Autojuhi
ohud pimedas sõites.
Autot
juhtides peab olema juht tähelepanelik, eriti aga pimedas sõites.
Sel ajal võivad varitseda juhte erinevad ohud. Mis ohud on autojuhil
pimedas sõites ?
Palju
õnnetusi juhtub seetõttu, et metsloomad jooksevad autole ette.
Üldjuhul on enamus metsloomi ööloomad ning nad hakkavad toitu otsima hämara saabudes. Seetõttu tulebki olla eriti tähelepanelik
just teedel, mille lähedal on metsatukk. Kokkupõrge metsloomadega
võib tuua suuri kahjustusi. Kokkupõrkel ulukiga, võib halvimal
juhul auto minna isegi mahakandmisele. Selliste õnnetuste
18. Mootorsõidukiga teel olles tuleb sõit katkestada, kui ... vihma või lumesaju ajal ei tööta juhipoolne esiklaasipuhasti; numbrituli on rikkis; autorongi haakeseade on rikkis; 19. Kas suunda muutvalt peateelt vasakule pöörav juht peab andma teed vastassuunast otse sõitvale juhile? Peab, kui see on buss. Ei pea. Peab, kui peatee muudab suunda paremale. 23. Milline tegevus on õige? Sõiduteede lõikumisalalt välja sõites ei tohi sattuda vastassuunavööndisse. Annan teed paremalt lähenevale autole ja ületan ristmiku enne vasakult lähenevat autot. Annan teed vasakult lähenevale autole. 27. Missuguse märgi nimi on "tõkkepuuta raudteeülesõidu koht"? Parempoolse. Vasakpoolse. 28. Liikluskindlustuse seaduse alusel hüvitatakse: vara ja isikukahju liiklusõnnetuses kannatanule; liiklusõnnetuse põhjustanud jalakäija isikukahju;
(ID: 6117) KAS ANTUD OLUKORRAS PEAB SINISE SÕIDUKI JUHT, KES JÄTKAB SÕITU PEATEEL NÄITAMA VASAKUT SUUNAMÄRGUANNET? Jah Ei Juhi äranägemisel. Õige vastus: Jah (ID: 6118) KAS ANTUD OLUKORRAS PEAB SINISE SÕIDUKI JUHT NÄITAMA SUUNAMÄRGUANNET? Jah Ei Juhi äranägemisel. Õige vastus: Ei (ID: 6119) MILLEGA PEAB ARVESTAMA PUNASE SÕIDUKI JUHT? Juht peab andma teed peatusest väljuvale ühissõidukile. Ühissõiduki juht peab andma teed peatusest välja sõites Õige vastus: Juht peab andma teed peatusest väljuvale ühissõidukile. (ID: 6121) KAS TAVAPÄRANE SÕIDUAEG VÕIB MÕNIKORD OOTAMATULT PIKENEDA? See on võimalik Ei seda ei juhtu. Õige vastus: See on võimalik (ID: 6122) KAS TAVAPÄRANE SÕIDUAEG VÕIB OSUTUDA MÕNIKORD OLULISELT LÜHEMAKS? Jah see on võimalik Ei, see ei ole võimalik Õige vastus: Ei, see ei ole võimalik (ID: 6123) KAS AUTOT JUHTIDES ON VÕIMALIK KOKKU HOIDA
Tuleb sul liikuda tema tingimuste järgi.Tuleb kogu aeg olla valvel, et aimata, mida eessõitja teeb. Selline sõit on närviline, väsitav ja ebaökonoomne.Samuti ei ole Ootamatutes olukordades palju mänguruumi. Näe ja ole nähtav Pimedal ajal saad lisa mänguruumi, kui : Vihmas, udus, hämaras või pimeda Ø Valid olukorrale vastava õige sõidukiiruse ajal sõites on ohud samasugused, Ø Kasutad tulesid õigesti kui võimalik sõida kui valgel ajal. Ainult, et näed neid alati kaugtuledega, teisi pimestamata. palju hiljem ja halvemini. Ø Vaata õigesti vaata valguatatud piirkonna Ø Kaugtuledega sõites suudad
käesoleva seaduse või liikluskorraldusvahendi nõudega, välja arvatud juhul, kui see ohustab isikute elu, tervist, vara või keskkonda Liikleja ei tohi takistada matuse- ega muud rongkäiku, täiskasvanute saatel liikuvat lastegruppi või reguleerija poolt saadetavate sõidukite kolonni Muudatused liiklusreeglite osas Tee andmise kohustused Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurde- sõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui tee- andmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti Pinnasteelt kruusateele või kattega teele sõites ning kruusateelt kattega teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti Mitterööbassõiduki juht peab andma teed: sõiduteelt ära sõites jalakäijale, tasakaaluliikuri juhile, jalgratturile ning
Auto ümberpaiskumine tekib suure külgjõu mõjul, kui auto raskuskese on suhteliselt kõrgel. Raskuskeskme asukoha viivad kõrgeks auto konstruktsioon (suured rattad, kõrge pealisehitus jms) või katusele paigutatud koorem. Peale selle aga soodustab auto ümberpaiskumist veel väike rööbe (rattavahe) ja külgtuul. Auto juhitavus Juhitavuse all mõistetakse auto omadust liikuda täpselt autojuhi poolt määratud trajektoori mööda. Juhitavust mõjutavad: · Auto ehituslikud lahendused: - mootori võimsus, - jõuülekande kujundus esi- või tagasilla vedu, nelivedu · Teeolud, haardetegur · Juhtimisvõtted · Auto koormatus, koorma paigutus ja kinnitus · Auto tehniline korrasolek : - rehvide kuluvus ja rõhk rehvides - rehvi tüüp - rooliseadme osade korrasolek jne. LIIKLUSOHUTUS
järgima iga liikleja. Igaüks saab enda ja oma pere ohutuse suurendamiseks ise palju ära teha. Vanemad peaksid kindlasti olema oma lastele eeskujuks ja maast-madalast selgitama, kuidas liikluses õigesti käituda. Alustades kõige lihtsamatest tõdedest nagu õiges kohas tee ületamine ja helkuri kandmine pimedal ajal, tuleks samal ajal püüda last mõistma panna, et need ei ole lihtsalt reeglid, vaid nende eiramisel võivad olla vägagi kurvad tagajärjed. Autoga sõites tuleks kindlasti alati kinnitada turvavöö. Enda elu päästmiseks peab seda muidugi tegema igaüks, aga eekuju mõttes on see minu arvates eriti oluline suuremate lastega sõites, sest nendest saavad tõenäoliselt varsti samuti autojuhid ja kui enda venemadki reegleid ei järgi, siis mõtleb laps, miks tema peaks seda tegema. Üks väga lihtne vahend elu kindlustamiseks on helkur. Kõige tähtsam on see muidugi talvel, pimedal ajal, aga helkurit peaks kandma igaüks ja alati
2. § 16. Liikleja kohustused (3) Liikleja peab täitma reguleerija korraldust isegi siis, kui see on vastuolus käesoleva seaduse või liikluskorraldusvahendi nõudega, välja arvatud juhul, kui see ohustab isikute elu, tervist, vara või keskkonda. 3. § 17. Tee andmise üldised kohustused (3) Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti. 4. § 2. Mõisted Käesoleva seaduse tähenduses: 99) ülekäigukoht on sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks jalakäijale ettenähtud, arusaadavalt rajatud ja asjakohaselt tähistatud teeosa, kus jalakäijal ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalakäija ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele
rääkimine, sõnumineerimine). Tähelepanu hajumisele aitab kindlasti ka kaasa alkoholijoobes või narkojoobes sõiduki juhtimine. (Volvo trucks, 2013.) Volvo Uurimusrühma tulemused näitavad, et 10-20% veokiga toimunud liiklusõnnetustest juhtub tänu juhi väsimusele. Rootsi liiklusõnnetuste statistika aastast 1994 2001 näitab aga, et 3% veokitega juhtunud liiklusõnnetustest juhtub tänu autojuhi väsimusele. Enamus juhtudel toimuvad väsimuse tagajärjel liiklusõnnetused teekonna lõpus või varajastel hommikutundidel. Liiklusõnnetuse risk on 13 korda suurem 4 ja 5 ajal hommikul, kui päeval sõites. (Volvo trucks, 2013.) Lõuna-Aafrikas on toimunud veokitega 24% liiklusõnnetustest tänu sellele, et juht jääb roolis magama. Küsitleti 102 veokijuhti vanuses 35 51 eluaastat, kes omasid veokijuhi sõidukogemusi 8 24 aastat
Kõik kommentaarid