatsioon- inimene muudab väliskeskkonnast saabuvat informatsiooni nii, et see sobiks tema olemasolevasse tunnetusstruktuuri o Kohandamine ehk akommodatsioon- inimesed muudavad oma tunnetusstruktuure nii, et need oleksid kooskõlas uute kogemustega Keel · Keel on inimestele omane häälikutel põhinev märgisüsteem · Inimkeelel on 5 üldist omadust o Osutamine- keelemärgid tähistavad ja kirjeldavad ümbritseva maailma asju, seisundeid ja sündmusi o Tähendus- iga sõna või sõnakombinatsioon väljendab mingit mõtet või tähendust o Suhtlemine- keel on inimestevaheline ehk kommunikatiivne; ta võimaldab suhelda

    Tunnetuspsühholoogia ja käitumise regulatsioon
    thumbnail
    30
    pptx

    Lapse kõne areng

    talle meeldivad mängud, kus tuleb asju nende nimedega nimetada. Periood kestab 12. kuni umbes 18. elukuuni. *Kahesõnaliste lausungite periood. 18. elukuuks hakkavad lapsed sõnu kahesõnalisteks lausungiteks kombineerima. Kuna lapse lausungites on ainult kõige informatiivsemad sõnad, öeldakse, et laps räägib telegrammistiilis. Nt veel juua. Kõne arengu teooriad ja põhiväited *Õppimisteooria. Selle teooria pooldajate arvates omandatakse keel mudeldamise, matkimise, harjutamise ja tagasiside kaudu. Üheksakuuse lapse lalin meenutab rohkem emakeelt kui neljakuuse lapse lalin, sest laps on emakeeles olevaid häälikuid kasutades saanud positiivset tagasiside. Teisi häälikuid on vanemad ignoreerinud. Õppimisteooria kohaselt on kõige olulisem lastega palju ja õigesti rääkida ning nende juttu pidevalt parandada. *Kõneorgani teooria. Selle koolkonna esindajate meelest

    Arengupsühholoogia
    thumbnail
    3
    doc

    Keel ja kõne

    Keel on intellektuaalset tegevust ja suhtlemist vahendav senantiline süsteem, mis põhineb keelemärkide kasutamisel. Tüüpiliselt inimlik nähtus. On välja kujunenud koos inimühiskonnaga, tööprotsessis ning on sotsiaalsete kogemuste salvestamise ning põlvest põlve edasiandmise vahendiks ning seega kultuuri edasikandjaks. Keele suulist kasutamist nim kõneks. Keel on inimesele omane häälikutel rajanev hierarhiliselt organiseeritud märgisüsteem. Eristatakse keele kahte vormi: · keel kui süsteem, eripärane kood · kõne kui selle koodi kasutamine ehk keele avaldumine teksti ja kõnetegevusena. 2. Keeles esinevate sõnade hulk on piiratud - miks siiski väidetakse, et keel on loov? Keel annab võimaluse luua teksti 3. "Olemusest keele tahan teada asju" ­ Mis on siin valesti? Loogilise sõnade järjestuse puudumine, lausest pole võimalik aru saada. Grammatika 4. "Venilased kodraselt volpusse kulmasid". Milliseid keele omadusi sellel lausel ei ole?

    Psühholoogia
    thumbnail
    16
    ppt

    Kõne areng

    Kõne areng · Kõne arendamise keskne ülesanne on kõnefunktsioonide kujundamine-arendada kommunikatiivset,tunnetuslikku ja reguleerivat funktsiooni. · Kõne arendamine saab toimuda ainult laste tajude, tajukujutluste ja praktilise tegevuse baasil. Kõne arengu perioodid · Lapse keele uurijaid on imestama pannud, et eri keeli rääkima hakkavad lapsed läbivad keelt omandades samu arenguetappe. Keele-eelne suhtlemine · Esimestel eluaastatel on lapse jutt enamasti arusaadav lapse näoilme, zestide ning ümbritseva konteksti abil. Kasutades häälikulisi signaale ja zeste kindlas kontekstis, annavad lapsed edasi

    Psühholoogia
    thumbnail
    20
    doc

    Keel ja Kõne

    .......................................12 Keel ilma helita (Viipekeel, kehakeel, self-made signs)...............................................16 2 Kõik inimolevused kasutavad suhtlemiseks märgisüsteemi, mida nimetatakse keeleks. Maailmas on ligikaudu 3000 keelt, neist ainult 140 on sellised, mida mõistab ja räägib üle ühe miljoni inimesi. Keel on märgisüsteem; kommunikatsiooni või arutluse vahend, mis kasutab märke ja nende kombineerimise reegleid. Keeled kasutavad zeste, hääli, sõnu ja sümboleid mõtete ja tähenduste edasi andmiseks. Märgisüsteemi ei kasuta ainult inimene. Paljud sotsiaalse eluviisiga loomad, eriti sipelgad ja mesilased, kasutavad omavaheliseks suhtlemiseks ka märgisüsteeme. Näiteks töömesilane suudab oma tantsuga teatud kaaslastele, millises suunas ja kui kaugel on rikkalikud nekrativarud

    Psühholoogia




    Kommentaarid (10)

    195269 profiilipilt
    195269: 2013. aastaks on materjalid muutunud, lihtsalt ütlen. :)
    08:40 26-11-2013
    MannuM profiilipilt
    MannuM: Mõned küsimused küll vastamata aga sain abi küll.
    14:54 25-11-2012
    GreeteLe profiilipilt
    GreeteLe: :) Väga asjalik. põhjalikult vastatud
    15:19 23-11-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun