Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis zanri teosega on tegemist?
  • Kui kaua kestis reis Londonisse?
  • Kui Bach ja Händel oleksid kohtunud millest nad oleksid rääkinud?

Lõik failist

Kaunist
advendiaega!
Georg Friedrich Händel
Hilisbaroki suurkuju
Orelikontsert B-duur
I osa Allegro
Küsimused:
· Mis zanri teosega on tegemist?
·Kirjelda, mida kuuled.
·II osa Adagio e fuuga - mille
poolest erineb?
Eestis Rootsi aeg (1558-1710). Tartu
Ülikool. Forseliuse seminar
koolmeistrite ja köstrite õpetamiseks
Georg Friedrich Händel
23. veebruaril 1685 Halles
· Händeli Isa oli õukonnas tunnustatud kirurg
· esimesed muusikaõpingud Friedrich Wilchelm
Zachow juures (orel, klavessiin, viiul, kompositsioon)
·1702 õppis Halle ülikoolis õigusteadust, samal ajal
abiorganist toomkirikus
·1703 lahkub Hamburgi
Hamburg 17031706
· Viiuldaja, klavessiinimängija, orkestrijuht
· Esimesed ooperid "Almira" ja "Nero" º
º
Händel mõistis, et vajab ooperi vallas koolitust ºº
1706-1709 Itaalia. Mõjutused ja abi karjääris
Arcangelo Corelli ja Alessandro Scarlatti.
Suurim menu ooperil Agrippina.
Esimesed oratooriumid.
Itaalias suur edu. Võtab vastu
tööpakkumise kappellmeistri kohale Scarlatti
Georg Ludvigi õukonnas. Corelli
Kui kaua kestis reis Londonisse?
London ja Händeli edukad ooperid.
!!!36 ooperit!!!
· Rinaldo ­ suur menu Kuninglikus Teatris
Rinaldo
· Alates 1719 ­Londoni teatrijuht,Kuninglik Muusikaakadeemia
asub Kuningliku Teatri ruumes.
Kirjutab hulgaliselt oopereid:
· Julius Ceasar
· Alcina
· Xerxes
· Deidamia (viimane ooper)
·Peategelased antiikmaailma kangelased. Ehedad ja inimlikud tunded,
tõepärased portreed. Händel tahab publikut kasvatada asjatundlikuks
kuulajaks.
·Geniaalsed meloodiad, lihtsus, kontrastirikkus
·Aariad kirjutatud enamasti kastraatidele
·Tõsised ooperid hakkasid kaotama oma kohta muusikaelus
17281732 ebaedu periood
· Publiku maitse muutus, ballaadooperite populaarsus
· Ooperiteatri 3 pankrotti
· Kuninglik Muusikaakadeemia lõpetab tegevuse
· Konkureeris teiste teatritega
· Vastuolud lauljatega
· Ränk kriitika ajakirjanduses
· Ajurabandus, tervis halveneb
ORATOORIUMID
· Majanduslikud raskused, avaldab trükis oma varasemaid teoseid. Katsetab
oratooriumiga.
· 1732 Esther, ingliskeelne tekst Vanast Testamendist
· 1736 John Drydeni luulele Aleksandri Pidu
· 1739 Saul; Israel Egiptused
· 1741 Messias, esiettekanne Dublinis, 1750 publiku menu
· 1743 Simson
· 1744 Joosep ja tema Vennad; Semele
· 1745 Belsatsar; Herakles
· 1747 Juudas Makabeus
· 1751 Jephta "How dark, O Lord,are thy descrees"
Orkestrisüit:Tulevärgimuusika 1749
Music for the Royal Fireworks
·Kirjutatud Kuninga tellimusel
·Tähistas Aacheni rahulepingu
sõlmimist
·2 versiooni:puhkpillidele ja
keelpillidele
28. Juulil 1750 sureb Johann Sebastian Bach
Kui Bach ja Händel oleksid kohtunud, millest nad oleksid rääkinud?
14.aprill 1759 Londonis
Maetud Westminister Abbeys
Saksa päritolu,
Inglise kodakondsus
Fuuga, Itaalia muusika
polüfoonia mõjud
18. saj.
Ooperid Lai tuntus
Euroopas
Ühendab saksa,
Hilisbaroki
prantsuse, inglise,
tähtis suurkuju
Itaalia traditsioone
Helilooming mõjutas
Esimene
Jospeh Haydni
vabakunstnik Oratooriumid loomingut
Inglaste
rahvusuhkus
Aitäh!

Vasakule Paremale
Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #1 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #2 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #3 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #4 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #5 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #6 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #7 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #8 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #9 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #10 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #11 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #12 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #13 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #14 Georg Friedrich Händel ja hilisbarokk #15
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-01-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 27 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor djbluesky Õppematerjali autor
slideshow

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
rtf

Georg Friedrich Händel

Georg Friedrich Händel 1685-1759 Händel sündis Halles 23.02.1685. Ta ilmutas varakult huvi muusika vastu; isa soovis talle paremat tulevikku ja õhutas teda õigusteadust õppima. Hertsog soovitas Händelil orelimängu õppida, mistõttu anti poiss kuulsa organisti Friedrich Wilhelm Zachovi käe alla. Tema juures õppis poiss orelit, klavessiini, viiulit ja kompositsioonialuseid ja kirjutas seal vähemalt 7 kirikukantaati. 1702 astus Händel ülikooli õigusteadust õppima, kuid kõrvalt töötas Halle kalvinistlikus toomkirikus abiorganistina. 1703 lahkus ta Hamburgi. Hamburg (1703-1706) Hamburgis sai Händelist kõigepealt viiuldaja Saksamaa tähtsaimas ooperiteatris, varsti

Muusika
thumbnail
32
ppt

Georg Friedrich Handel

Georg Friedrich Händel 1685-1759 Anu-Mai Lillo [email protected] · Sündis 23. veebruaril 1685 Halles · Tema isa oli õukonnas tunnustatud kirurg · Isa õhutas poega õigusteadust õppima · Isa eest salaja käinud ta pööningul klavikordi harjutamas · 1702. a. astus Händel Halle ülikooli ja õppis põgusalt õigusteadust · Töötas ka Halle kalvinistlikus toomkirikus abiorganistina · 1703. a. lahkus ta Hamburgi Toomas Siitan "Õhtumaade muusikaajalugu I" 1710 Toomas Siitan "Õhtumaade muusikaajalugu I" Hamburg (1703-1706) · Temast sai viiuldaja ooperiteatris · 1703. a. käis Händel Lübeckis külas vananeval Buxtehudel, ilmse huviga peatselt vabaneva prestiizika organistikoha vastu

Muusika
thumbnail
32
ppt

Georg Friedrich Handel

Georg Friedrich Händel 1685-1759 · Sündis 23. veebruaril 1685 Halles · Tema isa oli õukonnas tunnustatud kirurg · Isa õhutas poega õigusteadust õppima · Isa eest salaja käinud ta pööningul klavikordi harjutamas · 1702. a. astus Händel Halle ülikooli ja õppis põgusalt õigusteadust · Töötas ka Halle kalvinistlikus toomkirikus abiorganistina · 1703. a. lahkus ta Hamburgi Toomas Siitan "Õhtumaade muusikaajalugu I" 1710 Toomas Siitan "Õhtumaade muusikaajalugu I" Hamburg (1703-1706) · Temast sai viiuldaja ooperiteatris · 1703. a. käis Händel Lübeckis külas vananeval Buxtehudel, ilmse huviga peatselt vabaneva prestiizika

Ajalugu
thumbnail
8
doc

Georg Friedrich Händel- muusika referaat

................................................................................................ 6 3.3 Veemuusika ja tulevärgimuusika............................................................................... 7 KASUTATUD ALLIKAD...................................................................................................... 8 2 SISSEJUHATUS Georg Friedrich Händel (23. veebruar 1685 ­ 14. aprill 1759) oli saksa helilooja, kes suurema osa oma elust veetis Inglismaal. Händel on Bachi kõrval teine hilisbarokkmuusika suurkuju, kes väljendas ennast peamiselt ooperizanris, mis jäi Bachist puutumata. Bach esindab vana tsunftikunstniku vaimu, Händel uusaegse karjäärikunstniku mudelit. (1) Georg Friedrich Händel 3 1. KARJÄÄRI ALGUS

Muusika
thumbnail
6
doc

Barokk, OOPERI SÜND, ITAALIA OOPER

Kuid juba kaasaegsed kutsusid teda Briti Orpheuseks ning tema koht ingise muusikas pole kindlasti tagasihoidlikum kui Mozartil oma ajastu Kesk-Euroopas. Pärast Purcelli surma sattus inglise muusikaelu järjest enam itaalia mõju alla ning vaid Purcelli looming hoidis veel aastakümneid ülal inglaste rahvuslikku uhkust. Paraku pole inglise muusikaloos pärast Purcelli pikka aega ühtki oma rahvusest suurkuju ­ paljude järgmiste põlvkondade jaoks sai muusikas keskseks nimeks Georg Friedrich Händel. GEORG FRIEDRICH HÄNDEL 1685-1759 Händel sündis Halles 23.veebruaril 1685.aastal. Poiss ilmutas varakult huvi muusika vastu, kuid isa soovis talle paremat tulevikku ja õhutas poissi õigusteadust õppima. Noor Händel olevat siiski käinud salaja pööningul klavikordi harjutamas. Kord kuulnud üks hertsog tema orelimängu ja soovitanud talle tungivalt muusikaõpinguid.

Muusika
thumbnail
6
doc

Muusika teema: barokk, ooperi sünd

Kuid juba kaasaegsed kutsusid teda Briti Orpheuseks ning tema koht ingise muusikas pole kindlasti tagasihoidlikum kui Mozartil oma ajastu Kesk-Euroopas. Pärast Purcelli surma sattus inglise muusikaelu järjest enam itaalia mõju alla ning vaid Purcelli looming hoidis veel aastakümneid ülal inglaste rahvuslikku uhkust. Paraku pole inglise muusikaloos pärast Purcelli pikka aega ühtki oma rahvusest suurkuju ­ paljude järgmiste põlvkondade jaoks sai muusikas keskseks nimeks Georg Friedrich Händel. GEORG FRIEDRICH HÄNDEL 1685-1759 Händel sündis Halles 23.veebruaril 1685.aastal. Poiss ilmutas varakult huvi muusika vastu, kuid isa soovis talle paremat tulevikku ja õhutas poissi õigusteadust õppima. Noor Händel olevat siiski käinud salaja pööningul klavikordi harjutamas. Kord kuulnud üks hertsog tema orelimängu ja soovitanud talle tungivalt muusikaõpinguid.

Muusikaajalugu
thumbnail
8
docx

X klass kokkuvõte

Samuti olid tähtsad zanrid ooper ja oratoorium. Oratooriumizanri tähtsaimaks alaliigiks sai protestantlikus muusikas passioon ehk Jeesuse kannatuslugu. Nimetusega ,,sonaat" tähistati barokkajastul mitmeosalist, tavaliselt pilliansamblile loodud instrumentaalteost. Selle paralleelvormiks on kontsert. Süit oli instrumentaalmuusika kolmas olulisem vorm. 13) 3 TÄHTSAMAT BAROKKAJASTU MUUSIKAMAAD JA NENDE MAADE HELILOOJAD Inglismaa ­ Henry Purcell Prantsusmaa ­ Jean-Baptiste Lully Saksamaa ­ Georg Friedrich Händel 14) GEORG FRIEDRICH HÄNDEL 1685-1759 Händel sündis Halles 23.veebruaril 1685.aastal. Poiss ilmutas varakult huvi muusika vastu, kuid isa soovis talle paremat tulevikku ja õhutas poissi õigusteadust õppima. Noor Händel olevat siiski käinud salaja pööningul klavikordi harjutamas. Kord kuulnud üks hertsog tema orelimängu ja soovitanud talle tungivalt muusikaõpinguid. Händeli õpetajaks sai kuulus Halle organist Friedrich Wilhelm Zachow

Muusikaajalugu
thumbnail
25
docx

Varane muusikalugu

Varane muusikalugu (MTX 310) ­ kursuse teemad. 1. Saksa protestantlik kirikumuusika 16.­17. sajandil. Heinrich Schütz ja tema ajastu saksa muusikas. Kontsertstiil ja oratoorium. Muusikaline retoorika ja figuuriõpetus. Muusika Põhja-Saksamaal 17. sajandi II poolel. 2. Johann Sebastian Bach. Stiili kujunemine, mõjutused. Helikeele semantika, tsitaadid. Olulisemad vokaalteosed (passioonid, kantaadid, missa). Instrumentaalmuusika (orkestri-, kammer-, oreli- ja klaviirimuusika). 3. Georg Friedrich Händel. Stiili kujunemine, mõjutused. Ooperilooming. Inglise oratoorium. Instrumentaallooming. 4.Klassikalise stiili ja uute vormide kujunemine muusikas 18. sajandi keskel. Tähtsamad muusikakeskused (Mannheim, Berliin/Potsdam, Viin, Pariis) ja koolkonnad 18. sajandi keskel, nendega seotud muutused ja tähtsamad heliloojad. 5. Klassikalise sümfoonia kujunemine. Orkester 18. sajandi II poolel. 6. Sonaadivorm. Kammeransamblid, anrid, vormid 18. sajandi II poolel. 7

Muusikaajalugu




Meedia

Kommentaarid (2)

brital profiilipilt
brital: Palju informatsiooni
18:43 10-02-2013
thebmwm1 profiilipilt
thebmwm1: päris hea
15:11 06-12-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun