Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

OLED kuvar, kolmas kontrolltöö, Arvutid I (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

OLED (Organic  Light -Emitting  Diodes ) kuvar 
Üldist 
Orgaaniliste valgusdioodidega kuvarites kasutatakse enamasti klaasalust, kuid neid võib teha 
ka  plastmassist  või  mõnest   muust   painduvast  materjalist  aluskilele  nagu  on  tehtud  firma 
Universal  Display  poolt välja töötatud Flexible OLED (FOLED) puhul. Ennustatakse, et seda 
liiki  kuvariekraanid  leiavad  lähemas  tulevikus  laialdast  kasutust  mobiiltelefonide, 
pihuarvutite,  digikaamerate  jt.  käsiseadmete  juures.  Esialgu  on  OLED-ekraanide  puuduseks 
suhteliselt lühike tööiga (ca 1000 tundi), kuid juba lähemal ajal loodetakse saavutada 10000 
tunni piir ja võimalikuks peetakse kuni 90000-tunnise tööea saavutamist. 
 
Tööpõhimõte ja ehitus 
OLED  koosneb  elektrit   juhtivast   orgaanilise  materjali  kihist,  mis  paikneb  kahe  elektroodi 
(anood  ja   katood )  vahel.  Neid  materjale  nimetatakse  orgaanilisteks  pooljuhtideks,  sest 
omavad juhtivustasemeid isolaatorist juhini. Enamus tänapäevased OLED-id on kahekihilised 
ja  baseeruvad  järgneval  skeemil:  1.  Katood  (−),  2.  Kiirgav  kiht,  3.  Kiirguse  eraldumine,  4. 
Juhtiv kiht, 5. Anood (+).  
OLED ekraanid võivad kasutada kas  passiiv - maatriks  (PMOLED) või  aktiiv -maatriks pikslite 
adresseerimise   skeeme.  Aktiiv-maatriks  OLED-id  (AMOLED)  vajavad  õhukest  transistorite 
kihti tagaküljel, et lülitada iga individuaalne piksel sisse või välja. Tänu sellele tehnoloogiale 
on võimalik valmistada suurema resolutsiooni ja suurusega ekraane. 
 
OLED  tehnoloogia  eelised ja puudused 
Orgaanilised materjalid :  
- nad kannatavad väikseid pingeid 
 
 
 
 
OLED kuvar-kolmas kontrolltöö-Arvutid I #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-06-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 22 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Lainc Õppematerjali autor
Kaugõppe kontrolltöö nr3, OLED kuvar

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
17
pdf

Arvutid I eksamipiletid 2013

võimaldab toota suure mälumahuga kiipe. Seepärast ehitatakse arvutite ja mikroprotsessorsüsteemide suuremad mäluseadmed tavaliselt dünaamilistest mälukiipidest. Kõigi muutmälude üheks oluliseks puuduseks on salvestise hävinemine toitepinge väljalülitumisel. Selle puuduse vältimiseks kasutatakse avariitoidet (katkematu toite allikaid) ning muid mäluseadmeid, kus informatsioon säilib teatud aja ka ilma toitepingeta. Pilet 2 1. Loendurid. 2. Adresseerimise viisid. 3. LCD, LED, OLED ja plasma kuvarid. 1.Loendurid Loenduriteks nimetatakse impulsside loendamiseks ette nähtud loogikalülitust. Loendureid kasutatakse nii automaatikaseadmetes kui ka arvutustehnikas. Sisse tulevad impulsid. Väljundiks 0,1 kombinatsioonid. Erinevate väljundkombinatsioonide arvu nim. mooduliks. E- sisend, mis lubab loendamise Kaks diagrammi- üks sünkroonse, teine

Arvutid i
thumbnail
26
docx

IAF0041 eksamipiletite vastused: mälud ja trigerid

Baseerimise ja indekseerimisega ­ aadress leitakse kahe registri väärtuste summeerimisel Suhteline ­ käsukoodiga antakse kaasa märgiga nihe, mis liidetakse käsuloenduri väärtusele NT: Value1(PC), A0. Segmenteerimine ­ käsus sisalduv operand sisaldab väärtust, mis määrab konkreetse segmendi, kus andmed asuvad ning defineerib ka nö offseti ehk selle, kui mitmena segmendi elemendi poole pöörduti 3. LCD, LED, OLED JA PLASMAKUVARID LCD (Liquid Crystal Display) ­ kahel põhimõttel: nemaatilised ja twisted efektil põhinevad. Kuvari vedelkristalli paneeli taga on valgusallikas. Enne paneeli asetseb esimene filter, mis laseb valgust läbi 0 kraadise polarisatsiooniga. Paneeli taga on teine filter, mis laseb läbi ainult 90 kraadise polarisatsiooniga valgust. Kui vedelkristalli ei mõjutata polariseeriva pingega, ei läbi valgus teist filtrit.

Arvutid
thumbnail
142
doc

Arvutite riistvara

......................................................................................32 4.6. Magnet-optiline ketas....................................................................................................38 4.7. Striimer..........................................................................................................................39 4.8. Mälupulk. Välkmälu(Flash Memory Stick)..................................................................39 5. KUVAR................................................................................................................................41 5.1. Tööpõhimõte.................................................................................................................41 5.2. Millest pilt koosneb.......................................................................................................43 5.3. Subjektiivsed väärtused................................................................

Arvutid
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Logistika alused
thumbnail
268
pdf

Logistika õpik 2013-Ain Tulvi

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Baas Logistika



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun