väärtuseks õnne? Kas on väärtusi, mis kaaluvad inimese õnnelikkuse üles? Väärtuste jagunemine Seesmised väärtused hüved, mida soovitakse väärtuste eneste pärast: sõprus, armastus, õnn, heaolu jne. Väärtuste jagunemine Vahendiväärtused (instrumentaalsed väärtused) aitavad kõrgema astme väärtusi saavutada: raha, tööriistad, arstirohi. Väärtuste jagunemine Segaväärtused iseenesest head, kui ka millegi jaoks kasulikud: õppmine, töö, tervis. Kuna moraali all mõistetakse ühiskonnas kehtivaid väärtushinnanguid ja norme, on eetika see, mis uuribki neid. Kasutatud kirjandus http://www.eetika.ee/217116
dokumente sisse viia. Kuid nüüd olin otsustanud teha proovi, sest tahtmine oli ikka päris suur. Võtsin oma dokumendid ja viisin katsetuseks sisse Tartu Ülikooli, et astuda Pärnu Kollezisse sotsiaaltööd õppima, see on amet, mida olen ikka pidanud endale huvitavaks ja samas ka kasulikuks ühiskonnale. Ja minu üllatus oli suur, kui leidsin oma nime vastuvõetute nimekirjast, kahjuks sain ainult tasulisele kohale. Hetkel ei olnud tasuline õppmine minu jaks võimalik majanduslikel põhjustel. Kuid see andis mulle teadmise, et mind ei ole veel maha kantud ja võin järgmine aasta uuesi proovida, ja proovisingi. Internetis surfates avastasin, et on veel teisegi kooli, kus on võimalik õppida sotsiaaltööd ja nii viisingi veel viimasel minutil oma dokumendid ühte nendest koolidest. Sain sisse riigieelarvelisele kohale ja praegu õpin juba teisel kursusel ja ma pole seda hetkegi kahetsenud. Sotsiaaltööd läksin ma õppima täiesti
Pauluse kirju, ilmutuste raamatut. Tähtis kuna see on kristlaste püha raamat Jeesuse elus ta ja õpetustest. Ristiusk levis ristisõdade teel, usk suruti paganlikele rahvastele jõuga peale. Püha Benedictus- benediktiini ordu rajaja. Benediktiinlased ei tohtinud omda isiklikku vara, söödi ühises lauad ja omavahelised vestlused viidi miinimumini, peamiseks kohustuseks oli ilmalikust elust kõrvaletõmbumine, palvetamine, individuaalne õppmine, ümbruskonna inimeste aitamine, füüsilise töö tegemine. Kloostrite ülesandeks oli koolihariduse korraldamine ladina keeles ja vaeste ning haigete aitamine. Kirik pärssis teaduse arengut, piiblis vasturääkimised Aristotelese loogikareeglitele, tedusele erilist tähelepanu ei pööratud (nt astronoomia, matemaatika, loodusteadused). Usuti, et inimene saab haigustest üle palvetades. Kloostrid edendasid majandust, tegelesid aretustööga, ravimtaimede kasvatamisega.
Õppimise põhieesmärgiks pole üksikfaktide ega seaduspärasuste meeldejätmine, vaid konkreetse teadusdistsipliini struktuurist ja selle elementide vahelistest seostest arusaamine. Bruner on veendunud, et õppeainetest kui teadusdistsipliinidest saab õpilasele anda ettekujutuse igas vanuses, kui arvestatakse õpilaste tunnetusliku eripäraga, väikelastel domineerib tegevuslik mõtteviis, algklassilaste kujundlik mõtteviis, keskkoolis muutub valdavaks verbaalne mõtteviis. Kindlustamaks et õppmine toimuks nende põhimõtete kohaselt, soovitas Bruner kasutusele võtta spiraalse õppekava, et käsitleda õppeainet vastavuses õpilase tunnetusvõimalustega, ning pakkus välja metoodilised lahendused õppimise korraldamiseks avastusliku tegevuse ja rollimängude ning simulatsioonidena. Õpilaste konstruktsioonid tajutavast sisust on alati unikaalsed ja ei pruugi korrektselt kajastada õpetaja edastatut. Teamiste käsitlemine võrkudena lubab konstruktivistidel suhtuda
Õppimise põhieesmärgiks pole üksikfaktide ega seaduspärasuste meeldejätmine, vaid konkreetse teadusdistsipliini struktuurist ja selle elementide vahelistest seostest arusaamine. Bruner on veendunud, et õppeainetest kui teadusdistsipliinidest saab õpilasele anda ettekujutuse igas vanuses, kui arvestatakse õpilaste tunnetusliku eripäraga, väikelastel domineerib tegevuslik mõtteviis, algklassilaste kujundlik mõtteviis, keskkoolis muutub valdavaks verbaalne mõtteviis. Kindlustamaks et õppmine toimuks nende põhimõtete kohaselt, soovitas Bruner kasutusele võtta spiraalse õppekava, et käsitleda õppeainet vastavuses õpilase tunnetusvõimalustega, ning pakkus välja metoodilised lahendused õppimise korraldamiseks avastusliku tegevuse ja rollimängude ning simulatsioonidena. Õpilaste konstruktsioonid tajutavast sisust on alati unikaalsed ja ei pruugi korrektselt kajastada õpetaja edastatut. Teamiste käsitlemine võrkudena lubab konstruktivistidel suhtuda liberaalsemalt
teiste inimest edule mõeldes ja keskendu omanese tuelvikuvisioonile. Julge mõista, et iga minut, millle veedad kellegi teise võitudele mõeldes, on sinu võitude käest ära võetud. Lõpeta oma lootuste ja unistuste edasilükkamine järgmisele päevale. Lõpeta viivitamine, et saada selliseks juhiks, nagu südames olla sooviksid. Praegu on aeg proovida uusi strateegiaid, mille katsetamist oled kaalunud.Tee kõiki asju, mida ikka oled teha tahtnud, olgu see siis saksofoni õppmine või tõeliseks golfimängijas saamine. Roni kõrgemale mööda mägesid, mis elu on sinu teele seadnud, ja vaata, missugusena paistab elu tipust. Näed asju, mida teised ei näe. Ela iga päeva, nagu see oleks su viimane. Muidu suredki nii, et parim, mis sul pakkuda oli, on endiselt sinu sees. Ela rõõmsat ja tähendusrikast elu, millele meil kõigil on sünnipärane õigus: Sageli naerda ja ohtralt armastada; võita arukate inimeste lugupidamine ja laste
sooritada? Kus on probleem. Sotsiaaltöötaja - uurib pPeret kui taustsüsteemi ja kogukonda kui taustsüsteemi. Vb mõne asja kõrvaldamine/lisamine keskkonda võib muuta lapse seisundit. KUIDAS hinnata? Kuidas lapse uurimine käib? Hindamise meetoditest ja vahendites on see küsimus. Eri spetsialistel eri vahendid ja võimalused, kuidas lapsi hinnata. Nt ei ole IQ teste tavaliselt eripedagoogidel, Õpsidel on vaatlus, SEKKUMISE KAVANDAMINE Mida täpsemalt teha, et õppmine ja arendamine vastaks lapse arengule paremini, kui see siimaani on olnud. Sekkumine tähendabki lapse õpetamist teisel viisil kuidagi teiste vahenditega. Meditsiiniline sekkumine puudutab osasi erivvajadusi (kõik ei saa). Psühholoogilist ka kõik ei saa. Pedagoogilist peakisd kõik saama. Õpsid vaatamata diagnoosita/ga lastega , peavad ikkagi oma õpet kohandama, et ka neile see kohale jõuaks. EDASPIDI TEGELEME ja VAATAME just HINDAMIST.