Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"õpivalmidus" - 10 õppematerjali

õpivalmidus on tähtis omadus, mida paljud lähenemisviisi iseloomustab arusaam, et õppida võib mitmel erineval moel ja inimestele tööandjad ja koolitajad on valmis toetama.
thumbnail
18
docx

Õpivalmidus - mis see on?

Näiteks võib õpilase õpimotivatsioon tõusta kui ta tunneb aine õppimisest rahuldust, või hoopis langeda kui ta pidevalt kogeb ebaõnnestumisi. (Mikser, 2013) 4 2. ÕPIVALMIDUSE OLEMUS Sotsiaalministri 27. Märtsi 2001. A. määrus nr. 36 “Tervisekaitsenõuded kooli päevakavale ja õppekorraldusele” ütleb, et õpivalmidus on õpilase hoiakuline ja tunnetuslik valmisolek õppimiseks, mis oleneb õpilase tervise seisundist, erivajadustest ja kooliväsimusest. (RTL, 2001) Õpioskuste all mõistame konkreetsete eesmärkidega oskusi, mida õpilane peab omandama selleks, et edukalt õppida. Õpioskuste alla kuuluvad nii nimetatud baasoskused (lugemis-, kirjutamis-, kõnelemis-, kuulamis-, arvutamis-, vaatlusoskus, aga ka oskus kasutada...

Kasvatusteadus
30 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Andragoogika- õppimine täiskasvanueas

need erinevused muudavad õppegrupi heterogeenseks ja eeldavad individuaalset lähenemist õppijale ning individuaalseid õppeplaane, aga võivad ka õppijais vastuseisu sellele, mis ei haaku nende seniste teadmiste ja mõttemallidega ega ühti nende seniste kogemustega. Täiskasvanu identifitseerib end läbi oma kogemuste. Kui täiskasvanu eelnevat kogemust õpisituatsioonis ignoreeritakse, tunneb ta end tõrjutuna. * Täiskasvanul on kõrgem õpivalmidus , mis tekib siis, kui ta tahab teha midagi, milleks tal puuduvad teadmised ja / või oskused ; kui ta tahab saavutada edu vm. Õpivalmiduse tekkimise eelduseks on igasugused muudatused - ühiskonnas, tööl, perekonnas, elus. * Õppeprotsessis on täiskasvanud inimene orienteeritud eluliste probleemide lahendamisele, ükskõik mis valdkonnast need probleemid siis on. Seega peaks õppekava lähtuma elulistest situatsioonidest ja õppija vajadustest....

Sotsiaaltöö
156 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Agressiivne laps

Selle meetodi mõju muutub aja jooksul siiski küsitavaks. Esialgu võib ärasaatmine olla õpilasele piinlik, ent mõne korra järel ta harjub ja kui tema käitumine pole selleks ajaks muutunud, siis kaotab teistest eraldamine kui karistus mõtte. Lapse psüühilist arengut jälgides on võtmesõnaks terviklikkus, s.t. et kõik mõjutab kõike. Kui lapsel puudub eneseväärikustunne, kui ta on kartlik ja hirmunud, siis pole tema õpivalmidus koolis selline, nagu võimaldaks tema arukus. Kui lapsel on märgatav motoorne rahutus, siis on tal suurem kalduvus hakata vahekordi jõuga klaarima kui rahulikul lapsel, ilma et oleks tegemist lausa agressiivsusekalduvusega. Terviklikkuse rõhutamisest hoolimata on siiski tavaks lapse eri arengutahke jälgida üksteisest lahus. Räägitakse intellektuaalsest arengust, tundeelu arengust, ühiskonnaga kohanemisest jms., ehkki praktikas on neid võimatu üksteisest lahutada....

Lapse areng
96 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kutsestandard, kutseoskused ja eetiline väärtusperspektiiv

· ohuolukordades · töötab tervist ja keskkonda säästes · oskab teha eetilisi ja seaduspäraseid valikuid ning on vastutusvõimeline · oskab suhelda, teavet hankida, analüüsida ja on valmis meeskonnatöös 3.1. ISIKUOMADUSED · kontsentreerumisvõime · füüsilise ja vaimse koormuse taluvus · käteosavus · koostöövõime · õpivalmidus · loovus · püsivus · täpsus · puhtu 4. TÖÖTERVISHOID JA TÖÖKESKKONNA OHUTUS ­ I, II ALGTASE; III KESKTASE 1) töötervishoid ja tööhügieen 2) eririietus ja isikukaitsevahendid 3) tegutsemine ohu- ja eriolukordades 4) tuleohutus 5) elektriohutus 6) esmaabi andmine 7) jäätmekäitlus 8) turvasüsteemid Rauno Loik 5. SUHTLEMINE. 5.1...

Pagar-kondiiter
42 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Nõustamispsühholoogia

näha üldist üksikus ja üksikus üldist, peab olema jutuajamise ülevalhoidmise oskus, kuulamisoskus, empaatia, emotsionaalsus, hea introversioonioskus (võime sügavamasse endasse vaadata), inimlik hoolivus, lähisuhete hoidmise oskus, vabanemine võimukompleksist (kui klient tahab domineerida, siis kuidas käitud), huumorimeel (aitab pingeid leevendada ja ellu jääda). · Cormieri & Cormieri (1998) ­ heasoovlikkus, õpivalmidus , elav kujutlusvõime, energilisus, paindlikkus, oskus tuge pakkuda, enesekindlus · Cox & Waller (1991) ­ nad kasutavad nõustaja isiku osa rõhutamiseks esmast ja teist struktureerimist. Esmane vastab küsimusele ,,kes?" , kes ta on , milline välimus, milline on ta käitumine. Teine vastab küsimusele ,,mida ta kasutab?", siin on teadmised, oskused, mis seotud mingite teooriate või kindlate koolkondadega. Selle...

Psüholoogia
222 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Nõustamispsühholoogia konspekt

02 Nõustaja isik · Guy (1987) ­ uudishimu ja eksperimenteerimissoov. Peaks olema püüdlus lahti selgitada ja mõtestada vaatlusaluse süvastruktuuri. Jutuajamise ülevalhoidmise oskus, kuulamisoskus, empaatia, emotsionaalsus, hea introversioon (sügav enesevaatlus), inimlik hoolivus, lähisuhete hoidmise oskus. Vabanemine võimukompleksist, huumorimeel. · Cormieri & Cormieri (1998) 1. heasoovlikkus 2. õpivalmidus 3. elav kujutlusvõime 4. energilisus 5. paindlikkus 6. oskus tuge pakkuda 7. enesekindlus · Burnard (2002) 1. provotseerimisoskus 2. suhete loomise ja lõpetamise oskus 3. aja ohjamise ja sisustamise oskus 4. teabe andmise oskus 5. kliendi toetamise oskus 6. tunnete peegeldamine ja tunnetega töötamise vilumused 7. kliendi kõne reflekteerimisoskus · Cox & Waller (1991) ­ esmane ja teisene struktureerimine. Esmane vastab...

Psüholoogia
130 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õppimine – uute teadmiste,kogemuste, oskuste omandamine

Õppimine ­ uute teadmiste,kogemuste, oskuste ... omandamine. Õppimine mõjub inimesele mitmeti. Teadmiste talletamise kõrval arenevad õpivalmidus ja psüühiline eneseregulatsioon. Õpilane peab saama kinnitust /+ tagasisidet, kui on asja omandatud õigesti. (võõrkeele hääldus!?) Õppimise oluline seaduspärasus ­ üldistamine. Üldistamisel kantakse äraõpitud üksikfakt laiemale pinnale. Kõigepealt tuleb vaimseks tööks laua soodsad välistingimused. Õppimise edukus oleneb aktiivset mõttetööst! Väga suure tähtsusega on tahe omandada uusi teadmisi! Kordamiste arv peab olema küllaldane!?...

Psühholoogia
12 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Praktikaorganisatsiooni tutvustus

Samuti on vaja osata tegutseda eriolukordades ­ tähtis on omada teadmisi tuleohutusest ja esmaabist, päästevahenditest, häiresignaalidest. Käsklusi tuleb osata anda eesti ja inglise keeles. Madruse amet eeldab rahulikku meelelaadi, vastutustunnet, valmidust meeskonnatööks ja huvi töötada loodusstiihia meelevallas. Isikuomadustest on tähtsamad keskendumisvõime, füüsilise ja vaimse koormuse ning eraldatuse talumine, koostöövõime, õpivalmidus , püsivus ning täpsus. Madruse ametit valides tuleks esmajärjekorras omada head füüsilist ettevalmistust ja head tervist. Laeval töötamine eeldab füüsilise ja vaimse koormuse ning meretingimuste talumist. Näiteks võivad laeval töötamist segada merehaigusest tulenevad peavalu- ja iiveldushood. 3 Madrus I Ordinary Seaman Vahimadrus II Watch rating deck department Madrus I on laeva tekimeeskonda kuuluv ja vastava ettevalmistuse saanud meresõidu...

Praktika aruanne
21 allalaadimist
thumbnail
130
rtf

Amundsoni raamat

4636 Aktiivne Aktiivne Aktiivne 116 254 96 118 ne Aktiivne Aktiivne nKuivne Aktiivne Aktiivne kaasamine Aktiivne kaasamine kaasamine kaasamine Aktiivne kaasamine Aktiivne kaasamine Aktiivne Aktiivne Aktiivne Aktiivne kaasamine kaasamine Kaasam kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine kaasamine ine Aktiivne kaasamineProbleemi m??ratlemise ?lesanded 87 N?ustamise...

Psühholoogia
33 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Keevitaja kutsekirjeldus

Lisaoskused ja -teadmised: keevisliidete korrosioonikaitse meetodid, lukksepatööd, jootetööd, kutsealane terminoloogia inglise keeles I, II. Isikuomadused ja võimed: loogiline mõtlemine, ruumiline kujutlusvõime, visuaalne mälu, kontsentreerumisvõime, kohanemisvõime, keskkonnataluvus, pingetaluvus, stressitaluvus, koostöövalmidus, vastutusvõime, teenindusvalmidus, suhtlemisvalmidus, õpivõime, õpivalmidus , füüsilise koormuse taluvus ja pingutuse võime, liigutuste täpsus, kiirus ja hea koordinatsioon, hea nägemine, ohutaju. Keevitaja kutsestandard, 2015; www.kutsekoda.ee/download.aspx/download/199/Keevitaja LUGEMINE 3. Vasta teksti põhjal küsimustele. a) Mis tekstiliigiga on tegemist? Kus kasutatakse selliseid tekste? b) Leia tekstist need omadused, mille kohta võib öelda, et nad on väga vajalikud...

Kutsevalik
5 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun