Fovism · ''Kristus eeslinnades'' · muutus usk ilu ja kunsti igavestesse reeglitesse · kristlik stseen ''Õhtumaal'' · rahvas harjus erinevate stiilide ja vooludega · ''Salongis'' · kadus ühiskonnakriitika · moodsa kunsti arengus tähtis züriiga näitused Futurism Pariisis 1903 Sügissalong Itaalia · eksponeeris uuendusi, mälestusnäitused post- · uue ja vana kontrastid impressionistide loomingust suurem tähtsus · noortele traditsioonid tõkkeks ja koormaks uudsus · 1905 noored kunstnikud · enneolematu kärakas enesereklaam rahvakogunemistel · joonistus tinglik, värvid puhtad segamata · olulisim Filippo Tommaso Marinetti
Kirjandusliku futurismi rajaja ja teoreetik (peateos esimene futurismi manifest ,,Kirjandusliku futurismi tehniline manifest") Manifestid teatraalsed ja tundeküllased Eesmärk vabastada luule traditsioonilise lauseehituse ja kirjavahemärgistuse kammitsast 1912 provokatiivne tekst ,mis ülistas kiirust ja sõda Peale peateose avaldamist rida ettekandeid ja loenguid, et värvata futurismile poolehoidjaid 1919 astus ühena esimestest fasistlikku parteisse Futurism kunstis Futuristidele tehnika kajastamine väärtuslikum kui inimhinge probleemid Dünaamika ja liikumine (ajastu dünaamika) Traditsioonilistest motiividest lahtiütlemine (nt. aktimaal) Teravad ja kriiskavad värvikombinatsioonid Väljendati abstraktsust* ühemõttelise ning pretensioonika pealkirjaga (Giacomo Balla "Koer keti otsas" 1912) Futurismi avaldumine skulptuuris ja arhitektuuris
· Vikerkaart meenutavad värvid · ,,Ringid", ,,Elektrilised prismad" LEGER · Geomeetrilised kujundid (Cezanne) · Tumedat värvi silindrid, torud · Tahtis näidata inimeste ja masinate ühtekuuluvust · ,,Kettad", ,,Linn" Skulptuur · Geomeetrilised vormid (kuulid, koonused, silndrid) · Motiiv kõigest aimatav, pealispond polnud oeluline BRANCUSI (Rumeeniast Pariisi) · ,,olemuslik" põhivorm, ,,Lind ruumis" ARHIPENKO · Kujundas USA kunsti 3. Futurism (ptk 9, lk 61-65) Algab Itaalias 19. sajandi lõpul. Vastolu Põhja- ja Lõuna-Itaalia vahel. (uue ja vana kontrast) Taheti uuendust, arvati, et Itaalia on maha jäänud, taheti katkestada sidemed minevikuga, tähtsaks muutus tulevik, sealt ka nimi futurism Futurism programmina kui kunstina plaanid, manifestid (esitati neid plaane rahvuskogunemistel ja ajakirjanduses) MARINETTI · 1909 manifest Pariisis (ajalehes Le Figaro kirjandusliku futurismi teemaline manifest)
Audentese Spordigümnaasium Rainer Komi Futurism Referaat Juhendaja: Rainer Vilumaa Tallinn 2010 Sisukord Tiitelleht.............................................................................................1 Sisukord..............................................................................................2 Futurismi teke ja seisukohad......................................................................3 Futurism kujutavas kunstis........................
FUTURISM …kui programm sündis enne kui sellele vastav kunst, selle poolest erineb ta varasematest kunstivooludest, kus teooriad on tekkinud loodud teoste tõlgendusena. Futuristide kärarikas kollektiivne enesereklaam oli üsna enneolematu nähtus kunstiajaloos. Futuristide manifesti tähtsaim autor ja ettevõtmiste peakorraldaja oli poeet FILIPPO TOMMASO MARINETTI (1876-1944). Esimeses manifestis Pariisis kuulutatakse, et tsivilisatsiooni saavutused on imepärased ja nõuavad uut tüüpi kunsti. Vana kunst on kõlbmatu ja muuseumid on surnuaiad. Eriti vaimustab futuriste tehnika areng ja selle kajastamist peavad nad väärtuslikumaks kui inimhinge probleeme. Masinaajastu olemuseks on liikumine ning kunsti ülesanne on väljendada dünaamikat. 1910. aastal esitati futuristlike maalikunstnike manifest. Ajastu dünaamika väljendamiseks tuli kujutada motiivi arengut ajas, s o ühel pildil esitada järgnevaid olukordi ja seisundeid. Kasutati teravaid ja võimalikult kriiskavaid värvik
Inglise 17.-18.sajandi kunst 17.saj kujutav kunst oli väga tagasihoidlik, õukonda imporditi väliskunstnikke: Rubens, van Dyck. Kunstiajakeemia luuakse alles 18 sajandi II pooles. Erakunstikoolid samas eksisteerisid ka varem. Revolutsioon 17. saj keskpaigas, tulemuseks puritaanide võimuletulek ning puritaanid ei soosinud kujutavat kunsti. Alles 18.saj kujuneb välja normaalne kultuurielu. Tol ajal on silmapaistev teatrikunst tänu Shakespeare'ile. Restauratsiooniaegne näitetegevus oli labane. Huvitavad arhitektuurinähtused 17. saj Charles I ajal Euroopa suurim kuningaloss Whitehall, arhitekt I. Jones. Ületas mitmekordselt Hispaania & Prantsuse kuningalossi. Üle 4000 saali. Põles täiesti maha 1680.aastate alguses. Säilinud vaid Banqueting House (Whitehali pidusaal) varapalladionism. Palladio kujunes väga populaarseks arhitektiks tänu Inigo Jonesile. Jones käis korduvalt Itaalias, matkis Palladiot. Palladionsmile oli tüüpiline kolossaalorder, ka Banqueting Houseis kolo
Moodsa kunsti voolud 20 sajandil Sisukord: 1. Sissejuhatus 2. Fovism 3. Kubism 4. Futurism 5. Ekspressionism ja ,,Die Brücke'' 6. Dadaism 7. Sürrealism 8. Konseptualism 9. Abstraktsionism 10. Minimaalkunst 11. Suprematism 12. Postpop ja Hüperrealism 13. Op-kunst ja Kineetiline kunst 14. Kasutatud materjalid Sissejuhatus 20. sajandi vaieldamatuks pealinnaks oli Pariis. Seal oli palju vana kunsti. Väga paljudest riikidest saabus sinna palju noori kuntsnikke, et õppida, ennast täiendada või elada kunstist
1.Impressionism ja moodne maailm 2. võitlev avangard - futurism 3. dada ja sürrealism 4. abstraktne ekspressionism 5. popkunst 6. kontseptualism 7. minimalism 8
Kõik kommentaarid