Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Haigused - sarnased materjalid

mõistekaardid
thumbnail
1
odt

Bioloogia KT - Muutumine, paljunemine, pärilikkus, Spikker (mõisted)

Muutulikkus-organismide võime muutude ja üksteisest erineda muutulikkuse vormid: 1)pärilik(mutatiivne ja kombinatiivne) 2)mittepärilik paljunemine-liigi arvukuse suurenemine paljunemise vormid: 1)suguline 2)mittesuguline-vegetatiivine ja eoseline geen-DNA lõik, mis osaleb organismi ühe või mitme tunnuse kujunemisel. Kromosoom-geenide materjaalne kandja DNA-aine rakutuumas, mis sisaldab ja säilitab pärilikku informatsiooni. Mutageen-mutatsioone (muutusi geenide või kromosoomide eihtuses) põhjustav tegur transgeene organism-organism, milleks on viidud teiste organismide geene. Alleelid- ühegeeni kaks vormi: vormid: 1)dominante 2)retsesiivne suguhormoonid ja soo määramine inimesel-inimese keharakus üks paar sugukromosoome. Soo määrab, millise sugukromosoomiga munarakk viljastub. Naistel kaks x kromosoomi, meestel pooltes x, pooltes y geeniteraapia-asendatakse oranismis vigane geen normaalsega viljastumine-munaraku ja seemenraku ühinemine. Vegetatiivne paljunemine-paljune

Bioloogia
7 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Multimeedia kasutamine õppetöös

informatsiooni edastajana kui ka kujunduselementidena ehk tähelepanu juhtijatena. Graafika on fotod, joonistused, graafikud, diagrammid, ikoonid, nupud, taustad. Selge ja oskuslikult valitud graafika annab õppematerjalidele palju juurde. MULTIMEEDIA ÕPPETÖÖS Loodusteaduslikud mudelid põhikoolile (Animatsioonid) http://mudelid.5dvision.ee/index.htm Noor loodusuurija http://bio.edu.ee/noor Õppeotstarbelised videod www.teachers.tv (Protsentarvutus) Mõistekaardid (LeMill) http://lemill.net/content/pieces/kevad/view Ristsõnad http://www.miksike.ee/documents/main/lisa/6klass/1eesti/loodus/Sootaimed.rist MULTIMEEDIA ÕPPETÖÖS Ajalooline karikatuur (karikatuuri analüüs) http://lemill.net/content/exercises/karikatuurianaluus/view http://ajalooasjad.blogspot.com/2010/03/toovihiklk3436saks Õppeotstarbelised mängud http://www.purposegames.com/game/eestijarvedjarannikum Mäluja tähelepanuharjutused http://lemill

Arvutikasutus
4 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Aktiivõpe ja aktiivõppe meetodid

Näiteks köitvas loengus kasutatakse erinevatest allikatest pärinevaid mitmesuguseid näiteid, vastuolusid, illustratsioone, näitlikustamist. Aktiivõppes on olulised ka soojendus- e. häälestusülesanded võiks olla seotud esitatava teemaga, kuid õpilaste jaoks ei pruugi see seos ilmtingimata kohe nähtav olla. Näiteks enne Ludwig van Beethoveni tutvustamist lasta õpilastel rääkida, mis muutuks nende elus, kui nad jääks kurdiks. Aktiiivõpet iseloomustab ka märkmete tegemine - mõistekaardid, ideeskeemid. Teadmiste kontrollimiseks võiks lasta õpilastel koostada küsimusi, ristsõnu või ka väitlust. Tulemuste edastamiseks võiks kasutada (uurimuse kokkuvõtte, referaadi, PowerPoint esitluse jms) esitamiseks seminari, kus kantakse ette oma töö ning kuulajad esitavad selle kohta küsimusi, arvamusi. Samuti saab kasutada videoseminari mitme kooli vahel. AKTIIVÕPPE MEETODID · Ajurünnak

Ühiskond
37 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eelkoolipedagoogika eksamiküsimused

