Sündmused ja etendused
happening'id ja performance'id
Häppening
ing k to happen - toimuma, aset leidma
on popkunstile lähedane aktsioonikunsti vorm
kujunes 1960. aastatel
eesmärgiks likvideerida piir kunsti ja argielu, kunstniku ja
publiku vahel
tegevuse rõhk on improvisatsioonil, juhusel ja publiku
kaasatõmbamisel
olulised tunnused on mängulisus ja keskkondlikkus
üldjuhul ei proovita enne läbi ja tavaliselt toimub
mingiteemaline häppening vaid ühe korra
toimuvad vabas õhus kunstniku esitatud aktsioonidena
Etendus
ing k performance - etendus
happening'iga võrreldes plaanipärasem
esineja, esinejad ja publik on rohkem eraldatud
performance'i ja happening'i vahel pole teravat piiri
etendustekunst on jätkunud tänaseni ühe võimalusena
publikut mõjutada
selle leviku ühe põhjusena võib nimetada kunstnike soovi
saavutada vahetut side ja tagasisidet publikuga
Performance & Happening Happening on tegevuskunsti liik, milles kunstnik loob sündmuse, etenduse, milles tihti osaleb publik. Tegevuskunstiks nimetatakse 1960ndatel tekkinud etenduslikke kunstivorme nagu näiteks happening ja performance, eesti keeles sündmused ja etendused. Teatrietendustest eristab häppeningu tavaliselt süzee puudumine, mingid sündmused, mis kunstniku juhtimisel lihtsalt juhtuvad, mõjutades sellega publiku reaktsioone, mis omakorda mõjutavad häppeningu kulgu. Häppening (ing k to happen - toimuma, aset leidma) on popkunstile lähedane aktsioonikunsti vorm, mis kujunes 1960. aastatel eesmärgiga likvideerida piir kunsti ja argielu, kunstniku ja publiku vahel
Sõnaline osa kunstnike etendustes on enamasti väike või puudub hoopis. Mitte igal kunstnikul pole annet, julgust või soovi esineda näitlejana, aga mõnede arvates annab just kunstniku amatöörlik näitlejatöö etendustele erilise väärtuse. On etendusi, mis on humoristlikud, iroonilised või lihtsalt jantlikud, on aga ka tõsiseid, süngeid või isegi õudseid etendusi. Performance'i ja happening'i vahel pole teravat piiri. Etendus e. performance on siiski happening'iga võrreldes plaanipärasem ning esinejad ja publik on selle ajal rohkem eraldatud. Mõned etendused on hiljem siiski püsivama vormiga teostele ainet andnud. 23) ANTIVORMILINE KUNST, MAAKUNST, KONTSEPTUALISM, KEHAKUNST Ameerikas loobus Robert Morris stabiilsetest geomeetriliselt täiuslikest vormidest ja tõi oma näituseeksponaatide hulka mulda ja muud koredat materjali. Hiljem kasutas
Kõik kommentaarid