Millest
lugu räägib?
Süzee?
Kust
algab, kust lõppeb?
Inimeste
vahelistest suhetest, sõprusest, usaldusest, üksteise mõistmisest,
elu reeglitest, hirmudest, soovidest. Puhas elu. Elu tüüp
olukorrad. Alati ei saa olla valmis, üles alla ette taha. OMA ELU?
Lugu
jutustab kahest sõbrast, Ziggyst ja Doodlest. loost jääb mulje et
tegemist on vanade sõpradega
meestele mitte meele järgi olla. 5. Sõnasta kronoloogilises järjestuses Tõnu Prillupi traagika põhjused, lisa näited a)Taluniku traagika põhjused olid kehv majanduslik seis, tänu tehingule e saanud naisega läbi, mõistis et Mari on väärt naine ja hakkas kahetsema tehingut kuid lõpp oli ikka see et ei olnud sellest lepingust kasu, taluniku majanduslik olukord ei paranend aga tänu tehingule jäi naisest ikka ilma. b) Mina ei saa öelda, et kas mõisnik oli heategija või kurjategija. Rohkem oli ta isekas ja omakasupüüdlik. Võib liigitada kurjategija alla.Kuna ta tegi lepingu talunikuga, et saada Mari endale. Teades ise et piimatööstusel nagunii hästi ei lähe kuid tegi ikka selle lepingu, muidugi oma kasuks. c)Loomulikult oli see asi kuritegelik kuna tegu oli ju inimkaubandusega. Talunik vahetas Mari mõisniku maa ja tehnika vastu. Keegi Mari arvamust ei küsinud ju. d) Psühholoogsust oli seal teoses küll
tahetakse. Kirjad keeled ütlevad, et ta pole hea kirjanik vaid ta kirjutas nagu valemi järgi, mängis vormiga. Vormi kultus, aga nii äärmuslik ei saa olla. ,,Felix Ormusson" 1917, enne Siurut juba kuulsus. Suvitusromaan. Poisi seiklused suvel. Esimene ja viimane impressionistlik romaan. Üks pikem teos. ,,Väike Illimar" 1937. Esimene teos, mis sai põlu alt välja. Peaks olema maailm läbi väikese pois silmade, mina vormis, aga on näha taga väga elukogenud meest. Teine pikem teos. Novellide üldiseloomustus Novellid on põhjus, miks temast räägitakse. Novellidel on sarnased teemad ja ideed. Ideed Euroopast. Teemadeks: inimesele mõistetamatu elusaatus; armastuse jõud ja traagika; kättesaamatu vabadus; paheline ja priiskav nauding, lõbujanu. Analoogilised sõlmsündmused: astumine tundmatusse maailma; vastuhakk iseendale/saatusele; ajutiselt saavutatud võim, lüüasaamine; katastroofid ja õudused
sandaalid jalas ootas uksemademele ja suitsetas vesipiipu. Ta ootas kuni vanamees ärkas ja poe avas. Kaks abilist läksid teed juurde tooma ja poiss ütles, et ta läheb nüüd ära. Tal on piisavalt raha, et lambad osta ja kaupmehel on piisavalt raha, et Mekasse minna. Ta palus mehe õnnistust, kuna too oli teda aidanud. Kaupmees aga ei vastanud midagi. Siis aga pöördus ta poisi poole: "Ma olen sinu üle uhke. Kristallipood on jälle elus. Aga sa tead et ma ei lähe Mekasse. Ja sina ei osta endale lambaid. Poiss sellepeale: kes seda ütled? Kaupmees ütles "Maktub" ja õnnistas poissi. Poiss läks oma tuppa, pakkis asjad ja märkas toa nurgas oma vana karjuse kotti. Kui ta seda lähemalt uuris, leidis ta sealt raamatu ja mantli. Kui ta mantli väljas võttis veeresid põrandale kaks kivi, Uurim ja Tummim. Talle tuli meelde kuningas ja ehmatas ära, et ta oli nii hoos sellega tööga, et oli kuninga ära unustanud. Ta võttis karjusekoti ja pani selle teiste asjad juurde
Mis küsimustele minuga juhtus? Kus ma komistasin? Mida vanatädi tegi? Mis sa arvad, miks ta mind aitas? Kuidas ma ennast lõpuks tundsin? Mis sa arvad, kas see lugu juhtus päriselt või mõtlesin ma selle välja? Kas sinuga on kunagi midagi sellist juhtunud? Või on mõne sinu tuttavaga midagi taolist juhtunud? Mina rääkisin sulle, mis minuga juhtus. Laps jutustab. Esitan Sina rääkisid, mis sinuga juhtus. toetavaid ja Millised tegelased olid sinu loos? suunavaid
ka äärmiselt tugevalt näha ,,Põrgupõhja uus vanapagan" ning kirjaniku jutustamislaad on rahulik, seda ka siis kui tegevus on pingeline. Ta on kirjeldanud, et ta töötab erinevalt teisest autoritest selle mõttes, et kui ta kujutleb tegelasi ja sündmuste jada siis suudab ta sinna siise elada vaid korra ja kui keegi teda segab siis võin see hoopis absoluutselt kaduda ja seega kestsid ta töö istungid lausa 18 tunde, 1940 aastal andis ta vedrud samuti töölaua taga (nagu mina varsti IB-s). Tammsaare tõi Eestis moode pikad romaanid ja on üks suuremaid filosoofe meie rahvuskirjanduse ajaloos kelle turjal on kujunenud eestlaste identiteet. 2.Teoses toimunud sündmustiku aeg Suure sõja eelne ärevate arengute ajastu rahvuslikus liikumises mis Põrgupõhja tegelt nii intensiivselt ei mõjuta isegi. 3.Koht Põrgupõhja küla ja ümbritsevad alad. 4.Ühiskonnakord ja ajaloolised tegurid
TARTU ÜLIKOOL FILOSOOFIATEADUSKOND EESTI KIRJANDUSE ÕPPETOOL Eike Metspalu HEIKI VILEP JA UUSIM LASTEKIRJANDUS BAKALAUREUSETÖÖ Juhendaja: dotsent Ele Süvalep Tartu 2007 SISUKORD SISSEJUHATUS .......................................................................................................... 3 1. LASTEKIRJANDUSEST JA UUSIMAST EESTI LASTEKIRJANDUSEST ... 5 1.1. Tõlkekirjanduse domineerimine ................................................................... 6 1.2. Intertekstuaalsus............................................................................................ 7 1.3. Diletandid...................................................................................................... 9 1.4. Elektroonilise meedia võidukäik................................................................. 10 1.5. Kommertsialiseerumine .....................................................................
Sir Edward Burnett Tylor (1832-1917) 1871 Primitive Culture Creation - foundation Antrop. kõige tavalisem tuumperekond, monogaamiline perekond on väga tavaline igal pool. Meeste naiste kooselu sellises vormis nagu tänapäev . Katoliku kiriku abielu lahutumatuse põhjendusmüüt. Antropoloogiliselt pole see väga tavaline. Probleem, et on mingid müütilised põhjendused, mis sarnanevad primitiivsetes ühiskondades olnud põhjendusmüütidega. otsiaalsete suhete mobiilsus on.... Evolutsionistlik antropoloogia läheb veidi teistmoodi nende loomislugude kallale. Miks on üldse hakatud selliseid lugusid rääkima, et oli selline suur hiiglane ja jumalad mõtlesid, et temaga tuleb midagi ette võtta, ta tapetakse, tema kehast saab maa, verest jõed, järved, mered... Tegemist on maailma primitiivse seletusega. Tekib mingisugune skeem. Tylor eeldab, et inimesed on algusest peale püüdnud maailma ratsionaalselt liigendada. See idee on üle võetud kogu kultuur- ja sotsiaalantropoloogias
DON JUAN Komöödia viies vaatuses TEGELASED: DON JUAN, don Luisi poeg. SGANARELLE. GUSMAN, Elvira teener. DON CARLOS - DON ALONSO Elvira vennad DON LUIS, don Juani isa. FRANCISCO, sant. CHARLOTTE - MATHURINE külatüdrukud Pierrot, KÜLAPOISS, Charlotte´i peigmees. KOMTUURI KUJU. LA VIOLETTE - RAGOTIN don Juani teenrid. HÄRRA DIMANCHE, kaupmees. LA RAMÉE, elukutseline mõõgamees. VAIM. DON JUANI SAATJASKOND. DON CARLOSE JA DON ALONSO SAATJASKOND. Tegevus toimub Sitsiilias. ESIMENE VAATUS (Palee) ESIMENE STSEEN Sganarelle, tubakakott käes, räägib, et tubakas on haritud inimeste kirg. See teeb rõõmsaks, pluss inimesed, kes suitsetavad, muutuvad viisakamaks. Miks muidu nad seltskonnas kõikidele oma tubakat pakuvad. Uurib Gusmani käest, et kas nende ärasõit tuli tema käskjannale veidi ootamatult. Tema enda isand, don Juan, olevat jätnud donja Elvira südamesse sügavad jäljed ning nüüd ajab naine tema juurest ootamatult lahkunud meest taga. Gusman uurib, et k
Kõik kommentaarid