Kordamisküsimused eksamiks 2013 1. Põhimõisted ­ eelkoolipedagoogika, õpetus, kasvatus, alusharidus. Eelkoolipedagoogika ­ on kasvatusteaduse valdkond, mille põhisihiks on toetada kuni 7-aastase lapse eesmärgistatud arengut ja õpetamist, uurida kasvukeskkonna ja kasvatusega seonduvaid probleeme. Õpetus ­ õpetuse mõiste kasvatusteaduses ei tähenda ainult õpetaja poolt suunatud tegevust, see on kasvatusteaduslikus kontekstis palju avaram. Õpetuse ja kasvatuse mõisteid on raske teineteisest eraldada ning see ei ole ka vajalik. Õpetusega on alati seotud väärtushinnangulised valikud ja õpetamisel õpetaja alati ka kasvatab. Õpetuses peegelduvad õpetaja arusaam kasvatusest ning nende taustal olevad väärtused. Sel juhul võib näha kasvatust õpetusest üldisema mõistena. Kasvatus ­ kasvatust võib vaadelda laiemast või kitsamast vaatenurgast. Kasvatust nähakse erinevalt vastavalt sellele, kas seda mõistetakse protsessi või tulemusena. Kitsamalt defineer

Eelkoolipedagoogika
239 allalaadimist
thumbnail
76
doc

Üliõpilastööde koostamine ja vormistamine

uurimistööst ega tohi olla autori isiklikud mõtted. Töö tulemused peavad olema praktikas rakendatavad. Kirjalikud tööd vormistatakse vastavalt käesolevale juhendile, mille koostamisel on lähtutud rahvusvaheliselt tunnustatud teadustöö vormistamise nõuetest. 10 2. KIRJALIKU TÖÖ LIIGID JA EESMÄRGID NING NENDE KOHT ÕPPEKAVAS 2.1. Seminaritööd Kirjalikeks seminaritöödeks võivad olla esseed referaadid, mõistekaardid, portfooliod, miniuurimistööd, praktika aruanded jms. Lisaks nimetatule võib õppejõud ka teisi kirjalike tööde võimalusi kasutada, mille kohta annab õppejõud üliõpilastele eraldi vastavad kirjalikud juhised. Kuid vormistamisel tuleb lähtuda antud juhisest. Seminaritööde põhieesmärgid on: õpetada üliõpilast otsima, lugema ja analüüsima erialast kirjandust; õpetada korrektset kirjalikku väljendusoskust (teaduskeel ja erialane terminoloogia);

Eesti keel
232 allalaadimist
thumbnail
37
docx

ERIALASE EESTI KEELE ÕPPEMATERJAL HOOLDUSTÖÖTAJATELE

Korras. Hakkame siis toitma. Kiira: Hakkame jah. Harjutuste vastused H 1. Õpetaja kasutab klassi eelteadmisi loetelu koostamisel, eelteadmiste puudumisel oleks soovitatav eelnevalt käesoleva peatüki sõnavaraga tutvuda ja selles esinevaid sõnu kasutada. H 2. Kui loetelu koostamisel on osalenud terve õpperühm, hakatakse mõistekaarti koostama. Võib kasutada ka paaristöö võtteid, jms. Tulemus on korrektne mõistekaart tahvlil. Õpilased vormistavad individuaalsed mõistekaardid oma konspekti. H 3. Dialoogis on nimetatud järgmised abivahendid: kepp, küünarkepid, kaenlaalused, kargud, tugiraam, rulaator, ratastool, tõstuk. H 4. Õpetaja juhib tähelepanu ainsuse omastava ja mitmuse nimetava käände omavahelisele seosele. Ainsuse nimetav Ainsuse omastav Mitmuse nimetav ratastool ratastooli ratastoolid kark kargu kargud

Eesti keel
22 allalaadimist
thumbnail
109
doc

Rehabilitatsiooni portfoolio kokkuvõte

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolledz Rakenduslik sotsiaaltöö Anna-Margarita Nukk REHABILITATSIOONI TEOORIAD, MEETODID JA KORRALDUS Portfoolio Juhendaja: Karin Hanga Rakvere 2012 SISUKORD SISSEJUHATUS 1. REHABILITATSIOONI TEOORIAD, MEETODID JA KORRALDUS LOENGU MATERJAL ....................................................................................... 4 2. MÄRKSÕNAD 2.1. Rehabilitatsioon ............................................................................................ ....... 68 2.2. Rehabilitatsiooni teoreetilised lähtekohad ning seos praktikaga ........................ 69 2.3. Erivajadusega

Rehabilitatsiooni teooriad,...
229 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun