LÄHTEÜLESANNE TURUNDUSPROBLEEMI LAHENDAMISEKS Üle-eestiline jaekaupluste kett soovib mõõta klientide rahulolu. Ettevõttel on üle-eesti 50000 kliendikaardi omanikku. 1. Uuringu eesmärgiks on uurida klientide rahulolu ning selgitada välja klientide probleemid. 2. Probleemküsimused · Kuidas hindate kliendikaardiga pakutavaid soodustusi. (1-5 pallisüsteemis) · Hinnake oma rahulolu pakutavate toodetega. (1-5) · Mis mõjutab teie rahulolu pakutavate toodete ja teenuste juures? · Mis häirib teid pakutavate toodete ja teenuste juures? · Hinnake seda, kuidas olete saanud oma vajadusi rahuldada antud jaekaupluses. (1-5) · Kuidas iseloomustate seda jaekauplust. (1-5) · Milliseid halbu kogemusi on teil olnud seoses antud jaekauplusega? · Kuidas olete rahul teenindusega. (1-5) · Milline on teie positiivseim kogemus seoses antud jaekauplusega? · Milliseid vig...
Müües kasumilävepunktist väiksema koguse, ollakse kahjumis, pakkudes rohkem, saadakse kasumit.(Vihalemm 2008) Üks väga suur hinna kujundaja on veel see, kui ettevõte kasutab oma toodete müümisel vahendajaid, siis on oluline teada milliseks muutub toote lõpphind. Ka vahendajatel on kulud (ladustamine, müügi organiseerimiskulud jne) mis tuleb katta. Selleks lisavad nad toote hinnale juurdehindluse.(Vihalemm 2008) Vahendajaks võib olla näiteks jaekauplus. Oletame, et rõivaste tootja viib jaekauplusesse müügile oma käsitsi tehtud sallid. Tootja soovib salli eest saada 10 eurot. Kauplus soovib oma kulude katteks lisada juurdehindluse 50%. Seega on toote müügihind 15 eurot.(Vihalemm 2008) 3 HINNAKUJUNDUSSTRATEEGIAD 3.1 Hinnakujundusstrateegiad · staatiline hinnakujundus sama hind kehtestatakse kõikidele klientidele või turgudele
minimaalne võimalik müügihind. Hinna kujundamisel tuleb jälgida tavaliselt nii kulusid, konkurente kui ka tarbijaid. Liiga kõrge hinna puhul puudub nõudlus ja liiga madala hinna puhul puudub kasum. Kui ettevõte kasutab toodete müümisel vahendajaid, siis on oluline teada, milliseks kujuneb toote lõpphind. Ka vahendajad kannavad kulusid (ladustamine, müügi organiseerimise kulud), mis tuleb katta. Selleks lisavad nad toote hinnale juurdehindluse. Vahendajaks võib olla näiteks jaekauplus. Oletame, et rõivaste tootja viib jaekauplusse müügile oma käsitsi tehtud sallid. Tootja soovib salli eest saada 10 eurot krooni. Kauplus soovib oma kulude katmiseks lisada juurdehindluse 50%. Seega on toote müügihind 15 eurot. Vahendajate juurdehindlusprotsent e. hinnalisand sõltub nende turustrateegiast ja eesmärkidest. Mida kiiremini kaup ringleb, seda madalam on juurdehindluseprotsent. Näiteks piimal võib jaemüüja hinnalisand olla alla 8% ning garderoobikaupadel 250%.
· kommid võib kasutada kõiki · piim otse, ühe- ja kahetasandiline · saiakesed otse ja ühetasandliline · autod ühetasandiline · käsitööesemed otse, ühetasandiline · mesi otse, ühetasandiline · porgandidotse, ühe- ja kahetasandiline · maja/korter otse · puhkusereisid kolmetasandiline · juuksuriteenused otse, ühetasandiline Kirjeldage täpsemalt järgmiste jaotuskanalite funktsioone: · toiduainete jaekauplus (Maksimarket),- Ostab kaupa kokku nii otsekanalitest kui ka hulgikaubandusest. Müüb selle edasi juurdehindlusega klientidele · aianduskeskus (kauplus),- Ilmselt ostab kokku põhiliselt otsekanalist, võibolla ka ühetasandilisest. Müüb kauba edasi tarbijale, ladustab ja komplekteerib. · reisibüroo.- Kolmandatasandiline jaotuskanal. Selekteerib valiku reisifirmadest (võimalikud sihtkohad), kes omakorda saavad info reisiagentidelt.
5. TARBIJATE OSTUKÄITUMINE Turunduskontseptsiooni kohaselt on turundustegevuse aluseks tarbijate vajaduste selgitamine ja järgnev rahuldamine sobiva turunduskompleksi abil. Seega sõltub turunduse resultatiivsus tarbijate ja nende ostukäitumise tundmisest. Ostukäitumise all mõeldakse kõiki tegevusi ja otsustusi, mis seonduvad kaupade valimise, ostmise ja ostujärgse kasutamisega. Teatavasti ei saa tarbija ennast olulisel määral ümbritsevast keskkonnast eraldada, seepärast on ka tema käitumine sünnipäraste karakteristikute, ümbritseva keskkonna ja turundustegevuse vastasmõju tulemus. Kahjuks puudub tänapäeval üldine teooria, mis selgitaks piisava põhjalikkusega, miks tarbijad käituvad just nii, nagu nad käituvad. “Pigem võib võlukepikese abil rauda kullaks muuta kui ostjaid tunda ja nende käitumist ennustada,” on kriitiliselt kommenteerinud selle valdkonna alaseid teadmisi oma turundusõpikus Geoffrey Randall (Randall,...
1. Turunduse olemus: Turundus ehk marketing sai oma nime turu järgi, kus vanasti toimusid kauba vahetused raha või teiste toodete vastu linna keskel oleval turuplatsil. Turundus tähendab firma juhtimist turust lähtuvalt. Hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turunduskanalite valikut, hinnapoliitikat, reklaami, müüki ennast jpm. Ajalooliselt on levinumad kolm turundustõlgendust: · Turundus kui kaubandustegevuse organiseerimine · Turundus kui kaupade realiseerimise organisatsiooniliste, tehniliste ja kommertsfunktsioonide süsteem · Turundus kui tootmise juhtimise turukonseptsioon Turunduse 5 põhialust · Kõige tähtsam on tarbijakesksus; · Tarbijad ei osta toodet, vaid probleemilahendust; · Turundus on liialt oluline jätmaks see üksnes turundusosakonna mureks; · Turud on heterogeensed; · Turud ja tarbijad on pidevas muut...