kontrolli häire, mis eksisteerib mitte Interneti, vaid seal pakutavate teenuste suhtes. "Internetisõltuvus" on vaid üldistav väljend. SÜMPTOMID · Kui pole võimalik Internetis olla, siis ei suuda ta mõelda muust, kui otsib võimalust, et Internetti minna. · Kui keegi Interneti kasutamise ajal segab, ärritub ja muutub vihaseks. · Vajadus olla Internetis iga kord järjest rohkem, et olla rahul. · Ei kontrolli/piira oma Internetikasutust. · Internet on olulisem, kui pere ja sõbrad. · Veedab terve öö Internetis. MIKS TEKIB? · Tekib inimestel, kellel on raske teiste inimestega kontakti leida, enesehinnang on madal. · Saavad interneti kaudu end paremini teostada. · Võrreldes reaalelu tutvustega on internetikaaslaste seas rohkem hinnatud. · Aitab põgeneda reaalsusest. TAGAJÄRJED · Reaalne elu jääb täiesti unarusse, mistõttu võivad tekkida probleemid lähedastega kuni perekonna lagunemiseni
Raal on tavakasutaja, ehk inimese jaoks midagi palju enamat kui lihtsalt tehete sooritaja. Arvuti kaudu me tõhustame oma suhtlemist ja õppimist, ka tööd, lahutame meelt, kogeme emotsioone. Kõik see muudab elu lihtsamaks ja mugavamaks. Kogu selle mugavusega kaasnevad ka omad ohud, varjatud ohud, millest inimesele otsa vaadates esmapilgul ei ole arugi saada. Inimeste arvuti ja interneti kasutamise vajadused ning valdkonnad on erinevad. Paljudele inimestele on arvuti ja internet kujunenud igapäeva vahendiks õppimiseks, töö tegemiseks, raha teenimiseks jms. Seetõttu ei ole võimalik kindlalt väita, et arvutis veedetud aeg oleks probleem. Pigem võib oletusliku piiri tõmmata, mil inimene hakkab eralduma oma tööst, suhetest teiste inimestega ja muudest valdkondadest ning veedab sotsiaalelu asemel aega virtuaalmaailmas, kuni ühel hetkel kaalub ,,arvutielu" teised tegevused üle. 2. Ajalugu
Tallinna Kuristiku Gümnaasium Loovtöö Amina Rõbakova NUTISEADMETE LIIGKASUTUSEST TULENEVATE OHTUDE TUTVUSTAMINE TALLINNA KURISTIKU GÜMNAASIUMI 3. KLASSIDELE Projekt Juhendaja: Tiia Tarm Tallinn 2019 SISUKORD SISSEJUHATUS 3 1. INTERNET 4 1.1. Interneti ajalugu 1.2. Interneti ajalugu Eestis 5 2. INTERNETI LIIGSE KASUTAMISEGA KAASNEVAD OHUD 6 2.1. Mis on arvutisõltuvus? 2.2. Millest tekib sõltuvus arvutist? 7 2.3. Arvutisõltuvuse tunnusmärgid 8 2.4. Arvutisõltuvuse mõju tervisele 3. NUTISEADMETE OHTE TUTVUSTAVA TUNNI LOOMINE JA LÄBIVIIMINE TKG 3. KLASSIDELE 3
loob positiivsed ootused kontaktist. Homogeensuse efekt. 13. Gruppide vahelise kontakti platform (NIC), selle eesmärgid ja tegutsemine. The Net Interngroup Contact (NIC) veebileht rivaalsetele gruppidele. Kontaktieelne protsess ja uurimine. Andmete kogumine. Kontakt ja suhtlemise protsess. NIC täiustamine, uuringud.NIC – F2F kontakt. Lahkheli muutub konfliktiks kui minnakse liiga isiklikuks. 14. Internet kui meedium sex aktiivsuseks-“kuumad” jututoad, “kuulututustahvel”, küberseks, pornograafia mahalaadimine, erootiliste materjalide ostmine, seks info ja nõuannete küsimine, seksiga seotud koolitus, terapeutised sekkumised, seks haridus (reproduktiivne tervis, seks kõrvalekalded, rasestumisvastased vahendid,suguhaigused, menopaus, võimalused suguhaiguste kontrolliks) Internet kui kohtumispaik, truuduse murmine. 15
Mina tahaksin rääkida teemal ''interneti mõju õppimisele''. Tänapäeval kasutab peaaegu iga inimene regulaarselt internetti. Seda kasutatakse töötamiseks, kuid enamjaolt kasutatakse internetti meelelahutuslikel eesmärkidel. See on üks levinumaid probleeme peredes, kus on noored inimesed, sest nad veedavad väga palju aega internetis ning sellega kaasnevalt lähevad õpilaste hinded halvemaks ning õpimotivatsioon kaob. Iga päevaga haarab internet enda alla üha suurema osa inimkonnast. Peaaegu kõik noored kasutavad igapäevaselt internetti ja see mõjutab üsna suurel määral õppeedukust ja õpilaste hindeid. Igal aastal on inimeste vahel probleeme, sest nad ei suuda ära otsustada, kas internetile oleks vaja mingeid piiranguid või mitte. Piiranguid sellepärast, et vanemad inimesed soovivad, et nooremad paneksid rõhku õppimisele ja oleksid sellele täielikult pühendunud.
kolmekümne tunni järjest online-mängu World of Warcrafti ning seejärel hüppas aknast alla ja suri. Ta jättis maha kirja, milles ütles, et lahkub paremasse maailma, kus teda ootab elu World of Warcraftist pärit sõpradega. Selline juhtum pole ainus omataoline, samuti ei saa väita, et ainult lastest internetisõltlased võivad saada. Riskigrupp on ka igasugu pere- ja tööprobleemidega inimesed, kelle jaoks on Internet vahend lõõgastumiseks ja mõtete mujale viimiseks. Probleemid teevad ka neid haavatavaks ja ka nemad võivad nagu noored arvutikasutamisest lihtsalt sõltuvusse jääda. Paljudest narkootikumidest saabub sõltuvus väga kiiresti. Täpselt samamoodi võib juhtuda ka Internetti kasutades. Samuti on paljude narkootikumidega, näiteks kokaiiniga, nii, et mida rohkem tarvitada, seda suuremaks lähevad annused. Ka Internetis võib juhtuda, et kui inimene
Ilma arvutita ei kujuta praegusel ajastul ükski inimene enda elu ette. Tänu arvutile ja internetile suudame teha kõik oma toimingud mitu korda kiiremini, kui kümned aastad tagasi. Kui meil on soov osta tarbeesemeid, siis ei pea minema selleks eraldi poodi. Selleks piisab arvutist, internetist ning mõningatest interneti lehekülgedest. Sa võid ehitada ka terve maja interneti kaudu. Enamusel meie jaoks on arvuti kui töövahend. Suhtleme inimestega ning ajame äri. Noorte seas on arvuti ja internet siiski suhtlemiseks. Umbes nelikümmend aastat tagasi olid hoopis teistsugused ajad kui nüüd. Sellel ajal ei teadnud keegi midagi mobiilidest ja veel vähem internetist. Noorte elu kulges hoopis teistmoodi. Tänapäeval on noortel kombeks suhelda omavahel internetis suhtlusportaalides, kuid nelikümmend aastat tagasi oli see välistatud. Noorte huvid olid hoopis teistsugused. Nad suhtlesid silmast-silma. Kui sul oli mõni sõber või tuttav välismaal, siis temale said saata
..……………………… ………………………...2 SISSEJUHATUS…………………………………………………………………………...…………………… ………………………..3 1. TEOREETILINE TAUST……………………………………………………………………………..……………………………. .4 1.1 Mis on internet?.......................................................................................................................4 1.2 Interneti ajalugu………………………………..…………………………………….……….………..………………… …....5 2
Kõik kommentaarid