Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Totalitaarsete riikide kunst (1)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuhu saadeti paljud kunstiinimesed?

Lõik failist

Totalitaarsete riikide kunst Totalitaarne kunst  1930. aastail taganes avangardistlik kunst peaaegu kõikjal, toetati traditsioonilisemat kunsti  Säilis kunsti mitmekesisus kõikides riikides peale Saksamaa ja Nõukogude Liidu Kunst Saksamaal  Saksamaal oli avangardismivastane võitlus avalik  Mitmed kunstiinimesed sattusid koonduslaagritesse või tapeti  Korraldati nn häbistusnäitusi, mida käsutati vaatama töölised, õpilased või sõdurid  Osa avangardistide teoseid põletati avalikult Kunst Saksamaal  Natside kunsti meisterlikuim osa olid paraadid  Visuaalsesse kujundusse kuulusid erilised väljakud, auväravad ja valguskunsti efektid Hitleri eesmärk kunstis  Arhitektuuris kajastuv poliitiline võim peab suutma inimesi psühholoogiliselt mõjutada  Ehitise monumentaalsus peab inspireerima rahvuslikku, rahvalikku ja rassilist uhkust  Võidu kultuslik ülistamine Kunst NSVL -s  Nõukogude Liidus võitlus avangardistide vastu jõhkram  Kommunistid püüdsid oma võimu maskeerida humanistlike loosungitega  Nõukogude kunsti ainuõigeks meetodiks kuulutati nn sotsialistlik realism  Tegelikkust kujutati revolutsioonilises arengus Kunst NSVL-s  Sotsialistlikurealismi teooria pidas parimaks eeskujuks 19.saj realismi  Eeskujuks sai hoopis 19.saj akademism või klassitsism , sest võimud vajasid idealiseeritud pilte ja kujusid  Arhitektuuris lisati hoonetele paraadlikkust ning mõned hooned kavandati lausa hiiglaslikuna Küsimused  1) Kuhu saadeti paljud kunstiinimesed?  2)Kummas riigis oli suhtumine avangardistidesse jõhkram?  3) Nõukogude kunsti ainuõigeks meetodiks kuulutati missugune realism?  4) Mis oli natside kunsti meisterlikuim osa? Vastused
Vasakule Paremale
Totalitaarsete riikide kunst #1 Totalitaarsete riikide kunst #2 Totalitaarsete riikide kunst #3 Totalitaarsete riikide kunst #4 Totalitaarsete riikide kunst #5 Totalitaarsete riikide kunst #6 Totalitaarsete riikide kunst #7 Totalitaarsete riikide kunst #8 Totalitaarsete riikide kunst #9 Totalitaarsete riikide kunst #10 Totalitaarsete riikide kunst #11 Totalitaarsete riikide kunst #12
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-12-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 48 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor lennupungas Õppematerjali autor
Vt ka word dokumenti.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Totalitaarsete riikide kunst

1930. aastail taganes avangardistlik kunst peaaegu kõikjal ja tihti toetasid riikide valitsused traditsioonilisemat kunsti. Siiski säilis kunsti mitmekesisus kõikides riikides peale Saksamaa ja Nõukogude Liidu. Need olid diktatuuririigid, kes kontrollisid oma alamaid terrori ja vaimse tasalülitamise abil. Kuna taheti kogu elu täielikku kontrolli, oli vaja rangelt kontrollida ka kunsti, sest kunst suudab levitada ideid, hoiakuid ja meeleolusid. Totaalsed riigid püüdsid panna oma kodanikke mõtlema ja tundma võimalikult ühtemoodi ning järelikult ei saanud lubada ka mitmekesist kunsti. Avangardistlik kunst oli totaalsele võimule kasutu, sest selle abil oli raske teha massilist propagandat, aga ka lausa ohtlik sellepärast, et avangardislik kunst võis tekitada võõraid ja kahjulikke mõtteid, teiseks lihtsalt sellepärast, et uuenduslik kunst eeldab ja soosib

Kunstiajalugu
thumbnail
4
docx

TOTALITAARSETE RIIKIDE KUNST

TOTALITAARSETE RIIKIDE KUNST 1. Milliste sündmustega seoses keelustati avangardistlik kunst nii Saksamaal kui Nõukogude Liidus ? Need olid diktatuuririigid, kes kontrollisid oma alamaid terrori ja vaimse tasalülitamise abil. Kuna taheti kogu elu täielikku kontrolli, oli vaja rangelt kontrollida ka kunsti, sest kunst suudab levitada ideid, hoiakuid ja meeleolusid. Totaalsed riigid püüdsid panna oma kodanikke mõtlema ühtemoodi ning järelikult ei saanud lubada ka mitmekesist kunsti. 2. Miks seda tehti ? Avangardistlik kunst oli totaalsele võimule kasutu, sest selle abil oli raske teha massilist propagandat, aga ka sellepärast, et avangardistlik kunst võis tekitada võõraid ja kahjulikke mõtteid. Samuti oli ka see põhjus, et

Kunst
thumbnail
32
pptx

Totalitaarsete riikide kunst

Totalitaarsete riikide kunst Marilyn,Anette ja Siret • 1930.aastail taganes avangardistlik kunst. • Saksamaal ja Nõukogude liidus kunsti mitmekesisus ei säilinud. • Totalitaarsed riigid keelasid avangardistliku kunsti. (Isegi selle loomise). • Lubati ainult kasutada akadeismi ja realismi; sotsialistlik realism, idealiseeritud klassitsism. Saksamaa ja NSVL • Suurte juhtide ülistamine. • Revolutsioonisündmused ja sõjalised võidud. • Ideaalkangelased. • Töö ülistamine. • Massiline propaganda. Teemad • Avangardistivastane võitlus avalik

Kunsti ajalugu
thumbnail
2
doc

USA kunstist popkunstini

Mehhiko kunstis oli ühiskondlik-poliitilise sisuga seinamaal saavutanud enneolematu koha ja taseme. Tormiliste revolutsioonisündmuste järel võimul olnud vasakpoolsed valitsused andsid mehhiko kunstnikele suuri riiklikke tellimusi. Sotsialistlik suunitlus leidis ka USA kunstis 1930. aastatel rohkesti pooldajaid. Kriis, deprekas, fasismi tõus, Hispaania kodusõda muutsid paljud haritlased vasakpoolse ideoloogia pooldajateks. Seetõttu näis mehhiko kunst hästi sobivat eeskujuks USA monumentalistidele. Mitmed mehhiklased töötasid ka ise USA-s, kuid nende teoste ühiskondlikest ideedest püsivama tähendusega oli ameerika kunstnike ja publiku harjutamine julge, euroopalikust realismist erineva vormikeelega. 4. Saksamaal ja Nõukogude Liidus keelustati avangardistlik kunst 1930. a alguses. Võimud õhutasid viha, mida harimatud inimesed on tundnud kõige uue ja võõra

Kunstiajalugu
thumbnail
5
doc

Totalitaarsete riikide kunst - Saksamaa ja Nõukogude liit

Tallinna Saksa Gümnaasium Referaat Totalitaarsete riikide kunst XXX XXX 12A Tallinn 2010 Üldiselt kunstist totalitaarses Saksamaal ja Nõukogude Liidus Totalitaarsed riigid nagu Saksamaa ja Nõukogude Liit olid mõlemad diktatuurid, mis kontrollisid ja sekkusid tugevalt inimeste eludesse. Rangelt kontrolliti ka kunsti, sest läbi selle on võimalik levitada ideid, hoiakuid ja meeleolusid, mistõttu ,,vale" sõnumiga kunst valitsejatele väga ohtlikuks saada võib

Kunstiajalugu
thumbnail
6
docx

Kunstiajaloo õpiku vastused peatükid 12-19

12. KUNST I MAAILMASÕJA AJAL. DADA JA METAFÜÜSILINE KUNST 1. Kuidas reageerisid paljud kunstnikud I maailmasõja puhkemisele? Tekkisid mässumeelsed ja anarhistlikud rühmitused. 2. Kus asus Voltaire`i kabaree? Mis laadi etendused seal toimusid? Zürichis, Sveitsis. Näidati kaose ja pimeda juhuse kõikvõimsust. 3. Mida püüdsid dadaistid maailmale öelda? Kunstnikud pettusid ühiskonnas ja selle väärtustes, nad põlgasid ,,korralikku kodanikku" kes oli sõja puhkemises kaasosaline. 4. Mis laadi teoseid eelistasid dadaistid luua?

Kunstiajalugu
thumbnail
34
docx

KUNSTIAJALUGU 12.klass

.............................................. 5 4.Postimpressionistid I............................................................................................................................ 6 5.Postimpressionistid II.......................................................................................................................... 7 6.Fovism ja ekspressionism.................................................................................................................... 8 7.Eesti kunst 20.sajandi alguses............................................................................................................ 10 8.Kubism.............................................................................................................................................. 11 9.Futurism............................................................................................................................................ 13 10.Abstraktsionismi teke ja levik.............................

Kunstiajalugu
thumbnail
42
docx

Kunst 19. Ja 20.saj vahetusel

Põhisisuks oli rahutus, ühiskonna- kõige rahulikku õnnetunnet, rääki- kriitika ja maailmavalu, parema ühis- rõõmu nägemisest. sid väljenda- konna igatsus 2.Meeleolu misest 2.kujutasid kõike dramaatilises valguses 7.Nim. Saksamaal Dresdenis tegutsenud ekspressionistide rühmitus. Kes oli selle eesotsas? „Die Brücke“ Eesotsas olid E. L. Kirchner ja K. Schmidt-Rottluff. 7. Eesti kunst 20.saj alguses 1. Millises suunas arenes eesti rahvuskultuur 20.saj algusaastatel? Kümmekonna aastaga loodi kõik kunstielu hädavajalikud valdkonnad 2. Millal toimusid esimesed eesti kunsti ülevaatenäitused? 1906. aastal 3. Milliseid tehnikaid eelistas Kristjan Raud? Peamiselt söejoonistused ja graafika. 4. Millised teemad oli olulised Raua loomingus ? Temaatika sümbolistlik ja rahvusromantiline („Kalevipoja illustratsioonid“) 5. Kus oli võimalik õppida kunsti 20

Kunstiajalugu




Meedia

Kommentaarid (1)

arukaskl profiilipilt
arukaskl: Liiga lühike ja ebapiisav
19:04 28-02-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun