Turismimajanduse alused Sügis 2010 TURISMIMAJANDUSE ALUSED 2010. a. sügissemester KONTROLLTÖÖ JUHEND Kontrolltööga taotletakse, et õppija omandaks ja kinnistaks teadmisi turismimajandusest ning arendaks kriitilise mõtlemise oskusi ja analüüsivõimet. Kontrolltöö sooritatakse kodutööna ning see tugineb aineprogrammis toodud kohustuslikule ja soovituslikule õppematerjalile ning loengumaterjalidele: · Loengumaterjalid · Raamatud ja ajakirjad · Internetiallikad: o www.puhkaeestis.ee uuringud, statistika o www.etc-corporate.org ETC o www.world-tourism.org UNWTO o www.wttc.org WTTC o www.eas.ee EAS uudised o Vajadusel Eesti Riiklik turismiarengukava aastateks 2007-2013 Kontrolltöö vormistamine ja hindamine Kontrolltöö koosneb 18. küsimusest. Salvestage see ning kirjutage vastused eesti keeles arvutitrükis. Iga vastuse lahtrit saate muuta vastavalt vastuse mah...
.............................................................................3 1.Mikronissid..............................................................................................................................3 1.1 Mikronisside erinevad liigid...............................................................................................3 1.1.2 Kruiisiturism-Populaarne ja kasvav trend......................................................................4 1.1.3 Palverännak- Kasvav turismitrend.................................................................................4 1.1.4 Maaturism......................................................................................................................5 1.1.5 Ekstreemsuse otsingul....................................................................................................6 1.1.6 Kosmoseturism...............................................................................................................6 2
nooremaid ja oluline sihgrupp on 25+. Lähtuvalt keskmise vanuse noorenemisest on muutunud ja pidevas muutumises ka laevadel ja sihtkohtades pakutava tegevuse profiil aktiivsemate tegevuste ja harrastuste suunas. Eelnevat kokkuvõtvalt tooks alljärgnevalt välja tegurid, millede tõttu on kruiisiturism saavutanud eeltoodud statistilised, kasvavat trendi näitavad numbrid ja miks on ta aina enam populaarsust koguv turismitrend: · Kruiis sobib kõigile sihtkohti, laevu, kestvuseid, hinnakategooriaid on palju.; · Sihtkohtade aina laienev valik ning pakutavad kaldaekskursioonid annavad võimaluse avastada ühe kruiisireisi jooksul mitut erinevat sihtkohta; · Korduvklientide osa on statistika kohaselt 90% kandis; · Koostöö reisibüroodega; · Toote hea kvaliteet parimat kvaliteeti püütakse kõiges: teeninduses, toitlustamises, organiseeritud tegevuses laeval, lisateenustes on lai ampluaa;
Jõekruiisi, mida nimetatakse ka pargasekruiisiks, võluks on tavaliselt asjaolu, et laev võib kinni pidada kus ja millal tahes. Seega on jõekruiisid tihti seotud mingi spetsiaalse teemaga, mis seostub piirkonnaga, kus ringi sõidetakse. Eelnevat kokkuvõtvalt tooks alljärgnevalt välja tegurid, millede tõttu on kruiisiturism saavutanud eeltoodud statistilised, kasvavat trendi näitavad numbrid ja miks on ta aina enam populaarsust koguv turismitrend: · Kruiis sobib kõigile sihtkohti, laevu, kestvuseid, hinnakategooriaid on palju.; · Sihtkohtade aina laienev valik ning pakutavad kaldaekskursioonid annavad võimaluse avastada ühe kruiisireisi jooksul mitut erinevat sihtkohta; · Korduvklientide osa on statistika kohaselt 90% kandis; · Koostöö reisibüroodega; · Toote hea kvaliteet parimat kvaliteeti püütakse kõiges: teeninduses, toitlustamises, organiseeritud tegevuses laeval, lisateenustes on lai ampluaa;
Soome 10,0 Rootsi 1,3 Saksamaa 1,2 Läti 1,0 Muud Euroopa riigid 4,6 Muud maailma riigid 0,5 Tabelist joonistub välja väga hästi milline on Viljandi turismitrend. Põhilise osakaalu moodustavad Eesti turistid, mis on tervelt 81,4%. Samuti järeldub, et turismivaldkonna ettevõtjana ei tasu rõhku panna väljaspool Euroopat asuvate riikide teenindamiseks, sest nende osakaal on vaid 0,5% kogu turistidest, kes on Vijandit külastanud 2011 aastal. Ülejäänud osakaalu moodustavad Euroopa riigid. Arvutused näitavad, et 2012. aastal töötas Viljandi maakonna turismi valdkonna 142