html 15. Milline on komplekteerimistõstuk, millega saab komplekteerida kolmandalt kuni viiendalt riiulikorruselt? Kõrgkomplekteerimistõstuk. http://e-ope.khk.ee/oo/tostukite_liigid_ja_ehitus/komplekteerimiststukid.html 16. Kirjeldada elektrilist kolmerattalist vastukaaltõstukit. Kolmerattaliste elektriliste vastukaaltõstukite pöörderaadius on väiksem kui neljarattalisel. Tõstuk on kolmerattaline tinglikult, sest tagaosas asuv ratas võib olla ka paarisratas. Kolmerattaline vastukaaltõstuk on väikese pöörderaadiuse ja hea manööverdusvõimega. Kolmerattaline kaksikratastega tõstuk on parema veovõimega, stabiilsem ja mugavam kui tõstetakse suurematele kõrgustele VastukaaItõstukeid toodetakse tõstejõududega 1,6 t - 8,0 t ja max tõstekõrgusega kuni 7,0 m. http://www.innove.ee/UserFiles/Kutseharidus/%C3%95ppekava/Logistika %20%C3%B5pik%20kutsekoolidele/10_Tostukid%20ja%20laoseadmed.pdf http://e-ope.khk.ee/oo/tostukite_liigid_ja_ehitus/vastukaaltstukid.html http://www
Sellel aastal olin ma enda arvates töökam ja tublim, sest sellel aastal sain käsitleda palju rohkem asju, kui eelmine aasta. Teadsin oma tööülesandeid ja mind ei pidanud kõrvalt juhendama, selle eest sain väga tihedalt oma töökaaslastelt kiidusõnu. Sain töökaaslastega suurepäraselt läbi. Minu poolt osutatud töö oli kiire ja efektiivne. Laotehnoloogiad I Teema: Laotehnika kasutamine. Laos oli 6 käsikahveltõstukit ja autotekil oli diisel mootoriga vastukaaltõstuk mida erinevateks operatsioonideks kasutasin. Lisaks oli veel kaubalift millega autotekilt kauba lattu saatsin. Oli ka olukordi kus pidin kaupa kiletama et kaup koos püsiks. Ettevõttes pidin tutvuma kasutus- ja ohutusjuhenditega ning andma allkirja, et olen kõigest arusaanud ja teadlik. II Teema: Laotehnoloogia kaardistamine praktikaettevõttes. Infotehnoloogia kasutamine laos I Teema: Laotarkvara ettevõttes.
15. Milline on komplekteerimistõstuk, millega saab komplekteerida kolmandalt kuni viiendalt riiulikorruselt? Kõrgkomplekteerimistõstukiga, (keskmine üle 4. korruse ei ulatu) 16. Kirjeldada elektrilist kolmerattalist vastukaaltõstukit. Kui on tegemist väiksema laoga, mille kauba liikumine ei ole väga suur ja nõuded ruumi efektiivseks kasutamiseks ei ole kõrged, on õige soetada just niisugune kolmerattaline elektrimootoriga vastukaaltõstuk. Sellega oleks võimalik teostada laos kõik vajalikud tööoperatsioonid ja kapitali seotaks lao tehnikaga kõige vähem. Suudab pöörata ümber oma telje ja on seetõttu suurepärane tõstuk kitsastel vahekoridorides töötamiseks. 17. Kirjeldada elektrilist neljarattalist vastukaaltõstukit. Põhimõtteliselt sama mis kolmerattaline vastukaal tõstuk , aga nelja rattaga on tema pööramisraadius palju suurem ja vajab sellepärast laiemaid riiulitevahesid. 18
turvaseadmete- ja süsteemidega. Platvormi kõrguse suurenedes väheneb automaatselt tõstuki liikumiskiirus. Platvormi külgi kaitsevad turvaväravad, mida ei ole võimalik üleval avada ja mistahes liikumist on võimalik lõpetada äkkpeatusega. Toodetakse tõstejõuga 1,1t ja 1,2t. Juhiplatvormi kõrgus max 9,8m, kahvlite kõrgus 10,1m. Komplekteerimise kõrgus 10,5m. 211. Milline näeb välja elektriline kolmerattaline vastukaaltõstuk? See on kõige enam levinud universaalne tõstukitüüp. Kasutatakse sisepõlemis- ja elektrimootoriga tõstukeid. Diisel- ja bensiinimootoriga tõstukeid kasutatakse üldjuhul välitingimustes või poolvälitingimustes ja elektrimootoriga vastukaaltõstukeid siseruumides. Kuna diiselmootoriga tõstukid on kiiremad kui elektritõstukid ja nende päevane tööressurss ei ole millegagi piiratud, siis on suure intensiivsusega töödel õige kasutada just neid tõstukeid.
liikumiskiirus. Platvormi külgi kaitsevad turvaväravad, mida ei ole võimalik üleval avada ja mistahes liikumist on võimalik lõpetada äkkpeatusega. www.logiproff.com/popFile.php?id=69 16.Kirjeldada elektrilist kolmerattalist vastukaaltõstukit. Kui on tegemist väiksema laoga, mille kauba liikumine ei ole väga suur ja nõuded ruumi efektiivseks kasutamiseks ei ole kõrged, on õige soetada just niisugune kolmerattaline elektrimootoriga vastukaaltõstuk. Sellega oleks võimalik teostada laos kõik vajalikud tööoperatsioonid ja kapitali seotaks laotehnikaga kõige vähem. Vastukaaltõstukeid toodetakse tõstejõududega 1,6-8,0t ja max tõstekõrgusega kuni 7,0m. Vastukaaltõstukid võimaldavad töötada kiiresti ja paindlikult. Peamiseks puuduseks on asjaolu, et riiuli vahekoridorides töötamise korral nõuavad need laiu koridore. www.logiproff.com/popFile.php?id=69 17
Põranda taga- servale toetuv laadimissilla ,,keel" tõuseb mahalaadimise ajal koos lastiruumi põrandaga. Sel viisil on lastiruumi põrand laadimissilla abil pidevalt ühendatud lao põrandapinnaga. Mahalaadimiseks poolhaagistelt, suure kandevõimega veoauto furgoonist ja konteinerist kasutatakse lühema kere, väiksema tõstejõu ning hea manööverdusvõimega vastukaaltõstukeid. Kuna jaotusauto kandejõud on poolhaagise omast kaks kuni kolm korda väiksem, vastukaaltõstuk aga selleks tööks liialt raske, tehakse mahalaadimistöö siirdetõstukiga. Väikesi kaubakoguseid on võimalik laadida ka käsikahveltõstukiga. Juhul kui laadimissild puudub, on mahalaadimine tunduvalt töömahukam, aeganõudvam ja ka ohtlikum. Poolhaagise tagumisest otsast mahalaadimiseks vajatakse kaht laotöötajat. Üks laotööline on lastiruumis ja veab kaubaalused käsikahveltõstukiga poolhaagise või treileri tagu- misse otsa
Põranda tagaservale toetuv keel tõuseb mahalaadimise ajal koos lastiruumi põrandaga ja sel viisil on lastiruumi muutuv põranda kõrgus laadimissilla kaudu pidevalt ühendatud lao põrandapinnaga. Mahalaadimiseks poolhaagistelt, suure kandevõimega veoautodelt ja konteineritest kasutatakse enamasti lühema kere ja väiksema tõstejõu ning suure manööverdusvõimega vastukaaltõstukeid. Kuna jaotusautode kandejõud on enamasti 8-10 t, jääb vastukaaltõstuk raskeks ja mahalaadimistöö tehakse siirdamistõstukitega. Väikeste kaubakoguste korral on mõeldav ka käsikahveltõstukite kasutamine. Juhul kui laadimissild puudub, on mahalaadimine tunduvalt raskem, töömahukam, aeganõudvam ja ka ohtlikum. Laadimistöö teostamiseks vajatakse kaht laotöötajat. Üks on käsikahveltõstukiga lastiruumis ja veab kaubaalused kaubaga käsikahveltõstukiga poolhaagise või treileri taha otsa, teine laotöötaja tõstab need vastukaal- või
Põranda tagaservale toetuv keel tõuseb mahalaadimise ajal koos lastiruumi põrandaga ja sel viisil on lastiruumi muutuv põranda kõrgus laadimissilla kaudu pidevalt ühendatud lao põrandapinnaga. Mahalaadimiseks poolhaagistelt, suure kandevõimega veoautodelt ja konteineritest kasutatakse enamasti lühema kere ja väiksema tõstejõu ning suure manööverdusvõimega vastukaaltõstukeid. Kuna jaotusautode kandejõud on enamasti 8-10 t, jääb vastukaaltõstuk raskeks ja mahalaadimistöö tehakse siirdamistõstukitega. Väikeste kaubakoguste korral on mõeldav ka käsikahveltõstukite kasutamine. Juhul kui laadimissild puudub, on mahalaadimine tunduvalt raskem, töömahukam, aeganõudvam ja ka ohtlikum. Laadimistöö teostamiseks vajatakse kaht laotöötajat. Üks on käsikahveltõstukiga lastiruumis ja veab kaubaalused kaubaga käsikahveltõstukiga poolhaagise
(Pilt 5.39) Konteinertõstuk Konteinertõstuk on vertikaalse kõrge masti ja suure tõstejõuga spetsiaalne, konteinerite tõstmise haaratsiga varustatud vastukaaltõstuk, millega saab tõsta konteineri virna või võtta virnast. Võrreldes konteinervirnastiga on sellega töötamine piiratud, sest masin saab käidelda ainult äärmises virnas asuvaid konteinereid, millele on vaba ligipääs. (Pilt 5.40) RTG kraana (rubber tyred cantry crane)