Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Hiir ja Joystick (0)

1 HALB
Punktid

Lõik failist

Hiire leiutas douglas Engelbart 1963.a.
Arvutihiir on osutusseade arvuti kasutamise
lihtsustamiseks. Nii ei pea klaviatuurilt käske
andma.
Eriti mugav on kasutada seda graafilises
töökeskkonnas. Kuigi kursori liigutamiseks saab
kasutada ka klaviatuuri kursorijuhtimisklahve,
on töö hiirega siiski käepärasem. Töö graafiliste
kujutistega ilma hiireta, on kui mitte võimatu, siis
vähemalt äärmiselt ebamugav.
Tavalisim on 23 nuppu, kuid spetsiaalsetel
mängudele mõeldud hiirtel on ka neli ja
enam nuppu.
On kolme tüüpi hiiri:
· Mehaaniline

Vasakule Paremale
Hiir ja Joystick #1 Hiir ja Joystick #2 Hiir ja Joystick #3 Hiir ja Joystick #4 Hiir ja Joystick #5 Hiir ja Joystick #6 Hiir ja Joystick #7 Hiir ja Joystick #8 Hiir ja Joystick #9 Hiir ja Joystick #10 Hiir ja Joystick #11 Hiir ja Joystick #12 Hiir ja Joystick #13
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-04-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kirsipunane Õppematerjali autor
PP esitlus hiirest ja joystickist

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
22
odt

Hiir on abivahend arvutiga suhtlemiseks

KOOLI NIMI osakond Osakonna lühend nimi Iseseisev töö Hiir Juhendaja Tartu 2016 1. HIIR Hiir on abivahend arvutiga suhtlemiseks. Eriti mugav on kasutada hiirt graafilises töökeskkonnas. Kuigi kursori liigutamiseks saab kasutada ka klaviatuuri kursorijuhtimisklahve, on töö hiirega siiski võrratult käepärasem. Töö graafiliste kujutistega ilma hiireta, on kui mitte võimatu, siis vähemalt äärmiselt ebamugav, vaatamata sellele, et paljud tarkvarapaketid pakuvad mõlemat võimalust 1.1. Traditsiooniline hiir

Informaatika
thumbnail
5
docx

Klaviatuur ja hiir

Klaviatuuri kasutamiseks on tehtud kümnendsõrmesüsteem, milleg järgi on igal sõrmel klaviatuuril oma piirkond. Algasendis on sõrmede asukohad järgmised: Mõlemad pöidlad tuleb hoida tühikuklahvi kohal. Pärast mõne teise klahvirea klahvile vajutamist peab sõrm minema kohe lähteasendisse tagasi. Hiir Hiirt kasutatakse arvutiga suhtlemisel. Kuigi tegelikult saab arvutit ka ilma hiireta juhtida, on see hiirega siiski lihtsam. Hiir leiutati juba 1960-ntatel aastatel, laialdaselt hakkas ta levima aga alles 1980-ndatest alates. On kolm erinevat hiiretüüpi. 1. mehaanilised: Mehhanilised ehk taditsioonilised hiired on väikeste nuppudega varustatud karbike, mis on juhtme abil arvutiga ühenduses. Karbi sees pöörleb väike kummist või plastist kuulike. Kui liigutada hiirt alusmatil, siis kuul pöörleb ja tema liikumisele reageerivad kaks rullikut, mis on ühendatud kahe teineteisest 90 võrra pööratud anduriga

Informaatika
thumbnail
7
doc

Sisend- ja väljundseadmed - lühireferaat

Sisendseadmed ja väljundseadmed Sisukord Sisendseadmed........................................................................................................Leht 2 · Klaviatuur..................................................................................Leht 2 · Hiir.............................................................................................Leht 3 Väljundseadmed........................................................................................................Leht 4 · Printer....................................................................................Leht 5 · Kuvar.....................................................................................Leht 5

Informaatika
thumbnail
17
doc

Arvuti lisatarvikud

SISUKORD Sissejuhatus.........................................................................................................................4 1. Sisendseadmed.................................................................................................................5 1.1 Klaviatuur...................................................................................................................5 1.2 Hiir............................................................................................................................. 5 1.3 Hiirematt.................................................................................................................... 6 2. Väljundseadmed...............................................................................................................8 1.4 Kuvar.............................................................................................

Arvutiõpetus
thumbnail
50
doc

Exami materajal

Arvuti riistvara matemaatilised alused · Kahendsüsteem Digitaalseadmetes teostatavate arvutuste ja muu infotöötluse kiirus, täpsus ja arusaadavus sõltub suuresti seadmes kasutatavast arvutussüsteemist. Digitaaltehnikas domineerib kahendsüsteem nii iseseisva süsteemina kui ka teiste arvusüsteemide realiseerimise vahendina ja seda järgmistel põhjustel: Füüsikalise realiseerimise lihtsus tehete sooritamise põhimõtteline lihtsus funktsionaalne ühtsus Boole'i algebraga, mis on loogikalülituste peamine matemaatiline alus. Kahendsüsteem kuulub positsiooniliste arvusüsteemide hulka nagu kümnendsüsteemgi. Kahendarvu kohta nimetatakse bitiks. Vasakpoolseim koht on kõrgeim bitt ja parempoolseim madalaim bitt. · Boole funktsioonid ja nende esitus Digitaalseadmete realiseerimise matemaatiliseks aluseks on valdavalt kahendloogika ja kahendfunktsioonid. Kahendfunktsioone saab esitada olekutabelite abil, kus 2 n (n- argumentide väärtuste võimalike kombinatsioonide

Arvutid
thumbnail
17
doc

Eksam

Erinevuseks AT-ga on see, et ATX plaat vaja lisaks 12V ja 5V veel 3,3V toitepinget (RAM mälude jms. toitmiseks). Samuti erineb ATX emaplaat AT-st oma toitepistiku kuju suhtes. AT ja ATX pistikud ole omalahel asendatavad. Vool otse emaplaadile. Arvuti lülitub ise välja. 12. BIOS ja selle erinevad versioonid BIOS- Personaalarvuti püsimälusse salvestatud programm, mis liidestab operatsioonisüsteemi välisseadmetega (kuvar, klaviatuur, hiir, kõvaketas jms.). Üks lihtsamaid kasutatavaid BIOSe on AMI BIOS (American Megatrends toode) Talle järgnevad Award, MR ja Phoenix 13. Blade serverid Blade ­ (labaserver(est) Multiprotsessor-arvutisüsteem, mis kujutab endast ühele trükkplaadile paigutatud üht või mitut keskprotsessorit ja mälu ning mis on ette nähtud ühe kindla ülesande täitmiseks, näit. veebilehtede serveerimiseks

Informaatika
thumbnail
41
docx

IKT põhimõisted

abil (ka programmid); inimtööjõudu, kelle töö on otseselt suunatud muude IKT vahendite toimimisele,arendamisele jms. Programm (ingl. program) ­ on üksus, mis vastab mingi tehiskeele reeglitele ning koosneb teatava töö teostamiseks vajalikest käskudest. Riistvara (ingl. hardware) - all mõistetakse nii arvuti füüsilisi komponente kui ka sisendväljundseadmeid ehk nn. "käegakatsutavad" osad: monitor, hiir, korpus jms. Tarkvara (ingl. software)- hõlmab endas kõiki mittefüüsilisi arvuti tööks vajalike komponente, eelkõige arvutiprogramme ning nende andmeid - andmefaile, seadeid, dokumentatsiooni, jne. Tarkvara vajab oma toimimiseks riistvara, millele tarkvara talletatakse ning millel ta saab oma funktsioone täita: andes käsklusi riistvarale või täites mõne teise tarkvarajupi käsklusi. Infotehnoloogia (lüh. IT) - tehnoloogia, mis tegeleb informatsiooni talletamise,

Infotehnoloogia
thumbnail
76
doc

Arvutid I eksami materjal

.....52 Programmeeritav katkestuste kontroller (Programmable interrupt controller).....................52 Programmeeritav taimer (Programmable interval timer controller)......................................52 Sisend-väljund seadmed ................................................................................................................ 52 Klaviatuur (Keyboard)...............................................................................................................52 Hiir ja juhtkang (Mouse and joystick)......................................................................................55 Hiir.........................................................................................................................................55 Juhtkang.................................................................................................................................57 Kuvar (Display)...................................................................

Arvutid i




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun