MAJANDUSANALÜÜSI MÕISTETE JA TERMINITE SELETUS* aegridade analüüs spetsiifiline analüüsi meetod, mis käsitleb mingi protsessi perioodiliselt ajas muutuvaid arvnäitajaid (näiteks müügi või tarbimise kõikumist aasta, kuu, nädala, päeva ulatuses, liikluse muutumist, tootmis-tehnoloogilise protsessi muutusi jne.). Kasutatakse ärimudelite ja prognooside koostamisel (time series analysis) analüüs, eritlus probleemi lahendamine objekti (eseme, majandusliku tulemuse, mõiste) osadeks jaotamise teel või majandusliku tulemuse põhjustanud üksikasjade ja nende põhjuste selgitamine. analüütik majandusanalüüsi spetsialist, väärtpaberituru analüüsi spetsialist, analüüse tegev ametnik analüütika analüüsiõpetus, eritlusõpetus. 1.Õpetus uuritavate objektide kohta mingite üldistavatele järeldustele jõudmist menetluse abil, mille tähtsaim tunnus on uuritavate objektide või probleemide osadeks jaotamine ja nende uurimisel saadud tulemus...
2000-2010 andmebaasiturundus, mobiilne turundus 2011-2020 sotsiaalmeedia??? 3. Tarbijauuringu koostamise alused Uurimuse andmed Esmased andmed (küsitlus, vaatlus, eksperiment) Teisesed andmed (internet, varem tehtud turu-uuringud, raamatukogu materjalid, statistilised näitajad) Ehk andmed, mis on olemas juba enne kavandatava uuringu tegemist, need on teisesed andmed. Turundusuuring (suur analüüs, hõlmab palju) ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku- alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud. Turu-uuring (väike osa) on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele. Tarbijauuringu all mõistetakse tarbijatelt info kogumist, süstematiseerimist ja analüüsi mingi uuritava probleemi suhtes.
odavamate infoallikate võimalused. o Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine. o Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem). 23. Tarbijauuringu koostamise alused. (lk ?, Oliver_Tarbijauuringu_koostamise_alused) · Turundusuuring ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku-alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud · Turu-uuring on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele · Tarbijauuringu all mõistetakse tarbijatelt info kogumist, süstematiseerimist ja analüüsi mingi uuritava probleemi suhtes
odavamate infoallikate võimalused. o Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine. o Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem). 23. Tarbijauuringu koostamise alused. (lk ?, Oliver_Tarbijauuringu_koostamise_alused) · Turundusuuring ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku-alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud · Turu-uuring on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele · Tarbijauuringu all mõistetakse tarbijatelt info kogumist, süstematiseerimist ja analüüsi mingi uuritava probleemi suhtes
odavamate infoallikate võimalused. o Pärast andmete kogumist järgneb nende töötlemine ja analüüsimine, mille eesmärgiks on muutujate vaheliste seoste ja suundumuste väljaselgitamine. o Nt TOOTEPORTFELLI ANALÜÜSI järel saab asuda kasvustrateegia kujundamisele (sellest pikemalt hiljem). 23. Tarbijauuringu koostamise alused. (lk ?, Oliver_Tarbijauuringu_koostamise_alused) Turundusuuring ehk turundusanalüüs. Toimub info süvendatud kogumine ja uurimine turundusotsuste tegemiseks. Siia alla kuuluvad turu-uuringud, turundusmeetmestiku-alased uuringud, samuti ettevõtte tootmismahtude ja -kulude uuringud Turu-uuring on turundusuuringu osauuring, mis keskendub mingi ühe kauba turu käsitlemisele Tarbijauuringu all mõistetakse tarbijatelt info kogumist, süstematiseerimist ja analüüsi mingi uuritava probleemi suhtes
Firmal saavad olla üldised eesmärgid ja turunduseesmärgid. Mida täpsemalt on sõnastatud firma eesmärk mahu, koha ja aja suhtes, seda lihtsam on püstitada turunduseesmärki. Firma võib püstitada nii kvantitatiivseid kui ka kvalitatiivseid turunduseesmärke. Kvantitatiivne eesmärk on näiteks turuosa kasv turgude, turusegmentide või kaupade lõikes. Kvalitatiivne eesmärk on firma prestiiži ja konkurentsivõime tõstmine, kauba kvaliteedi ja disaini parandamine. 2.2.4 Turundusanalüüs Situatsiooni analüüs on kõikide mingil ajahetkel valitsenud olude põhjalik uurimine. Tuuakse välja probleemid, mida on vaja lahendada ja võimalused, mida nende lahendamiseks tuleb kasutada. Olulisimad meetodid turunduse situatsioonianalüüsil on: A. SWOT – analüüs B. konkurentide uurimine. A. SWOT-analüüs. „Tunne iseennast ja oma vastast!“ Iseenda, konkurentide ja väliskeskkonna tundmaõppimiseks kasutatakse SWOT-analüüsi.