ÄRIIDEE LEIDMINE JA HINDAMINE Äriidee olemus. Äriidee ei ole lihtsalt mõte, vaid see on leidlik mõte, mille realiseerumisel on võimalik teenida kasumit. See on kirjeldus sellest, mida ja kellele me midagi pakume ning kuidas me seda teeme. Kasumit me teenime klientide vajaduste rahuldamise kaudu. Klientide olemasolu on äriidee realiseerumise esimene ja kõige olulisem tingimus. Keskkond, kus ettevõte tegutseb, muutub pidevalt (uued tehnoloogiad, muutused ühiskonnas, uued seadused, muutuvad väärtused). Selleks, et ettevõte suudaks hoida või juurde võita kliente, peab ta pidevalt uuendama ja täiustama ka pakutavat toodet. Äriidee allikad. Äriidee allikad on väga erinevad. Kus keegi näeb ainult probleemi, võib ettevõtlik inimene näha suurt võimalust. Mõned allikad: - isiklikud huvid või hobid
ÄRIIDEE LEIDMINE JA HINDAMINE Äriidee olemus. Äriidee ei ole lihtsalt mõte, vaid see on leidlik mõte, mille realiseerumisel on võimalik teenida kasumit. See on kirjeldus sellest, mida ja kellele me midagi pakume ning kuidas me seda teeme. Kasumit me teenime klientide vajaduste rahuldamise kaudu. Klientide olemasolu on äriidee realiseerumise esimene ja kõige olulisem tingimus. Keskkond, kus ettevõte tegutseb, muutub pidevalt (uued tehnoloogiad, muutused ühiskonnas, uued seadused, muutuvad väärtused). Selleks, et ettevõte suudaks hoida või juurde võita kliente, peab ta pidevalt uuendama ja täiustama ka pakutavat toodet. Äriidee allikad. Äriidee allikad on väga erinevad. Kus keegi näeb ainult probleemi, võib ettevõtlik inimene näha suurt võimalust. Mõned allikad: - isiklikud huvid või hobid
5. ÄRIIDEE JA TURU-UURING Siin õpid Kuidas leida äriideed? Miks on vaja teha turu-uuringut? Head äriideed on vaja nii ettevõtte alustamiseks kui ka arendamiseks. Ettevõtluskogemuse puudumise tõttu on ellurakendatavat äriideed keerulisem leida eelkõige alustajatel. Samas võib kogenematus olla eelis, kuna keskendutakse rohkem analüüsile, kuidas saaks ideed teoks teha, ja mitte sellele, mis seda takistab. Äriidee leidmisest annab ülevaate järgnev joonis. Joonis 1. Äriidee allikad (Allikas: Randmaa 2007) Vaata ka äriideid siit: http://www.entrepreneur.com/businessideas/index.html http://www.businessideas.net/ http://www.sixmonthmba.com/2009/02/999ideas.html Ennem äriplaani kirjutama hakkamist, tuleb täpselt kindlaks määrata oma äriidee. Äriidee kindlaksmääramisel pead loogiliselt läbi mõtlema ja enda jaoks kirja panema vastused mitmele olulisele üksteisega seotud küsimusele: Mida soovid tegema hakata?
250 6. Nende (küsimuses 5 nimetatud) ettevõtete orienteeruv osakaal ettevõtete koguarvus. 92% mikroettevõtted, 7% väikeettevõtted, < 1% keskettevõtted, 0,2% suurettevõtted 7. R. Cantilloni ettevõtjakäsitlus. Ettevõtja on isik, kes leidis mõne seni kasutamata võimaluse ja tegi seejärel selle ärakasutamiseks vajalikke uuendusi. Selleks oli vaja raha, inimesi, tootmisvahendeid ja uut organisatsiooni. 8. J. Schmpeteri ettevõtjakäsitlus. Ettevõtja roll majanduses. Innovatsioonide põhiliigid. "Loov hävitus." Mark I ja Mark II süsteemid. Schumpeter ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid Ettevõtjate innovatsioonide rakendamise abil tagatakse majandusareng. Innovatsioonide liigid: uue või täiustatud toote juurutamine, uut tüüpi tootmismeetodite juurutamine harus, uue turu avamine, uute toorainete või pooltoodete kasutuselevõtt, uut tüüpi organisatsioonide loomine
1. Tunnetatakse potentsiaalselt edukat äriideed (nt senikasutamata tehnilist lahendust, mille eest tarbijad on nõus maksma) ning selle elluviimiseks hakatakse ettevõtjaks. 2. Tunnetatakse soovi hakata ettevõtjaks ning seejärel hakatakse teadlikult otsima äriideed, mida oleks võimalik ellu viia. Oled otsustanud hakata ettevõtjaks ning sul on olemas kompetents, kogemused ja teadmised. Enne kui hakkad äriidee elujõulisust hindama ja äriplaani kirjutama, tuleb täpselt kindlaks määrata oma äriidee. Uue ettevõtte rajamine koosneb kolmest põhietapist: ettevalmistav periood, tegevuse alustamise periood ja stardiperiood. Ettevõtte asutamise eelsed toimingud: 1. Ettevõtte tegevusala. 2. Ettevõtlusvorm. 3. Äriühingule ärinimi 4. Kaubamärk. Esmalt kontrolli selle kasutamise võimalust. 5. Internetidomeen 6. Äri asukoht
selle ära kasutamiseks vajalikke uuendusi. Selleks tuli kokku viia inimesed, raha ja tootmisvahendid ning luua uus organisatsioon. 2. "Ettevõtja" (entrepreneur) ja "omanik-juht"(owner-manager). Mille poolest nad erinevad? 8. J. Schmpeteri ettevõtjakäsitlus. Ettevõtja roll majanduses. Ettevõtja Omanik-juht Innovatsioonide põhiliigid. "Loov hävitus." Mark I ja Mark II süsteemid. Kasvuettevõte Elustili-ettevte J. Schmpeteri ettevõtjakäsitlus. Kiired muutused ,,Mugav" aktiivsuse tase Ettevõtja on innovaator, kes kombineerib resursse uutmoodi
sissetuleku taseme ja töökoormuse, mida nad teeniksid palgatöötajana. 2. Elustiili ettevõte: Ettevõte, mis tagab omanikule/omanikele võimaluse järgida teatud elustiili ja teenida sellega elatist. 3. Innovatsioonidele orienteeritud ettevõte: Ettevõte, mis toob turule uusi tooteid ja teenuseid, avastades ja luues uusi võimalusi, sõltumata ressurssidest, mis tal on jooksvalt kasuta Barringer´i ja Ireland´i äriidee teostatavuse analüüs 3. Kuidas jaotatakse Euroopa Liidus ettevõtteid mikroettevõteteks, väikeettevõteteks, keskettevõteteks ja suurettevõteteks (töötajate arvu järgi)? • 92% mikroettevõtted (0-9 töötajat) • 7% väikeettevõtted (10-49) • < 1% keskettevõtted (50-249) • 0,2% suurettevõtted (250+) • SMEs – Small and Medium Enterprises – 0-249 töötajat (VKEd). 4. Nende (küsimuses 3 nimetatud) ettevõtete orienteeruv osakaal ettevõtete koguarvus
· Ettevõtlustegevuse käivitamine · Tegevuse jätkusuutlikuse ja edu rajamine Ettevõtja Omanik-juht Kasvuettevõte Elustiili-ettevõte Kiired muutused "Mugav" aktiivsuse tase Suurem risk ja oodatav tulu Äraelamiseks piisav sissetuleku tase Strateegiline juhtimine Rutiinne, taktikaline juhtimine 6. Väikeettevõtete roll majanduses ning nende osakaalu tõusu põhjustanud tegurid. Väikeettevõtted on kohanenud turu tingimustega, paindlikumad, suurem osa töökohti luuakse väikeettevõtetes: hiires ja gasellid (70%) Väikeettevõtete osakaalu kasvu põhjused: · Teenindussektori osakaalu tõus ja tööstuse osakaalu langus. · Osade tegevuste sisseostmine suuremate ettevõtete poolt väikeettevõtetelt (allhange, outsourcing). · Turu segmenteerimine
Kõik kommentaarid