Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"liikluskasvatus" - 9 õppematerjali

Õppeained

Liikluskasvatus -Tallinna Pedagoogiline Seminar
thumbnail
4
docx

Liikluskasvatus

Liikluskultuur Liikluskultuur on osa üldisest käitumiskultuurist, olles inimese võimetel, kasvatusel, teadmistel, keskkonna eripäral ja ühiskonna väärtushinnangutel põhinev tahe ja harjumus liikluses kehtivaid norme järgida ja kaasliiklejatega arvestavalt käituda. Politseistatistika kohaselt on käesoleva aasta esimesel poolaastal liiklusõnnetuste ja vigastatute arvud kasvutendentsi ilmutanud alates maikuust, hukkunute arv kasvas oluliselt käesoleva aasta juunikuust. Samas võib märkida, et liiklusõnnetusi toimub suvekuudel läbi aastate tavapärasest rohkem, kui kevadel. Liiklusõnnetuste toimumise peamisteks põhjusteks peetakse liiklejate poolt tehtud vigu. Samuti mõjutavad liiklusõnnetuste teket liiklusskeemi vead: teede ja liiklussõlmede liikluskorraldus, tee- ehituslikud asjaolud (tee laius, kõrvalteed, piirded, bussipeatused ja ülekäigukohad, valgustus- ja nägemistingimused jms) ja teede üldine seisukord. Eestis väljastatakse a...

Auto → Liiklus
12 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Liikluskasvatuse tund sõimerühmas

LIIKLUSKASVATUSE TUND sõime rühmas Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Tutvume valgusfooriga v PUNANE - Stop! Seis! v KOLLANE - Oota veel! v ROHELINE ­ Ületame tee! Click to edit Master text styles Second level TUTVUME Third level JALAKÄIJATE Fourth level MÄRGI JA Fifth level ÜLEKÄIGURAJAGA v Teed ületame mööda ülekäigurada v Jälgime märke ÕPITUT PRAKTISEERIMAS Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Click to ed...

Auto → Liikluskasvatus
25 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Liiklusõnnetuste tekkepõhjused

Liiklusõnnetuste tekkepõhjused Inimtegurid väsimus joobeseisund uimastid narkootikumid ravimid psüühilised haigused eeskirjade järgimine kogemus vanus hooletus keskendumisvõime liikluskasvatus Kiirus Välistegurid ilm ja nähtavus halb nähtavus külgtuul Metsloomad Ööpimedus teede olukord auklik tee libe tee Hooldamata tee Halva pinnasekattega tee Tehnika auto tehniline olek rikkis pidurid Külglibisemise kontroll Abs rehvid liikluskorraldusvahendite õige toimimine (valgusfoor jne) ???

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
7
doc

LIIKLUSÕPETUS

LIIKLUSÕPETUS Üldsätted *Anda teed ehk mitte takistada on nõue, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks mingisuguseid manöövreid , mis sunniksid teisi liiklejaid muutma liikumis suunda või kiirust. Liikleja kellel on kohustus anda teed , peab sellest selgelt märku andma kiiruse vähendamisega või sujuva peatusega . *Asula ­ see on hoonestatud ala mille sisse ja välja sõiduteed on tähistatud vastavate liiklusmärkidega . *Auto ­ kolme või neljarattaline mootorsõiduk , mille valmistaja kiirus ületab 25-km/h samuti trollid . *Autorong ­ autost ja ühest või enamast haagisest koostatud sõidukitest kombinatsiooni. *Eesõigus ­ liikleja õigus liikuda enne teist liiklejat . *Eraldusriba ­ sõiduteid eraldav tõkkem,haljas või muu riba mis ei ole ettenähtud sõidukite liiklemiseks . *Esmane juhtimisõigus ­ isiku*e esmakordselt antud õigust juhtida mootorsõidukit. *Haagis ­ mootorsõiduki haakes liikumiseks valmistatud või selleks kohan...

Auto → Liiklusõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Õpimapp: Koolikiusamine

Koolikiusamist ärahoidvat tööd koolis sageli ei tehta, põhjuseks on enamasti õpetajate puudulikud oskused ja vähene valmisolek märgata kiusamist ning sellega tegeleda. Tihti on puudulik ka tugipersonali abi. Just seepärast lõi Haridus- ja Teadusministeerium 2009. aastal koolikiusamise probleemidega tegelemiseks programmi ,,Turvaline kool 2009­2011". Seal käsitleti kooliturvalisust järgmistes valdkondades: tuleohutus, tervisekaitse, kiusamine, meediakasutus, liikluskasvatus ja koolikohustuse täitmine. Koolivägivalla juhtumitest politseile teatamine on viimastel aastatel sagenenud, kuid ikkagi on see üle Eesti ebaühtlane ja politseile teatatakse vaid üksikutest juhtumitest. Samas puuduvad kindlad kriteeriumid selle kohta, millistel juhtudel peaks kool politsei kaasama ja millal see pole vajalik. koolitöötajad tajuvad vägivallaprobleemi levikut erinevalt. Direktorid näevad probleemi väiksemana kui lastega töötavad

Pedagoogika → Sotsiaalpedagoogika
131 allalaadimist
thumbnail
126
pdf

Laste tervis, lastekaitse, terviseedendus

4 aasta jooksul oli 233 (6%) vigastustega last haiglaravil vähemalt 7 päeva.  Luumurrud (92; 39%) ja põletused (82; 35%) moodustasid neist kolmveerandi.  Kõik põletused (82) toimusid kodus: - 72 oli vanuses 0-4 - 33 juhul (40%) oli põhjuseks pealetõmmatud kuuma vedelikuga tass või kruus  30 luumurdu oli vanuses 0-5 - 22 neist juhtus kodus Liikluskasvatus Laste liikluskasvatuse kord  Laste liikluskasvatus on õpetamisel ja teavitamisel põhinev lapse liiklusohutusalaste hoiakute kujundamine ja käitumise mõjutamine ning liiklusoskuste arendamine.  Eesmärk: kujundada üksteisega arvestavaid liiklejaid, kellel on ohutu liiklemise harjumused, oskus tajuda liikluskeskkonda ning hoiduda käitumast teisi liiklejaid ohustavalt ja liiklust takistavalt, teadmised ja oskused toimetuleku toetamiseks.

Pedagoogika → Lapse tervise edendamine
71 allalaadimist
thumbnail
81
pptx

Uue LS muudatused liiklusreeglid 31.08.2010

Liiklejate turvalisuse tagamine Liiklushariduspoliitika elluviimist korraldab Haridus- ja Teadusministee- rium Kohalik omavalitsus korraldab liiklusohutusalase selgitus- ja kasvatus- töö läbiviimist elanikkonna seas, koolides ja lasteasutustes oma haldus- territooriumil Planeeringute koostamisel ja kehtestamisel peab kohalik omavalitsus ta- gama liiklusohutusnõuete järgimise Muudatused üldsätete osas Liikluskasvatus Täiskasvanute liikluskasvatust viiakse läbi koolituste, massimeedia, liiklusohutuskampaaniate, infopäevade, sihtotstarbeliste teabematerja- lide ja muu taolise vahendusel Rahvuslik liiklusohutusprogramm Rahvusliku liiklusohutusprogrammi eesmärgiks on meetmete efektiiv- sem rakendamine liiklusohutuse järjepidevaks tõhustamiseks ja liik- lusõnnetuste läbi hukkuvate ning vigastada saavate inimeste arvu pi- devaks vähendamiseks Muudatused üldsätete osas

Auto → Liiklusõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Veapunktisüsteemi mudeli rakendamine ja rehabilitatsioonisüsteemi väljatöötamine (jätku-uuring)

jne. 56 Liikluskorraldusvahenditega seotud liikluspsühholoogia 1. Liikluskorraldusvahendid: äratuntavus, arusaadavus, tajutavus, juhiste täitmisvõimalikkus 2. Liiklusmärkide ja liiklust reguleerivate seadmete alusdokumendid 3. Liikluse arusaadavus, liiklusaudit 4. Tee-ehituse varustamine liiklust korraldavate seadmetega jne. Pedagoogiline liikluspsühholoogia 1. Liikluskasvatus koolieelses eas ja koolieas 2. Liiklusõppe ja riikliku eksamineerimise psühholoogilised aspektid 3. Võimalused individuaalsete ja kollektiivse liikluskäitumuslike seoste tekkeks jne. Sõiduki varustus 1. Liiklusvahendi aktiivne ja passiivne ohutus 2. Mootorsõiduki töökeskkond: mürast tekkiv pinge, vibratsioon, ilmastikuolud, temperatuur, väljaheitegaasid 3. Telemaatika, juhti assisteerivad süsteemid jne. Probleemid: alkohol 1

Auto → Auto õpetus
15 allalaadimist
thumbnail
150
pdf

Transport, keskkond ja elukvalitreet Tallinnas, 2007

Võrreldes teiste suuremate linnadega on õnnetuste arv oluliselt suurem Tallinnas. Seega jälgisin reguleeritud ülekäigurajal foorinõuete eiramist võttes vaatluskohaks Tallinna kesklinnas asuva Viru keskuse ümbruse, kus asuvad kauplused, bussiterminal ning trammi- ja trolli-peatused. Täpsemalt jälgisin inimeste juures nende vanust ja sugu, - kellele võiks suunata liiklusohutuse kampaania. Lasteaedades ja koolides on Vabariigi Valitsuse poolt määratud õppekavva liikluskasvatus ning olen tähele pannud, et noored inimesed ei rikugi nii palju liiklust kui keskealised. Emad-isad, kes peaksid tegelikult eeskujuks olema ning oma käitumist avalikus kohas jälgima, ei tee seda üldse. 18 Meetod Vaatlus toimus selge ilmaga kokku 10 h jooksul kogu päeva ulatuses hommikust õhtuni. Jälgisin inimesi, kes eirasid foori reguleeritud ülekäiguradadel ning märkisin üles nende oletatava vanuse ja soo

Sotsioloogia → Keskkond ja säästev areng
9 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun