KARJÄÄRIÕPETUS 1. 3. Võimed. Huvid 8. klass 1. TEEMA: ENESETUNDMINE JA SELLE TÄHTSUS KARJÄÄRI PLANEERIMISEL 2 Võimed Võime on isiksuseomadus, mis võimaldab sooritada midagi heade tulemustega. 3 Võimed · on igal inimesel · alged on sünnipäraselt ette antud · suuresti pärilikud · saame elu jooksul tegevuse kaudu arendada · neid võib olla mitmel alal · soodustavad teadmiste ja oskuste omandamist 4 Võimed Kaasasündinud võimeid tuleks arendada, muidu võivad need hääbuda. 5 Võimed saame jagada: · Keelelised · Loogilis-matemaatilised · Ruumilised · Kehalised · Muusikalised · Personaalsed (seotud suhtlemisega) 6 Huvide jaotusi: · Materiaalsed · Vaimsed · Sotsiaalsed ...
LENNUJUHT 12.Klassi karjääriõpetus Kristyn Heleen Salumäe Lennujuhi töö iseloomustus Vastutusrikas Hea pingetaluvus Keskendumisvõime Suutma teha mitmeid asju korraga: kuulama, kirjutama, rääkima, mõtlema Vaheldusrikas ja mitterutiinne Meeskonnatöö Tööülesanded Lennuliikluse juhtimine Korralduste jagamine Suhtlemine pilootidega Lennuplaani jälgimine Töökeskkond Töötavad lennujuhtimiskeskuses või lennujuhtimistornis Tööaeg on 35h nädalas Järjest 1,5 – 2 tundi Töögraafik on paindlik Vajalik haridus Eesti Lennuakadeemia Sooritada tuleb võõrkeeleeksam Kutsesobivustestid Sisseastumiseksam Tervisliku sobivuse kontroll Õpe kestab 4 aastat Töö leidmine ja palk Lennuliiklusteeninguse AS AS Tallinna Lennujaam Õhuväe Ämari Lennubaas Palk 30 000€ aastas Õppeained koolist vajalikud Matemaatika Füüsi...
KARJÄÄRIÕPETUS 1. 4. Oskused 8. klass 1. TEEMA: ENESETUNDMINE JA SELLE TÄHTSUS KARJÄÄRI PLANEERIMISEL 2 Oskused · kujunevad ja arenevad tegevuses igapäevaelus · suurema osa tööoskustest omandad koolis ja töökohal · näitavad, mida suudad hästi teha · nende väljakujunemist soodustavad huvid ja võimed 3 Oskused jagunevad: Üldoskused · saab kasutada erinevates olukordades · paljude erinevate tööde juures · neid saab mõõta ja hinnata · paljud omandatakse põhikoolis lugemisoskus arvutamisoskus organiseerimisoskus arvutioskus võõrkeelte valdamine 4 Oskused jagunevad: Erioskused · vajalikud konkreetsete tööülesannete täitmisel, kindla töö tegemiseks · saab mõõta ja hinnata masinakirjaoskus programm...
) · Eemaldumine ja alla andmine (Mul on ükskõik! Enesehaletsus. Kui teie mind ei taha, siis ei taha mina teid ka. Ma ei soovi mingit nõustamist. Ega midagi muud teilt. Eluisu on kadunud. Te võtate mult kõik, mis mulle tähtis. Ma ei ole midagi väärt.) · Aktsepteerimine (Lepib olukorraga. On valmis tegutsema edasiliikumise huvides. Meenutab viimast töökohta positiivsetes värvides (helged momendid vms). Näeb tulevikus võimalusi enda jaoks.) 18. Karjäärinõustamine ja karjääriõpetus üldhariduskoolis. Kuidas nimetatakse vastavat õppekava läbivat teemat? Elukestev õpe ja karjääri planeerimine. 19. Karjääriteemadega tegelemine vanuseastmeti (Ginzberg). · Fantaasia staadium (3-10) · Proovistaadium (11-17) · Realistlik staadium (17+) 20. Enda tundmine mida peaks enda kohta karjääri planeerimisel teadma? Mida ma töölt ootan ja mida ma saan tööle pakkuda (võimed, isikuomadused,
MINU EESMÄRGID EESMÄRK Tähtsus, olulisus Edasilükkamatus Summa minu jaoks ehk kui kiire sellega 1 2 3 4 1. Saada bakalaureus (õigeaegselt) 10 5 15 2. Olla sale (45-52kg) ja ilus 5 5 10 3. Leida oma elamispind (üürikorter) 6 5 11 4. Leida uus töökoht 8 6 14 5. Minna Londonisse 4 3 7 6. Saada iga semester kõik selgeks! 8 9 17 7. Käia loengutes/ 10 10 ...
Mind koheldakse ebaõiglaselt! Seda te veel kahetsete! Süüdistab juhti või kedagi teist oma kehvades tulemustes või rikkumistes. Emotsioonid üleval – kaine mõtlemine võimatu. Võib ähvardada kohtuga vms. ŠOKK Näiliselt rahulik. Võib välja näidata, et on ehmunud. Küsib detailide kohta, just kuuldu ei jää meelde. Võib kõigega mehhaaniliselt nõustuda. Napisõnaline. 18. Karjäärinõutamine ja karjääriõpetus üldhariduskoolis. Kuidas nimetatakse vastavat õppekava läbivat teemat? Oluline on eristada karjäärinõustamisest karjääriõpet(career development), mis on peamiselt koolis/klassis läbiviidav karjääri planeerimiseks ettevalmistav tegevus, kas eraldi õppetsükli vormis (karjääriõpetus) või erinevatesse õppeainetesse integreerituna. 19. Karjääriteemadega tegelemine vanuseastmeti. (Ginzberg) Põhikoolis veelgi kasutatavamad on EliGinzbergi 1940-ndatel aastatel esimest
Kordamisküsimused Karjääri planeerimine ja koordineerimine 2012 1. Mõisted: karjäär elukestev tööalane ja haridusalane areng kõigi elurollide omavahelises kooskõlas karjääri planeerimine elukestev teadlik õppimine ja valikute tegemine oma karjääri kujundamisel karjääriteenused nii riigi kui erasektori poolt pakutavad teenused (karjäärinõustamine, koolitused, tööturuteenused, karjääriinfo vahendamine) karjääriõpetus õppeaine, mis kujundab õpilase karjääriotsuste tegemiseks vajalikud teadmised, oskused ja hoiakud karjääri juhtimine erinevad tegevused organisatsioonis, mis on seotud töötajate hindamise, arendamise, edutamise ja organisatsioonise välja juhtimisega karjäärinõustaja vastava väljaõppe ja kogemustega nõustaja, kes aitab inimestel teha karjäärialaseid otsuseid ja neid ellu viia ning karjääri planeerida 2
Eemaldumine ja alla andmine – ükskõiksus, enesehaletsus, “kui te mind ei taha, ei taha mina teid ka”, inimene arvab, et tal pole nõustajat vaja, arvab, et pole midagi väärt, eluisu on kadunud. Aktsepteerimine – lepib olukorraga, on pannud punkti perioodile, on valmis tegutsema edasiliikumise huvides, meenutab viimast töökohta helgetes momentides, näeb tulevikus võimalusi enda jaoks. 18. Karjäärinõustamine ja karjääriõpetus üldhariduskoolis. Kuidas nimetatakse vastavat õppekava läbivat teemat? - elukestev õpe ja karjääriplaneerimine 19. Karjääriteemadega tegelemine vanuseastmeti (Ginzberg) – fantaasia staadium 3-10 a– eelistatud elukutsed ei ole seotud lapse enda huvide v võimetega. Ennast kujutatakse ette ükekõik Tallinna Ülikool missugust tööd tegemas
suurema panuse (Karjääri planeerimine, 2010, lk 12). 5 KASUTATUD KIRJANDUS Feldmann, M. (Toim). (2010). Karjääri planeerimine. Tallinn: Äripäeva Kirjastus. Karjäär ja selle planeerimine. (2002). Kasutamise kuupäev: 03.06.2014, allikas http://www.rajaleidja.ee/karjaar-ja-selle-planeerimine/ Jamnes, P., Savisaar, K. (1998). Karjäär – kas redel või tee? Tallinn: Koolibri Kirjastus. Saksakulm, T. (2010). Teosta end. Karjääriõpetus. Tallinn: Ellervo Kirjastus. 6
.....) Ülesanne 2 1. ,, Tänasel foorumil oli kohal ka haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakona juhataja Irene Käosaar, kes jäi kohtumise väga rahule, kuna noored oli aktiivsed küsijad. Põhiliselt tunti eesti keelele ülemineku puhul muret õppe kvaliteedi üle.'' (Koppel) 2. ,,Haridus on konservatiivne valdkond ning selles muudatuste elluviimine võtab aega, jõudu ja ressursse.'' (Käosaar, 2011) 1. ,,Magus ütles, et ideaalis võiks karjääriõpetus olla ka põhikoolis ka kohustuslikuks õppeaineks.'' (Linkgreim, 2013) Iseseisev töö Allikaloend 1. http://abjakultuurimaja.ee/ , http://abjakultuurimaja.ee/uus/abja-ehh-teater/ (viidatud 24.11.15)/(Abja Kultuurimaja koduleht, 24.11.15) 2. Runnel, Tõnu 2015. November, ISIS. ISIS siiski on üks islami viljadest. Postimees. http://arvamus.postimees.ee/3402521/tonu-runnel-isis-siiski-on-uks-islami-viljadest (Viidatud 24.11.15) / (Runnel, 2015. 24.11.15) 3
23. kuidas lahkuminek üle elada lk 188 Pärast abielu tuleb teha koostööd eksabikaasaga, see nõuab tõsist tööd tunnetega. Seda tuleb teha lapse huvides. Tuleb leida endas uut elujõudu. Peab leidma üles oma positiivsed küljed. Võimalus tegeleda joogaga, mediteerida, lemmikraamatute lugemine jmt. Lahutus üle elatud, peaks seda analüüsima ja püüdma sellest õppida. Toetust on võimalik leida professionaalidelt ja lähedastelt. Karjääriõpetus 1. Mis on karjäär? Karjäär on tee, mis algab juba lapseeas. Karjäär hõlmab nii elukutsevalikut, koolitust, astumist tööellu ja eneseteostust, pensionile jäämist ning tegevust pensionipõlveski. 2. Miks inimesed töötavad ja vahetavad töökohti? Tänasel päeval eeldab konkurentsivõimelisena püsimine töötajalt valmisolekut pidevalt õppida ja areneda. Karjääritee valikul tuleb sul uurida võimalusi, kuidas oma