Viskan ära!
noor mees rebib tunnelis kuulutust maha
ma möödun ja mõtlen
kas tahab?
ei taha?
tahab ta kuulutust endaga viia
või ta ei taha et vaadataks siia
või ta ei soovi et minnakse sinna
kuhu see kuulutus soovitab minna
vaatan
kui noormees saab paberi lahti
mõtlen
kui palju on minu sees prahti
aga see mees võtab kuulutust ära
silm tahab puhata
suutmata vaadata
enese sisse
(Juhan Viiding “Tunnelis”)
Elame infoühiskonnas. Internet , televisioon, raadio ja kirjutav ajakirjandus kallavad meid päevast-päeva üle kõikvõimaliku
teabega. Et suudaksime orienteeruda selles kiirelt vahelduvas
maailmas, on hädavajalik osa sellest infotulvast kas lühemaks või
pikemaks ajaks talletada. Kuid mida teha tolle ülejäänud nö prahi
ja müraga, mida endasse koguda pole võimalik, kui meis on vähegi
soovi jääda inimeseks ja mitte muutuda arvutiks, kes meie vastava
käskluste peale on valmis endasse salvestama mida iganes.
Ilmselt on meile igaühele tuttav olukord, kus poes arve maksmiseks
välja võetud rahakotist on pea võimatu leida rahatähti, sest need
on mattunud sinna kogunenud kõikvõimalike vanade kviitungite,
reklaambrošüüride, lotopiletite ja jumal-teab veel mille alla.
Mulle tundub, et sarnane on olukord ka tolle infoühiskonnas elava
inimesega, kes sooviga olla teadmishimuline püüab endasse haarata
Kõik kommentaarid