Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Francisco Goya (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


Francisco goya
Greete  Orgusaar
NRG
11 A
Francisco goya ( 1746 -1815)
Hispaania maalikunstnik
Oli pärit vaesest taluperest, kuid tõusis Hispaania õukonnamaalijaks
Elu lõpus jäi kurdiks ning  pimedaks
Talle meeldisid võimsad emotsioonid ning armutu tõetruudus
Süngeid muljeid sõjast Prantsuse vägedega kujutas ta graafikasarjas 
“Sõjakoledused” 
“2.mai 1808 Madridis” 
Kompositsioon
Dünaamiline kompositsioon (pildil toimub liikumine, mis on väga hästi jäädvustatud)
Pildil on palju inimesi: mõõkadega võitlejad,  ratsanikudlinnakodanikud , laibad, 
aadlikud, vasemad inimesed
Tagaplaanile jäävad suured hooned 
Pilt on küllaltki udune ja suitsune
Kõige suurem tähelepanu langeb pildi keskel olevale valgele hobusele ja tema 
seljast maha kukkuvale mehele
Värvid
See on olustikumaal  ning väga hästi on osatud kasutada kontrastsust
Väga hästi  viimistletud
Valdavad  on tumedad ja määrdunud toonid
Pildi keskel olev hobune on kujutatud säravvalgena
Üldiselt on kogu maal kujutatud hägusena
Kõige suurem osa valguses on koondunud pildi keskossa, ääred on võrdlemisi 
pimedad
Paigutus
Pildi üleval on kujutatud suuri hooneid ning väikest osa ka linnavaatest
Pildi keskosas toimub sõjategevus ja jõhkrad tapmised. Fookuse taha jäävad 
ahastusest karjuvad linnakodanikud
Pildi alumises osas on kujutatud langenuid ning tolmust maapinda, mille peal 
verised võitlused aset  leidsid
Pildi lugu
1808. a märtsis tungisid Napoleoni väed Põhja- Hispaaniasse . Puhkes rahvasõda 
ühtaegu nii Prantsuse okupantide kui iganenud feodalismi vastu. Goya nägi oma 
silmaga tänavavõitlusi Madridis ning neile järgnenud mahalaskmisi ja sai neist 
inspiratsiooni maalimiseks. 
Põhjus
Minu arvates maalis Goya selle pildi selleks, et mälestada kõiki neis võitlustes 
langenuid. Usun ka, et ta tahtis näidata, kui julm võib üks rahvarahutus olla. Ehk 
tahtis ta järeltulevaid põlvi selle eest hoiatada ning suunata neid targemalt 
tegutsema.
“ülestõusnute mahalaskmine 3. mail 1808”
Põhjus
Kui “2.mai 1808 Madridis” oli maal mässust Napoleoni vägede vastu, siis  
“Ülestõusnute mahalaskmine 3. mail 1808” on maal mässuliste hukkamisest.  Goya 
tahtis näidata mässu koledusi, et inimesed näeksid, milliseks võivad esialgu 
tühisena tunduvad   rahutused kujuneda. Usun, et ta soovis, et inimesed oleksid 
sõnakuulelikumad ning tasasemad ega oleks nii  agarad protestima. 
Kasutatud al ikad
http://www.avenuedstereo.com/modern/images_week03.ht m
http://www.flickr.com/photos/sftrajan/5471833626/
http://et.wikipedia.org/wiki/Francisco_de_Goya
http://et.wikipedia.org/wiki/Pilt:Goya_selfportrait.jpg
Kunstiajalugu  – renessansist impressionismini” Jaak Kangilaski
Aitäh !

Document Outline

  • Slide 1
  • Francisco goya (1746-1815)
  • “2.mai 1808 Madridis”
  • Kompositsioon
  • Värvid
  • Paigutus
  • Pildi lugu
  • Põhjus
Vasakule Paremale
Francisco Goya #1 Francisco Goya #2 Francisco Goya #3 Francisco Goya #4 Francisco Goya #5 Francisco Goya #6 Francisco Goya #7 Francisco Goya #8 Francisco Goya #9 Francisco Goya #10 Francisco Goya #11 Francisco Goya #12
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-04-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Greeteo Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
0
docx

E.Bornhöhe Ajaloolised jutustused(tasuja)

Tasuja JUTUSTUS EESTIMAA VANAST AJAST I Aastasadade kuristik haigutab meie ja selle aja vahel, milles siin räägitavad juhtumused on sündinud. Selle pika aja sees on meie maal, niisama kui mujalgi maailmas, palju vanu asju igaviku rüppe vajunud, kust neid ühegi muinasaegade tagasisoovija õhkamine enam välja ei meelita; uusi olusid, kuigi mitte kõigiti paremaid, on lugemata arvul tekkinud. Üldse on maailma muutlik nägu nooremaks, lahkemaks läinud; kuuesaja aasta eest oli ta, meie ajaga võrreldes, vana ja mõru. Iseäranis meie maal. Luba, lugeja, et ma sulle seda tagasitõukavat nägu paari kerge kriipsuga mõtte ette maalin. On pildil valitsev põhivärv, siis on kergem pildi kujudele karva ja seisuviisi anda. Kolmeteistkümnenda aastasaja hakatusel sattus eestlane isevärki naabrite keskele. Öeldakse, et naabritega üldse olevat raske rahus ja sõpruses elada. Aga eestlase tolleaegsed naabrid olid koguni hullud, üks hullem kui teine. Nad riisusid ta, vaese patuse pagana,

Kirjandus
thumbnail
0
docx

V. Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat

1 VICTOR HUGO_JUMALAEMA KIRIK PARIISIS ROMAAN Tõlkinud Johannes Semper KIRJASTUS ,,EESTI RAAMAT" TALLINN 1971 T (Prantsuse) H82 Originaali tiitel: Victor Hugo Notre-Dame de Paris Paris, Nelson, i. a. Kunstiliselt kujundanud Jüri Palm Mõni aasta tagasi leidis selle raamatu autor Jumalaema kirikus käies või õigemini seal uurivalt otsides ühe torni hämarast kurust seina sisse kraabitud sõna . ' ANAT KH Need vanadusest tuhmunud, üsna sügavale kivisse kraabitud suured kreeka tähed, mis oma vormi ja asendi poolest meenutasid kuidagi gooti kirja, viidates sellele, et neid võis sinna kirjutanud olla mõne keskaja inimese käsi, kõigepealt aga neisse kätketud sünge ja saatuslik mõte, jätsid autorisse sügava mulje. Ta küsis eneselt ja katsus mõista, milline vaevatud hing see pidi küll olema, kes siit maailmast ei tahtnud lahkuda ilma seda kuriteo või õnnetuse märki vana kiriku seinale jätmata. Hiljem on seda seina (ei mäleta küll täpselt, millist just) üle värvitud

Kirjandus



Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun